globalmoto_duben_nolan




BRC Monster Tracker

Z kalifornské dílny Benjie´s Cafe Racer vyjela už pěkná řádka povedených přestaveb, jejichž základ tvoří v drtivé většině japonské a britské motorky z šedesátých a sedmdesátých let. Benjie Flipprboi, zakladatel firmy, prostě rád dává starému železu nový smysl. Poslední dokončené dílo se ale jeho tvůrčí filozofii zcela vymyká: tentokrát se totiž pustil do pět let staré Ducati.

Základem projektu Monster Tracker se stal Monster S2R 800 z roku 2007 s necelými devíti tisíci kilometry na tachometru - v Benjieho garáži neobyčejně mladá a moderní motorka. Než se na ní začalo cokoli dělat, sloužila pár měsíců jako firemní vozidlo. Teprve když všechny zaměstnance přestal bavit sériový vzhled a zvuk, začalo se řešit do jakého stylu ji změnit. Nabízela se možnost postavit  další café racer, ale nakonec se ujal nápad zkombinovat flat track a scrambler s nádechem steam punku.
První šla dolů nádrž, zbastlená předchozím majitelem, a když už bylo dole i originální sedlo, autoři se pro štíhlou figuru připomínající staré flat tracky okamžitě nadchli. Nad motorem ale překážel ještě airbox a baterka, takže nově vyrobená hliníková nádrž musela pod sedlo. její tvar pěkně kopíruje příhradový rám, a kapacita je přitom stejná jako u originálu. Víčko je přitom na svém obvyklém místě, a to co vypadá jako nádrž je kryt airboxu, baterky a dalších elektrických komponentů.
Aby sedlo zatížené jezdcem nepromáčklo hliníkový plech skutečné nádrže, má pod sebou přídavný rám z trubek, přivařený k originálnímu rámu. Na něm je laminátová platforma sedla, potažená černou kůží s oldschoolovým prošíváním. Vzadu chrání nádrž nerezová mřížka.
Flat trackový speciál se neobejde bez tabulky pro startovní číslo, která je v tomto případě vyrobená také z oblíbeného hliníkového plechu. Excentricky umístěná žlutá čočka připomínající mlhovku umožnila dokonce legalizaci pro silniční provoz.
Stylu flat track i scrambler odpovídá výfuková sestava 2 - 2 se zdviženými kónickými koncovkami. Kompletní výfuky jsou z nerezu až na děrované ochranné kryty (hliník), a pokud se vám zdá, že si jezdec na Monster Trackeru musí spálit levé lýtko po prvních pár metrech, tak jsou podle BCR vaše obavy zbytečné. Motokrosové stupačky jsou na správném místě.
Blatníky jsou z lehkého sklolaminátu, přičemž hlavně u zadního si chlapci z BCR dali hodně záležet na tom, aby vypadal jako z opravdového starého scrambleru. Jejich úspěšný pokus pěkně dokresluje dobové zadní světlo.
Na motoru se kromě vyleštěných bočních a ventilových vík pár kosmetických úprav neměnilo nic. Kvůli novým výfukům a jinému airboxu ale potřebovala pomoc řídící jednotka, a o to se postaral power commander. V BRC byli nakonec s výsledkem své práce natolik spokojeni, že plánují dodávat všechny díly na Monster Tracker jako přestavbový kit pro.domácí kutily.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):
Motokatalog.cz



TOPlist