Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Libi se mi ze budou predepsana pravidla zakladnich schopnosti rizeni. Vzdyt jde o zivot...! Jinak ohledne tech nucenych hodin silne nesouhlasim...nekdo je proste talent, nebo ma uz pred ridicakem tolika zkusenosti z motokrosu, ze takovehle pitominky zvladne ihned. A zaroven nema problem po 2cvicne jizde dat zaverecnou zkousku s komisarem.(kdyz ma zkusenost z auta uz) Zas nekoho bych bez 2 riditek prvne do provozu rozhodne nepustil...cele je to invidualn!
Ale testy, jizdni zkousky schopnost rizeni i elementarni kontrolu mota by mel kazdy kdo chce do nebezpecneho provozu znat ve vlastnim i okolnim dobru
Taky sem jako mnozí v létě rozšiřoval a tohle bych nedal ani náhodou. U rozšíření je předepsaná jen jedna jízda a to když člověk sedne na 1300ku choppera tak je rad že to pošle do zatáčky, natož nějakej úhybnej manévr nebo otočka v malým prostoru... Každopádně kdybych dělal komplet výcvik a bylo by na to dostatek času, byl bych z toho nadšenej. Na druhou stranu mám teď na soucasny motorce najeto něco přes tisícovku a myslím že ten test bych pořád nedal... Za mě bych uzákonil výcvik těchhle manévrů ale nebazíroval bych na tom dát to u zkoušky, kdy je člověk vynervenej.
I když proti proudu. Úplná blbost za mě. 4 km/h takže zatáčené bez náklonu jenom řidítkama (jinak by spadnul). Takhle zatáčet na kruháči to by museli mýt aspoň 25 metrů poloměr. Zase to ubere pár hodin z jízdy v provozu tenhle nácvik na závěrečky, ještě k tomu v rychlostech daleko za kolečkovými bruslemi.
Já bych 2x/3x přidal hodin v provozu ať se vychytají chyby. Aby člověk se naučil všímat provozu aj vedle a za sebou,krizové brždění, A né blbnul mezi kuželi někde na parkovišti.
Já jsem v létě rozšiřoval na A a většinu věcí jsme prováděli jen tak v rámci úvodní části výcviku aby si nás instruktor ozkoušel, jestli jako jo nebo jako ne... Konkrétně ta chůze a za ním jet ve stupačkách, osmičky, slalom, parking bez motoru... A i komisař se ptal (asi jen tak mimo soutěž) na všechno ohledně kontroly před jízdou... Tím chci říct, že některý autoškoly už to stejně dělají a ty co ne, tak budou muset a je to jedině dobře myslim...
já sem si dělal noty v Kolíně a spoustu z těch věcí tam má Matouš ( Matouš Landa - autoškola, motoškola Kolín) danejch a zkoušeli sme je ... rozhodně je to jedině k plusu a navíc je to zábavný.. právě na tom se může nováček naučit práci se spojkou např. pomalá jízda krokem nebo malej slalom , pak osmičky .. malá a velká zase trénuje pohled kam jede .. dále nouzové brždění atd atd :) je to super a doporučil bych to každému :) .. i tuto autoškolu :) v Kolíně a myslím si , že pokud bude více zakomponován cvičák v autoškole a trénování takovejchto věcí nováčkům jedině prospěje ... problém je, že to mistři nahoře dost nedomysleli a jsou tam v té novele úplné nesmysly , které zvládají jen pokročilejší borci a není to pro začátečníka neli vubec neproveditelne
Nepochytil jsem z článku, jestli ty parádičky ala motogymkhana se budou absolvovat za účasti komisaře, nebo jen za dobrého slova instruktora, podle mě je tu opět jeden ze zákonů typu: Jste povinen jej dodržovat, ale nehrozí vám žádná sankce za jeho porušení, čili si to opět každá autoškola udělá po svém.
Podle mně by se především hodilo víc hodin odjezdit (hlavně důsledně, ne jen zaplatit) a samostatné jízdy na motocyklu odpovídající skupině (ne absolvovat na Jawě 350 a pak se zabít na ZX14). Dvojí řídítka jsou dobrý fakt jen pro úplný základ.
Jinak naprosto souhlasím se seikos, na řidičák máš právo, nikoli nárok, pokud jej nezvládneš -bohužel
Jsem tam teda nikde nevyčetl, že by Mira Lisý byl popuzen, mluví tam o konzultaci s autoškolama, což on teda úplně není a dál mluví o tom co má denně v praxi, takže pokud to zas Seikos jako dycky ví líp asi to bude pravda.
Koukám,že objevili ameriku,proto,že toto bylo prováděno v 58r.kdy jsem dělal autoškolu.Rozházeli nám cihly do slalomu v jedné takové zastrčené uličce.Pak jsme jezdili co nejpomalejší jízdu ve stupačkách a kdo dokázal co nejdéle stát na místě ten byl nejlépe hodnocen.A řeknu vám , že násto velice bavilo.Na mašině jsem nikdy nepřestal jezdit a jezdím přes 60 let.
Tak sorry pane Lisý. Očividně vás popudilo, že "nikdo s vámi nekonzultoval" nové testy jízdních dovedností. A proč by také měl? Jste snad středobodem světa? Jen v ČR se tímto zaobírá několik škol a ve světě tisíce. Slalom 3,5 metru zvládne absolutně každý, na jakékoliv motorce. V Liberci u Arény jsou nakresleny na polygonu body po 3 metrech a prokličkuje to i R1200RT, pokud jsou kuželky v přímém směru. Samozřejmě, určitě ne napoprvé. Chce to nacvičit. V austrálii je dokonce nařízený slalom s ofsetem kuželek 60cm a to je teprve masakr. A délka 4 metry. Což je mnohem vyšší dívčí než 3,5 metru v lajně v ČR.
A že ne všichni žáci zvládnou vyhýbací manévr? On také na řidičský průkaz nemá mít nikdo nárok. Má mít na něj pouze právo, pokud se naučí tu motorku ovládat podle určitých přísných pravidel. Pokud žák nezvládne vyhýbací manévr, tak holt nemá na silnici co dělat.
V létě jsem rozšiřoval na A2 a takovejhle test na závěrečkách jsem absolvoval, nevím jestli byl uplně stejnej, ale dost podobnej. Měli jsme tam jak slalom, osmičku, krizové brždění s uhybným manévrem, tak i tlačení motorky slalomem.
předepsáno zůstává 1h cvičiště, 12h provoz
V praxi bude nutné cvičit tak 20h motogymkhana na letišti a 2hodiny zbydou do dopravy - výborně (takže město+předpisy doporučuju nacvičit před autoškolou na jízdnim kole)
Zrušit příští novelou dvojí řídítka i do provozu? (2x mi pomohla jako žákovi před úrazem) Nesmysl diktovaný západem. Jedině na závěrečky. A autoškolákům zavést váhový limit
Nazdar všem,též přihodím příspěvek,ale opačnej než ostatní.Je to ÚŘEDNICKÁ KRAVINA!!! Pokud je pořádný učitel autoškoly tak žáka nepustí ke zkoušce dřív než ho naučí vše potřebné a nechá mu připlatit hodiny..To je hlavně jak to klouže na zebře,jak se chová moto na vlhké vozovce,co umí vítr atd.Pokud je za řídítkama magor bez mozku a pod sebou má 70kw tak mu žádný výcvik navíc nepomůže.Mám dvě dcery,které dělali řidičák v nedávnu včetně rozšíření. Takže určitou představu mám,ani novela nepomůže,je potřeba trénovat si tydle věci sám někde na opuštěné ploše. Pak jezdit a jezdit a používat rozum.Druhé řidítka z dob sociku jak říká Míra bych nechal na začátek,pak každý na svém motu.Je hrůza,když 15letá dcera dělala papíry na padinu a měla u zkoušek vozit komisaře vážícího nekecám 120kg na stopětadvacítce a mohla řadit jen do trojky a jet 45.Takže dávám souhlas s Mírou L.
Vyhybaci manevr v 50km/h je naprosto v pohode, a je spravne ze se ho musi zak naucit. Ve Francii je take v 50km/h a prostor je jeste mnohem mensi (asi tak ze jsem pri zkousce vzal chranicema motoru o asfalt). A navic se po nem musi zastavit v presne vymezenem uzemi, ktere ma 1,5*3m.
Ahoj bando :)
Ještě řidíčák nemám a vidím že sem si ho měl udělat v letě ale nebyly peníze :(
Ale teď to bude ještě zábavnější jelikož hodně z vás říká zlepšení taky si to tak na půl myslím ale to by muselo aspoň těch 80% autoškol učit a ne říci nauč se testy nauč se tam to tam to a přines tolik a tolik peněz že ano ?? možná mi budete nadávat nebo tak něco ale todle mám od kamaráda který je práve dělal na jaře což mě dostalo :)) papíry sice má ale kdyby nejezdil od mala tak asi nic neudělá tak to mám stejně já jelikož mě už nepřijdou papíry na nejakých 5000Kč ale kvůli tomuto novému pravidlu o několik tisíc víc což pro mě jako pro studenta který si nemá jak vydělat je opravdu dost špatný ale co už stím nadělám :DD jinak je fakt že sem mladej a znám tolik lidí kteří ten řidíčák mají a jezdí opravdu stylem že udělají víc škody než užitku :DDD no co tak snad to zas tak hrozný nebude stou cenou mě jde jen o tu cenu :DD
Kazdej dnesni litr je z 90% nacini MotoGP. Troufam si tvrdit, ze 80% majitelu techto stroju jsou nazivu jen diky stesti, bo ty zkusenosti proste nemaji. Ani ja je nemam (nez mi budete nadavat ). Silnych motorek jsem uz par mel a na sebe mohu rici, do bezneho provozu bych omezil vykon tak do 120 koni. Vic koni vic laka, clovek za to vic taha a pak se vrati z vyjizdky a rekne si " dneska jsem malem 3krat umrel ".
Mě by zajímalo proč se všichni tak snaží zrušit dvojí řidítka. Podle mě je pitomost pustit žáka autoškoly do provozu a nedat instruktorovi šanci jeho motorku ovládat, nějaký příkazy přes interkom motorku nezastaví.
Jinak krok správným směrem i když některý detaily jsou směšný.
Krok do předu to je, ale bylo by zapotřebí zlepšit celkově kvalitu výcviku a nejen řidičů motorek, vždyť s auty je to podobné. Mnoho řidičů má problém nejen s technikou jízdy, couvání, jízda vpravo a ne po středové čáře, ale také prohřešky vůči pravidlům silničního provozu jako třeba umožnit přejíždějícímu vozidlu se bezpečně zařadit, znamení o změně směru včas a zřetelně atd...
Krok je to jistě kupředu, ale nedotažený. Chybí zvýšení počtu hodin pro jízdy, už za minulých pravidel to byl celkem šibeniční limit pro naučení úplných základů jako řazení, vlevo spojka-vpravo brzda, zatáčení přenosem váhy atd. V tomto zcela souhlasím s Mírou Lisým, zvládnout osmičku, kužely nebo úhybný manévr nezvládne každý (nejen čerství absolventi autoškoly, kupodivu to dělá problém i mnohým "ostříleným motorkářům") a pokud někdo sedí prvně na motorce, tak 13 hodin jízdy je opravdu málo.
Doladit tyto nedostatky, sundat ty druhý řidítka, zavést výuku na dvou motorkách s interkomem a bude to dobrý
bravo.. ja tlieskam. v autoskole som rok dozadu mal dost podobne, cvicili sme to (pre mna ako skuseneho vodica auta bolo lepsie ucit sa jazdit s moto ako postavat v kolonach v Brne) - bol som v autoskole AHHA, imho pripravili ma do premavky velmi slusne. pred skuskou komisar chcel jazdu na jednotku popri kracajucom cloveku, postupne zastavovanie vzdy na inu nohu, otocenie sa na 7m sirokej ceste a rozbeh asi z 30-40km/h a prudke zabrzdenie. az potom sa slo do premavky. slalom, parkovanie, tlacenie moto sme skusali vzdy s instruktorom. podla mna je toto dolezite kym clovek vyjde do premavky
Tezko posoudim bez zkuseni, zda jsou to sikovne testy pro schopnost ovladani motorky, bez toho ze bych si to vyzkousel. Ale vzledem k tomu jak levne se dnes necha sehnat vylitana vrana ktera bez problemu jeste jede >230km/h. Je schopnost ridit opravdu nutna overit. (pravidla zname z auta). Naucit, vysvetlit spravne reakce a zhodnotit to, muze zachranit dost zivotu a zlepsit povest motorkaru
Libi se mi ze budou predepsana pravidla zakladnich schopnosti rizeni. Vzdyt jde o zivot...! Jinak ohledne tech nucenych hodin silne nesouhlasim...nekdo je proste talent, nebo ma uz pred ridicakem tolika zkusenosti z motokrosu, ze takovehle pitominky zvladne ihned. A zaroven nema problem po 2cvicne jizde dat zaverecnou zkousku s komisarem.(kdyz ma zkusenost z auta uz) Zas nekoho bych bez 2 riditek prvne do provozu rozhodne nepustil...cele je to invidualn!
Ale testy, jizdni zkousky schopnost rizeni i elementarni kontrolu mota by mel kazdy kdo chce do nebezpecneho provozu znat ve vlastnim i okolnim dobru
Zajímalo by mě kolik dnešních instruktorů by ty manévry zvládlo, musí to umět předvést.
Taky sem jako mnozí v létě rozšiřoval a tohle bych nedal ani náhodou. U rozšíření je předepsaná jen jedna jízda a to když člověk sedne na 1300ku choppera tak je rad že to pošle do zatáčky, natož nějakej úhybnej manévr nebo otočka v malým prostoru... Každopádně kdybych dělal komplet výcvik a bylo by na to dostatek času, byl bych z toho nadšenej. Na druhou stranu mám teď na soucasny motorce najeto něco přes tisícovku a myslím že ten test bych pořád nedal... Za mě bych uzákonil výcvik těchhle manévrů ale nebazíroval bych na tom dát to u zkoušky, kdy je člověk vynervenej.
I když proti proudu. Úplná blbost za mě. 4 km/h takže zatáčené bez náklonu jenom řidítkama (jinak by spadnul). Takhle zatáčet na kruháči to by museli mýt aspoň 25 metrů poloměr. Zase to ubere pár hodin z jízdy v provozu tenhle nácvik na závěrečky, ještě k tomu v rychlostech daleko za kolečkovými bruslemi.
Já bych 2x/3x přidal hodin v provozu ať se vychytají chyby. Aby člověk se naučil všímat provozu aj vedle a za sebou,krizové brždění, A né blbnul mezi kuželi někde na parkovišti.
Já jsem v létě rozšiřoval na A a většinu věcí jsme prováděli jen tak v rámci úvodní části výcviku aby si nás instruktor ozkoušel, jestli jako jo nebo jako ne... Konkrétně ta chůze a za ním jet ve stupačkách, osmičky, slalom, parking bez motoru... A i komisař se ptal (asi jen tak mimo soutěž) na všechno ohledně kontroly před jízdou... Tím chci říct, že některý autoškoly už to stejně dělají a ty co ne, tak budou muset a je to jedině dobře myslim...
já sem si dělal noty v Kolíně a spoustu z těch věcí tam má Matouš ( Matouš Landa - autoškola, motoškola Kolín) danejch a zkoušeli sme je ... rozhodně je to jedině k plusu a navíc je to zábavný.. právě na tom se může nováček naučit práci se spojkou např. pomalá jízda krokem nebo malej slalom , pak osmičky .. malá a velká zase trénuje pohled kam jede .. dále nouzové brždění atd atd :) je to super a doporučil bych to každému :) .. i tuto autoškolu :) v Kolíně a myslím si , že pokud bude více zakomponován cvičák v autoškole a trénování takovejchto věcí nováčkům jedině prospěje ... problém je, že to mistři nahoře dost nedomysleli a jsou tam v té novele úplné nesmysly , které zvládají jen pokročilejší borci a není to pro začátečníka neli vubec neproveditelne
Nepochytil jsem z článku, jestli ty parádičky ala motogymkhana se budou absolvovat za účasti komisaře, nebo jen za dobrého slova instruktora, podle mě je tu opět jeden ze zákonů typu: Jste povinen jej dodržovat, ale nehrozí vám žádná sankce za jeho porušení, čili si to opět každá autoškola udělá po svém.
Podle mně by se především hodilo víc hodin odjezdit (hlavně důsledně, ne jen zaplatit) a samostatné jízdy na motocyklu odpovídající skupině (ne absolvovat na Jawě 350 a pak se zabít na ZX14). Dvojí řídítka jsou dobrý fakt jen pro úplný základ.
Jinak naprosto souhlasím se seikos, na řidičák máš právo, nikoli nárok, pokud jej nezvládneš -bohužel
Jsem tam teda nikde nevyčetl, že by Mira Lisý byl popuzen, mluví tam o konzultaci s autoškolama, což on teda úplně není a dál mluví o tom co má denně v praxi, takže pokud to zas Seikos jako dycky ví líp asi to bude pravda.
Koukám,že objevili ameriku,proto,že toto bylo prováděno v 58r.kdy jsem dělal autoškolu.Rozházeli nám cihly do slalomu v jedné takové zastrčené uličce.Pak jsme jezdili co nejpomalejší jízdu ve stupačkách a kdo dokázal co nejdéle stát na místě ten byl nejlépe hodnocen.A řeknu vám , že násto velice bavilo.Na mašině jsem nikdy nepřestal jezdit a jezdím přes 60 let.
Tak sorry pane Lisý. Očividně vás popudilo, že "nikdo s vámi nekonzultoval" nové testy jízdních dovedností. A proč by také měl? Jste snad středobodem světa? Jen v ČR se tímto zaobírá několik škol a ve světě tisíce. Slalom 3,5 metru zvládne absolutně každý, na jakékoliv motorce. V Liberci u Arény jsou nakresleny na polygonu body po 3 metrech a prokličkuje to i R1200RT, pokud jsou kuželky v přímém směru. Samozřejmě, určitě ne napoprvé. Chce to nacvičit. V austrálii je dokonce nařízený slalom s ofsetem kuželek 60cm a to je teprve masakr. A délka 4 metry. Což je mnohem vyšší dívčí než 3,5 metru v lajně v ČR.
A že ne všichni žáci zvládnou vyhýbací manévr? On také na řidičský průkaz nemá mít nikdo nárok. Má mít na něj pouze právo, pokud se naučí tu motorku ovládat podle určitých přísných pravidel. Pokud žák nezvládne vyhýbací manévr, tak holt nemá na silnici co dělat.
V létě jsem rozšiřoval na A2 a takovejhle test na závěrečkách jsem absolvoval, nevím jestli byl uplně stejnej, ale dost podobnej. Měli jsme tam jak slalom, osmičku, krizové brždění s uhybným manévrem, tak i tlačení motorky slalomem.
Za me parada! Trochu vic praxe ze zacatku jen prospeje.
Zajimalo by me, kolik dnesnich bikeru by uspesne dalo vsechny ty slalomy a ukony. Jen tak ze zvedavosti...
No a ja jsem docela rad, ze uz mam na motorku papiry vyrizeny
předepsáno zůstává 1h cvičiště, 12h provoz
V praxi bude nutné cvičit tak 20h motogymkhana na letišti a 2hodiny zbydou do dopravy - výborně (takže město+předpisy doporučuju nacvičit před autoškolou na jízdnim kole)
Zrušit příští novelou dvojí řídítka i do provozu? (2x mi pomohla jako žákovi před úrazem) Nesmysl diktovaný západem. Jedině na závěrečky. A autoškolákům zavést váhový limit
Nazdar všem,též přihodím příspěvek,ale opačnej než ostatní.Je to ÚŘEDNICKÁ KRAVINA!!! Pokud je pořádný učitel autoškoly tak žáka nepustí ke zkoušce dřív než ho naučí vše potřebné a nechá mu připlatit hodiny..To je hlavně jak to klouže na zebře,jak se chová moto na vlhké vozovce,co umí vítr atd.Pokud je za řídítkama magor bez mozku a pod sebou má 70kw tak mu žádný výcvik navíc nepomůže.Mám dvě dcery,které dělali řidičák v nedávnu včetně rozšíření. Takže určitou představu mám,ani novela nepomůže,je potřeba trénovat si tydle věci sám někde na opuštěné ploše. Pak jezdit a jezdit a používat rozum.Druhé řidítka z dob sociku jak říká Míra bych nechal na začátek,pak každý na svém motu.Je hrůza,když 15letá dcera dělala papíry na padinu a měla u zkoušek vozit komisaře vážícího nekecám 120kg na stopětadvacítce a mohla řadit jen do trojky a jet 45.Takže dávám souhlas s Mírou L.
Bude se to týkat i rozšíření nebo jenom dělání "celého" řidičáku (neměl bych ŘP na motorku a dělal si třeba A2)?
Těch hodin v autoškole je žalostně málo,možná tyhle manévry na cvičišti pomůžou,ale bude to pro nováčky hodně těžké.
určitě to má smysl
Vyhybaci manevr v 50km/h je naprosto v pohode, a je spravne ze se ho musi zak naucit. Ve Francii je take v 50km/h a prostor je jeste mnohem mensi (asi tak ze jsem pri zkousce vzal chranicema motoru o asfalt). A navic se po nem musi zastavit v presne vymezenem uzemi, ktere ma 1,5*3m.
Ahoj bando :)
Ještě řidíčák nemám a vidím že sem si ho měl udělat v letě ale nebyly peníze :(
Ale teď to bude ještě zábavnější jelikož hodně z vás říká zlepšení taky si to tak na půl myslím ale to by muselo aspoň těch 80% autoškol učit a ne říci nauč se testy nauč se tam to tam to a přines tolik a tolik peněz že ano ?? možná mi budete nadávat nebo tak něco ale todle mám od kamaráda který je práve dělal na jaře což mě dostalo :)) papíry sice má ale kdyby nejezdil od mala tak asi nic neudělá tak to mám stejně já jelikož mě už nepřijdou papíry na nejakých 5000Kč ale kvůli tomuto novému pravidlu o několik tisíc víc což pro mě jako pro studenta který si nemá jak vydělat je opravdu dost špatný ale co už stím nadělám :DD jinak je fakt že sem mladej a znám tolik lidí kteří ten řidíčák mají a jezdí opravdu stylem že udělají víc škody než užitku :DDD no co tak snad to zas tak hrozný nebude stou cenou mě jde jen o tu cenu :DD
Kazdej dnesni litr je z 90% nacini MotoGP. Troufam si tvrdit, ze 80% majitelu techto stroju jsou nazivu jen diky stesti, bo ty zkusenosti proste nemaji. Ani ja je nemam (nez mi budete nadavat ). Silnych motorek jsem uz par mel a na sebe mohu rici, do bezneho provozu bych omezil vykon tak do 120 koni. Vic koni vic laka, clovek za to vic taha a pak se vrati z vyjizdky a rekne si " dneska jsem malem 3krat umrel ".
Naprosto s Mírou souhlasím.
Myslim, že super věc - určitě schvaluju. Škoda, že by to cvičiště neprojelo 30% pseudostřelců z českých silnicic
Mě by zajímalo proč se všichni tak snaží zrušit dvojí řidítka. Podle mě je pitomost pustit žáka autoškoly do provozu a nedat instruktorovi šanci jeho motorku ovládat, nějaký příkazy přes interkom motorku nezastaví.
Jinak krok správným směrem i když některý detaily jsou směšný.
Krok do předu to je, ale bylo by zapotřebí zlepšit celkově kvalitu výcviku a nejen řidičů motorek, vždyť s auty je to podobné. Mnoho řidičů má problém nejen s technikou jízdy, couvání, jízda vpravo a ne po středové čáře, ale také prohřešky vůči pravidlům silničního provozu jako třeba umožnit přejíždějícímu vozidlu se bezpečně zařadit, znamení o změně směru včas a zřetelně atd...
Ne ze by to nebylo potreba. Podle me urcite krok dopredu, ale jeste doladit detaily.
Spousty lidí si oddychlo že už má papíry v kapse
Krok je to jistě kupředu, ale nedotažený. Chybí zvýšení počtu hodin pro jízdy, už za minulých pravidel to byl celkem šibeniční limit pro naučení úplných základů jako řazení, vlevo spojka-vpravo brzda, zatáčení přenosem váhy atd. V tomto zcela souhlasím s Mírou Lisým, zvládnout osmičku, kužely nebo úhybný manévr nezvládne každý (nejen čerství absolventi autoškoly, kupodivu to dělá problém i mnohým "ostříleným motorkářům") a pokud někdo sedí prvně na motorce, tak 13 hodin jízdy je opravdu málo.
Doladit tyto nedostatky, sundat ty druhý řidítka, zavést výuku na dvou motorkách s interkomem a bude to dobrý
Fajn. Pokud to nebude stylem: nauč se sám, a autoškole to zaplať!
bravo.. ja tlieskam. v autoskole som rok dozadu mal dost podobne, cvicili sme to (pre mna ako skuseneho vodica auta bolo lepsie ucit sa jazdit s moto ako postavat v kolonach v Brne) - bol som v autoskole AHHA, imho pripravili ma do premavky velmi slusne. pred skuskou komisar chcel jazdu na jednotku popri kracajucom cloveku, postupne zastavovanie vzdy na inu nohu, otocenie sa na 7m sirokej ceste a rozbeh asi z 30-40km/h a prudke zabrzdenie. az potom sa slo do premavky. slalom, parkovanie, tlacenie moto sme skusali vzdy s instruktorom. podla mna je toto dolezite kym clovek vyjde do premavky
Tezko posoudim bez zkuseni, zda jsou to sikovne testy pro schopnost ovladani motorky, bez toho ze bych si to vyzkousel. Ale vzledem k tomu jak levne se dnes necha sehnat vylitana vrana ktera bez problemu jeste jede >230km/h. Je schopnost ridit opravdu nutna overit. (pravidla zname z auta). Naucit, vysvetlit spravne reakce a zhodnotit to, muze zachranit dost zivotu a zlepsit povest motorkaru