yamaha_demo_tour




SP Connect – nenápadnost s citem pro detail

Není to dlouho, co se mě někdo v komentáři zeptal, kolik mobilů už jsem ztratil, když na motorce používám mobil v držáku namísto klasické jednoúčelové navigace. Neztratil jsem nikdy žádný – jak jinak. Vždycky jsem si totiž potrpěl na pořádném držáku. Teď v poslední době používám ty od SP Connect a určitě je nehodlám měnit.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Mobil, to je ta věc přirostlá k našemu stylu života, bez který si už nedovedeme představit den. Vyrazit ráno do práce nebo bez mobilu? Nebo dokonce na dovolenou? To už pro většinu lidí prostě neexistuje. Motorky i auta se tomu trendu přizpůsobují a v dnešní době už je konektivita samozřejmostí. Sice patřím k těm, kteří mají jízdu na motorce pořád jako věc, kterou chci vnímat na sto procent, a zvonění mobilu klidně ignoruju, ale v dnešní složité dopravní infrastruktuře je přeci jen hodně užitečné mít pěkně přehledně na očích navigaci, bez ohledu na to, na jaké motorce zrovna jedu. A to znamená buď speciální baňku s navigací, ale v dnešní době už mnohem častěji mobil.

Když se řekne držák na mobil, představí si většina z nás takovou tu klasiku. Placku, přesahující rozměry telefon, která sice dobře chrání a dobře drží, ale má velkou estetickou nevýhodu – z řídítek motorky trčí, jako kdyby všude kolem do světa roztrubovala: „Zdravím, tady držák!“ Prostě i když tam ten mobil zrovna nemáte, držák ho bohatě zastoupí. Na některých motorkách se to ztratí lépe, na některých hůř, a na některých je to jako pěst na oko. Proto existuje ještě jedno řešení. Je o dost elegantnější, protože se podstatnou součástí držáku stává vlastní kryt na mobilu, a na motorce tak zůstane jen malá „základna“ s uzamykacím mechanismem, případně antivibračním modulem. Je taky o dost uživatelsky přívětivější, protože zatímco do některých držáků musíte mobil složitě instalovat, a často jej ještě přepásávat různými pojistnými gumičkami, tady prostě přijdete, plácnete ho do uzamykacích segmentů a pootočíte o 90 stupňů.

Telefon je uchycený pevně a bez vůlí a šance, že by vám za jízdy vypadnul, je prakticky nulová. Mobil samotný je v těsném krytu, jehož sundání dá docela práci, i když se o to snažíte. Kryt je pak se základnou spojen pomocí nově tvarovaných uzamykacích segmentů, které jsou sice plastové, ale kvalitní a museli byste se sakra snažit, abyste tohle spojení vylomili. Předchozí generace SP měla dvě rovné zdířky, tahle nová je má do půlkruhu a ještě líp se nasazuje i drží. I když tady není žádná pojistka proti otočení, nemusíte se bát ani toho, že byste o mobil zavadili a nechtěně ho sundali – sevření povolí až při otočení o plných 90 stupňů a otáčení jde sympaticky ztuha.

Samotných držáků, které si namontujete na motorku, je několik typů. Na poli univerzálnosti vévodí klasika s objímkou na řídítka, ale existuje třeba i držák do dutiny v krku řízení nebo na zrcátko. Mně osobně je sympatický i maličký držák na objímku spojkové páčky. V sadě s držákem dostanete dva delší šrouby (se standardním metrickým a standardním americkým závitem), kterým nahradíte jeden z originálních šroubů a držák chytnete pod něj. Pokud sháníte především nenápadné řešení, tohle by mohla být správná cesta. Osobně mi navíc vyhovuje mít mobil až na konci řídítka.

Je taky potřeba říci, že všechny držáky jsou vyvedeny z eloxovaného hliníku a vypadají k světu. Už když je poprvé vezmete do ruky, dýchnou na vás dojmem solidního produktu, nad jehož návrhem i provedením se někdo zamyslel. S ohledem na to, že držáky jsou z principu pevné, doporučuje se na motorky, které více vibrují, osadit držák ještě pružným antivibračním modulem. Ten se namontuje namísto standardního zámku s uzamykatelnými segmenty a telefon je pak o hodně klidnější při všech druzích vibrací – ať už se jedná o ty pomalé volnoběžné, nebo o rychlé „mravence“ ve vysokých otáčkách.

Zásadním prvkem, a pro mnoho lidí i nevýhodou, je samotný kryt na mobil. Představa, že mobil konstantně „převlékáte“ tam a zpátky je asi blbost, a gumové provedení nemusí každému vyhovovat, zejména pokud si potrpí na kůži nebo třeba hliníková záda. Nebo pokud nosí telefon úplně bez krytu. Navíc je kryt v místě, kde je umístěn zámek, o pár milimetrů vystouplý. Na druhou stranu pokud nebudete mít nepřekonatelný problém s designem, budete na krytu těžko hledat chyby. Je sice gumový, ale nejde o takový ten klasický „gumák“ z Číny za pár korun, co po pár měsících změní barvu a někde se natrhne. Guma je kvalitní, příjemná na dotek, nemluvě o tom, že v sobě obsahuje magnetický kroužek, takže třeba u iPhone nepřijde o funkce MagSafe ani bezdrátové nabíjení.

V nabídce totiž jsou i držáky vybavené antivibračním modulem a zároveň s bezdrátovým nabíjením, díky kterému mobil při dovolené celý den fungovat jako navigace i s displejem zapnutým nonstop na plný výkon. S tím jsem dřív bojoval, protože baterie mobilu obvykle při navigaci vydržela jen půl dne a bylo nutné mobil ještě kabelem napájet ze zdířky na přístrojovce nebo z kabelu vytaženého od baterie. Tohle řešení je mnohem elegantnější, prostě přijdu, nacvaknu a mobil se dobíjí.

Na prvním delším výletu s držákem SP jsem také strávil půl dne v lijáku a musím přiznat, že jsem psychicky „vyměkl“ a mobil schoval do kufru. Sice mám vodotěsný model, ale přívaly deště a vodní tříště v rychlosti 100 km/h po dobu několika hodin je něco jiného než běžné použití a vyděsila mě představa, že po zbytek dovolené budu v cizině úplně bez mobilu, navíc když jsem si vyrazil úplně sám. Až po návratu jsem pak zabrouzdal na web výrobce a investoval další pětikilo do vodotěsného převlékacího pouzdra pro přípak velkého lijáku.

SP Connect nabízí držáky na všechny iPhony a spoustu běžných telefonů s Androidem. Pokud ale máte nějaký atyp, je řešením i nalepovací ploška se zámkem, kterou nalepíte na svůj kryt nebo i přímo na telefon, případně i klasická „svorka“ držící telefon ze stran. Celý kryt je nicméně nejlepší řešení.

Dost jsem si oblíbil taky magnetický držák do auta – konkrétně do výdechu ventilace – vybavený bezdrátovým nabíjením. Telefon na něm drží přesně v jednom místě, jednoduše se nandává i sundává, a vlastně je to první typ držáku do mřížky, se kterým nemám konstantní strach, že tu mřížku vylámu a budu pak rozebírat půlku interiéru.

Řešením od SP Connect jsem nahradil svůj sice kvalitní, ale klasický univerzální držák, a musím říct, že už bych se k němu těžko vracel. Jakmile si jednou zvyknete na to, že se telefon umisťuje na motorku jenom usazením a pootočením, už si to nebudete umět představit jinak. Nemluvě o tom, že na řídítkách nemusíte mít žádnou obrovskou hrůzu, ale jen decentní hliníkové ramínko, a že i ten kryt na mobil působí vlastně celkem fajn.

Jakmile zabřednete do možných řešení a variant, objevíte celkem dost možností montáže na motorku, do auta, ale i na kolo nebo vlastně kamkoliv, kam si potřebujete přichytit telefon. Zároveň ale objevíte i ceny a tedy fakt, že se SP Connect řadí mezi dražší systémy tohoto typu. Základní sady držáku na řídítka včetně krytu vyjdou i s dodatečným obalem proti dešti na 2 750 korun a záleží pak na vás, jak moc se rozvášníte. Nějakých 8 stovek si připlatíte za antivibrační modul, případně slabě přes 2,5 tisíce, pokud ho budete chtít i s bezdrátovým nabíjením. V rámci zachování stylu můžete zvolit taky pochromované varianty držáků a další vychytávky.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ široká nabídka držáků pro motocykly
+ nové obaly na telefony jsou tenčí a lehčí
+ pevné mechanické uchycení pomocí zámků
+ antivibrační modul


- jen gumové provedení obalů


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Související firma
  • SP Connect

    Oficiální distribuce značky SP Connect™. SP Connect ™ je nejrychlejší a nejbezpečnější způsob připevnění smartphonu. Široký výběr sportovně specifických držáků a příslušenství.




TOPlist