yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Buznapsí (47) napsal 17.09.2018 v 21:58

RADIM3: A já ti to přeju.

RadiM3 (8) napsal 17.09.2018 v 21:50+6

Jezdím převážně Hondy, letos jsem si pořídil 350 OHC. Prostě jsem se na tom svezl a a na druhý den jsem fičel do krámu s prachama. Alpy jsem sice otočil na Hondě, ale kolem komína to bylo letos komplet na JaFce. Je mi u prdele kdo kde to vyrobil. Za mě je to nejlepší "Jawa" na které jsem jel. Efekt ROHLÍK je na tom vehyklu prostě neustále! Sorry hoši, ale baví mě každý metr jízdy!!!

zincica (7) napsal 17.09.2018 v 21:50

Je to motorka ktora vyzera trosku inac ako konkurencia, a vyzera zaujimavo. Predstavujem si ze by taketo nieco teraz vyrobila Honda, ako nostalgicku spomienku na casy minule - to by asi malo trosku vyssiu uroven. Ale kedze Honda nic take nevyrobila, je tu jawa :) a vlastne preco nie... pekna motorka, previezol by som sa :)
V podstate podobny tah ako ked Husqvarna urobi facelift Duka... a hned je z toho vychvalovany svartpilen ci vitpilen :)

needle (0) napsal 17.09.2018 v 21:27

snad se jednou najde nekdo, kdo tu znacku koupi a zacne stavet kvalitni motorky pokud mozna co nejdal od Tynce. tohle je ciry zoufalstvi a uz to ani neni vtipny 🙈

Heki (401) napsal 17.09.2018 v 21:14

Přátelé a kamarádi, jak tak čtu tuhle diskuzi, je mi do pláče...

maraton (180) napsal 17.09.2018 v 21:09+2

mira592: Jawa vypadá o chlup líp, než ten Romet, protože se pomocí spodní kapotáže podařilo alespoň částečně zakrýt ta šílená kolena výfuků. A koncovky už vypadají dobře.

mira592 (35) napsal 17.09.2018 v 20:57

20kW pri 6500ot. To je dost vysoko. 27 k.

Capan (190) napsal 17.09.2018 v 20:52

Alebo taká "banalita" ako reťazová sada. Jeden známy mal čínskeho čopra a podľa neho to bola kvalita s "japonským motorom".

A reťazovku menil po 7000km .
Neskôr sa toho zbavil,keď mu došlo,aká je to k.k.tina.

bodomil (6) napsal 17.09.2018 v 20:52+1

44 kusů za rok, to je 20.000,- zisk pro Jawu a 20.000 pro prodejce. Jawa teda vydělá 880 000,- Kč ročně. To je teda vývar, takovou velkou firmu to vytáhne nahoru.
K nadpisu: Totální magnet - na koho, nic kvalitního na ní není. Je to pouze magnet na hlupáky co nerozumí technice. Nechápu, že ani redaktor to nevidí, holt koho chleba jíš, toho píseň zpívej. Mám dojem, ža žádný časopis a ani moto noviny nedokážou napsat pořádnou kritiku, protože by další motorku nedostali do dalšího testu. Howg

Edemsi (20) napsal 17.09.2018 v 20:52+1

kdo z vás by si jí koupil kdyby na tom byl nápis changchong,
asi nikdo ,ale když tam je Jawa ?
Ale to ku...a není Jawa to je changchong

Capan (190) napsal 17.09.2018 v 20:37

Ešte by ma zaujímalo,ako je to s tou licenčnou výrobou motora. Či si kupca licencie kupuje úplný výrobný postup,vlastne celé " know-how". Kdesi som čítal, že kľúčovou znalosťou v strojárstve je tepelné spracovanie materiálov. Ak by ho aj Číňania mali,je už len na nich,ako "dokážu uvariť podĺa receptu". Preto je mylné domnievať sa,že to je "osvedčený japonský motor".

mira592 (35) napsal 17.09.2018 v 20:29



Polsko

Jirka4137 (114) napsal 17.09.2018 v 20:10+1

Targus-docela s tebou souhlasím. Jen ne s tou blbovzdorností. To u Jawky nikdy pravda nebyla. Dělám kromě našich motorek hlavně Yamahu a Hondu. Tam je opravdu většina věcí blbovzdorných. Složit jinak elektriku nelze !!! U Jawky 634-40 zapojíte všechno se vším.
Speciál je Jawa !!! designem určitě.
Motor Wanderer který dal Jawce půlku jména byl i ve své době opravdu rumpál.
Josíf nebyl jediný dobrý konstruktér ,kromě péráka po kterém šáhli bolševici (láce pro masy) tam bylo v konstrukci víc dobrých lidí kteří měli v rukávu čtyřtakty. Doba poválečná ani socialismus tomu nepřáli.
Je to na dlouhou debatu ale zaplatˇ pánbů za speciál to že šli soudruzi od válu i naše kluky v moto GP.
Dík za pěkný článek.

PinkPanther (844) napsal 17.09.2018 v 20:05+3

Ale v jednom ta JAWA asi světová bude. Nebo znáte někdo výrobce, který dnes prodává motorky bez techničáku, které nelze přihlásit a provozovat ?

mira592 (35) napsal 17.09.2018 v 20:04

Vidím jen kapoty a hrozný světlo. Budiky from PRC. Bohužel se mi do vkusu zcela netrefili, ale někomu se může líbit. Dva na tom vypadají šíleně. Stejné jako v pohádce Máša
hokus pokus u lala.

Capan (190) napsal 17.09.2018 v 19:54+1

V teste riešili prasknuté spojkové lanko, vo videu pri jazde vypadol kvalt. Na novej motorke. Potom sa človek zamyslí,že akej kvality je asi zvyšok. Oni totiž podobne mohli odfušovať aj motor,rám,atď... Videl som ich aj na výstave,OHC aj SPECIAL. Na oboch boli nedostatky v lakovaní,prischnuté chĺpky.
Z tohto pohľadu už cena bezmála 5000EUR nie je nízka. Je to prosto čína,drahá čína.

PinkPanther (844) napsal 17.09.2018 v 19:54

Souhlasím s Targusem, Franta Šťastný měl ohromnou kliku, že se na Jawě nezabil, 90 % jeho pádů bylo kvůli technické závadě, Ivy se na ní zabil a Graseti s ní v Brně radši praštil hned na startu aby na ní nemusel jet.
Možný ty plochodrážní nebyly až tak marný, ale asi proto že dlouho neměli konkurenci.
Jinak lepit na Čínu nálepku JAWA je ubohost nejvyššího kalibru. I ty kapoty, který jsou celkem povedený si nechávají dělat v Brně u Motoforzy. To už v tom Týnci neumí vůbec nic ?

Romanko (1214) napsal 17.09.2018 v 19:36

Targus, moc pěkně jsi to napsal. Jawa prostě nebyla světová značka. Hotovo. EU sem, EU tam, Jawě to nepomůže. Cesta přes malé objemy motoru, asi správně. Jen kolik motorek vlastně loni prodali? A letos? Není to tak asi na úrovni MotoMorini? Jenže toto má jen 27 koníků... Jo, na radost z jízdy na silnici není třeba 150 ks a víc, ale aspoň polovina se hodí. S tímhle motorem je na tom Jawa stejně jako pře 40lety. Pro osvěžení historie naší "světové" značky: nyní legendární, tehdy plaváček sr..ka, model 634 měl 21 ks, 4kvalt a bubnové brzdy. V té době Yamaha vyráběla srovnatelný model RD 360, později RD400. Tento měl 44 ks, 5kvalt, kotouč vpředu. Dost těžko pak Jawu považovat za tón udávající značku. To jsme si nikdo z lidí co znám, nemysleli ani tehdy. Jen jsme museli na té s...ce jezdit. Co nám zbývalo. Pořídit si něco světového bylo téměř neřešitelné. Mně se to podařilo až v ´88ém.

Pavel_T (3) napsal 17.09.2018 v 19:32+1

Mě to nic neříká, navíc české jsou na tom jen samolepky a cena. Za mě nelíbí.

maraton (180) napsal 17.09.2018 v 19:05

Moc se mi líbí napsaný článek, je vidět, že tenhle test redaktora bavil a umí se o všem s námi výstižně a taky zábavně podělit. A ty fotky, ty jsou prostě nádherné! Jawa by je mohla z fleku využít na propagaci.
Jinak i ta motorka se mi líbí, ale jsem na tom podobně, jako Targus pode mnou, spíš si dovedu představit v garáži Jawu 350 OHC po lehké přestavbě, no uvidíme...

Targus (429) napsal 17.09.2018 v 18:50

Co se týká motorek samotných, Specka není mou krevní skupinou a asi na ní nikdy nepojedu. Už jen proto, že na Frantu Šťastného nikdy mít nebudu a takové motce bych dělal ostudu. Třipade OHC by se mi líbila v trochu agresívnějším hávu. Možná jednou po nějaké přestavbě, ale momentálně není čas, budu mít problém do zimy vyjezdit kanystr s benzínem koupeným v půli srpna. Škoda.

Targus (429) napsal 17.09.2018 v 18:41+9

Přijde mi komické, jak místní svazáci pořád vyřvávají o zlatých českých ručičkách a světové značce Jawa.
Přátelé, proberte se, nic takového nikdy nebylo!!!
Pan Janeček začal plácat motky, když neměl zakázky na zbrojní výrobu, a proto koupil licenci na motor Wanderer!
Totéž se událo při vzniku modelu Jawa Villiers!
Jediný světlý moment v historii Jawy bylo účinkování konstruktéra Jozífa, který dal německým nacistům pod nosem na prkně dohromady péráka a následně pak kývačku.
Opravdu dobrý motor na světové úrovni Jawa neměla nikdy! Za úspěchy vděčí nulovému pudu sebezáchovy závodníků sedlajících Jawy s neustále se zadírajícími písty a neskutečnému drilu soutěžáků, kteří byli po cca 30 let schopni udržet v chodu soutěžní motky s minimem nářadí po dobu 6 dnů bez cizí pomoci, což pramenilo z jediného kladu jawáckých motorů – naprosté jednoduchosti, tzv.kovářské konstrukce (předimenzovanosti za cenu velké hmotnosti) a blbuvzdornosti.
Dnes je Jawa v podobné, ne-li horší situaci, jako pan Janeček. Neskutečně drahé homologace v Německé Unii, brutální dumping v Asii od těžby uhlí, přes výrobu oceli a hliníku, až po finální montáž.
Mám-li se vyjádřit politicky, raději dám vydělat pár kaček i českým lidem, než aby to všecko sežral Číňan a jeden český překupník.

VIZI (1420) napsal 17.09.2018 v 18:39-1+1

Jawa to žádná není, je to Shineray proberte se lidi

VIZI (1420) napsal 17.09.2018 v 18:36+1

blbcovi co si to koupí neporadíš kdo by so to dovedl představit před 20 lety, že čecháček koupí čínu a myslí si, že je to Jawa...fuj tajbl

MarkusRetrp (5) napsal 17.09.2018 v 18:25-1+1

cim vic na ni koukam tim vic si rikam ze si ji asi poridim co si budeme povidat je to Jawa neJawa ale na brblani kolem komina asi idealka

KARING (245) napsal 17.09.2018 v 18:12

Tak, že by to byl na pohled zase takový zázrak jak se píše v článku... A těch 27 koníků to asi bude pořádné žihadlo... To se mohli Číňani snažit o trochu víc!

ivano (499) napsal 17.09.2018 v 18:10

Že by na takové překupy šly do Jawy ty milioooony??? Si dělají srandu, nééééé???
Takže si koupím nějakou Hondu nebo BMW nebo něco, co se mi bude pozdávat, předělám něco málo podle sebe, vylepím logo jawa a budu mít jawu??? Jako že i v TP??? To jsme to ale dopracovali

VIZI (1420) napsal 17.09.2018 v 18:06

já bych si to nekoupil, i kdyby to bylo za 39.990Kč. Prostě ne !!! Z prdu bič neupleteš

bakalus (2) napsal 17.09.2018 v 18:06+1

jawa-nejawa pěkně napsaný

Sim (52) napsal 17.09.2018 v 17:52+2

Mozna by nebylo od veci na to koukat trochu jinak ... proc nekdo chce Jawu?
Protoze je to nase znacka motorek? Protoze to je znacka s bohatou historii? Protoze to je znacka, na ktery jsem zacinal, jezdil ji tata, deda, pradeda atd?
Co z toho splnuje tahle motorka?
Pocit narodni hrdosti bere za sve, zlate ceske rucicky se zde ukazuji v zrcadle hanby. Vnimame ji jako nemanzelsky dite, levobocka, co si po ztrate vlastniho ditete chce privlastnit vsechny vyhody rodu.

Pokud ji chceme vnimat jako anonymni (nebo nounejm) motorku, jako cestu k zabave ... supr, tady boduje. Stejne jako Mash, Romet a ostatni sourozenci.

Ale jeji pozice jako vlajkove lodi kdysi svetove znacky ... to uz ne kazdej prekousne. Motorka sama o sobe je to pekna, svezeni muze produkovat spoustu radosti ... ale furt tady bude takovej ten divnej pocit, ze to neni uplne koser.




TOPlist