Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Určitě nejsem sám, komu je líto, že se zvlášť zde v ČR možnosti
té krásné dvoutaktní "magořiny" neustále zmenšují A není to
jen díky tomu, že se po roce 2008 ceny 2T japonců ze 70. , ale
především 80.let , úplně "zbláznily" a to na celým světě
Občas se v zahraničí ještě něco k dovozu dá najít, ale bez dokladů,
"jen" jako základ okruhovky a ceny renovovaných kusů "na papírech"
se dostaly na úroveň, přijatelnou už jen pro "jednoho ze sta" zdejších
fandů silničních dvoutaktů .
Zdravím Vás, Ivane. Díky za krásné příspěvky. Patrně došlo k nedorozumění, ve 2T se určitě shodneme, provozuji Aprilii RS 250, V2 (60k) a 2T 4vál, je můj nesplněný sen... Reagoval jsem na ty vychvalovaný maloobjemový 4T 4vály s "krásným zvukem". Porovnání parametrů s 2T 2vály ať si každý udělá sám. Podle řady lidí, ale 2T nemají tak "krásný" zvuk (hlas)...
I zvuk "jede" , Jawkářu Např. RG500Gamma když "brebentí" na volnoběh
někde kolen 2500 ot/min, tak bys ji "za rohem" od Jawky 350 (dvoutaktní !)
snad ani nerozeznal ... Až vezmeš trochu za plyn, je to "docela rozdíl"
No a tahle videa zachycují ten zvuk ještě "o něco vejš" . . .
A Ivane - to ještě nepotkáváš perly jako třeba nové chladivo náplně klimatizací (běžná roční samovolná ztráta okruhu osobního vozidla 120 dkg / obsah klima 0,7 - 1,5 kg a cena 1 kg = 7 000,-Kč!
Ale POZOR - vlaky, autobusy, letadla a další průmyslový obři mají výjimku
Jen pár slov ke komentu TDM851 a Vilemx v noci 16./17.ledna 2017 :
začala "to" snad kdysi dávno "fourka" Honda CB350 - kdo měl možnost
vidět její ventily, nechápal jejich "velikost" a otáčky motoru, na tehdejší dobu
neuvěřitelný.
No a všechny ty čtyřválcový "střízlíky" 250 a 400 ccm, co přišly později, byla
radost vidět jen stát, samozřejmě i jet a především slyšet "vytáčený"
Úplnej dvoutakt - jen těch ventilů příliš ...
Naším klubem jich taky několik "prošlo" a ti, co z nich později přešli na "větší
objem, který ničím nenahradíš" , všichni litovali ...
Když Bandit / GSXR 250, vybaven laďákem, při "kočkování" na srazovém
výletu někoho předjížděl, dotyčný to pak komentoval, že si myslel, že na něj
troubil klaksonem, ne výfukem ...
No a k mému vyjádření ze 16.ledna 2018 / 17:29 "nemohu nedodat" ,
že taky nelze zapomínat na tisíce(!) dopravních letadel denně(!!) brázdících
atmosféru naší Země a miliony(!!!) kamionů s dýzlovým motorem křižujících
kontinenty . . .
Romoto> kolem roku 1992 jsem si párkrát půjčil od kamaráda čtyřválcovou čtyřtaktni Hondu 125. Byl to naháč se vzduchem chlazeným řadovým motorem, nalakovaná ve světle modré metalíze se spoustou chromu, odhadem tak z přelomu 70 a 80 let. Naprosto dokonalá práce. Do nějakých 10 tisíc otáček to byl skoro volnoběh - úplně bez výkonu. Běžné otáčky byly kolem 15 tisíc a 18 byl tuším strop.
Za pár let si ségra postupně koupila VFR400R a CBR400RR, což byly také šílené vrtačky, hlavně malý Fároš, ale proti té 125 to už prostě byly buchary.
400 temper.. Byl bych schopný, dát ruku do ohně za to, že je to motor z LS 650 savage A ona to je zmenšená verze. Ale nedávno mě dostal i Bandit 400, dokonce jsem viděl i 250, čtyřvàlec. Hezké motorky..
Copak o to ekologická omezení stranou. Mne mnohem více zaujal výkon jednoválcové karburátorové vzduchem chlazené dvěstepadesátky s 33 koňmi proti výkonu současně vyráběné dvoutaktní dvouválcové třiapůle Jawa. Soudruzi prostě nebyli konkurenceschopní mnohem dříve než v osmdesátých letech...
Jj , bohužel je to tak , Soccere a Pozdimízo
Chceme být tady na tom PIDI - kontinentu Evropa "pupkem světa" v zachraňování
klimatu planety Země, přičemž v Ázii jezdí nejmíň 50 let MILIARDY bajkerů
bez předepsaných emisí a jsou nezřídka šťastnější než ta naše
"přecivilizovaná civilizace", především současné západní Evropy . . .
Pěkné připomenutí stojů, kdy o některých jsme počátkem 90. let snili.
A NAPADLO MNE DALŠÍ moc pěkné téma pro redakci!
V 80. letech se díky západní legislativní situaci umožnit 16 letým řídit kubaturu 80ccm vyrojila nádherná řada strojů nejen z Japonska. Hercules K80Ultra, nádherná Zűndapp KS80.
Ale samozřejmě z velké čtyřky Honda MBX, či MTX 80 nebo Yamaha RD 80 LC YPVS = ta se uměla i na dvojku jet po zadním kole. Také chopery Suzuki GT80L... Simson pak zkusil navázat modelem S70...
MS GP nebo šestidenní pak jezdili také tyto obsahy. Také továrna Jawa měla krásnou soutěžní 80 vodníka s rozvodem kotoučovým šoupátkem (myslím, že vyvíjena v Pováží)...ad.
Jo, jo - kde je ta doba...kdy jsme byli mladší a stroje krásnější...
Skvělý článek o motocyklech, které jsem vůbec neznal A to myslím, že mám o motorkách docela přehled..
Jen je mi smutno z toho, že před mnoha lety nebyl problém vyrobit i maloobjemovou motorku pěkně s pořádnou brzdou,vidlicí,slušným výkonem,dospělým designem a dnes to až na výjimky nejde...
Určitě nejsem sám, komu je líto, že se zvlášť zde v ČR možnosti
té krásné dvoutaktní "magořiny" neustále zmenšují A není to
jen díky tomu, že se po roce 2008 ceny 2T japonců ze 70. , ale
především 80.let , úplně "zbláznily" a to na celým světě
Občas se v zahraničí ještě něco k dovozu dá najít, ale bez dokladů,
"jen" jako základ okruhovky a ceny renovovaných kusů "na papírech"
se dostaly na úroveň, přijatelnou už jen pro "jednoho ze sta" zdejších
fandů silničních dvoutaktů .
Ivane, díky za připomenutí toho úžasnýho dvoutaktního "šílenství"...
A než to stádečko nervozních dvoutaktních koníků začne opravdu "bičovat",
musí si na ně nejdřív "setsakra" zvyknout, aby ho neztrestali ...
Ano přesně tak Ivane, krásný motůrek. Člověk těch 60koní odnese v podpaží...
Však Aprilka jede motor RGV ...
Zdravím Vás, Ivane. Díky za krásné příspěvky. Patrně došlo k nedorozumění, ve 2T se určitě shodneme, provozuji Aprilii RS 250, V2 (60k) a 2T 4vál, je můj nesplněný sen... Reagoval jsem na ty vychvalovaný maloobjemový 4T 4vály s "krásným zvukem". Porovnání parametrů s 2T 2vály ať si každý udělá sám. Podle řady lidí, ale 2T nemají tak "krásný" zvuk (hlas)...
Nějak mně nedochází, Blacku, který "dvěapůle" máš na mysli
Asi i tu RGV250, co "kdysi dávno" vodil Jamie Whitham
proti Foggyho VFR400 ...
https://www.youtube.com/watch?v=bteP6eXVfK0
Ty dveapule jsou jednoduche a moc pekne motorky...na freeride po okoli...jej, to by byla zabava
Nadhera.
I zvuk "jede" , Jawkářu Např. RG500Gamma když "brebentí" na volnoběh
někde kolen 2500 ot/min, tak bys ji "za rohem" od Jawky 350 (dvoutaktní !)
snad ani nerozeznal ... Až vezmeš trochu za plyn, je to "docela rozdíl"
No a tahle videa zachycují ten zvuk ještě "o něco vejš" . . .
https://www.youtube.com/watch?v=fIHmHU6Kc_g
https://www.youtube.com/watch?v=lqUFKmDhc5g&feature=share
Pro "mý ročníky" to už nebude , ale doba bez hotových peněz
a posléze s čipem v zátylku pro veškerý "styk" se přibližuje . . .
A Ivane - to ještě nepotkáváš perly jako třeba nové chladivo náplně klimatizací (běžná roční samovolná ztráta okruhu osobního vozidla 120 dkg / obsah klima 0,7 - 1,5 kg a cena 1 kg = 7 000,-Kč!
Ale POZOR - vlaky, autobusy, letadla a další průmyslový obři mají výjimku
Zvuk nejede... Ti Vlci jsou rozkošní. Kolik by asi tehdejší neškrcený Wolf 250 roztrhal dnešních maloobjemových supersportů ?
Jen pár slov ke komentu TDM851 a Vilemx v noci 16./17.ledna 2017 :
začala "to" snad kdysi dávno "fourka" Honda CB350 - kdo měl možnost
vidět její ventily, nechápal jejich "velikost" a otáčky motoru, na tehdejší dobu
neuvěřitelný.
No a všechny ty čtyřválcový "střízlíky" 250 a 400 ccm, co přišly později, byla
radost vidět jen stát, samozřejmě i jet a především slyšet "vytáčený"
Úplnej dvoutakt - jen těch ventilů příliš ...
Naším klubem jich taky několik "prošlo" a ti, co z nich později přešli na "větší
objem, který ničím nenahradíš" , všichni litovali ...
Když Bandit / GSXR 250, vybaven laďákem, při "kočkování" na srazovém
výletu někoho předjížděl, dotyčný to pak komentoval, že si myslel, že na něj
troubil klaksonem, ne výfukem ...
No a k mému vyjádření ze 16.ledna 2018 / 17:29 "nemohu nedodat" ,
že taky nelze zapomínat na tisíce(!) dopravních letadel denně(!!) brázdících
atmosféru naší Země a miliony(!!!) kamionů s dýzlovým motorem křižujících
kontinenty . . .
Motorky krásný a výkony parádní. Škoda že tenkrát to šlo a dnes to nejde...
Holt jiná doba, dnes jsou stroje omezené euronormama a elektronikou.
Romoto> kolem roku 1992 jsem si párkrát půjčil od kamaráda čtyřválcovou čtyřtaktni Hondu 125. Byl to naháč se vzduchem chlazeným řadovým motorem, nalakovaná ve světle modré metalíze se spoustou chromu, odhadem tak z přelomu 70 a 80 let. Naprosto dokonalá práce. Do nějakých 10 tisíc otáček to byl skoro volnoběh - úplně bez výkonu. Běžné otáčky byly kolem 15 tisíc a 18 byl tuším strop.
Za pár let si ségra postupně koupila VFR400R a CBR400RR, což byly také šílené vrtačky, hlavně malý Fároš, ale proti té 125 to už prostě byly buchary.
400 temper.. Byl bych schopný, dát ruku do ohně za to, že je to motor z LS 650 savage A ona to je zmenšená verze. Ale nedávno mě dostal i Bandit 400, dokonce jsem viděl i 250, čtyřvàlec. Hezké motorky..
Tempter a Grasstracker 100 bodů.
Článok . Jazdili ste niekto na 4-valcovej 250-ke? Alebo aj 400-ke? Aký je to pocit, veľa koní a kruťák nikde? Dajte vedieť.
Copak o to ekologická omezení stranou. Mne mnohem více zaujal výkon jednoválcové karburátorové vzduchem chlazené dvěstepadesátky s 33 koňmi proti výkonu současně vyráběné dvoutaktní dvouválcové třiapůle Jawa. Soudruzi prostě nebyli konkurenceschopní mnohem dříve než v osmdesátých letech...
jÓ byly móóc hezký motorky! Ale ty dnešní? Je mně z nich šófl!
Jj , bohužel je to tak , Soccere a Pozdimízo
Chceme být tady na tom PIDI - kontinentu Evropa "pupkem světa" v zachraňování
klimatu planety Země, přičemž v Ázii jezdí nejmíň 50 let MILIARDY bajkerů
bez předepsaných emisí a jsou nezřídka šťastnější než ta naše
"přecivilizovaná civilizace", především současné západní Evropy . . .
Pěkné připomenutí stojů, kdy o některých jsme počátkem 90. let snili.
A NAPADLO MNE DALŠÍ moc pěkné téma pro redakci!
V 80. letech se díky západní legislativní situaci umožnit 16 letým řídit kubaturu 80ccm vyrojila nádherná řada strojů nejen z Japonska. Hercules K80Ultra, nádherná Zűndapp KS80.
Ale samozřejmě z velké čtyřky Honda MBX, či MTX 80 nebo Yamaha RD 80 LC YPVS = ta se uměla i na dvojku jet po zadním kole. Také chopery Suzuki GT80L... Simson pak zkusil navázat modelem S70...
MS GP nebo šestidenní pak jezdili také tyto obsahy. Také továrna Jawa měla krásnou soutěžní 80 vodníka s rozvodem kotoučovým šoupátkem (myslím, že vyvíjena v Pováží)...ad.
Jo, jo - kde je ta doba...kdy jsme byli mladší a stroje krásnější...
Skvělý článek o motocyklech, které jsem vůbec neznal A to myslím, že mám o motorkách docela přehled..
Jen je mi smutno z toho, že před mnoha lety nebyl problém vyrobit i maloobjemovou motorku pěkně s pořádnou brzdou,vidlicí,slušným výkonem,dospělým designem a dnes to až na výjimky nejde...
Tak tohle jsou jedny z nej článků.Redakce díky
Čumim jednoduchý a krásný stroje...
hezký
Jo ty vykony a hmotnosti vzhledem k objemu a typu motorky...asi nejaka davno zapomenuta kouzla, ktera uz se dneska neuci...
Jsou tam same pecky, ale nemuzu si pomoct nejlepsi je ten poloskutr a jeho ulozne prostory vcetne te sady naradi pod sedackou
krásné stroje o proti dnešním
Výborný článek, děkuji za hezký přehled! (krásné mašiny!)
Moc pěkně jsem si početl . A doufám, že si to přečte co nejvíc motorkářů. Hlavně ať nepřehlédnou letopočty a výkony motorů.