husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jarda-z-Úpice (44) napsal 29.11.2014 v 08:40

Většina z nás zahájila svoji kariéru motorkáře na Jawách, nebo Čízách.To tenkrát byla motorka běžný dopravní prostředek. Jezdily jich všude spousty a určitě byly i cenově přijatelné pro mnoho obyčejných lidí. Dnes se stala motorka tak trochu modní záležitostí a sportovním nářadím. Ač nerad, přesto si myslím, že současná JAWA už nemá šanci. Tolik let planých slibů, pár nepovedených motorek, které dnes na silnici nepotkáte.A pokud má platit uváděné cenové rozpětí, pak už šance není vůbec. Trh je zaplaven ojetinami v bezvadném stavu, de facto za pár korun, je plno nových nádherných motorek, které jsou cenově dostupné. A vyrábět pár kafáčů nemá smysl. A to se opět plánuje nějaká skládačka pro nostalgiky. Jsem fanda českých výrobků, ale jsem v tomto případě velmi skeptický. Kéž bych se ale mýlil. Přál bych našim výrobcům nějaký světový a převratný nápad, který by značku JAWA oživil.Úspěšně oživil.

JurassMo (8) napsal 29.11.2014 v 05:21

Tuhle někdo psal na motorkářích o nějakém italovi za 300000,- ze kterého se mu smyla barva když ji čistil :D takže jawa by mohla mít šanci

polopost (67) napsal 29.11.2014 v 02:11+4

Wrath:
Na kecy typu, jak maj mladý vymytý mozky, protože nevědej, že tenkrát lítaly pčený holubi samy do huby začínám bejt alergickej.
Každej kdo jení pitomej a odloží nějakou tu nostalgii stranou a postaví si vedle sebe motorku vyrobenou ČSR třeba mezi 70-80. léty a třeba japonce ze stejný doby, tak musí uznat, že československý motorky byly v prdeli už tenkrát.
Od konce války do roku 89 prodělaly naše stroje takovej technickej vývoj, co udělaly světový fabriky za pár málo let. Řízená ekonomika zabila potenciál pár šikovnejch hlav a dohánět pak v divoký době porevoluční vlak co ujel před celejma dekádama bylo fakt nemožný

megacruiser (38) napsal 29.11.2014 v 00:44+1

Jawa už defakto nemůže nic rozumného vytvořit, protože ztratila technologické zázemí. Každou drobnost musí od někoho koupit za přemrštěné ceny - cenu za kus snižuje dodané množství a Jawa bude od všeho nakupovat pár kousků. Třeba výkonná LEDka z číny stojí 1 kus 300 Kč, ale kup deset tisíc kusů a máš tu stejnou za 30 Kč. Stejně tak motokomponenty.
Prohlížel jsem si ty dnešní "moderní" Jawy. Na rovinu, technická řešení nejsou na úrovni doby. Něco viditelně poddimenzované něco zase zbytečně masivní. Skládačka z toho co bylo zrovna po ruce. Proč bych měl dát takovému paskvilu přednost před Versysem nebo třeba superlevnou MT-07? K čemu dnes nějaký těžký litr? Pár bohatých pozérů, kteří koupí nevyzkoušený litr, fabriku nezachrání. Třeba Voxan měl krásný motor, skvěle našlápnuto a myslím taky zkrachoval. Lidi chtějí zábavné lehké motorky na blbnutí po městě, do práce. Spíš by měli zkusit ze začátku kupovat menší motory třeba i od kvalitního číňana. A hlavně vytvořit něco s výhledem na větší série.

Wrath (6) napsal 29.11.2014 v 00:43

to Steve-CZ
Nenamlouvej si. Neřeš politické zřízení a sociální jistoty.
Technologicky a výrobně jsme byli v pr... Námořní doprava sem nepatří. To je jiný server. Ale už v roce 1970 jsme nebyli schopni vyrobit konkurenceschopnou motorku. To, že se něco dělalo a vyrábělo pro OST-block neznamená, že to za něco stálo. Sorry, tak to je, a plácání do ramen, že jsme byli dobří je jen mizerná nostalgie.
Wrath

Steve-CZ (259) napsal 29.11.2014 v 00:27-3+4

Někteří komentátoři se zde hodně mýlí. Jawu ve skutečnosti pohřbili ti, kteří se chopili moci po roce 1989. Stejně tak zlikvidovali naprostou většinu všech ostatních podniků, některé nám ve světě docela i záviděli. Do té slavné "sametové" maškarády jsme totiž byli i přes některá negativa zcela soběstačnou zemí, která na nikom nemusela být závislá ani v oblasti průmyslu ani v zemědělství. Měli jsme i námořní dopravu. A byly tady mnohé životně důležité, i když třeba skromné jistoty. Je vidět, že to pětadvacetileté vymývání mozků zejména mladším generacím přináší plody. Jsem rád, že při troše minimální údržby ty "komunistické" motorky většinou dodnes jezdí.

BorekS (96) napsal 29.11.2014 v 00:26

Už tu někde zmínka o Matesovi byla, já se teprv teď pořádně podíval co "Matesáci" dělají, a příjemným údivem zjišťuju, že se značkou Jawa opravdu pracují.

Dělají pravidelně i nějaké inovace a evidentně se pěkně trefují do poptávky uživatelů.

I jejich webovky ač "jednodušší" než ofiko Jawa, jsou lákavé k prokoukání.

Nechci aby to vypadalo jako reklama, ale mám pocit, že ten prapor s logem Jawy drží výš a pevněji než samotná fabrika...

A ty jejich motorky Calif, Trail, Tramp, Four, kua má to něco do sebe...

týpek (119) napsal 29.11.2014 v 00:10+1

Stín nelze překročit,u Jawy je to zřejmé již od dob konce bolševika.Ten Jawu zatloukl do pod zem už v 70tých letech.Vzkříšení?Leda tak vetřelec a Sigournej...

knedlo (3) napsal 28.11.2014 v 23:49

myslim si ze se jawa mela spis drzet projektu od mates moto 250ka kalif a fourka o te jsem dokonce i premyslel to by bylo stylovy priblizovadlo ten jejich virtualni litr je uz dnes zastarala motorka ale je fakt ze jsem na nej porad zvedavej

Wrath (6) napsal 28.11.2014 v 23:21

A ještě to Šanik. Úplně ti rozumín. Jezdím denně do práce.
Podívej se na můj profil. To je ona. Koupil jsem za 30 000,- Kč. Kdyby byla Jawa takováto, neváhám.
Wrath

Wrath (6) napsal 28.11.2014 v 23:13

Já už do toho nemůžu dál rejpat. Měli jsme doma ledacos. Sachsy, Čezety, starý Báwa, dokonce třeba unikát René Gillete. A pak tam stála Jawa 350 a já ji miloval. Máme ji doteď. Jezdím na motorkách hodně a nějakou použitelnou Jawu bych hned koupil. Ale jak píšou přede mnou. Tohle je jen Levá. LÉVÁ, LÉVÁ,LÉVÁ,LÉVÁ,. Přeci my, jako národ celkem schopných konstruktérů, (nechci se předhánět s Němci), nemůžeme tohle celé myslet vážně! Celá současná Jawa je jen opravdový výsměch. Fakt mě to bolí, ale nechte toho.
Wrath

Šanik (-7) napsal 28.11.2014 v 23:00-2+3

Na trhu dnes chybí motorka, která by vozila lidi do práce za drobnými nákupy a vyřízením schůzek. Všichni výrobci si představují, že In je něco tak monstrózního, o čem se tady píše. Chyba lávky, doba potřebuje držáky, mrštné motorky pro městský a příměstský provoz. A za hubičku. Pokud toto nikdo nevidí, tak si dle mého soudu nic moc nevydělá na věci zvané motocykl.

martin1 (658) napsal 28.11.2014 v 22:30

přide mi, že koncepce výroby je od revoluce v kotrmelcích z pěknýho vršku.rád bych je viděl se slabou i silnou retromotorkou, pakliže by měla stejnou kvalitu a nižší cenu než konkurence tak by se to mohlo chytit, až se postaví na nohy mohou dělat sériovky novodobých, ale boj proti číně a japoncům už nevyhrají...

Honza-39 (9) napsal 28.11.2014 v 22:04+1

Dovolím si polemizovat s mnoha pisateli ohledně retro motocyklu Jawa. Retro frčí … vážně? Jo, v Anglii, Německu, Itálii. Kolik nových retro motocyklů jste letos potkali na českých silnicích? Být Britem tak bych si retro Norton nebo Triumph koupil, být Italem tak by mě slušela Guzzi V7. Ale jak chcete s retro Jawou z východu nadchnout cizí trhy? Kolik lidí ji tam zná a má k ní podobný vztah jako právě ten anglický gentleman k Nortonu Manx? Nakonec Vám zbude jenom ten český a snad slovenský trh a tady zase narazíte na koupěschopnost možných zákazníků. Nemyslím, že by se našlo víc než několik desítek českých nadšenců za rok, co by si koupili novou retro Jawu z výlohy za 250 tis. Kč. Takže v tom se směřováním firmy souhlasím. S čím nesouhlasím a asi nejsem sám je postup při přípravě výroby, který vypadá jako když si kluci hrajou na fabriku. Místo 5 let stále stejných článků o tom jak se chystá zcela česká nová Jawa 1000 bych uvítal zprávu asi takovouhle: „Týnecká Jawa angažovala pro realizaci svého smělého záměru na výrobu nového modelu známého německého konstruktéra Hanse von Perfect, který přichází z továrny KTM a přináší s sebou tolik potřebné know how a zkušenosti se zaváděním nových projektů do sériové výroby. Jeho tým doplní externí italský designér Giovanni Spaghetta, který má za sebou řadu realizací pro italskou Moto Guzzi a povede český tým Jawáckých pracovníků. Pro zdárný rozběh prodeje a oslovení co nejširšího okruhu zákazníků bude využita prodejní síť Bikers Crown, se kterou již došlo k podpisu smlouvy o obchodním zastoupení “. Já vím, mě se to blábolí …. Nedělám si patent na rozum a jistě v Jawě nejsou samí troubové nebo dokonce tuneláři. Nicméně stávající dojem pro nezaujatého pozorovatele zvenčí je tristní. Takto obsáhle píšu proto, že mě to prostě štve a rád bych si sem napsal něco jiného. Konečně jsem si jistý, že stejně je na tom většina pisatelů negativních komentářů k tomuto článku. Téma Jawa nám prostě není jedno a to je prozatím ta jediná dobrá zpráva.

XTeZeto (80) napsal 28.11.2014 v 20:14

Jawě fandím ale doba kdy bych si ji koupil je dávno fuč. Za těch x let co makám a odvádím státu desátky,který do fabriky tečou asi celkem slušně,bych měl za jejich "produkt"platit ještě jednou v plné výši a možná ještě víc,jak u zahraničního prodejce,ne děkuji. Raději podpořím zaběhlou a spolehlivou zahraniční značku. Teda kromě BMW.

radim2 (22) napsal 28.11.2014 v 20:05

Kam kráčí? Já myslímže už tam je Bohužel.

Diaboluss (42) napsal 28.11.2014 v 18:41+1

Na otázku v titulku článku bych odpověděl asi takto: Do věčných lovišť!!!

Nemá cenu si mazat med kolem hub a doufat, že z této fabriky uvízlé stále ještě v dobách bolševika, se zrodí něco zázračného, co spasí celou šednoucí legendu této kdysi tak známé značky!

splasenytrubky (117) napsal 28.11.2014 v 18:38

Ta nová JAWA je jak paní Colombová. Všichni o ní mluví a ještě ji nikdo neviděl.
Ale vážně, marketingová taktika "úniku informací" se běžně a moudře používá pro předběžné získání pozornosti veřejnosti před představením nového modelu. Takže pokud není co představit a nabídnout, tak se tam jen plká a mlátí prázdná sláma, což je smutné, ale pokud se to ještě ke všemu tam možná i považuje za marketingový tah, pak to začíná již být situace velmi dementní.

Richard_R1200S (-1) napsal 28.11.2014 v 18:33-3+2

Zajímalo by mě, kdo z diskutujících má za sebou projekt podobného technického rozsahu v rámci České republiky, že má odvahu vyjadřovat své názory. Podnikání v oblasti návrhu, vývoje, testování a marketingu vlastních originálních dopravních prostředků v ČR je extrémně těžké a každý, kdo se o něco takového pokouší, si zaslouží podporu a pomoc!

MimoCZ (25) napsal 28.11.2014 v 18:30

Držím palce. Zdá se, že podle komentářů je v ČR schopných manažerů s jasnou vizí hodně. Jawa se nemá čeho bát

BorekS (96) napsal 28.11.2014 v 18:22

Skoda, ze tu nediskutuje nikdo z Jawy, aby tady kapku rozumne uchlacholil smutny a pochybujici dav nejakymi akceptovatelnymi argumenty ...

Pokud je jim jedno, co se tu pise, jsou to bud ignoranti nebo je pravdiva ta konstrukce s tim pumpovanim dotaci.

Petta (377) napsal 28.11.2014 v 18:02

Dráťo, Ducati Scrambler je L dvouválec vzducháč a je to nový model, takže určitě bude zvládat Euro4. Ale jsem zvědavý, jak se Jawa popasuje s povinným ABS. Všechno jde, když se chce..

BorisVTR (5) napsal 28.11.2014 v 17:32

Muj nazor je taky že Jawa mala it hnet po revoluci pod nejaky koncern jak to udelali ze Škodovku pod VW a kde je tetkom Škoda.Tam mohla byt aj Jawa.

Dráťa (61) napsal 28.11.2014 v 17:13

Petta: Trubkový rám, jednoduchá kyvka, dráty kola, řadový dvouválec olej-vzduch 800 ccm...
Trubky v Týnci jsou, o tom není pochyb. Drátěný kola super, dokonce po zkušenostech s J650 by byly dráty neustále nový, když starý praskaly. Ale olej-vzduch už nikdo do provozu nepustí, dokud jsme v SESR, vzducháč neumí emise Euro4.

VIZI (1420) napsal 28.11.2014 v 16:54+2

je to komické, než to příjde do výroby (5-7let) polovina nakupovaných věcí se přestane vyrábět..ono totiž Jawo v ostatních zemích se inovuje každým rokem a né, že na Vás budou čekat 7 let až bude chtít nějaký díl nakoupit...a, že to chcete představit v druhé polovině příštího roku, no tak to se můžete rovnou dopředu vymluvit, že počkáte na Motosalon nebo na Kočkovýstavu a představení bude v roce 2016 na jaře...a to už jezdilo po silnici před 3 lety...bože to je zabržděný. Vzkažte Charouzovi, potažmo jeho firmě Jihostroj ať přestane skupovat desítky autosalonu a hodlá něco vrazit k vám...jenže Cháčko radši autíčka motorky mu nevoní !!! Takže mu to je celé u konci zad. Prachy z dotací vyčerpali, tak kun.da nic nedělají...neschopnost !!!

Opatrný (29) napsal 28.11.2014 v 16:53

Mortorky jsou zejména o emocích. Šance JAWY je proto retromotocykl, který by vypadal jako replika JAWY 500, ale měl víc současné technické parametry.
Nikdo nečeká, že bude jezdit lépe než Japonci, ale současně 90% potenciálních zákazníků nechce designové experimenty.

27 (4) napsal 28.11.2014 v 16:51

Kdyby tohle viděl Janeček nebo Frei, tak by je nakopali někam.Neschopnost nevyššího formátu.Není to tak dlouho co chtěli svůj nový výtvor představit na jaře příští rok a ejhle, už to bude v druhé polovině roku. A kde? Takže zase kulový a možná v roce 2016. Ono totiž rozfofrovat dotace trochu trvá. Takhle kdyby se do Jawy mrkla hospodářská kriminálka, to by se tam manažerům asi pěkně potily prdelky. A co takhle servis? Kam se bude s novou Jawou jezdit? Co dealerská sít? Řeší to někdo? V jakém roce byly otištěny ty první špionážní fotky Jawy v CMN?V roce 20010! Bude rok 15 a stále nic. Vážení manažeři a pane řediteli v Jawě za tohle by jste měli okamžitě dostat výpověd!!!Takhle dělat za svý poctivě vydělaný prachy, to by jste se smekali, ale za dotace? Kam by se pospíchalo! Těm pár nadšencům co stále doufají v novou Jawu se napíše, že to zase nevyšlo a pohoda klídek, že...???

Milan1963 (273) napsal 28.11.2014 v 16:38

Jawě fandím a ačkoliv mám Jawu 650, počítám do budoucna s novou Jawou 660. Nebo možná 1000 ?? Hlavně nesrovnávejte nespolehlivou Jawu 650 s novými motorkami, 660 je úplně jiná a věřím, že i další modely budou dělat čest svému jménu. Jawě

udinar (40) napsal 28.11.2014 v 16:36

Kdž jsem před čtyřmi roky uspořádal jízdu na Jawách do Francie, měl jsem možnost mluvit s ředitelem Jawy panem Hruškou a s panem Kraftem. Už tehdy jsem jim říkal, že by se měli dát touhle cestou, kterou teď avizují. Od té doby uběhlo dost času a nic se nedělo. Proto si myslím, že Jawě opravdu povážlivě ujíždí vlak a s největší pravděpodobností jej asi nikdy nedohoní. A nepomůže tomu ani pan Kraft (nic proti němu, právě naopak si tohohle člověka vážím, protože je to jeden z mála posledních Jawích srdcařů). To pan hruška a nedefinovatelné vedené továrny ji úspěšně potopili. Já jim před čtyřmi roky radil, aby z Jawy 250 Travel udělali hezké retro ve stylu Califonian. Nakonec to udělal Mates a myslím, že na tom slušně vydělal.

Petta (377) napsal 28.11.2014 v 16:15+2

Chlapi, je tohle utopie? Trubkový rám, jednoduchá kyvka, dráty kola, řadový dvouválec olej-vzduch 800 ccm, ladná chromová nádrž, retro blatníky, kožený sedlo, kulatý světlo, retro vlaštovky a logo Jawa na nádrži. Cena 220 tis. Kč. Copak tohle nejde?




TOPlist