Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
NP: To je podobná písnička zabíjí to hmotnost stroje/výkon, jinak to je zajímavá volba za ty prachy.
https://www.youtube.com/watch?v=dQ0WMnmV0Gw
https://www.youtube.com/watch?v=H-hXOpIp8nk
Problém bude v tom, že aby to bylo lehčí, tak to potřebuje kvalitnější materiály a to prostě zase zvedá cenu. Jinak věřím, že na cestování na pohodu to bude fajn. Mě se teda osobně nelíbí ten mohutnej předek, ale to je věc osobního vkusu, věřím, že někomu se to líbí
Jde o cestovní endura kdy to slovo enduro není to primárni, co se po těchto motorkách chce. Taky minimum majitelů s nima řádí v těžkém terénu. A pohodlně cestovat s tím že když chci, vezmu to přes polňačku, tyto motorky zvládnou, třeba i ve dvou a s kuframa. Gelände und Straße 🙂
NP: poměr váha/výkon/podvozek - to je oč tu běží. Neříkám že se mi nové GS nelíbí a že je to špatná motorka. Mám GS 1150 a je to super motorka ale nebere mě kam to míří. Výkon Multirsrady a KTM už je pro mě zbytečný. Raděj stejný výkon ale v lehším balení.
to NP: mám za to, že ani jedna z variant, kterou nabízíš, nesplňuje uvedené požadavky. GS310 bez výkonu, GS750 50k/210kg a loukoťová kola, GS 850 je paráda, ale je na tom s váhou podobně, jako GS1200. Tahle nová GS1250 je super, ale už je na můj vkus příliš přetechnizovaná(možná je v tom BMW nevině a jen musí vyrábět, jak normy velí) a hmotnost co jsem se dočetl je bez paliva 224, respektive ADV verze 233(čekal jsem o deset víc). Teď mám starou GS1150Adv (těžká jako prase) a koukám po něčem novém. Ne kvůli výkonu, ale kvůli hmotnosti/obratnosti. Výkon mi dostačuje. Ze současných GS si určitě nevyberu. Uvidím co nová KTM790 (prý by se do 180kg měla vejít) nebo pokus s jednoválcem ať už novou KTM690 nebo HQ701 s nějakým rally kitem(73k/+-150kg). Tenere 700 bude mít nejspíš taky přes 200kg, to mě zklamalo. Na to, jak dlouho to ladí...
NP: jasně, ale ukaž mi u 310tky dva válce, a na nějaké trochu slušné cestování je to celkem malý stroj, 750/850 je určitě zajímavá volba, ale váha je zase dost vysoko. Já jen, že rozumně lehké cest. endurko 500-600kubíků ve dvouválci prostě není a každý nechce utrácet za motku 300k
Simier: nezajde to nikam, kam by konkurence už dávno nebyla. á la 160 koní u 1290 Adventure nebo u Multistrady.
mám najetou svojí polňačkovou-šotolinovou "rallye" tady kolem Brna a na střídačku s ní jezdím od lehké motorky až po GS a nemůžu říct, že bych se na bramboře cítil nějak míň zábavně, jen když je bláto, prostě na ní nelezu... a jasně, není to motorka do rumunskýho lesa, ale taky není jenom před kavárnu...
Simitom: Taky nechápu tu honbu za výkonem co v podstatě nikdo nevyužije. Sice chápu, že je příjemné mít pod zadkem výkonovou rezervu, ale pořád dokola zvedat objem motoru a tím výkon? Kam až to zajde? Za chvilku budou marektingoví geniové říkat enduro mašině co má objem 1500 kubíků nebo víc a 300kg? Co to jako má být za pokrok ve vývoji? Jak mám na mašině, co mě zamáčkne už ve vratech garáže, v pohodě projet někde mimo asfalt? To nemá logiku. Jasně jsou borci co zvládnou i takovou svini povodit v terénu, ale to je mizivé procento jezdců. Mě přijde třeba jako zajímavá motka CB500X osazená kitem rally raid. Proč něco takového některá zavedená značka neudělá už v prvovýrobě? Chápu, že tyhle vysoké křižníky si své zájemce najdou, ale myslím, že je to spíš alternativa k velkým kapotovaným cesťákům co lépe zvládnou žehlit nekvalitní asfaltku, ale zkratkou bych s tím jezdit nechtěl, natož aby mě to mělo bavit!
Migu, viděl jsi někdy to hlavní ložisko u kola? Jak je "široké" a "předimenzované"? A ze stále horšího matroše. A to nese jednostranne celej zadek. Stáří motky ani nehraje roli, někdy to vydrží 10 t. km, někdy 40. A vždy to nikdo nečeká a nevidí do toho. Kyselá louže pod kolem. A včera přece žádná vůle nebyla... Takže překvápko někde na cestách. Na blbej řetěz vidím a vyměním to komplet a včas doma v garáži. S koncakem jsi namydlenej, lisy, momenty, nahřívání... Víš?
Ano, musí se mazat a čistit a občas napínat. Ten řetěz.
Simier: Souhlasím s tebou. Nesmyslný boj o výkon mě nezajímá. GS a spol. už je prostě těžká váha. Stačí 500-600 cm3, 60-70k, dva válce, kola 18+21", váha do 180 kg, zdvihy přes 200 mm. Klidně i od Číňana když to prémiový výrobce nezvládne.
kawasak: u jak starých motorek to opravuje, ten kardan? až ujedeš na pět řetězů tolik co na jeden kardan a přitom nebudeš ani jednou sekudární převod mazat, potřesu ti pravicí...
u které motorky se udává prosím tě výkon na zadním kole? kde je ta položka v technickém průkazu? tvl to je debata...
edit: jestli narážíš na to, jak jsem to napsal, tak máš pravdu, mea culpa
Pro mě zajímavý počin, ten nárůst krouťáku se mi líbí hodně, na standardním GS LC bych o chlup větší výkon a krouťák ocenil a 1250 nepůsobí na papíře pořád nějak brutálně. Na stošedesátikoňové Multistradě jsem si připadal už jako na moc velkým blázinci.
Proč ne, kupce si to najde, já zatím rozhodně budu vyčkávat, než si sednou mouchy a než motor aspoň trochu prověří čas a kilometry. Cenu a averzi vůči BMW nekomentuju, mnohem větší luxus je v současné době pořídit si Multistradu.
... když vidím u známého na ponku tu hromadu bezúdržbových koncáků a kardanů co opravuje pořád dokola... Zlatej údržbovej řetěz a několik normálních ložisek v kole v klasické kyvce za normální peníze a s normálním cajkem
Ale úkol zněl přece jasně, dojet ke Stalingradu.
- je to stejná motorka jako byla předtím, jen to má jiný motor, to jen pro upřesnění
- příplatkovou výbavu nekupuju a proto mě stálo poslední GS o 70 tisíc míň proti ceníkové plné
- hanit motorku, protože na ni nedosáhnu, o tom už psal Ezop, v bajce o kyselých hroznech, ale o tom, že někdo vidí rudě sotva vidí ony dvě písmenka, o tom se nezmiňoval
- Multistrada je ještě dražší a nikdo takové výlevy nepředvádí...
nejlepší commenty: Buznapsi, zmulin, Petak76, buellrider
Vilemx: nesklopná řadička se dá nahradit, a máš pravdu, zvětší části je to určené na asfalt
prasoper: poslední GS naměřeno na brzdě 128 koní, má víc, než se uvádí, změřeno ve více testech
Buznapsi: Nepochopeno, myšleno tak, že pokud chci "něco" konkrétního z výbavy, ceny jsou záměrně tak vysoké, aby zákazník koupil celá paket. Např. tempomat za jářku 9000. Náklady na tempomat budou v řádu stokorun. Pokud ho chci, musím zaplatit 9000 nebo koupit paket "Touring" za 22 736 Kč. Dostanu k němu ječtě držák topcase a ESU. A to se jistě "vyplatí" ještě víc.
A ohledně ceny, je to o tom, ať si samozřejmě každý sám před sebou zhodnotí, jestli to či ono mu stojí za nákup. Sám jsem pro sebe před lety kupoval 2 nové motorky BMW a politika téhle značky na trzích na východ od Německa se za poslední roky dost změnila a není pro mě už zajímavá. Stalo se z toho spotřební zboží a zákazník je nucen ( pokud u BMW chce zůstat ) platit a cena už není úměrná kvalitě a životnosti.
Toto je jen můj názor a mé zkušenosti a nikomu ho nevnucuji.
By mě zajímalo kolik to bude vážit tohle mega"enduro". To už do pytle nikdo neumí udělat solidní on/off stroj s pohotovostkou do 180kg, bez elektronických blbostí, s menším motorem (klidně 500kubíků) dvouhrnek, klidně ve dvou verzích: jedna 19přední kolo se zdvihy 150-160mm více na silnici a druhou verzi s 21 kolem a solidními zdvihy kolem 200-220mm více offíkovou! Prostě něco jako "poloviční" Africu za rozumné prachy, a aby s tím člověk mohl celkem pohodlně cestovat a nehrozit se, že to při položení ani nezvedne!
Jezdil jsem na starém tanku adventure 1150, 1200 GS i 800 GS. Nepochopím ale, jak může BMW udělat novou motorku bez dvouspojkového automatu jako Honda.
Líbí se mi ta fotka GS se širokou zubatou stupačkou a k tomu titěrná nesklopná řadička z hliníkové slitiny. Naprosto přesně vystihuje určení motorky a marketingovou koncepci.
Vzhledem k tomu, na kolik kubiku muze byt tento motor zvetsen, bude mit jeste hodne "apdejtu". Mala vacka je kvuli emisim, ale prujezd brodem se da marketingove mnohem lepe prodat.
Pro odpurce zvbytecnych hejblatek je R90. Jeji necekany uspech byla pekna facka vedeni firmy - Coze, oni existuji i priznivci BMW, kteri nechteji elektronicky overkill v plne vybave??
Twoe já se začínam stydět,mě už se to snad i líbí …no ale jezdit na tom,tak bych stejně furt koukal po Multistradách...
Motor asi potáhne slušně,když čtu ty parametry
Ad. příplatky:Ať si na to navěší každej co chce.Mě na nich přijde vtipnej jenom ten,co se s nim dá všechno to co nechci vypnout
NP: To je podobná písnička zabíjí to hmotnost stroje/výkon, jinak to je zajímavá volba za ty prachy.
https://www.youtube.com/watch?v=dQ0WMnmV0Gw
https://www.youtube.com/watch?v=H-hXOpIp8nk
Problém bude v tom, že aby to bylo lehčí, tak to potřebuje kvalitnější materiály a to prostě zase zvedá cenu. Jinak věřím, že na cestování na pohodu to bude fajn. Mě se teda osobně nelíbí ten mohutnej předek, ale to je věc osobního vkusu, věřím, že někomu se to líbí
//www.benelli-motor.cz/motocykly/benelli-trk-502-traveler
Tohle by nevyhovovalo?
Jde o cestovní endura kdy to slovo enduro není to primárni, co se po těchto motorkách chce. Taky minimum majitelů s nima řádí v těžkém terénu. A pohodlně cestovat s tím že když chci, vezmu to přes polňačku, tyto motorky zvládnou, třeba i ve dvou a s kuframa. Gelände und Straße 🙂
NP: poměr váha/výkon/podvozek - to je oč tu běží. Neříkám že se mi nové GS nelíbí a že je to špatná motorka. Mám GS 1150 a je to super motorka ale nebere mě kam to míří. Výkon Multirsrady a KTM už je pro mě zbytečný. Raděj stejný výkon ale v lehším balení.
to NP: mám za to, že ani jedna z variant, kterou nabízíš, nesplňuje uvedené požadavky. GS310 bez výkonu, GS750 50k/210kg a loukoťová kola, GS 850 je paráda, ale je na tom s váhou podobně, jako GS1200. Tahle nová GS1250 je super, ale už je na můj vkus příliš přetechnizovaná(možná je v tom BMW nevině a jen musí vyrábět, jak normy velí) a hmotnost co jsem se dočetl je bez paliva 224, respektive ADV verze 233(čekal jsem o deset víc). Teď mám starou GS1150Adv (těžká jako prase) a koukám po něčem novém. Ne kvůli výkonu, ale kvůli hmotnosti/obratnosti. Výkon mi dostačuje. Ze současných GS si určitě nevyberu. Uvidím co nová KTM790 (prý by se do 180kg měla vejít) nebo pokus s jednoválcem ať už novou KTM690 nebo HQ701 s nějakým rally kitem(73k/+-150kg). Tenere 700 bude mít nejspíš taky přes 200kg, to mě zklamalo. Na to, jak dlouho to ladí...
NP: jasně, ale ukaž mi u 310tky dva válce, a na nějaké trochu slušné cestování je to celkem malý stroj, 750/850 je určitě zajímavá volba, ale váha je zase dost vysoko. Já jen, že rozumně lehké cest. endurko 500-600kubíků ve dvouválci prostě není a každý nechce utrácet za motku 300k
Simier: nezajde to nikam, kam by konkurence už dávno nebyla. á la 160 koní u 1290 Adventure nebo u Multistrady.
mám najetou svojí polňačkovou-šotolinovou "rallye" tady kolem Brna a na střídačku s ní jezdím od lehké motorky až po GS a nemůžu říct, že bych se na bramboře cítil nějak míň zábavně, jen když je bláto, prostě na ní nelezu... a jasně, není to motorka do rumunskýho lesa, ale taky není jenom před kavárnu...
Simitom: Taky nechápu tu honbu za výkonem co v podstatě nikdo nevyužije. Sice chápu, že je příjemné mít pod zadkem výkonovou rezervu, ale pořád dokola zvedat objem motoru a tím výkon? Kam až to zajde? Za chvilku budou marektingoví geniové říkat enduro mašině co má objem 1500 kubíků nebo víc a 300kg? Co to jako má být za pokrok ve vývoji? Jak mám na mašině, co mě zamáčkne už ve vratech garáže, v pohodě projet někde mimo asfalt? To nemá logiku. Jasně jsou borci co zvládnou i takovou svini povodit v terénu, ale to je mizivé procento jezdců. Mě přijde třeba jako zajímavá motka CB500X osazená kitem rally raid. Proč něco takového některá zavedená značka neudělá už v prvovýrobě? Chápu, že tyhle vysoké křižníky si své zájemce najdou, ale myslím, že je to spíš alternativa k velkým kapotovaným cesťákům co lépe zvládnou žehlit nekvalitní asfaltku, ale zkratkou bych s tím jezdit nechtěl, natož aby mě to mělo bavit!
kawassak: když jsem zjistil, že se sype zadní ložisko, najelo to ještě 800 km, než se udělala louže... A najeto to mělo o dost víc. Takže...
Simier@ Simitom: existuje prece GS310, GS750, GS850, tak proc brečíte u motorky jiné kategorie?
Nevím o nikom, koho by to potkalo v deseti tisících. Když to budeš měnit tak často jako řetěz, určitě tě to nepotká:)
Migu, viděl jsi někdy to hlavní ložisko u kola? Jak je "široké" a "předimenzované"? A ze stále horšího matroše. A to nese jednostranne celej zadek. Stáří motky ani nehraje roli, někdy to vydrží 10 t. km, někdy 40. A vždy to nikdo nečeká a nevidí do toho. Kyselá louže pod kolem. A včera přece žádná vůle nebyla... Takže překvápko někde na cestách. Na blbej řetěz vidím a vyměním to komplet a včas doma v garáži. S koncakem jsi namydlenej, lisy, momenty, nahřívání... Víš?
Ano, musí se mazat a čistit a občas napínat. Ten řetěz.
Simier: Souhlasím s tebou. Nesmyslný boj o výkon mě nezajímá. GS a spol. už je prostě těžká váha. Stačí 500-600 cm3, 60-70k, dva válce, kola 18+21", váha do 180 kg, zdvihy přes 200 mm. Klidně i od Číňana když to prémiový výrobce nezvládne.
kawasak: u jak starých motorek to opravuje, ten kardan? až ujedeš na pět řetězů tolik co na jeden kardan a přitom nebudeš ani jednou sekudární převod mazat, potřesu ti pravicí...
u které motorky se udává prosím tě výkon na zadním kole? kde je ta položka v technickém průkazu? tvl to je debata...
edit: jestli narážíš na to, jak jsem to napsal, tak máš pravdu, mea culpa
128 koní u starýho motoru? To bych rád viděl. Teď v MO byl graf z brzdy s vrcholem 103,5k na zadním kole v 8.300 otáčkách.
Pro mě zajímavý počin, ten nárůst krouťáku se mi líbí hodně, na standardním GS LC bych o chlup větší výkon a krouťák ocenil a 1250 nepůsobí na papíře pořád nějak brutálně. Na stošedesátikoňové Multistradě jsem si připadal už jako na moc velkým blázinci.
Proč ne, kupce si to najde, já zatím rozhodně budu vyčkávat, než si sednou mouchy a než motor aspoň trochu prověří čas a kilometry. Cenu a averzi vůči BMW nekomentuju, mnohem větší luxus je v současné době pořídit si Multistradu.
Těším se na první testy.
... když vidím u známého na ponku tu hromadu bezúdržbových koncáků a kardanů co opravuje pořád dokola... Zlatej údržbovej řetěz a několik normálních ložisek v kole v klasické kyvce za normální peníze a s normálním cajkem
Ale úkol zněl přece jasně, dojet ke Stalingradu.
Rurrenabaque: Já tě chápu, ale pořád platí že nic z toho kupovat nemusíš a nakonec ani tu motorku. Co myslíš tou politikou na východ od Německa?
- je to stejná motorka jako byla předtím, jen to má jiný motor, to jen pro upřesnění
- příplatkovou výbavu nekupuju a proto mě stálo poslední GS o 70 tisíc míň proti ceníkové plné
- hanit motorku, protože na ni nedosáhnu, o tom už psal Ezop, v bajce o kyselých hroznech, ale o tom, že někdo vidí rudě sotva vidí ony dvě písmenka, o tom se nezmiňoval
- Multistrada je ještě dražší a nikdo takové výlevy nepředvádí...
nejlepší commenty: Buznapsi, zmulin, Petak76, buellrider
Vilemx: nesklopná řadička se dá nahradit, a máš pravdu, zvětší části je to určené na asfalt
prasoper: poslední GS naměřeno na brzdě 128 koní, má víc, než se uvádí, změřeno ve více testech
všechny ty vychytávky mi u RT dávájí větší smysl
Buznapsi: Nepochopeno, myšleno tak, že pokud chci "něco" konkrétního z výbavy, ceny jsou záměrně tak vysoké, aby zákazník koupil celá paket. Např. tempomat za jářku 9000. Náklady na tempomat budou v řádu stokorun. Pokud ho chci, musím zaplatit 9000 nebo koupit paket "Touring" za 22 736 Kč. Dostanu k němu ječtě držák topcase a ESU. A to se jistě "vyplatí" ještě víc.
A ohledně ceny, je to o tom, ať si samozřejmě každý sám před sebou zhodnotí, jestli to či ono mu stojí za nákup. Sám jsem pro sebe před lety kupoval 2 nové motorky BMW a politika téhle značky na trzích na východ od Německa se za poslední roky dost změnila a není pro mě už zajímavá. Stalo se z toho spotřební zboží a zákazník je nucen ( pokud u BMW chce zůstat ) platit a cena už není úměrná kvalitě a životnosti.
Toto je jen můj názor a mé zkušenosti a nikomu ho nevnucuji.
No po trech bmw si myslim, ze priste uz se poohlidnu u konkurence :)
Afro-r1 a MichaT> proč teď draze řešit automat a další zvyšování objemu, když nástupce už bude s elektromotorem?
By mě zajímalo kolik to bude vážit tohle mega"enduro". To už do pytle nikdo neumí udělat solidní on/off stroj s pohotovostkou do 180kg, bez elektronických blbostí, s menším motorem (klidně 500kubíků) dvouhrnek, klidně ve dvou verzích: jedna 19přední kolo se zdvihy 150-160mm více na silnici a druhou verzi s 21 kolem a solidními zdvihy kolem 200-220mm více offíkovou! Prostě něco jako "poloviční" Africu za rozumné prachy, a aby s tím člověk mohl celkem pohodlně cestovat a nehrozit se, že to při položení ani nezvedne!
Jezdil jsem na starém tanku adventure 1150, 1200 GS i 800 GS. Nepochopím ale, jak může BMW udělat novou motorku bez dvouspojkového automatu jako Honda.
Líbí se mi ta fotka GS se širokou zubatou stupačkou a k tomu titěrná nesklopná řadička z hliníkové slitiny. Naprosto přesně vystihuje určení motorky a marketingovou koncepci.
Vzhledem k tomu, na kolik kubiku muze byt tento motor zvetsen, bude mit jeste hodne "apdejtu". Mala vacka je kvuli emisim, ale prujezd brodem se da marketingove mnohem lepe prodat.
Pro odpurce zvbytecnych hejblatek je R90. Jeji necekany uspech byla pekna facka vedeni firmy - Coze, oni existuji i priznivci BMW, kteri nechteji elektronicky overkill v plne vybave??
Hnus jako každé BMW co má zobák
Twoe já se začínam stydět,mě už se to snad i líbí …no ale jezdit na tom,tak bych stejně furt koukal po Multistradách...
Motor asi potáhne slušně,když čtu ty parametry
Ad. příplatky:Ať si na to navěší každej co chce.Mě na nich přijde vtipnej jenom ten,co se s nim dá všechno to co nechci vypnout