Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
JJ uznávám , já to taky nemyslel jako špatně , jen jako že je to už někde jinde , jak píšeš že by si HD ti co si kupují V-Rod jinak HD nekoupili , a když budeš mluvit s porscheho ultras , tak při poznámce o SUV nebo dokonce 4.dveřáku , budou klopit oči...Jinak souhlasím že 100 let se bez chyb podnikat nedá...
Flathead a jepičí život??? Tenhle motor se vyráběl nejdéle! ...a Milwaukee Eight od roku 2014??? Proč ho tedy HD představují až dnes, jako novinku pro rok 2017?! ...Kluci, kluci, víc se informovat, než začít psát článek!
cr500:Recyklují všichni včetně Hondy vzpomeň si třeba na jejich jednoválec nebo slavný motor z VT.Oba ty motory se objevily v nespočtu modelů napříč desetiletími...
Je ale pravda že v případě HD je ta evoluce (až na pár vyjímek) kapánek šedá.Holt si oblíbili ty svoje véčka...
Vítku_M:
Vrať školné
Představ si, že výkon existuje! A měří se ve Wattech, nebo jejich násobcích...kW, MW, koně atd.
Zjednodušeně je to vykonaná práce / čas.
SUV od porsche ( psáno s ) cayenne není propadák dostalo automobilku z červených čísel. A produkce tohoto "suv" způsobila zvýšení výroby a možností zvýšení investic do sportovnějších a nedostupnějších modelů... že dnes vypadá cayenne , kapičku lacině v záplavě kopií asijských výrobců je věc druhá. Vstup HD do AMF koncernu co vyráběl od kajaků až po rakety na tenis, byl omyl který vedl k větším investicím do výroby a propagace... na úkor vývoje a kvality...Na druhou stranu, která firma co funguje přes 100 let neměla někdy problémy. A V-rod je odpověď na otázky posměváčků, že HD nemá "moderní" motor. Tak ho má a kupují to lidi co by v životě do HD nešli . Jinak jsem na něm jel - super "americkej japonec " . A elektro HD je jenom reklama, aby se o nich mluvilo.
Já myslím že slovo o motoru V-rodu tam nepadlo ani slovo , protože se za to do dneška stydí jako za to že patřily pod AMF , to je jako SUV od Porche ...a to už nemluvím o elektro motocyklu který vyvíjí...kam to všechno povede ... asi ke vznášedlům...
ZRovna včera jsem s kolegou řesil jak vůbec Harley plní ty naše zkur... evopské emisní normy? Nikde jsem na nic nenarazil. Třeba Triumph přešel na vodu a tipuju, že až se objeví EUR 5, tak se v Evropě už Harley nepůjde přihlásit.
taky si rejpnu,
Motory HD nejedou na kW ale na ft/lb nebo Nm. kdo honí koně, je blázen jelikož výkon v koních v podstatě neexistuje jelikož se jedná o práci čili kroutící moment vynásobený úhlovou rychlostí. a jelikož HD je zatím stále dlouhozdvižka, je problém ty koně bez otáček dostat protože střední pístová rychlost a zrychlení v závislosti na úhlu natočení kliky, je již takto vysoké. proto nedokáže HD vyvinout koně z poměrně velkého obsahu. odměnou za to je spolehlivost a přijemné chodání motoru takřka od volnoběhu. Ona i spotřeba a dynamika V2 není úplně k zahození. otočíš a máš Nm a zrychluješ, a ne že za 5, otočíš čekáš čekáš čekáš... pak podřadíš jednou na 4 dvakrát za 3 a pak zase hned řadíš 4 5, děkuji nechci At si každý říká co chce, at si každý jezdí na čem chce, mě muj názor nikdo nevezme, jelikož pár HD znám. tak a ted do mě
Já si vždycky myslel že ,, knucklehead ,, znamená že to připomíná koleno... tak jsem zase o trochu chytřejší... a ten Evolution zase vypadá jako můj Vulkán 1500 , ale je fakt že si na něj kluci co znám nestěžují , ale od těch dob co udělali vodou chlazeného V-Roda tak je Haryk úplně jinde a pro jinou klientelu...nehledě na to jaká je to v Evropě legenda ,většina amíků to tak nežere, pro ně je to spíš o tom s kým jezdí ... tím nechci zlehčovat HD , taky je mám rád , ale jsou lepším motorky třeba Kawasaki VN...)))))
CR500: Tento článek pojednává pouze o jedné modelové řadě motorů značky H-D, kompletní přehled všech technických řešení a zajímavostí, které tato značka někdy ve své historii zkoušela či i prakticky používala, by již také vydal na slušnou knihu - nutno ale dodat, že u H-D plyne čas pomaleji a vpřed ho tlačí spíše různé přísnější normy než samotní majitelé - zkrátka není žádný tlak na vývoj či experimentování...
Evolution a Panhead, nic jiného mi nesmí přes práh! No i když - jak vidím ten nový čtyřventil s OHV rozvodem, tak to už klidně raději i Shovelhead než toto. Je to škoda, ale dnešní H-D už je skoro jako japonská produkce - chybí tomu to kouzlo a pocit skutečného "těžkého" železa - ale taková je dnes už holt asi doba... Značce však přeji i nadále úspěch - jako výrobce pouze jedné kategorie motorek má dnes již opravdu velmi silnou konkurenci a osmdesátá až devadesátá léta, kdy byl v porovnání s ostatními stroji H-D o míle napřed, už jsou bohužel dávno pryč...
Asi kazdy majitel Harleyu si pochvali ten svoj motor...
Podla mna vsetko pred Shovelom je uz dnes
Viacmenej ako hobby...zberatelstvo...Ako sa tam pise tie motory vyzaduju dost starostlivosti...Myslim ze z hladiska zivotnost vs udrzba bol najlepsi motor Evolution...myslim tym ze pri minimalnej udrzbe max zivotnost...
Bacha na vlasatý co tomu (H-D) rozumí. Např. Flathead neměl jepičí život, ale byl nejdéle vyráběným motorem. Např. od roku 1937 do roku 1973(4) se montoval do Servicaru. Autor by si měl lépe prostudovat historické podklady.
P.S.: Také se díky použití ve válečné technice vyráběl v obrovských množstvích, které se podařilo, jak jsem se právě dočetl, až se současným motorem TwinCam.
JJ uznávám , já to taky nemyslel jako špatně , jen jako že je to už někde jinde , jak píšeš že by si HD ti co si kupují V-Rod jinak HD nekoupili , a když budeš mluvit s porscheho ultras , tak při poznámce o SUV nebo dokonce 4.dveřáku , budou klopit oči...Jinak souhlasím že 100 let se bez chyb podnikat nedá...
Flathead a jepičí život??? Tenhle motor se vyráběl nejdéle! ...a Milwaukee Eight od roku 2014??? Proč ho tedy HD představují až dnes, jako novinku pro rok 2017?! ...Kluci, kluci, víc se informovat, než začít psát článek!
cr500:Recyklují všichni včetně Hondy vzpomeň si třeba na jejich jednoválec nebo slavný motor z VT.Oba ty motory se objevily v nespočtu modelů napříč desetiletími...
Je ale pravda že v případě HD je ta evoluce (až na pár vyjímek) kapánek šedá.Holt si oblíbili ty svoje véčka...
Vítku_M:
Vrať školné
Představ si, že výkon existuje! A měří se ve Wattech, nebo jejich násobcích...kW, MW, koně atd.
Zjednodušeně je to vykonaná práce / čas.
SUV od porsche ( psáno s ) cayenne není propadák dostalo automobilku z červených čísel. A produkce tohoto "suv" způsobila zvýšení výroby a možností zvýšení investic do sportovnějších a nedostupnějších modelů... že dnes vypadá cayenne , kapičku lacině v záplavě kopií asijských výrobců je věc druhá. Vstup HD do AMF koncernu co vyráběl od kajaků až po rakety na tenis, byl omyl který vedl k větším investicím do výroby a propagace... na úkor vývoje a kvality...Na druhou stranu, která firma co funguje přes 100 let neměla někdy problémy. A V-rod je odpověď na otázky posměváčků, že HD nemá "moderní" motor. Tak ho má a kupují to lidi co by v životě do HD nešli . Jinak jsem na něm jel - super "americkej japonec " . A elektro HD je jenom reklama, aby se o nich mluvilo.
Já myslím že slovo o motoru V-rodu tam nepadlo ani slovo , protože se za to do dneška stydí jako za to že patřily pod AMF , to je jako SUV od Porche ...a to už nemluvím o elektro motocyklu který vyvíjí...kam to všechno povede ... asi ke vznášedlům...
ZRovna včera jsem s kolegou řesil jak vůbec Harley plní ty naše zkur... evopské emisní normy? Nikde jsem na nic nenarazil. Třeba Triumph přešel na vodu a tipuju, že až se objeví EUR 5, tak se v Evropě už Harley nepůjde přihlásit.
A co motor do V-RODa ? O tom zde nepadlo ani slovo . Ani v článku. Pro ty co mají pocit, že HD nemá výkon a vývoj ... další takový "postřehy" a kecy.
taky si rejpnu,
Motory HD nejedou na kW ale na ft/lb nebo Nm. kdo honí koně, je blázen jelikož výkon v koních v podstatě neexistuje jelikož se jedná o práci čili kroutící moment vynásobený úhlovou rychlostí. a jelikož HD je zatím stále dlouhozdvižka, je problém ty koně bez otáček dostat protože střední pístová rychlost a zrychlení v závislosti na úhlu natočení kliky, je již takto vysoké. proto nedokáže HD vyvinout koně z poměrně velkého obsahu. odměnou za to je spolehlivost a přijemné chodání motoru takřka od volnoběhu. Ona i spotřeba a dynamika V2 není úplně k zahození. otočíš a máš Nm a zrychluješ, a ne že za 5, otočíš čekáš čekáš čekáš... pak podřadíš jednou na 4 dvakrát za 3 a pak zase hned řadíš 4 5, děkuji nechci At si každý říká co chce, at si každý jezdí na čem chce, mě muj názor nikdo nevezme, jelikož pár HD znám. tak a ted do mě
Já si vždycky myslel že ,, knucklehead ,, znamená že to připomíná koleno... tak jsem zase o trochu chytřejší... a ten Evolution zase vypadá jako můj Vulkán 1500 , ale je fakt že si na něj kluci co znám nestěžují , ale od těch dob co udělali vodou chlazeného V-Roda tak je Haryk úplně jinde a pro jinou klientelu...nehledě na to jaká je to v Evropě legenda ,většina amíků to tak nežere, pro ně je to spíš o tom s kým jezdí ... tím nechci zlehčovat HD , taky je mám rád , ale jsou lepším motorky třeba Kawasaki VN...)))))
Jako chlapi kdyz pisu o motorech a strizliv,tak uvadim vykon!!!
Co to sakra ma znamenat??? ,nejak jsem to nepobral.
CR500: Tento článek pojednává pouze o jedné modelové řadě motorů značky H-D, kompletní přehled všech technických řešení a zajímavostí, které tato značka někdy ve své historii zkoušela či i prakticky používala, by již také vydal na slušnou knihu - nutno ale dodat, že u H-D plyne čas pomaleji a vpřed ho tlačí spíše různé přísnější normy než samotní majitelé - zkrátka není žádný tlak na vývoj či experimentování...
Evolution a Panhead, nic jiného mi nesmí přes práh! No i když - jak vidím ten nový čtyřventil s OHV rozvodem, tak to už klidně raději i Shovelhead než toto. Je to škoda, ale dnešní H-D už je skoro jako japonská produkce - chybí tomu to kouzlo a pocit skutečného "těžkého" železa - ale taková je dnes už holt asi doba... Značce však přeji i nadále úspěch - jako výrobce pouze jedné kategorie motorek má dnes již opravdu velmi silnou konkurenci a osmdesátá až devadesátá léta, kdy byl v porovnání s ostatními stroji H-D o míle napřed, už jsou bohužel dávno pryč...
Asi kazdy majitel Harleyu si pochvali ten svoj motor...
Podla mna vsetko pred Shovelom je uz dnes
Viacmenej ako hobby...zberatelstvo...Ako sa tam pise tie motory vyzaduju dost starostlivosti...Myslim ze z hladiska zivotnost vs udrzba bol najlepsi motor Evolution...myslim tym ze pri minimalnej udrzbe max zivotnost...
No hezke, ale tady v EU nas hlavne zajima jak to zvlada EURO4 a veskere souvisejici technicke nalezitosti, k tomu ABS a hlavne propojene brzdy
Zajmavy clanek o technice motoru HD o motorech napr: Honda by se musela vydat ale bible
Bacha na vlasatý co tomu (H-D) rozumí. Např. Flathead neměl jepičí život, ale byl nejdéle vyráběným motorem. Např. od roku 1937 do roku 1973(4) se montoval do Servicaru. Autor by si měl lépe prostudovat historické podklady.
P.S.: Také se díky použití ve válečné technice vyráběl v obrovských množstvích, které se podařilo, jak jsem se právě dočetl, až se současným motorem TwinCam.
Paradni clanek
...ted uz muzu v hospode pokecat i s "vlasatejma"