yamaha_demo_tour




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
gresini (4492) napsal 28.11.2014 v 12:00

Jawa si pořád zakládá na jméně a je pravdou,že to byla kdysi známá a i docela dobrá motorka ,ale v létech 60 tých.Podívejte se, co je tady zase různých názorů,jen se to jméno JAWA v nějakém článku objeví,ať už negativních nebo naopak. Přeju jim v každém případě úspěch a mám docela radost,že to zkouší s litrem,což je asi přijatelnější než 2,5litrové midalu. Držím palce!!

BorekS (96) napsal 28.11.2014 v 11:59

Přes nepopiratelné indicie, že se v Jawě dějí některé věci moc podivně až "nahlavupostaveně", tajně doufám, že výrobky, které (dlouho) avizují, budou pěkné, kvalitní a Jawa bude zase dlouhodobě fungovat jako tradiční světová značka výrobce motocyklů. Ale jednoduché to teda mít nebudou vůbec. Jejich "nekomunikace" spojená s dohady bohužel mnoho lidí optimismem nenaplňuje a taky se není čemu divit.

Mraki (55) napsal 28.11.2014 v 11:56+1

Floo> Tohle je záležitost ekonomické rozvahy a obchodní strategie.. Co si myslíš ty (a chceš ty) je určitě zajímavý, ale pro tu fabriku je relevantní výzkum trhu. Čínských kopií je tady hromada. Proč se tedy nepustit do trhu malo/nízko sériových exkluzivních bajků? Na vstupu máš náklady na výstupu máš výnosy. Pokud jsou výnosy vyšší než náklady máš zisk. A je jedno jestli zisku dosáhneš z prodeje 125tky, nebo Litra. Pokud si fabrika myslí, že dosáhne většího zisku z prodeje Litra, tak je to jejich rozhodnutí a já jim držím palce... Osobně si myslím, že jít cestou Triumphu by nebylo špatný... BTW, kde byl Triumph před 15ti lety?

Floo (67) napsal 28.11.2014 v 11:47

Mraki> myslim ze Jawa potrebuje vzkriseni v podobe motorky co se bude prodavat a postavi na tom dalsi vyvoj jinych modelu a az pak se muzou cpat na litrovy pole. Nemyslim si ze litr za 300 tis je ta spravna volba. Maji k tomu pristup jako custom firma.. a to mi fakt nejde do hlavy proc ???

Floo (67) napsal 28.11.2014 v 11:37+2

prochi20> myslim ze lidem nejde primo o kopii OHC 500 pro euro3, ale o motorku v retro stylu jako je Thruxton, Kawa W800 atd. Jde o to ze to nemusi trhat posledni prvky designu a ani koncepcne to nemusi byt original ...zkratka dobre zpracovana motorka co ma retro vzhled a v pripade Jawy by navazovala na jeji historii, kera je v soucasnosti jeji hlavni a jedninou devizou. Objem klidne 500, nemusi to trhat ryhlostni rekordy ani to nemusi mit kroutak co stale taha za ruce, ale motka co ma charakter. Pak ji budou lidi schopni i odpustit nedostatky ze to nema bremba, ohlinse, ledkovy sviceni atd.

Kafi (27) napsal 28.11.2014 v 11:36

Mraki> ale to je to o čem tu všichni mluví, nejde o cenu 300tis u motocyklu, u kterého máš jistotu že bude kvalitně zpracovaný, budeš mít jistotu ND, jistou záruku servisu atd..když pujdeš do Itala,Japonce,Němce za 300klacků, víš do čeho jdeš a že si kupuješ kvalitní stroj. Ale u Jawy, která si bohužel za posledních x let nedokázala to jméno obhájit ale naopak ještě víc pošpinit, je to holý nesmysl. A to by to mohl být sebelepší stroj a bude se prodávat špatně, protže se toho bude každý bát. Vem si číňany, začínali s motorkama z hnoje za pár šušňů, ale naučili se to a dnes to už je i docela kvalitní stroj za dobré peníze. Postupně přídávají u některých strojů na ceně, ale taky na kvalitě..Bohužel dnes v té fabrice bude těžko dělat někdo, kdo tam dělal před x lety, kdy to byly ještě poctivé a kvalitní stroje, které jezdí do dnes a pokud ten storj neni napadený kutilem domácím tak drží..

Kafi (27) napsal 28.11.2014 v 11:29

prochi> myšlené bylo, vzhledově něco jako 500OHC,perák, ale motor ať si teda udělaj tak aby splňoval normy, byl kvalitnější atp.. Co se týče malorážek, proč se asi tolik neprodávali..protože nikdo neudělal reklamu, vyděl si snad někde nějakou reklamu, reklamní video, banner na netu na tu Jawku? Nějaký článek s výrobcem? Nějaký dlouhodobý test? Jediný test dělal snad Jarda Šíma s dakarem, new pionýrem a sportardem a to bylo všechno..nic víc, nikdo víc...asi neměli zájem udělat si reklamu, však by jim to taky přineslo pak peníze...Pak se taky stačilo jednou podívat na reakci pana Krafta k videu, které Jarda Šíma zveřejnil na svém fb, kdy natočil krátký smutný, ale bohužel pravdivý spot u zbořené továrny v rámci jedné vyjížďky...ne zrovná hezké projevy pana Krafta a jeho přítelkyně vůči někomu kdo Jawu vždy hájali a najezdil na ní xxx tisíc km po světě...tak jaký pak obrázek si o Jawě pak asi dělat? Je mi z nich bohužel smutno a to mám STAROU JAWU rád

Mraki (55) napsal 28.11.2014 v 11:28+1

Myslím, že si málo kdo dokáže představit, jak takový podnikání jako je vývoj a prodej nového výrobku na přeplněný trh je náročný a s tím souvisí i počet informací o výrobku uvolňovaných. Motorka není kelímek od jogurtu, který se jen tak vylisuje a je hotovo. Závisí to na spoustě dalších dodavatelů a pokud tohle vázne, tak se hotové dílo nedá složit a prodávat. Cena kolem 300 tis? Proč ne? Pokud to bude nasypaný novýma technologiema, podvozkem od Ohlinsu, brzdama od Bremba, s designem který je vyjímečný, zaplatím si za exkluzivitu motorky, kterou má jen málo kdo a budu se lišit od zbytku stáda a toho, že má dneska motorku každej, pokud bude kvalita srovnatelná s BMW, Ducati, KTM apod... Nemám problém za takovou motorku dát 300 tisíc... Zvlášť když to bude nějaká retro café super bestie, která mi vyčaruje úsměv na tváři... Jenže ruku na srdce? Vždy když jsem za poslední roky šel kolem stánku Jawy na veletrhu, nebo jsem viděl nějaké její nové výrobky tak jsem se musel jen usmívat.. Jsou to pořád ty zemědělský vůle jako dřív... Měl jsem jawiček hromadu... Od 6ti let.. Nemá cenu to vypisovat, jako 17ti letý jsem se pak legálně pohyboval na silnici na Jawa 50 Mosquito... Jo, lepší jak Simson... ALe ty šrouby, kterejma byla přišroubovaná rozeta k zadnímu kolu mě straší ze spaní do dnes... Věčně ohoblovaná rozeta,.. Zapalování na klice... atd atd... Za posledních 20 let z této fabriky nevylezlo nic, co by mě přesvědčilo, abych se na příští motorku měl těšit. Rád se za toto tvrzení omlouvám a v koutku duše fabrice držím strašně palce a přeji Jawě aby to dokázala! Deklarovaná cesta je určitě způsob jak jít dál... Určitě na to přišli po důkladném rozboru trhu.. Protože jinak podnikat nejde... Vyrábět něco co tu je je nesmysl..

zdenekp (122) napsal 28.11.2014 v 11:25

Motocykl o obsahu válců okolo 1000 ccm se v Jawě nikdy dělat a prodávat nebude. O to se s panem Kraftem vsadím a klidně o celou výši dotace od MPO.

Kafi (27) napsal 28.11.2014 v 11:24

stráťa> ano to je to co sem říkal, nikdo ti u Jawy nezaručí ND...ono vůbec bych se nedivil, kdyby zase byla půlka motorky poskládaná ze syslátu, které našli při bourání... Když sem viděl sportarda tak jen namátkou > nádrž dosti podobná té co mám na 640, jen k ní přidělali maskovací pasty, podsedlovka taky z části jako z mé 640 atd atd...první kusy classica> přední vidlice opět J350, elektrika snad taky J350, resp použité kabely...dílenské zpracování výfuk široký jak pánvička na palačinky, malá řadička, klepající se tachometr na sportardu...no prostě nedovedou pořádně udělat menší obsah, kde nemaj ani vlastní motor a lezou do litra..

Weller (8) napsal 28.11.2014 v 11:20

Kdyby tuto diskuzi četl alespon někdo z té Jawy, mohl by se od toho odpíchnout, ale asi tam v tom dolíčku maj svůj svět a na kopec aby se rozhlídli co se děje ve světě moc nejezdí, a nebo nechtějí...? Ted už je asi pozdě ukazovat jim směr, zapoměli na české zákazníky a dokud si opět nenatlučou nos se zázrakem v podobě litru,uteče ještě hodně vody než na silnicích budem potkávat nové motocykly se světoznámím logem ..

prochi20 (26) napsal 28.11.2014 v 11:15+1

Ať je to s jawou a jejím vedením a čerpáním peněz jakkoliv, nechápu lidi, co by chtěli nějakýho retro veterána jako 500OHC. Ikdyby existovali formy atd, kolik by asi stálo převrtat motorku tak, aby dostala homologaci. Kdo by si to asi tak koupil? No věřim, že za 100 000 každej druhej, ale reálná cena by začinala dvojkou nebo spíš trojkou. Lidi proberte se! Retro vlna frčí už dlouho ale už opadá. Malý motorky už dělali a dokud se toho nechytl Mates, tak to byl propadák. Tak teď zkusej litr. Bude to poslední hřebík do rakve (pravděpodobně) ale furt lepší než kdyby udělali Jawu 500 OHV (OHC) Euro 3

Floo (67) napsal 28.11.2014 v 10:55+2

Pokud tu Jawu uz konecne nekdo neprobere tak je to fakt ostuda naroda jako celku. Neskutecny balamuteni i v tomto clanku jsem necekal. Odpovedneho manazera ktery nasmlouva dodavatele a neudrzi ho, bych vyrazil okamzite. Musi taky zaznit i otazka zda neni na vine vedeni, ktery zije ve snech a realita jim utika. Nesmysl stavet litrovy motor a cena 300 tis ? Co to je za strategii ? Pokud by to mysleli alespon trochu vazne a s rukou na srdci tak by zacali malorazkou a lidi presvedcili kvalitou a pristupem. Ale takhle to bude sebevrazedny utok na litrovou tridu kde si jawa s velkou pravdepodobnosti udela opet ostudu. Vedeni dle me nema selsky rozum a snazi se dle nejakych fantasmagorickych tabulek udelat diru do sveta. Dle me totalni bezmoc a nesoudnost vladne Jawou. Jakykoliv deda co v mladi a dospelosti jezdil Jawu musi mit slzku v oku kdyz vidi co se z Jawy stalo.

PacienT.cz (687) napsal 28.11.2014 v 10:52+1

Můj táta jezdil endura v době, kdy to celému světu na Jawách nakládali Mašita Válek a spol, takže se třeba Jawa mohla pokusit na tuto tradici navázat
Něco mě říká, že bude současným litrovým motorkám na trhu velmi těžké konkurovat a tak doufám, že mají ve své obchodní strategii jasno.
Přeju jim ať to vyjde!

iman (25) napsal 28.11.2014 v 10:37-2+1

Kazdy kto vie ako funguju dotacie musi mat jasno aj v zmysle takychto clankov. Vacsina ludi ktori na Jawach jazdili uz kvoli veku jazdia na invalidnych vozikoch alebo citaju podobne blaboly a ja som si isty ze aj moj vodicak sa nedocka akehokolvek uspesneho modelu od tejto kedysi svetoznamej znacky. Ale o com by sme tu vsetci potom mudrovali ze???

-HARYS- (28) napsal 28.11.2014 v 10:33

No... Třeba překvapí!!! Uvidíme možná za rok!!!

mikni (103) napsal 28.11.2014 v 10:07

Jawě jsem v mládí fandil,ale myslím,že už nekráčí nikam,že už tam bohužel je,jak někdo přede mnou napsal Návrat k retro v dnešní celosvětové nabídce by byla sebevražda.

Luky.moto (4) napsal 28.11.2014 v 09:59+2

Jawě fandím,jsem zvědav s čím se vytasí. Tuším co to asi zas bude, ale rád bych byl překvapen.Kéž by se mé předtuchy nenaplnily.
Myšlenka výroby retra či obnovení výroby některého modelu z řad dnešních jaw veteránů by přinesla asi větší úspěch.

Oberon (8) napsal 28.11.2014 v 09:59+1

Co dodat?! Marně se snažím najít ten "svěží vzduch". Z článku nic nevane a z fotek mám pocit,že v Jawě řádí spíše banda mladých homosexuálů.No prachy jsou to jejich,ale pokud pobírají dotace od státu (naše daně), chci vidět výsledek!!!

stráťa (104) napsal 28.11.2014 v 09:54

Jsem jedinek komu přijde vtipná ta část o ukončování výroby jednotlivých dílů a tím způsobeným zdržení?
Pokud nejsou schopní zajistit si díly na začátek výroby tak jak na tom asi můžou být s dodávkou náhradních dílů po několika letech?

Jirka4137 (114) napsal 28.11.2014 v 09:39

Pánové zůstanˇme v klídku. Na všechny vaše dotazy ohledně Jawy existuje jediná odpovědˇ:Jawa není podnik na motocykly ale na dotace!!! S tím že stojí nad propastí a křičí do světa že udělá krok vpřed to kolega Drátˇa vystihl přesně.
Jawa na nás se.. tak jí to prostě oplatˇme.

sxs525 (138) napsal 28.11.2014 v 09:29+1

nedávno tam byla exkurze přísný zákaz focení jak v pentagonu jinak je to furt stejnej skanzen jawa je definitivní chcíplotina s tohohle mraku pršet nebude jako již mnohokrát stačí když vidíte ty lidi a je jasný že tohle nejsou manažeři na rozjezd výroby v dnešní konkurenci, tohle jsou jen bílí koně nebo balzamovači gotwalda

Malešice (12) napsal 28.11.2014 v 09:18+2

To vypadá, že to bude pořád čim dál tim stejně. S Jawou jsem měl jeden čas co do činění, v továrně jsem xkrát byl a důvod, proč jsou s motorkama tak mimo (a to jste ještě neviděli, co tam odpočívá za designový prototypy) je ten, že jsou mimo odpovědný lidi, jmenovat nebudu, ještě by se pan Hruška urazil (navíc jsem tam už pár let nebyl, tak tam možná už vývoj pohřbívá někdo jinej)... Možná si tam někdo čte motočasopisy, ale že by někdo z vedení Jawy aktivně jezdil po světě, zkoušel jednu motorku za druhou, občas vzal do ruky nářadí, ptal se lidí na ulicích, aby věděli co a jak, to bohužel ne. Takže továrna vypadá zvenku i zevnitř hezky, Jawě přeju, ať se jí daří, ale dokud se o budoucnost nezačne starat někdo s větším rozhledem než je Týnecko, větším nasazením než 7:00-15:00 a hlavně s chutí na vlastních motorkách jezdit, asi to bude pořád stejně a spíš určitě než asi.

Jirka4137 (114) napsal 28.11.2014 v 09:00+1

Před 25lety jsem se jako 18letý těšil na nové modely Jawek vyfocené v prvním porevolučním časopise Motocykl. Dočkal jsem se jen pár 639tek které stejně končily na Kubě. Obyčejný kluk který neměl obálku narvanou všimným je nekoupil.
Jednoválec o obsahu 650ccm se dá koupit od BMW nebo Hondy v lepší kvalitě a ojetý za třetinu ceny. Jezdí navíc přesto že majitel není kutil servisman a elektrikář v jednom.
Jestli bych si po 25letém čekání ještě koupil Jawu? Strčte si ji do špic.

Míra (210) napsal 28.11.2014 v 08:58+3

Jawa je jako holka co pořád slibuje.
I sebetrpělivější to nakonec vzdá a vybere jinou.

habrman (51) napsal 28.11.2014 v 08:57+1

A jak je na tom Jawa,co se týká vlastnictví ? Údajně má patřit Charouzovi,dostávat spoustu státních dotací a vlastně jen díky nim přežívat.A co se týká Midalu od FGR,sežralo spoustu státních dotací a co se děje teď ? Viděl ji někdo i na ulici,ne jen na výstavě.Myslím si,že si jen pan Felgr díky známostem a kontaktům splnil svůj dětský sen,jehož realizaci jsme mu pomohli všichni zaplatit.A při pověsti pana Charouze,pokud mu tedy Jawa opravdu patří a dotace dostává,tak ten je schopen ji takhle držet co bude žít a nikdy odtamtud nic nového nevyjede.Ale pokud se pletu,budu ráda,když mně majetkové poměry v Jawě upřesníte.

shewcza (22) napsal 28.11.2014 v 08:57

Kam kráčí JAWA? Já to vím, já to vím, ale je to sprostý

Tricker (5) napsal 28.11.2014 v 08:56

Pan obchodní manažér je přesně člověk hodící se do dnešní doby. O motorkách toho moc neví, ale rovnou to natřeme s litrem celému světu. Snad akorát tou cenou. Pokud staré technologie a strojní zařízení nejsou totálně rozkradeny, tak ať začnou od péráka. Mám pocit, že vedení Jawy žije v jiném světě a nekouká co se kolem nich děje.

Danny350 (26) napsal 28.11.2014 v 08:45+3

cit.: "motocykl o obsahu válců okolo 1000 ccm, který je již ve fázi dokončování přípravy sériové výroby" - co je to prosím konkrétně dokončování přípravy sériové výroby? Kde je prototyp a proč už nejsou informace o něm dávno na světě, jak je standardně zvykem? Pokud ho mají, to nevědí jaký bude přesný objem válců (jestli bude mít Jawa obsah válců tak to potěš koště)? Byl jsem jeden z těch co čekali na novou 650 s nadějí. Jak to dopadlo ví asi každej. Jak chtějí vyrobit konkurenceschopný litr "na zelené louce", když nejsou schopni ani pokračovat ve vývoji úspěšných modelů jako 350? Je to jen snůška keců a už mne to nebaví ani číst. Téhle fantasmagorii snad nemůže už věřit naprosto nikdo!

ZASEJA (2) napsal 28.11.2014 v 08:44+1

Totální výkřik do tmy !!! ani s překupovaným motorem 650 v rámu z třipade neudělali díru do světa protože z toho byl kostitřas a chtěj se pouštět do něčeho v čem je tak ohromná konkurence a z jawy už žádný zázrak čekat nelze

kdyby se raději orientovali na výrobu kvalitních replik na stávající veterány od péráku až po konopnici vydělili by majland protože ty překupnický ceny na motoburzách jou strašný a stále je po tom velká poptávka ale to by se musel někdo v jawě zamyslet...




TOPlist