yamaha_demo_tour




Novinky od SW Motech Bags Connection

Německá firma SW-Motech patří v motocyklové branži mezi ty mladší - byla založena teprve v roce 1999. Přesto v současné době její sortiment příslušenství a doplňků pokrývá už prakticky veškeré potřeby motorkářů všech značek i skupin, od jezdců na supersportech přes dálkové cestovatele až po majitele praktických skútrů. Co nového chystá pro příští rok jsme se dozvěděli na společné prezentaci s další německou značkou Schuberth.

Kapitoly článku

Pokud nemáte některý z produktů SW-Motech přímo na svojí motorce, určitě jste o téhle značce už někdy slyšeli. Přesto si dovolím začít rychlým pohledem do historie firmy. Ještě pod samostatnou značkou SW-Motech začala jako první na světě vyrábět odnímatelné držáky bočních kufrů a systému dala název Quick-Lock. Postupně ve výrobním programu přibývaly další šikovné doplňky jako padací rámy, hlavní stojany, držáky na zvýšení řídítek, prodlužovací mezikusy pod zrcátka, kryty motoru, držáky navigací a podobně. Důležitý milník v krátké historii firmy představuje rok 2006, kdy došlo k oficiálnímu sloučení značky SW-Motech s výrobcem zavazadel Bags Connection, a vznikla naprosto komplexní nabídka motocyklového příslušenství. Zastoupení spojených značek najdete v 50 zemích světa, a dobrou zprávou pro patrioty je, že velkou část kovovýroby zajišťuje česká pobočka SW-Motech s.r.o. ve Vojkovicích u Brna.
A jak tedy bude vypadat nabídka SW-Motech Bags Connection v příštím roce?
Nejcitelnější proměnu každé motorky, ať už z hlediska vzhledu, praktického využití nebo jízdních vlastností, mají na svědomí doplňkové zavazadlové prostory. Začněme tedy u nich, protože i v katalogu SW zabírají podstatnou část obsahu, a je skutečně z čeho vybírat. Na supersporty, naháče a podobné motorky, které nemají sedlovou část zrovna připravenou k montáži kufrů, a k cestování slouží spíš výjimečně, se ideálně hodí sedlové textilní brašny Blaze. Jednoduše přehodíte spojovací pás přes sedlo, k držákům stupaček přicvaknete podpěry, zajistíte brašny bezpečnostním popruhem a můžete nakládat. V rozšířeném stavu poberou dohromady až 42 litrů, základní objem je 28 litrů. Kovové podpěry (kromě toho, že drží brašny na svém místě) nejsou pod brašnami vidět a když chcet jet nalehko, sundáte je díky systému Quick-Lock za pár desítek vteřin.
Pevnější alternativu pak představují plastové boční kufry Aero se zapínáním na vodotěsné zipy, vybavené kroužky na zámek. Nosiče Quick-Lock Evo se rovněž dají snano demontovat, a navíc je pomocí adaptérů můžete přizpůsobit i k použití s kufry jiných značek.
Hodně široká je nabídka top-casů T-Ray a T-Ray Electric, které se vyrábí ve velikostech 28, 36 a 48 litrů a v kombinaci s nosičem Alu-rack, Steel-rack nebo Scooter-rack je přimontujete téměř na libovolnou motorku.
Samostatnou řadu tvoří hliníkové expediční kufry TraX Evo s pestrou škálou doplňkového příslušenství od lahví na vodu přes záložní kanistry na benzín až po kempingový stolek, který se dá složit do víka kufru.
Stejně inovačního ducha jako při vývoji odnímatelných držáků na boční kufry projevili designéři firmy Bags Connection v době, kdy s příchodem plastových nádrží začala zvonit hrana magnetickým tankvakům. Systém s podkovou na hrdle víčka nádrže, do které se zasune protikus připevněný zespoda na tankbáglu, je přitom geniálně jednoduchý a zároveň naprosto spolehlivý. Vylepšená druhá generace systému Quick-lock EVO Tankring se přizpůsobila rozmanitým tvarům nádrží a navíc nově umožňuje propojení tankvaku s elektrickým systémem motorky prostřednictvím elektromagnetického konektoru. Napájet navigaci, telefon nebo jiný spotřebič tak můžete přímo uvnitř tankbáglu.
Systém Quick-lock EVO Tankring je kompatibilní s širokám sortimentem tankvaků, od mikro brašničky na doklady až po cestovní modely s objemem přes 20 litrů. Kromě univerzálních taknvaků jsou v nabídce i speciály, ušité na míru konkrétním motorkám, a nechybí ani tradiční magnetické tankvaky. Neméně pestrá je modelová skladba báglů na zadní sedlo, pogumovaných lodních pytlů a speciálně uzpůsobených batohů na záda.
Pomalu se dostáváme k menším, ale z hlediska cestování neméně důležitým doplňkům. Klasické papírové mapy, kterým k akceschopnosti stačí kus slídy na tankvaku, postupně ustupují rostoucím tlaku elektronických navigátorů, a ty už jsou na pracovní podmínky náročnější. SW Motech drží krok s dobou i v tomto směru, a těžko byste asi hledali model navigace, pro který nevyrábí držák nebo vodotěsný obal. Do detailu je samozřejmě vyřešená i problematika napájení, čitelnosti na přímém slunečním světle, ovládání přes dotykový displej nebo připevnění k tankvaku stejné značky. Totéž platí i o měkkých obalech na mobilní telefony tvrdém obalu na smartphony iPhone a Samsung Galaxy S2.
SW-Motech myslí nejen na to, kam a jak co na motorku přidělat, ale také na komfort jezdce. Ne každému například hned padnou do ruky originální řídítka, a případy kdy se tento drobný nedostatek řeší výměnou za jiná není žádnou výjimkou. Přitom by možná kolikrát stačilo posunout je směrem nahoru nebo dozadu - a právě pro tyto účely vznikly šikovné nástavce. Když už by mělo přeci jen dojít k výměně řídítek, ani jejich jiný průměr nemusí nutně představovat překážku. Díky konvertorům můžete dát osmadvacítky i tam, kde původně byla 22mm řídítka. Velkou úlevu těm, kdo se s motorkou často pohybují mimo asfalt, pak mohou přinést odpružená řídítka Nonshock, nebo speciální off-roadové stupačky. Úplnou novinkou v nabídce je délkově nastavitelné řadicí páky, zatímco prodlužovací držáky zrcátek už patří v katalogu mezi stálice.
Minimalizovat škody při pádu - to je zase úkol pro ochranné rámy a protektory. Velkému cestovnímu enduru trubkový rám sluší a nějaké to kilo navíc se tam také ztratí, k naháči se zase hodí spíš decentní slider. Novinkou v této kategorii jsou padací protektory do osy předního a zadního kola, které před odřením ochrání celkem drahé komponenty, stejně jako hliníkový šusplech pod motor. Kombinovanou komfortně-bezpečnostní funkci pak zastávají kryty rukojetí s hliníkovou výztuhou, nově vyráběné také ve verzi s vestavěnými LED blinkry.
Že příslušenství značky SW-Motech snese i hodně drsné zacházení, o tom by mohl své vyprávět třeba cestovatel Jarda Šíma, který s nastrojeným BMW F800GS absolvovat desítky tisíc kilometrů po kvalitích ruských tankodromech. A přesvědčit se o tom můžete také v následující kapitole.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Související firma
  • Sumoto

    Firma Sumoto Brno zastupuje na českém a slovenském trhu značku SW-MOTECH-motopříslušenství, Barkbusters-chrániče rukou nejvyšší kvality . Prodáváme také skútry a motocykly Kymco. Provozujeme prodejnu / vzorková prodejna produktů SW-MOTECH/ a e-shop




TOPlist