yamaha_demo_tour




Jawa 350 OHC: realita nebo další mýtus z Týnce?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Franky (155) napsal 26.01.2017 v 16:37+8

Danny355 - Jawu ovládla skupina, která si z ní udělala pohádku "oslíku otřes se". A oslík se třese a pořád z něho padá zlato (nikoli kočičí, ale rozpočtové). Těch dodací mělo být již ve 2002 přes
10 mega € (Myslím, že tehdy dokázali část získat nějakým švindlem i od Ministerstva kultury).
Takhle to v podstatě odpovídalo investicím podobným restartu KTM (A co padá z Jawy a co z KTM asi vidíme). Od té doby uběhlo již 15ĺet a nesmrtelný oslík si takových let stále vystačí se snůškou slibů a stále se se třese a sype dukáty.
Fasáda podniku v ceně procentuálního zlomku vytahaných dotací byla již nezbytná, aby se alespoň na oko jako něco dělo Nakonec se i musela dost velká část původních zchátralých provozů srovnat se zemí
Také modely jsou výborné:
J660 - je typický DODO / prodaných loni asi 5 kusů.
J650 - byla ještě větší DODO / prodaných celkem tuším 200 kusů.
J1000 - již jen paní Kolombová.
J250 - když je začal MatesMoto přestavovat do desighnu 640 do 634, 362...atd. a stroj se jevil v užitné hodnotě jako slušný = Jawa vyklidila pole (přitom ten motor byl v nákupu bez nějakého příslušenství hodně levný snad 5 - 6 000,-Kč.
Nyní J350 OHC - jeden model oblečený do dvou různobarevných nádrží a blatníků (aby vypadal jako dvě motorky). Kdyby alespoň vznikla nějaká spolupráce se Shineray-em a v Týnci vznikla základní evropská montovna postupně přibírající třeba také indické komponenty a finálně dokáživší sestavit / odzkoušet / a pustit do světa vlastní jedinečný výrobek (stejně jako signore Martinéz z Argentiny, kterému J pronajala zlatočerné logo).
Ale nic takového. Fabrika evidentně nechce vyrábět motorky a jakmile nějaký projekt smrdí prací / nutností servisního zázemí / zajišťování dílů i po ukončení výroby atd. = jde okamžitě od toho.
Jde z toho smutek, vztek, bezmoc --- zvláště a především, když je tak strašně vidět, že ani v dlouhodobém horizontu to nikam nepovede .

Bubak-z-Nemecka (13) napsal 26.01.2017 v 16:36

...zadna realita to nebude. Jawu maji vychcani majitele jen na dojeni dotaci. Skoda (jak psalo par lidi prede mnou), ze nekdo nevozi rovnou ty originaly, pac toho bych si za 60 papiru novej koupil na jezdeni do mesta a pro rohliky a vubec bych se za nej nestydel... ... za 100+ s doprasenou nardzi, kastlikama a samolepkama Jawa bych se za to naopak stydel velmi. Tohle jsem psal uz skoro pred 20 lety, ze se Jawa mela vydat presne touhle cestou, kdyz jeste meli dealery a servisy. Dneska uz tezko... ..uz by to tam mel nekdo definitivne shrnout buldozerem a prestat delat ostudu...

devilart (0) napsal 26.01.2017 v 16:27

No pokud jde o "realitu" nechápu proč investují do nových hal když to můžou brát komplet od Číny v kontejnerech a vybalovat někde v garáži . Prodávat to budou za sto litrů na pořadník jak Baťa cvičky Nejdřív litr teď zas tohle už by měli zabalit krám a nek*urvit jméno značky která něco znamenala. Good luck.

petrumr (-185) napsal 26.01.2017 v 15:39-1

chybí ankteta jestli se více líbí originál nebo jawa. Já dávám hlas originálu. a viz dole

alesmoto (36) napsal 26.01.2017 v 15:36+2

Povedená motorka, co bych si jednou chtěl koupit!
Tak to bych si řek, kdyby ji vyráběli tak před 40 lety.

sekáčmagor (128) napsal 26.01.2017 v 15:34-4

Tady už je nablito tolik kravin že kdybych napsl cokoliv tak je to irelevantní.Ale stejně,mi se to líbí,za 100 bych to koupil... JAWA a KSČ jsou věčné...

Všudezdejší (0) napsal 26.01.2017 v 15:12

raid: Jenže číňana by museli prodávat levněji. Předpokládají, že to logo cenu u fandů výrazně zvýší Fandové, kupte Jawu, podpořte čínský průmysl Ten pionýr bylo vlastně to samý

Prasoper (8) napsal 26.01.2017 v 14:57+1

Tohle není jawa, jen ubohé logo na nádrži a je mi z toho k blití. Taková slátanina

Matyfu (1) napsal 26.01.2017 v 14:52+1

Já,jako většina na Jáááwě vyrostl,ale toto bych nechtěl ani za 15k.Je škoda,že neudělali trěba menší serii starších (pérák,kyvka atd)na ně snad formy maj a urval by jim srdcař ruce

raid (45) napsal 26.01.2017 v 14:50

Když už, tak ještě by to chtělo dotáhnout ty výfuky, tyhle se k "Jawě" nehodí. Ale to už by dalo víc práce, než jen vytáhnout starou nádrž z regálu.
Měli by radši dovážet toho originál číňana a prodávat za odpovídající cenu, s tím by udělali větší díru do světa než s tímhle hybridem.
Připomíná mi to Jawa New pionýr. Velký haló, Jarda Šíma na tom až ve Faru, přičemž pěl chválu, jak to jen on umí, ale neznám nikoho, kdo by si to aspoň chtěl koupit, natož že by to udělal.

elvis78 (133) napsal 26.01.2017 v 14:20

akorát že na fotkách tam je vyfocen Romet 400 classic a na videích je vidět i se sajdou
V Polsku ještě v nabídce není.To jen tak pro zajímavost

danny355 (127) napsal 26.01.2017 v 14:07+1

Hm, za krátkou poslední dobu přišla JAWA s 660-tkou, nějakými informacemi o novém litru a tímhle ..
Ještě si dobře pamatuju, na nějaké prohlášení, že se budou zaměřovat na luxusní velkoobjemové motocykly...
Co se týká,této motorky,nepřijde mi zas uplně jako trotl a s nějakou bat'ovskou cenou pod sto tisíc si určitě nějaké kupce najde ..
Další věc, která se probírá jsou dotace a to bych nechal na odpovědných, jestli je zájem tohle nějak řešit, za těch x let od převratu se tu rozkradly úplně jinačí peníze a kdoví co se v Jawě vůbec děje ...
Jen mě děsí/sere jedna věc ...
Jawu ovládla nějaká skupina a za x-let není vidět žádná koncepce, žádný progres, žádné směřování k tomu, aby sedalo říct, že se jedná o firmu, která někam směřuje, nebo počítá s nějakým vývojem,posunem dopředu ..
Takhle to dává prostor pro spekulace o čemkoliv a ty motky, které jsou uvedené výš, působí bud', že opravdu teda něco splácají, aby se jako neřeklo, nebo naprosto nahodile zkoušejí jestli se něco nechytne, ale bez nějakého směru,smyslu ...

elvis78 (133) napsal 26.01.2017 v 13:55

Určitě má šanci na úspěch. Vypadá to skoro lépe jak w650 / 800
Ale vážně ! A vypadá 100x lépe než Jawa classic s Rotaxem

31081 (674) napsal 26.01.2017 v 13:47+1

Tak toto je výsledek několikaletého vývoje a mnohamilionové injekce do fabriky,dále to nebudu komentovat,musel bych se hrozně nasrat, vedení Jawy bych okamžitě vyhodil a ani by si nestačili vyklidit skřínku

Brukev (851) napsal 26.01.2017 v 13:30

Se v tom nevyznám, ale 100 tis bych asi uměl projezdit jinak.. Bandaska, Hornet, FZ6... . No jel jsem jednou kolem a fabrika je z venku jako nová... tak asi ta dotace padla tam... .
Já mám novodobé motorky rád bo prostě jedou jak hovado ( zatáčej, brzděj, řvou.. ) a je to zábava... . .
Asi i rozumím že má někdo rád veterány ... . ale tohle je " novej " veterán??? .

No hlavně ať už je jaro, sucho a teplo

LetiferDS (9) napsal 26.01.2017 v 13:18+2

Na to, že je to čína je to docela pěkný vlastně spíš je to pěkný proto, že je to čína a je to jedině dobře! Konečně krok správným směrem a až budou ojetý kolem 15k, tak ji na blbnutí vemu. :)

sramis (95) napsal 26.01.2017 v 13:18+2

At udelaji cokoliv, kvalita bude vzdy pochybna, vzhled otresny a cena neprimerena. Uz je to proste mrtvola. Potencial by tam byl na retro motorku, ale to by to musel delat nekdo uplne jiny. A tim nemyslim Cinu.

Milan1963 (273) napsal 26.01.2017 v 13:17+2

Nehodnotím. Počkám si až bude série ( když bude ) , svezu se a uvidím. Chtěl jsem Jawu 660. Svezl jsem se, líbilo se mi to, koupil jsem. Jezdím. Tot' vše.

Všudezdejší (0) napsal 26.01.2017 v 12:57

seikos: No, o tý kvalitě vůbec nepochybuju Jen nevím, proč bych si měl kupovat kompletně čínskou motorku s nápisem Jawa (to bych si snad radši rovnou koupil toho číňana). Byly doby, kdy jsem netrpělivě očekával, až Jawa příjde s něčím rozumným, ale svým. A člověk by asi dokázal odpustit i nějaký dětský nemoci. Jenže tohle kromě nápisu s naší Jawou nemá vůbec nic společnýho. Na tohle ty dotace opravdu nepotřebovali.

seikos (975) napsal 26.01.2017 v 12:45

Všudezdejší: kdyz vidim s jakou kvalitou vyjizdi "moderni motorky" z Tynce, tak bych rekl ze ten Shinerai bude i kvalitnejsi.
Me spis mrzi to, ze Jawa pobrala 50 mil dotaci a po deseti letech vyjedou jen s motorkou Made in China

Všudezdejší (0) napsal 26.01.2017 v 12:35

Vnímám to jako takový podvod na zákazníka, kdy se snaží prodat kompletně čínský zboží pod známou značkou. Na tomhle kromě bandy a těch kastlíků vlastně nic českýho není. Jo, pardón... ten nápis ještě Je mi z toho smutno Nevím proč bych to měl kupovat.

Bud (0) napsal 26.01.2017 v 12:35

Pokud by byla kvalita srovnatelná s ostatníma motokama, jako Kawa, Honda, Yamaha,Suzuki atd., nebo aspoň jako některé italské stroje jako Benelli , tak ok, ale jestli to bude klasická čína, tak by bylo 100 tis. příliš. Ale dejme tomu, že to jsou pouze fámy a že zaváděcí cena bude třeba těch 80. Pak by si to své kupce (fandy) určitě našlo.. Pak by se vidělo, pokud by se to furt kazilo, zájemců by ubývalo, pokud by kvalita náhodou překvapila a zájemců by přibývalo, mohli by zkusit zdražovat...

joel6 (25) napsal 26.01.2017 v 12:29

Já si myslim, že by měli soudruzi konečně zapomenout na 350 a postavit pořádnou motorku. Není to úplně špatný, ale proč se to musí pořád podobat tý hrozný starý motorce ze 70.let?? Znáte někdo značku, která do dnes vydělává na prodejích 40 let starý motorky??? Obsah Ok, litr je nesmysl, styl taky Ok to dneska frčí, ale kurva nějakej pokrok nebo vlastní novej nápad by nebyl???

faux4 (34) napsal 26.01.2017 v 12:21

Pro me tohle ne. Jsem priznivcem Jawy, ale nebudu brat vsechno. Proc nevezmou klasickou 350, co maji v nabidce a do ni nevsadi tenhle nebo obdobny motor. Byla by to rozhodne vice Jawa. V podstate optimalni byla ta jejich 250tka .. v dobe, kdyz jsem uz vazne premyslel, ze si ji koupim, ji prestali vyrabet.. Takze vlastne toto jiz tady bylo..
Navic nerozumim, proc za celou dobu vyroby Sportarda neudelali nejaky facelift.. zaklad neni spatny, o technice a konstrukcnich detailech by se dalo diskutovat. V podstate by stacilo malo a byla by z toho jina motorka.. a meli by v nabidce hned dva modely. Navic ted Sportarda v podstate bez jakkekoli upravy zdrazili.. to se pred zakaznikem tezko obhahuje.. Vazne jsem premyslel, ze obetuju nejakyho veterana ze sve sbirky a koupim Spordarda a z nej zkusim udelat nejakyho nahace ci café racera.. a oni ho jeste zdrazi..

jenacukr (-1) napsal 26.01.2017 v 12:18

Dobry den, kamarad si na podzim kupoval jawu 350, prepis i tp mu zaridil prodejce(do teto doby nemel kamarad problem),jeho jawa stala nova bezmala 80000kc, kdyz ji privezl domu,stravil na jejim uvedeni do prijatelneho stavu 24hodin a to ta motorka nebyla z ciny. Nedokazu si predstavit co bude za srot tohle a to si za to reknou 100000kc, radeji dosetrim a koupim si hondu cb500f nebo ktm 390 duke za 139900kc se spickovymi komponenty, ne srot z ciny. Preji hezky den vsem krome panum z jawy, ta tovarna u pro me neexistuje, toto byla posledni kapka.

ElFidel (4) napsal 26.01.2017 v 12:17

callowsick> Však jaká škoda? Právě se to sem chystá tahat Jawa, jen si nandá svoje plechy a nahodí patřičnou cenovku. Viděl bych to na 119 000,-

MARTlN (54) napsal 26.01.2017 v 12:13

Ctu komentare a nadavate na dotace Jawe... Ale za tohle by se melo nadavat estabilishmentu co tady v EU vladne a vladnul. ty tyhle dotace vymysleli a znicili vlastne trh ve spouste odvetvi. Jawa jen vyuziva neceho co nejakej blb vymyslel.

bledemon (126) napsal 26.01.2017 v 12:11

100tisíc je odpovídající cena trhu. Odečtěte si úpravy jawy, abs, euro4, intervence a před pár lety mohla být za 70. Romet model 2017 je za 100, mash za 120 a převrtané swm440 za 140. Yamaha sr za 170. Výrobci prostě retra,cruisery předražují nad ufomodernu.
Dobře, že si euro4 shineray zachoval nakopávačku a buben vzadu (abs jen vpředu)

steve2 (103) napsal 26.01.2017 v 12:09+2

To co provádějí ti pánové s Jawou za posledních 20 let je jen ostuda pro to jméno a asi by bylo lepší kdyby továrna bývala zanikla než tohle!

chfox (7) napsal 26.01.2017 v 12:05

Matně si vzpomínám (psali kluci z Motokenny na facebooku), že ing.Janeček, zakladatel Jawy, by měl měl 23.1. narozky.
Ten se musí obracet v hrobě




TOPlist