globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jacob82 (142) napsal 19.09.2018 v 10:57

Tohle je fakt kontroverzní bike Článek líbí, i když je to slušně schovaný PR.. Motorka líbí, i když je to né tak slušně schovanej číňan.. Přidám se ale k mnohým dalším: svezl bych se, ale nekoupil.. (možná kdyby tam nebyla ta nálepka "Jawa" a nebo kdyby tam byl přihlásitelnej dvoutakt Jawa). Nakonec sem ale postatně víc odvařenej z níže někým zmíněné SR400.. A tu si jednou taky koupím. Každopádně jsem rád, že se tohle vyrábí, máme se aspoň zase o čem přít

Capan (190) napsal 19.09.2018 v 10:30

lenkochal,snáď ani nemohli. Oni majú svoju filozofiu postavenú na nízkych výrobných nákladoch. A asi tam zohráva svoje aj mentalita. Je aj otázne,či by niečo kvalitné urobiť vedeli,aj keby chceli. Nemusí to byť až také jednoduché,ako sa zdá.

maraton (180) napsal 19.09.2018 v 10:26

Capan: O mizerné kvalitě některých čínských motorek už jsem si toho taky přečetl mraky, i na těchto stránkách. Lze ale připustit, že i Číňané se mohou poučit, když vyrábí půl milionu motorek za rok. Zatím jsem nezaznamenal, že by měly motorky SWM, Mash nebo Jawy 350 OHC s tímhle rámem a motorem nějaké fatální problémy.
Kdyby jo, tak už je toho plnej internet, jako v případě Royalu Enfield Himalayan. Jenže u něj Indové skoro na rok zastavili výrobu s vysvětlením, že to musí předělat na Euro 4. Pravý důvod byl ale jinde – vychytat nedostatky tohohle zmetka. A to se jim povedlo, po opětovném spuštění už Himalayan žádnými velkými sériovými poruchami netrpí. Nebál bych se si jej pořídit (cenově je to přímý konkurent Jawy 350 OHC), poruchám první, původní várky se už totiž podařilo předejít.
Jawa bohužel takhle razantně a pečlivě nepostupovala. U Jawy 650 sice postupně vyřešila praskající dráty u kol, nedostačující přední vidlice a další drobnosti, ovšem elektroinstalaci k dokonalosti nedotáhla. A to ani u novější Jawy 660 (Sportard i Vintage). O tomhle průšvihu se ví, ale Jawa na to peče, takže to všem musí následně předělávat jeden šikula z Valašska.
U Jawy 660 máš jistotu, že ta elektroinstalace zlobit bude, u Jawy 350 OHC máš naději, že budeš jezdit bez poruch, kterou prozatím živí i dosavadní zkušenosti majitelů tohoto stroje.
Připouštím, že lidi, co si kupují nové Jawy jsou trochu blázni , když dopředu počítají s tím, že by se jim na motorce mohlo něco porouchat, nicméně u téhle motorky a Jawy 350 OHC by se snad mohli přepočítat a konečně jezdit bez starostí. Když vidím, kolik po městech západní Evropy jezdí Mashů, A. J. S., Bullitů a dalších čínských "retro" klonů, tak o spolehlivosti nové Jawy 350 OHC ani moc nepochybuji.

lenkochal (26) napsal 19.09.2018 v 09:47

No mohli by sa samozrejme vydat japonskou cestou, ale to by nieco stalo a to nieco by sa obratom premietlo do ceny, naraz by boli s cenou na urovni Japoncov a cele kuzlo by bolo akosi fuc.

Capan (190) napsal 19.09.2018 v 09:38

lenkochal,ak mi ide o rýdzi pôžitok z jazdy,nemusím riešiť logo na nádrži.Aj keď Qing-gong a podobné znejú dosť depresívne. Ja by som si aj tú čínu kúpil,keby šla japonskou cestou. Veď japoncov tiež nikto nepoznal,ale presvedčili kvalitou,servisnou sieťou a nižšou cenou. To u číny zatiaľ neprišlo.

Capan (190) napsal 19.09.2018 v 09:24

Rady,to sú " BONUSY" navyše. V mojom porovnaní som bral do úvahy ,že je to Jawa a náhradné diely budú...Snáď. Veď štastnému majiteľovi novej 350 Ohc v databáze bez problémov vymenili tečúcu nádrž. Otázne je, kedy začne tiecť tá nová.
Ivan,podeľ sa s nami o zážitky. Ja myslím,že každý z nás to nemusí zažiť. Stačí sa poučiť zo skúsenosti iných.

lenkochal (26) napsal 19.09.2018 v 09:23

Pekne to je a asi to bude aj nejako fungovat, ale ja sa pytam naco a pre koho? Nasinec si predsa kupuje moto, lebo chce a nie pre to, ze by musel. Na vrzganie do prace tu v Europe mame auta a skutre. Borec co utrati 120k za co ja viem bazarove BMWR80R sa nepovozi o nic horsie, bude na benzinke vzdy vyzerat ako pan motorkar a ked to nerozflaka bude moct na tom robit paradu este jeho vnuk. Borec na Speciale bude vzdy vyzerat ako ten co na to nema a tak svoj konicek musi odbijat cinskou jebkou a jeho vnuk bude musiet pravdepodobne niekomu zaplatit aby to odviezol do srotu. Proste milovnici dobreho jedla, ani ti chudobnejsi, do mekacov nechodia!

IvanDvoutakťák (5085) napsal 19.09.2018 v 07:57

Každej z nás asi musí zažít vlastní zkušenost s "čínou"...

Rady (9) napsal 19.09.2018 v 05:59

Capan jeste bych Te doplnil, ze u cinskych motorek je vzdy problem se shanenim nahradnich dilu. V Cine vyrobu nahradnich dilu proste neresi, mas problem, tak si kup novou. Bezne jsem se setkal, ze u dvou stejnych vyrobku byly pouzity rozdilne soucastky. Take v pripade prodeje clovek trati daleko vic, nez pripade renomovanych znacek.

Capan (190) napsal 18.09.2018 v 22:29

maraton, Radimp3 by si mal motorku vložiť do tunajšej databázy a podrobne nás informovať o najazdených kilometroch ,technickom stave a minutých financiách na opravy. Až potom budú jeho poznatky cennejšie,než plky niektorých diskutujúcich.
Hlavný a vlastne jediný argument pre kúpu číny je "nízka "cena. Ale je v skutočnosti ozaj nízka?
Porovnajme porovnateľné. Motorky,ktoré sa stretli na trhu,aj keď len na chvíľu.
-Yamaha SR 400- japonská kvalita bez ďalších investícií- 6190€
- Jawa 350 OHC- čína pofidérnej kvality-4100€
Rozdiel v cene teda činí ,na prvý pohľad zaujímavých ,2090€.
Ale s počtom najazdených kilometrov sa bude tento finančný rozdiel znižovať. Nie,nemám čínu,dedukujem len z poznatkov z internetu a svojho okolia.Ďalšia vec sú tie starosti,neistota a hlavne vedomie,že si si kúpil je.ku.Netušíš,kedy ti čo odíde.Prosto,hneď od novoty je to na pikaču a tak to aj zostane.
Pre našinca je motorka hoby,zábava ,radosť a nie lacný dopravný prostriedok. Je to luxus. Kto naškriabe 4000, nájde aj 6000.A z tohoto pohľadu sa ten vstupný rozdiel 2090€ javí pre mňa pri tom všetkom,čo som tu spomenul, ako nepodstatný.
P.S.: verím tomu,že zážitky z jazdy na Jawe 350 OHC,Special sú fajn. Ale to aj na Panelke .

mira592 (35) napsal 18.09.2018 v 21:24+1

Za 100 máš krásný yaponce Sr400 skoro novej z De. Neznas mapu.

Dneprstein (-1) napsal 18.09.2018 v 20:29-1

Mě se to líbí (a je fuk, co to je). Přes dnešní údajnou módu retra a údajnou módu cafe-racerů těch klasických motorek zas tak moc neni. Hotový kafáč za "levné" peníze vlastně dělá jen Enfield. S přimhouřenýma očima Guzzi. Triumph, i když je hezkej, je finančně drobet jinde. Japonci vlastně už nic nemaj (SR neni). Ducati řadu Classic dávno nedělá. - Takže vlastně zbývá jen číňan, ať už si říká jak chce... - Ostatně - ty starý klasický motorky byly právě obsah 350 - 500 (750 max) a dnes se nám to zdá málo...

Fusioon (-19) napsal 18.09.2018 v 19:58-1

..najväčší paradox je to že prvá zaujímavá jawa je z číny, zamyslite sa ... cely priemysel v čechách / aj tu v slovakistane sme si / ste si zničili, všetko aj napr. uspešná Škoda je premaľovany VW atď...atď... ironia je že len vďaka "rusákom" ste sa "držali" nad vodou ... potom ste zrazu hľadali komu prodaj JZD ako v "Slunce , seno" čo je desivá tragikomedia ktorá trvá dodnes .. keď sa zadarí tak trčiac niekomu z riti - EU, DE ...

Jindra650 (35) napsal 18.09.2018 v 16:32

Divím se autorovi, že vůbec zmiňuje to, že by se snad bájný jawský hektolitr měl vyrábět. Omluvou mu nejspíš bude to, že pravděpodobně nemá zkušenost z daného oboru a tak jen otiskl, co mu oni nabulíkovali a nebo napsali ve výroční zprávě, kde jsou řádné bludy na zmatení protivníka. Ty motorky se za posledních několik ...spíš mnoho let nezměnily, jak mi i potvrdil jeden špion a tak nějaký vývoj, natož pak příprava výroby je jen bohapustá lež. Po 10letech bez řešení ohlasů na uniklé fotky nikoho takový krám stejně zajímat nebude. Proti tomu je MZ1000 kterou motorově obšlehli naprosto jiná liga.

James031 (4) napsal 18.09.2018 v 14:48+2

koukal jsem na ní v Ostravě, stála na pumpě a majitel se culil jak malej protože mu to tam každý chválil, opravdu vypadá moc hezky a je úplně jedno že je to Čína co dneska není? za cenu třech iPhonu máte krásnou mašinu já bych do toho šel

gorkin (4485) napsal 18.09.2018 v 13:58

mě se to v těch kapotách líbi

maraton (180) napsal 18.09.2018 v 13:46+1

VIZI: Není zapotřebí reagovat hned tak žlučovitě, RadiM3 si jen koupil motorku, na které ho baví jezdit, a podělil se o vlastní, osobní zkušenost. Já mu za ni děkuju, jde o cennější příspěvek než plky některých diskutujících, kteří na té motorce nikdy nejeli ani neseděli, a možná ji naživo ani neviděli.
Jenom nenávistně prskají síru, protože jim vadí, jak Jawa místo toho, aby sama vyráběla skvělé, spolehlivé, krásné, výkonné, pohodlné a hlavně laciné motorky, upravuje a pod svým jménem prodává čínské zboží. Pokud bude ale mít tohle zboží přijatelnou kvalitu, tak mě osobně to nevadí, protože jsou díky tomu na našem trhu pěkné, klasické motorky za slušnou cenu.
Už mě taky napadlo, že bych si Jawu 350 OHC možná pořídil, jelikož je při jízdě zábavná a dala by se ještě vyšperkovat při nevysokých cenách úprav.

IvanDvoutakťák (5085) napsal 18.09.2018 v 13:24

Bruttopyre z Petřvaldu a nepochází třeba Tvoje Mito
z Tlumačova z Hubíkova "hlavního stanu" PSÍ ?
Jednou / kdysi dávno jsem tam na něčem takovém
zalehával, jak mně moje komba po úpravě padne ...

Jj, takový "mazly" už nikdy nikdo vyrábět nebude, jak píšou
Cipís, Pirát a Puffy ... !

bledemon (126) napsal 18.09.2018 v 12:29+1

k těm 44ks. To je prostě cca pěkné průměrné číslo prodejnosti motomodelu v čr! Nejde o skútr, natož o auto. Tady lidi nekoupí ročně 1500ks suzuki jako ve švýcarsku, ale jen 300ks(pár úspěšných modelů prodaj nad 50kousků, ale většinu míň, jen kusově). Na novou afriku má do 200 Čechů ročně.
Takže jawaOHC je úspěšná, ale bohužel jen v čr. Jiné trhy nemá, globálně vydělat na vlastní modely nemůže. Mash400 se v domácí francii prodává tempem do 500ks ročně(lehký podprůměr), jinde hůř.
Z číny je dneska skoro všechno, ale nejde říct, že když umí kvalitní smartphony, budou i všechny motoznačky standartně kvalitní. Je rozdíl, když jawa objedná v číně navrženou-okopčenou motorku nerenomované značky a když koupíte čínskou suzuki ze společného podniku s japonskym návrhem a kontrolou. Nekoukejte jen na pozlátko pěkného vzhedu z pár metrů. Ani benelli a cfmoto (i přes evropský spoluvývoj) nedosahují ještě japonské dotaženosti, ale kompenzují to cenou.
Takže za mě Jawa vzhedově pěkná, ale předražená průměrná čínská motorka. A ps: dle výroční zprávy jawy, chtěji opravdu litra dotahnout (už utopili příliš vlastních milionů, asi pár kusů vznikne, jsem zvědavý na euronormu )

Martin458 (0) napsal 18.09.2018 v 11:07

Dizajn sa mi páči, pokiaľ to niečo vydrží a nerozpadne sa to pred očami tak prečo nie ?

Bubak-z-Nemecka (13) napsal 18.09.2018 v 10:26

..no vida, ze se nakonec soudruhum v Cine povedlo udelat slusnou motorku. A pak ze to nepujde... ... Special sice neni muj salek caje, ale kdyby casem bylo za podobne penize neco jako Mash 400 DirtStar na chlupatych gumach... ..nejaky Flat Track racer nebo scrambler... ..mozna bych si cinana prikoupil... ..kdyz by se mi nechtelo tahat bawora...

... ovsem to ze Jawa mela po prevratu zacit spolupracovat s nejakou solidnejsi cinskou/tajvanskou firmou jsem na netu psal nekolikrat a uz pred vic jak 20ti lety... :D

Ijon (46) napsal 18.09.2018 v 09:38

To je samozřejmě dobrá otázka. Když je o to takový zájem, proč už není prodaných ani těch 44 kousků? Přitom cena není přemrštěná, design je ve finále docela originální a pěkný... Jenže je to taková druhá nebo třetí motorka do garáže, a to si taky každý 3x rozmyslí. Praktičnost je v podstatě nulová, nedá se na to dát ani nejmenší taška...

BlackSabbath (434) napsal 18.09.2018 v 09:00+1

Nečetl jsem celý článek, ani diskuzi. Třeba to tady už je. Ale když chtějí zvýšit zisky, tedy prodeje, tak proč mají v plánu na tento rok 44 kusů, když je o to zájem? Fabrika, která dříve chrlila kvanta motorek teď má kapacity pouze na "úpravu" 44 ks téměř hotových strojů (jen namontují pár serepetiček)?

IvanDvoutakťák (5085) napsal 18.09.2018 v 08:12

Bruttopyr, včera 23.22 :
byla by to zajímavá statistika, kolik těch zdejších majitelů skutečně
bude. Zatím tady většinou čtu, žeby se každej rád jen "projel" ...

Targus (429) napsal 18.09.2018 v 07:33

Jirka 4137

Blbuvzdornost Jawy byla dána:
1/ nejmenším možným počtem součástí
2/ možností nezprznit je užitím kladiva, coby univerzální pomůcky, samozřejmě v přiměřené míře.

Mluvit v dnešní době o elektrické instalaci na starých Jawách - to snad nééé.
Jednak byla dílensky provedena poněkud lépe, než dnes, druhák na těch motkách nebylo skoro nic. Tedy jen zápalko a dvě světla.
Většina poučených absolventů tehdejších ZDŠ to zvládla zapojit bez jakéhokoli plánku, pokud si to jednou prohlídla, anebo jim to jednou někdo ukázal.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 18.09.2018 v 00:45+1

Jel sem na Panigale V4 (a to jakoze 'omezovac je muj bratr'), prohlizel sem si ji, ale ty fotky tady a vzivani se do pocitu autora kdy se "stava Frantou Stastnym" me dostaly. Takze i souhlasim s tim ze ten wow-efekt je vetsi nez u Duc. Jawa je ted tragedie a tezko rict co bude v budoucnosti, ale tohle se jim povedlo. Proste jen blby bocni kapoty navic a je to nekde vyrazne jinde. Docela bych se svezl nekdy.

VIZI (1420) napsal 18.09.2018 v 00:02-4

Radim3: tak máš čínu no, a co jako. Máme se posr.at

bruttopyr (396) napsal 17.09.2018 v 23:22

Honzisu, jak to, že v sekci "Motorkáři" ještě nemáte kolonku pro JAWA 350 Special?
Třeba už by tam noví majitelé dali své recenze?
Děkuji!

MirJel (5) napsal 17.09.2018 v 23:08

Jak jsem zahlédl první fotku tohoto Speciála, řekl jsem si, že to chci... srdce mi vážně zabušilo a to se často nestává. Je to moc pěkný retro... Chci to... Koupím to. Když jsem zjistil cenu, byl jsem mile překvapen, čekal jsem za to o dost víc. V reálu bylo drobné zklamání oproti prototypu, ale bude se trochu ladit.

Věřím, že s tím bude pytel zábavy a synek až mi doroste, bude rád, že má na čem začínat, protože v tý době,bude bohužel vše nové jen na elektriku

bruttopyr (396) napsal 17.09.2018 v 23:06+2

Ano, taky mě mrzí, že to nevyrobili v ČR, ale za cca 5 průměrných platů to v ČR za 119.000CZK prostě nevyvinete a NEVYROBÍTE!
Design nevybočuje z řady kafáčů, je docela hezký.
Za mě dobré.
A teď mi sypejte ty mínusy...




TOPlist