husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jacob82 (142) napsal 14.12.2018 v 10:31+2

Musím se smát, když tady čtu ty negace Já mám ekologii (tak jak je marketovaná) docela v dámské genitálii. Klidně odstranim z bajku katík, a je mi fuk, kolik vylítne do luftu bordelu, páč to s čim tady asi všichni budem souhlasit, je fakt, že EuroEkologie je úplně na hlavu postavená. To ovšem neznamená, že budu házet PETky do kamen. Všechny je pěkně vypláchnu, nastřádám a pak nahážu do žlutý popelnice, ne? Protože v tom smysl vidim.. Mám ovšem taky obrovskou radost, že přichází něco, co mi nabídne alternativní požitek a moc se na elektriku těšim, tak jako bych se těšil na vodík, jádro, či cokoliv jinýho/novýho. Prostě si koupim časem o jeden bajk navíc a stejně tak jako mi silnice nenabídne možnost jet do terénu, nebo mi kroska nenabídne pohodlí cestovat do Alp, tak mi benzín nenabídne ten katapult nebo např. hru s efektivností, co elektrika. Když se budu chtít ukájet zvukem, tak si nadlábnu dvouvál a když budu chtít jet daleko, vemu si pohodlnýho cesťáka s pořádnou nádrží benzínu. Ale do lesa bych třeba fosila nebral, např. EXC Freeride mi přijde jako ideální kompromis. Houbař se nepokaká a já nemusim pomalu šlapat nahoru abych si rychle sjel kopec Nikdo Vám nic nenutí, tak vy nám lidem, který nejsou "konzervy" a nemaj hlavu "v krabici" necpěte, že je to šit - neni, víte o tom kosočtverec.

Mig_35 (345) napsal 14.12.2018 v 09:38

Ivane,
//www.hybrid.cz/baterie-tesla-si-udrzi-pres-80-kapacity-i-po-800-000-km
miluju lidi, co nevěří ničemu a tvoří konspirační teorie a všehno je jinak ale nikdo vlastně neví jak.
Já klidně přiznám, že devastace životního prostředí kvůli těžbě Lithia je věc, která mi vadí, že zdroje elektřiny dodávané do baterií při "tankování" mají větší zatížení, než ropa. Je spousta věcí, které mi na elektromobilitě vadí, ale musel jsem uznat, že nové baterie skutečně mají daleko lepší parametry, než staré.
Uznám validní argument, ale tenhle to určitě není.
A s těmi řidičáky a schopnostmi - v autoškole tě na motorce nikdo jezdit nenaučí. Měl jsem řidičák na skůtr, potom jsem si koupil velkou motorku, dva roky jezdil a pak se šel přihlásit do kurzu:) Kde jsem následně jezdil na stoletém chopperu, takže to vypadalo, jako kdybych na tom seděl úplně poprvé...

pk14 (175) napsal 14.12.2018 v 09:34

...a ty je budeš "masově recyklovat" dnes odpoledne?
A někdo řekl a dnes určil, ze budou "masové" a zrovna tyhle? Že to nebude třeba úplně jinak? Třeba veverka točící klikou.

Tifone (147) napsal 14.12.2018 v 09:16

pk14 - jenže ony staré akumulátory jsou z 99% olověné . A tam je co se týká olova celkem lehká "likvidace" a ostatní komponenty jsou taky zlikvidovatelné ,ale Li-Ion nebo Li-Pol jsou zatím masově nerecyklovatelné.
Tak jen bacha na ty zavádějící kecy.

pk14 (175) napsal 14.12.2018 v 08:45-1+2

...ony končí současné startovací baterie a vyjeté oleje v lese ??? Stare akumulatory se bezne vykupuji...
Tady všichni vyšilujete, jako by to mělo být zitra a měla to být nějaká hurá akce...
Článek je o současné ukázce/možnosti/špičce moto elektro mobility. Můžeš si svobodně koupit. Nic víc nemusis.
Ale ropa holt jednou dojde. A bude ji třeba nějak nahradit, jinak "vyrobit"... Možná elektrobaterie, možná indukcí, možná úplně něčím jiným...

IvanDvoutakťák (5085) napsal 14.12.2018 v 08:28

P.S. Případně ZA KOLIK budou "ekologické dvory" ojeté baterky přijímat ...

IvanDvoutakťák (5085) napsal 14.12.2018 v 08:23

Migu , přece bys nevěřil nějakýmu "oficiálnímu" měření zbytkové kapacity baterií
TESLA po ujetí 200.000(!) km !!!? Měření emisí nafťáků bylo TAKY léta "v normě" ...
No a k "umění" řidičů maloobjemových skůtrů jen tolik, že už nějakou dobu "dostávají řidičák" jako přílohu kat.B, aniž třeba předtím jednou stopou někdy jezdili byť jen na bicyklu, takže současný TLAK na e-mobilitu pravděpodobně přinese i ""výhodu"" získat oprávnění na jakýkoliv e-motocykl TAKY bez jakéhokoliv kurzu ...

V textu a tech. údajích ceníku od Targuse postrádám odkaz, kdo / kde / jak bude(?)
""jednou"" přijímat ojeté baterie k ekologické(!!) likvidaci ...

Mig_35 (345) napsal 14.12.2018 v 08:03

//www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-s-p90d-po-ujeti-640-000-km-jake-jsou-provozni-naklady-prekvapi-vas

Mig_35 (345) napsal 14.12.2018 v 07:59

//www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-400-000-km-pokles-kapacity-baterie-7

SuperSic58 (1308) napsal 14.12.2018 v 07:23

elektromobilita je utopie, slepá ulička a technický výstřelek pro hrstku nadšenců. Ropa bude dál vládnout světu. Smolík zelení

Targus (429) napsal 14.12.2018 v 06:36

Mig_35

Těmi 200 tkm myslíš copak?
Můžeto být neoficiální zkratka pro číslovku tisíc, anebo oficiální pro tunu. Užívá se v nákladní dopravě a znamená přepravu např. dvou set tun na jeden km. Anebo jedné tuny na dvě stě km, můžeš si vybrat.

Kapacitu baterií 80 % po ujetí 200 km bych teda viděl dost rád a asi bych začal pomalu špórovat na elektrovehikl. Zatím se k tomu žádný elektrobazmek neblíží ani náhodou.
Spíš bych opravdu rád upozornil na nemožnost ždímání baterií až do dna, protože to dramaticky zkracuje jejich životnost. Avízovaná životnost 1 200 nabití, kterou jsem předpokládal a na kterou ti samozřejmě nikdo nedá záruku, taky není žádné terno.

Mig_35 (345) napsal 14.12.2018 v 05:12

Uznávám rozumné argumenty. Elektromobilita je v plinkach. Ale měření baterii Tesla po ujetych 200 tkm ukázalo kapacitu cca 80-90%, napamatuju presne. Tohle je zatím jediný elektricky superbike. Sportovní nářadí. Nevím, proč by tomu měli vynalézat úplně nový odlišný design - má to být rychle na okruhu a to je snad podrizeno aerodynamice. Cena je vysoká, protože baterie jsou proste pořad šíleně drahé. Auto velikosti Oktavie na elektřinu stoji cca milion. Takže nějaké marže v násobcích výrobní ceny jsou úplně mimo.
A hejty typu: budou na tom jezdit prachatí se předvádět, ti totiž nic neumí, apod. Mě to moc na předvádění nepřijde. Typické použití bude přivézt to na okruh na vozíku, vymlatit baterku, potom dobít a ještě jednou a pak domu.
A Lajwec: piloti F-1 řadí tlacitky, takže nemusí umět vůbec nic ne?

LAJWEC (380) napsal 14.12.2018 v 01:11

Už jsem to tu jednou psal,že se naštěstí toho nedožiju abych tyhle lithiový věci bežně potkával na silnici.Budou to kupovat zase jen vataři,protože se na penězích nedá jezdit a jinak ukázat že jsou ve vatě to nejde,tak si pořídí toto monstrum aby všichni viděli. A ještě něco spousta z nich na normální motorce neumí jezdit,ale umí na skůtru je to automat nemusí řadit jen kroutí heftem a to je skoro stejný tady kroutí s reostatem a hotovo jede.
Jak už tu psal Black Sabbath budu jezdit klasiku mechaniku se spalovacím motorem, karbecama a plyn ovládaný lankem jak dvoutakt tak čtyřtakt. Dokud ta gramlavá levačka udrží ródla a zmáčkne spojku.
Na něco co pohání baterky sednu jednou nedobrovolně a to až to zas jednou nevyjde a bude vymalováno,tak to bude Ekryplkára.

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 14.12.2018 v 00:55

sorry jako, ale je to kampan! ten zvuk mi delal chvilema i nevolno...

Targus (429) napsal 14.12.2018 v 00:36

Padl tady dotaz, kolik by asi tak stály trakční baterie.
https://www.battery.cz/winston-clanek-lithium-yttrium-lifepo4-lifeypo4-akumulator-3-2v-60ah.html

Jo, vidíte dobře, napětí 3,2 V. Ale je tam spousta jiných.
Pro příznivce dvoukolových trolejbusů - prý to vydrží 1 200 nabití, ovšem pozor - když se to vybije jen na 50%.
Takže žádná hitparáda.

Targus (429) napsal 13.12.2018 v 23:11

JoskaH

Pokud myslíš politickým fňukáním povětšině suché konstatování většiny diskutérů, že elektromotky jsou drahé jako kráva a zdaleka nedocilují parametrů strojů poháněných tekutými palivy, pak máš pravdu.

Otázkou zůstává, kdes přišel na to, že by se k dosti silnému politickému tlaku na zavádění elektrických krámů neměl nikdo z potenciálních spotřebitelů vyjadřovat.

JoskaH (444) napsal 13.12.2018 v 22:58

Kouknu do diskuse a je to tady jak Novinky.cz, jen ještě o trochu víc ufňukaný
Jeden koment za druhým politika, politika, politika...
K věci téměř nic
Teda ne že by ten můj koment byl nějak k věci, ale tak mě to zaujalo...

IvanDvoutakťák (5085) napsal 13.12.2018 v 22:39

V technických údajích Energica Ego a Eva ESSEEsse9 jsou rozhodně nejzajímavější
ty poslední údaje, tedy ceny Kč 797.000,- a 680.000,- ,
ale jaksi tam chybí hmotnosti ...

IvanDvoutakťák (5085) napsal 13.12.2018 v 22:30

Budoucnost ne, Libore, ale velký vývary těch současných "průkopnických" výrobců určitě

Libor70 (4) napsal 13.12.2018 v 22:14-1

Totální nesmysl. V elektromobilech budoucnost určitě není !! Ještě to cpát do motorky - hnus! Vážně úplně zbytečně vyhozený prachy za vývoj a výrobu takového paskvilu.

Skorepa3 (-17) napsal 13.12.2018 v 21:17-7

Konečně začíná spalovacím motorům zvonit hrana!

Targus (429) napsal 13.12.2018 v 20:29

Petřičák

Kolego, myslím, že se rozčiluješ docela zbytečně. Redaktoři dělají svou práci, jejich cílem je udržet portál v černých číslech a dostat výplatu. Nejlépe nikoli jen jednou. I oni musejí platit složenky a alimenty!
Tento článek bych považoval za - dejme tomu - aspoň trochu vyvážený.
Mám ostatně pocit, žes to vůbec nečetl.
A už to tady hlásali elektronadšenci v předchozích diskuzích. Není povinností potenciálního čtenáře číst naprosto vše, co je zde vyvěšeno na sklo. Já bych se připojil se stejnou myšlenkou, vyjma jejich požadavku bánovat ustavičné rebely, kritiky a mudrlanty, jako jsou Ivan Dvoutakťák a moje maličkost.
Kolečkama dolů!

z.a.j.o.c.h (80) napsal 13.12.2018 v 20:03

Yosh_boy> a dočetl jsi to do konce nebo jen k té větě?

Petřičák (184) napsal 13.12.2018 v 20:03-1+2

A nedáte si říct a nedáte. Ostatně co by člověk chtěl od propagandistického probruselského plátku, že? Reálné doby nabíjení v neurčitých vyjádřeních typu "než si udělám pár fotek" aby nebylo možno použít matematiku a bateriové technologii se okamžitě vysmát, že? Člověk musí být nadšenec do elektromobility? A kolikpak vám soudruzi za to nadšenectví platí? Když dostanete motorky k testování zdarma, to se to nadšenectví buduje snadno, že? Mě jakožto daňového poplatníka neskutečně sejří že každou korunou utracenou v daních z paliv musím subvencovat podobné nesmysly. Opravdu jsem si nevšiml, že by ČEZ nějak dotoval vývoj spalovacích motorů, vy ano? Opravdu nechápu, proč by podobné nesmysly měly mít privilegia v podobě vjezdů do měst a grátis parkování. Technologie, která si není schopna vydělat sama na sebe patří na smetiště dějin. Docela by mě zajímalo, zda redakce svoje nadšenectví ventiluje i jinak než oslavnými články - třebas dobrovolnými příspěvky z každé výplaty na vývoj baterií.

wiking (7) napsal 13.12.2018 v 19:55+1

Elektriku prosazují politici svými stupidními emisními normami které spalovací motor není pomalu ze své sto let staré podstaty schopnej splnit.Nechci se dočkat doby kdy bude elektrika drahá jako prase ;bude se na ni jezdit a guláš si budeme vařit v kotlíku na dvorku na ohni.A co by asi dělali chytráci na dnešní dálnici až by si protopili šťávu. Chcipli zimou. Běžte s elektrikou do prdele!

Targus (429) napsal 13.12.2018 v 19:32

No, já přitáhnout do baráku motku za šest stovek (ale litrů), stará mě pomele do karbanátků.
Pochopitelně zaživa a bez injekce proti bolesti.
Soudruzi z NDR žijí asi v jiné časové dimenzi.

Targus (429) napsal 13.12.2018 v 19:28

Pánové,
kdo si myslí, že problém nabíjení by se dal řešit výměnným způsobem, nechť si jeden takový akumulátor potěžká.
A pokud ho bez potíží zvedne, nechť jej cvičně zastrčí do regálu půl metru před sebou.
Že pozdravuju vaše meziobratlové ploténky.

Targus (429) napsal 13.12.2018 v 19:25

Ivan Dvoutakťák

Problémy s chlazením akumulátorů nejsou určitě nijak nové. Poprvé byli soudruzi z NDR varováni, když se začaly houfně montovat naa kamiony retardéry ovládané elektrikou. Na kardanu byl rotující talíř, který se točil v pevném talíři a ten pevný nesl elektrocívky buzené z normálních akumulátorů 12V, 2 x 230Ah. Sjel jsi v Říši čtyři krpály na A7 jako drak a pod pátým akumulátory buď vystřílely zátky, anebo vyvařily přes průduchy v obalech, které si udělaly plyny vzniklé varem kyseliny.

afro-r1 (513) napsal 13.12.2018 v 19:00

Meli holt stesti, ze jim nenaparili extra dan na seno a hned 1920 nezakazali vjezd koni do mest..

I kdyz.. prectete si nekdy clanek o problemech s desetitisici tun hnoje v ulicich velkych mest kolem roku 1900. To co z tech romantickych starych fotek neucitite. Tehdy byly ty odporne coudici prvni automobily opravdovou spasou za minutu dvanact!

IvanDvoutakťák (5085) napsal 13.12.2018 v 18:50

Tak předchozí komentář není nic než pouhé provokování nesmyslnými argumenty
pokračovatelem zdejšího velkého debatéra pod nickem AKRO (blahé paměti) ...

P.S. "Energetickou bombou" (jak zní titulek článku), spíš bych řekl že finanční,
je jedině ta monopolní dodávka na léta příští pro MotoGP-EMoto promotéra Dornu ...




TOPlist