husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
zmulin (371) napsal 30.11.2014 v 11:18+1

Když se tady ukáže článek o litrovym modernim naháči plnym elektroniky,tak všichni brečej jak by nejradši koupili tu jednoduchou solidní litrovku bez fičur a když se Jawa o něco takovýho pravděpodobně pokouší,tak je to taky špatně...
Je fakt,že v týhle většinoskupině stejně skoro nikdo nový motorky nekupuje,tak by jim ani nepomoh,ale to je u většiny "fanklubů" stejný...
Taky sem spíš pesimista,ale jestli se jim to nakonec povede,tak proč ne.Začnu na ní taky šetřit.
K tý minulosti.Přestože Jawa vyráběla archaický motorky,tak na druhou stranu z ekonomickýho hlediska proč ne?Odbyt měli zajištěnej a i tak to byl tehdy v Rusku pro většinu nedosažitelnej sen a že po revoluci zahodili i takový trhy ,jako byl třeba ten Tureckej,kde na Jawu skládali i oslavný písně,tak to už byla záležitost nastoupivších tunelářů.Ty místo,aby vzali prachy na vývoj a přizpůsobení se novejm podmínkám,tak jen brali...
Mimochodem VW Brouk se taky donedávna ještě vyráběl a nikomu to nevadilo

zdenekp (122) napsal 30.11.2014 v 10:35

Dráťa - BLATA 125 + 250 hledej v čase asi 33 min + pár vtěřin //www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/213411000100816/

Kobylak (13) napsal 30.11.2014 v 09:29

Kam dokráčela Jawa víme všichni křísit tuto značku na litráku za 300tis.mi nepřijde jako dobrý nápad.Jawa bývala mašina co při troše lásky vydržela všechno.Na tomto faktu by měli stavět.Udělat motorku co nebude z půlky china,něco vydrží a za slušnej peníz.Obsah do 500ccm by bohatě stačil.

Bubak-z-Nemecka (13) napsal 30.11.2014 v 00:05

...poslední parádní běžná motorka Jawy byl pérák. Vlak jim ujel už v 60tych letech (ve srovnání se světem mimo soc blok) a to jak v sériových, tak v soutěžních motorkách. Viz fundovaný příspěvek kolegy Havlise na Jawamanii:

www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=59022

...je to zcela jiste škoda, ale je nutné se smířit s fakty. Zbytek jsou jen pocity a kecy...

E-Ryc (20) napsal 29.11.2014 v 22:55

Sice je hezke se rozplyvat nad spolehlivosti starych stroju, ale uvedomme si, ze vetsina (vim, ze jsou jednotky kusu, co objely svet) z nich ma za 40 let najeto to, co dneska prumerny motorkar na japonci nalita za dva tri roky... (jednu takovou jsme meli, rv 68, najeto 18000)

týpek (119) napsal 29.11.2014 v 22:28

pro Georgik-
Souhlas s tebou,skomírání začalo mnohem dříve.Bylo to přirozené pro veškeré počínání bolševika.Jako kluk jsem samozřejmě Jawu měl,byla to slavná OHC 500,zažil jsem s ní peripetie i krásné chvíle.Když jí srovnám s Black Bombrem 450 od Hondy 1963,kterého mám pod plachtou,tak je tam spousta podobných dílů.P.Honda v té době kopíroval spoustu evropských výrobců,Jawu nevyjímaje.Uznávám,že Japonci do toho začali pekelně šlapat a nastavili laťku hodně vysoko,nestačil jim nikdo.Ale to nebyl samozřejmě důvod pádu Jawy.A dnes nakopnout k životu mrtvou Jawku,tomu nevěřím a myslím že téměř nikdo...

TDM851 (4115) napsal 29.11.2014 v 21:29-1

Trocha politiky : za komunistů nic nebylo... Po převratu se vše rozkradlo

Georgik (76) napsal 29.11.2014 v 21:14

to Typek: pad v 70. letech začal byt již drtive viditelný!!! Ale ve skutečnosti začal jako i v ostatních oblastech v roce 1946 resp. 1948. Historie je snad všem dostatečně známa. Více nez zpretrhani vlastnických vazeb dopadlo nejen na Jawu absolutní odmítání v podstatě veškerých inovaci především ze strany sovětských soudruhu. Vývoj byl vlastně nežádoucí.

TDM851 (4115) napsal 29.11.2014 v 20:02

Jestli soudruzi v USA dovolí. Tak Indie, arabské státy... kde jsme byli elita strojního průmyslu je šance. Doteď tam jezdí Jawy, Tatry, Karosy.. a nedají na ně dopustit. Já osobně, i když se snažím být patriot, si ji ale nikdy nekoupím.

Dráťa (61) napsal 29.11.2014 v 19:39

MartyBar: Tomu bych věřil, že Jawa (a ČZ obdobně) vlastnila byty, rekreační objekty, sklady dílů atd., a tohle možná někomu zůstalo za drápem. Ale byty ani ubytovny lepší motorky nedělají, nemůžou dohnat technologické zaostávání za konkurencí. Vlastně je to smutný, že Jawa utrácela za byty a ubytovny a na vývoj nezbylo. I když samozřejmě chápu, že o směřování toků peněz se rozhodovalo mnohem výš než ve firmě jako takové.

Já bych si také přál, aby značka opět ožila, aby se u nás znovu vyráběly motorky. Dnes funguje pouze Blata - přiznám se, že nevím jak. Pak bylo plácnutí do vody FGR, které snad neprodalo ani jeden kus, a pak Jawa, jejíž vedení má jednoduchou strategii "slibem nezarmoutíš". To k úspěchu nestačí.

týpek (119) napsal 29.11.2014 v 19:15

Steve-CZ
Někteří komentátoři se zde hodně mýlí. Jawu ve skutečnosti pohřbili ti, kteří se chopili moci po roce 1989. Stejně tak zlikvidovali naprostou většinu všech ostatních podniků, některé nám ve světě docela i záviděli. Do té slavné "sametové" maškarády jsme totiž byli i přes některá negativa zcela soběstačnou zemí

Stíve,ty jsi mimoň,nebo zatvrzelý komouš.Pád Jawy začal již v 70tých letech,nedokázala,či spíše se nemohla,díky soudruhům standardně rozvíjet.Motocykl řady 350 byl nekonkurence schopný a vyvážel se pouze na trh v SSSR,kde nebyly tak vysoké nároky.Co s takovou chcíplou kobylou v 89?Vždyť ty motocykly nikdo nechtěl!Prestiž značky ve světě byla zničena,fabrika zastaralá,vývoj žádný,prostě šmytec.A to nebyla jediná továrna,která nešla vzkřísit,tak se prober...

MartyBar (22) napsal 29.11.2014 v 18:31

No Dráťo to je na velkou diskuzi která sem asi nepatří. Ale věř mi že v Jawě bylo co tunelovat. Několik porevolučních majitelů si přišlo na své. Od bytů přes rekreační zařízení po strojní vybavení a narvané sklady nástroji a díly atd atd... Věř mi. Jak jsem psal níže mám to do Jawy blízko. A s Ruskem se obchodovalo výměnným způsobem. Vy nám ropu, my vám motorky atd.. Ropu jsme brali dál ale přestal to celé řídit stát. Ale pravda je že ekonom nejsem a opravdu zde nechci vést tuto politickou diskuzi. Hlavní je Jawě věřit aby práce všech těch co se v minulosti na úspěchu Jawy podíleli -od Janečka po poslední dělníky - nepřišla vniveč. Já jim věřím a jsem optimista.

Dráťa (61) napsal 29.11.2014 v 18:06-1+1

MartyBar: Ano, je pravda, že zisky z prodeje motorek za socíku byly investovány bolševikem hlavně do rozvoje automobilového průmyslu, a nebyly to malé zisky. Ale právě proto nebylo po převratu co tunelovat, neboť v Jawě nebylo nic, co by šlo ukrást, celý odvětví žilo z podstaty. A stát Jawě neukradl trhy, Rusko chtělo dál kupovat, ale nemělo z čeho platit, proto se drasticky omezil prodej na východ. Z čeho měl stát dotovat provoz, když byl ohromnej strukturální dluh prakticky všude a ve všem, hmm? Na to jsme neměli, zachránit všechny podniky, který padly do červených čísel.

MartyBar (22) napsal 29.11.2014 v 16:19

Ještě bych na obhajobu Jawy chtěl něco říci. Jawa byla Světová značka která až do roku 1990 přinesla do státního rozpočtu mnoho devizových prostředků (doufám že víte vy mladší co to je) Bohužel tehdy to byl státní podnik a tak své zisky odevzdávali do státní pokladny a ne do své. Po roce 90. jim stát nic nedal ani jim nepomohl když museli propouštět a kdy politika státu zavinila odtržení fungující továrny od většiny svých zákazníků kteří byli v tehdy nepopulárních zemích (Rusko ,Kuba) Do té doby fabrika byla v plusových hodnotách a pracovala na dvě směny a vše co vyrobila také prodala (co by za to dnes Blata a jiní dal kdyby toto měl). Z toho důvodu (a samo díky tunelářům 90tých let kteří se na ni vrhli jako včely na med) se dostala do dluhů. Kdyby měla přístup ke svým ziskům možná by je někdo také vytuneloval ale možná by se vzchopila ale to se nestalo. Zisky zmizely ve státní žumpě a dnes je skoro zázrak že tato značka vůbec ještě existuje za což bychom měli být rádi. Místo pomlouvání bychom jí měli alespoň držet ty palce a ne nad ní dopředu lámat hůl.

MartyBar (22) napsal 29.11.2014 v 15:41+1

Ahoj všem!! Bydlím blízko Jawy a znám pár lidí co tam pracují. Opravdu to vypadá že konečně vzali správný směr. Majitel sice dotuje celý provoz ale to není nic nového ve světě. Mám dlouhé roky Triumpha a u něj to bylo v devadesátých létech podobné. A kde je dnes!! Byl bych šťastný kdybych si mohl ještě koupit pořádný stroj značky Jawa (Mám Triumpha Explorera 1200 takže konkurence velká) a podívat se na Jawě do světa. Už jen pro to že moji předkové v Jawě pracovali už za Janečka až do 90tých let a práci pro tuto značku věnovali pořádný kus života. Naši konstruktéři nejsou a ani nebyli horší než ty ve světě. Opravdu Jawě místo skepse držme všechny palce a buďme trošku vlastenci!!!

r.bure (86) napsal 29.11.2014 v 14:28-1

Takovych reci uz tu bylo! Sajou jen dotace a resi na nostalgii k Jawe ceske spolecnosti. I odyby s nejakym bastlem vylezli, neverim, ze to bude jen takovy kasparek na omluvu promr*anych dotaci...

TON-UP (23) napsal 29.11.2014 v 13:56+1

Jako starý "Jawař" se musím zapojit také...dejme jim šanci! Uvidíme, posoudíme . Triumph taky vstal z popela...přejme to Jawě také. I když uznávám vaše argumenty, tak držím palce a čekám. Ahoj, Petr

fašoun (0) napsal 29.11.2014 v 13:23

Naposleda Jawa udělala 650 ccm, výkonově slabší než Honda CB 500, ale cenově byla Jawa dražší. Navíc do 650 dávala zastaralý motor Rotax - chladič s víčkem jak ze škoda 120 - no .
Pokud chce být konkurenceschopná, musí se vyrovnat nejenm s evropským, ale hlavně i s Japonským trhem, jinak si kupující těžko někdy získá.

nejtek (1) napsal 29.11.2014 v 12:58

na motorku za 300 tisic...si dovolim tvrdit, ze v jawe nemaji profiky ohledne vseho... ac bych jim to ze srdce pral...a proto je to jen stek do tmy...

Zedsdead (293) napsal 29.11.2014 v 12:52

Trochu optimizmu by nezaškodilo!

Ale nechápu, že někomu vadí dotace. Každý stát podporuje svá klíčová odvětví. Není lepší investice, než do vývoje. Jawa by měla zůstat česká. Víme jak to dopadlo s Čezetou. Italové to podělali i s Ducati, že ji prodali. Němci si mnou ruce.

Podle mě je strategie Jawy naprosto správná. Malá série + moderní design + značkové komponenty + cena do 300 000. Malé objemy se vyrábí po milionech. Tam není šance. Jak už bylo řečeno - rozhodovat bude vzdhed a detaily. (dílenské zpracování)

Držím Jawě palce.

JurassMo (8) napsal 29.11.2014 v 12:51+2

Mě už Jawa vůbec nezajímá, taková Blata má alespoň potenciál a vede ji schopný člověk. Vyrábí motory a má na ně velký kontrakt s firmou v UK. A ty 125ccm vypadají super. Kdo pořád obhajuje Jawu, která pořád tvrdí, jak to a to nejde, a jak to má těžké, tak ať se podívá na Blatu - jde to! Blata má dokonce i 250ccm ale ještě nejsou v prodeji, protože má problémy s Čínskými plagiátory kteří jim všechno hned okopírujou, což jim přináší velké ztráty. Jen si srovnejte jakýkoliv novější model Jawy s Blatou - tak má vypadat motorka a ne ty běsy z Týnce.

kozka (66) napsal 29.11.2014 v 12:09

Nechápu co chtějí dva roky vymýšlet.

gresini (4492) napsal 29.11.2014 v 12:03

Navíc jít cestou někoho jak tady často zní, je taky nesmysl-JÍT SVOJÍ CESTOU JE NEJLEPŠÍ

gresini (4492) napsal 29.11.2014 v 11:57

117 recenzí a jede to dál Virago-souhlas a nejen Jawu,ale všechno,co bylo v této zemi dobré a bylo toho dost!!! Všechno rozkradli a prodali, to je ten samet,láska a pravda!!!

1100Virago (3057) napsal 29.11.2014 v 11:16+4

Steve-CZ 00:27: Ano, Jawu pohřbili ti, kdo se po roce 1989 dostali k moci Pohřbili ji tím, že otevřeli hranice toho skanzenu ve kterém se nuceně žilo a lidi už nemuseli stát pořadníky na Jawu, ale mohli si ze Západu dovézt po čem jejich srdce toužilo. A na to Jawa i další fabriky svou zastaralou produkcí nebyly připravené a jakmile padla umělá ochrana jejich trhu, padly i ty fabriky.

Davilak (-1) napsal 29.11.2014 v 10:30

Ano, cestou HD, kdy taková motorka se k ničemu nehodí, ale vypadá skvěle. Cenu je taky potřeba nastavit tak ať to není pro každého. Dnes už se do ČKD ráno na Jawe do práce jezdit nebude.

marafzs600 (98) napsal 29.11.2014 v 10:23

nový model od firmy JAWA by neměl přesáhnout hranici 300 000 Kč no to uberte pane Krafte

marafzs600 (98) napsal 29.11.2014 v 10:11

jít cestou HD

Davilak (-1) napsal 29.11.2014 v 09:37

Má li Jawa ještě nějaký jiný zdroj příjmů, tak se může věnovat navíc ještě výrobě motocyklů. Na samostatné uživeni to asi nebude. Asi nejdůležitější bude aby ta motorka byla hezká. Jejich nápad jít cestou HD a stavět něco robustního a technicky nenáročného je celkem fajn. Už se těším jak si v roce 2020 koupím nějakou bouranou JAWU 1200 a předělám si ji na kafe-racer.

tencotancismoto (99) napsal 29.11.2014 v 09:23

Až tady napíše alespoň 100 lidí, že by o jawu za 300 fíků mělo zájem, začnu tomu možná věřit. To by museli přijít s něčím opravdu revolučním. Ale od toho jsou tu jiní dravci. Přál bych to jawě, ale...stojím na zemi Pro soudruhy: Antonín Zápotocký posral Jawu, když řekl, že v socialismu nebude třeba motocyklů. Protože každý bude mít auto




TOPlist