Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Mě to zas taková novinka nepříjde, kdy jsem před cca 8 lety rozšiřoval na velkou, tak součástí zkoušky byla jízda mezi kužely i brždění na přesnost. Akorát to teď asi nějak sjednotili a dali tomu přesné parametry
Komisař to tenkrát okomentoval slovy: "s tím, kdo nedá kužely, já na motorku nesednu"
Jezdim obojí,moto i auto a řekněme si upřímně, kdo z nás si byl natolik jistý, když měl čerstvě papíry. Každý umí kulový, jen základní ovládání, vše se učí v provozu a pak už záleží jen na tom,zda má něco mezi ušima, či tam má průvan. Mě se jediné líbí to,že by se jezdilo na vlastní motce,jelikož jezdim choppera a ten v AŠ nemaji a jízdní vlast leží jsou jiné než na silniční,na které jsem dělala papíry,na ic jsem ani nedosáhla na zem- vubec.ostatní změny,co jsou si myslím,že si každý rozumný řidič dopřál i bez "povinnosti".
Ak bude gymkhana povinna, tak sa bude musiet nacvicit, to zabere cas a je otazne, kde sa ten cas vezme. Osobne mi je dost egal, ze neikto nevie manipulovat motorkou na mieste, tam sa hra hlavne o jeho prachy. Ak si mam ako ucastnik cestnej premavky vybrat medzi cerstvym motorkarom ktory 10 hodin cvicil kuzelky a takym, co o 10 hodin viac jazdil s instruktorom po Prahe, jasne volim toho co jazdil.
Jezdím taky docela dlouho a vím co si na motorce můžu dovolit a co ne,ale když potkáš na silnici nějakýho debila v plechovce kterej ti nedá přednost tak nějaký ovládání motorky je ti úplně na h... zase jak vytáhnout z lidí prachy o nic jinýho nejde.
já bych to dal tak, že bez instruktora na vlastní motorce, když by ji neměl, tak nějakou půjčí. Já si pamatuji, že slalom, zastavování, couvání atd. jsme dělali taky.
V roce 84 -Brno Venkov (kpt.Jaroše??)-instruktor p Kučera-Parkoviště u stadionu za Lužánkama .Závěrečný zkoušky začínaly něčím podobným.Na silnici se nemuselo.Kdo prošel s Kučerou až k závěrečným,ten to dal.
Předcházející průprava na zahradě,polňačkách a pod- Čz prase,c150,175 ,350se sajdou,555,stadec-na přezkáčku,vše bylo doma.Na motorce jsem vyrostl-doslova,auto bylo doma až od mých 9.-a jezdilo se všude kdykoli bylo potřeba.A Jako děcka jsme neslezly z kola-taky průprava jak sfiň
Když jsem se otce zeptal coby malej smrad jestli se můžu po zahradě projet tak žekl,že když si to z kůlny vytlačím a nastartuju tak jo-a věřte že ten slalom co navrhují je proti některým úsekům naší zahrady prd.
Mě se zdá nedotažená ta manipulace s motorkou, pokud bude dělat ŘP holka 160cm/50kg a vyfasuje třeba motorku s poh. hmotností 230kg jaké jsou v AŠ normálně tak bude mít asi problém. Navíc si třeba takovou krávu nikdy ani nekoupí. Ten slalom taky asi nezachrání lidské životy. V reálu se na silnici nehoda semele tak rychle že stihne reagovat možná tak nějaký vyježděný střelec nebo závodník a někdy ani ten ne viz Marquez . Jak to vylepšit nevím. možná se rozhlídnout někde ve světě a převzít nějaký osvědčený model. Jinak za mého mládí komisař se mnou také nejezdil, pouze nás nechal projet s instruktorem a pozoroval to. Ideální je po AŠ mít vyježděného rodiče který se nějaký čas obětuje a sám rozhodne kdy může motomládě samo do provozu. A to samé samozřejmě i pro auto.
Rozhodně souhlasím, já sám jsem krátce po papírech šel tehdy na kurz bezpečné jízdy (hodně podobné disciplíny) a hned sem za řídítky se cítil daleko lépe
Hodně holek je šikovných a kolikrát i šikovnějších, protože nemají potřebu aspoň ze začátku machrovat . Ale jinak. Já sama jsem letos obětovala vcelku hodně času právě slalomu, brzdění a navštívila pár akcí, které se tímto zabývali. A stálo to se vším všudy i víc jak řidičák . Ale teď za sebe můžu říci, že krokem jet umím. Kolona mi potíže nedělá, rozjezdy i brzdění, náklon, vyhnutí se překážce ... dalo mi to prostě moc a strach je pryč, byť se budu učit pořád. Moje moto má 200 kg a respekt k ní mi zůstane. Já myslím, že pokud to trochu upraví. Budoucí motorkáři budou spokojení . A třeba na tom budou i líp, než Ti, co jezdí roky svůj styl, nechtějí přijmout nic nového a vlastně ohrožují podobně jako velikonoční a vánoční řidiči aut. Slušnosti se nikdo nenaučí, to je pravda.
Ta v člověku buď je a nebo není. Ale ujet třeba z nehody je prasárna a ani tady zákon už nestačí. Takže k zamyšlení je toho mnohem víc .
Souhlasím, terén mi dal co se ovládání motorky týká nejvíce. Těžko to ale uzákoníš. Jsem dost zvědaví jak ty jejich slalomy budou zvládat holky. Zda se mi to celkem těžký.
Akekolvek sprisnenie skusok je len a len dobra vec. Ja vravim kazdy by sa mal prv ucit niekde v terene alebo hocikde na poli s lahkou 125kou, zo 20x sa vyvalat, zistit ako funguju zakladne veci, co robit v akej situacii a na asfalt uz potom ide ako majster svetla. Jazdil som amatersky motokros sem tam aj enduro, vlastne som na tom zacinal a to co vam to da sa vam 1000x vrati na ceste. Moj nazor, kazdy by si to mal prejst ak chce dobre a bezpecne ovladat svoj bajk na ceste.
Provedení opět polovičaté jak je v Česku zvykem.
Naučit se lépe ovládat motorku určitě, manipulace na sucho urcitě, jízda bez instruktora určitě, ale kdy to ta autoškola má stihnout? Já měl něco odježděno na malé když jsem dělal na velkou a při ježdění s instruktorem jsme měl problém ( já 100kg, on 100 kg a motorka 200kg.), nikdy jsem takovou váhu nevezl. Dodnes mám při nízkých rychlostech oči na vrch hlavy abych neudělal botu a neválel se na zemí.
Se zájmem jsem si přečetl všechny názory. Některé mě docela pobavily. Ne proto že by byly hloupé ale prameni z neznalosti věci či systému zkoušek. Jsem jeden z těch kteří už mnoho let zkouší. A Věřte vážení kolegové motorkáři, to čemu se má říkat poctivý systém zkoušení je v ne jednom případe jen fraška. Na všem co má kola jsem jezdil i se tim živil. Celou svoji profesní kariéru jsem však za totálního blba protože vyžaduji všechno co nejen říká zákon ale hlavně co by měl každý kdo řídí cokoli dělat aby neublížil sobě ani druhým. Jenže je tam ještě jeden který si problémy dělat v žádném případe nehodlá a tak je stále za hvězdu a super chlapa. Že jej motorky nebaví a svoji žádnou nemá ani nemá to sám prohlašuje. O čem pak je taková v drtivé většině Vaše rozumná a pravdivá diskuse. Pokud nebude v tomto státech pořádek a poctivost nezmění situaci třeba na silnicích žádný zákon. Jen tak mimochodem Já osobně nebudu po nikom vyžadovat stupidní vedení motorky protože já bych to se svým 300 kilovým mazlikem taky těžko prováděl. A je tam takových pitomosti více.
Uz se vidim, jak pri nedavnym rozsirovani z A2 na A na ucukanym v malych rychlostech neohrabanym SVcku, na kterym sem jel pred zkouskama 15min delam osmicky na sesti metrech v pomale rychlosti
zajímalo by mě, jak je to když má někdo třeba A1 a teď rozšiřuje na A2. Normálně na rozšíření jsou jen 2h kondiční jízdy a pak hned zkouška z jízdy s instruktorem. Tak jestli také budou jezdit slalom atd, nebo se to při rozšiřování netýká?
dodělal jsem si "A" 29.10 a popravdě jsem za to docela rád, ani ne tak z důvodu náročnější praktické zkoušky, s tím docela souhlasím, ale spíš si nejsem jistý, kde to budou autoškoly provozovat a nacvičovat? Jde o docela velké plochy, které musí být bezpečné a prosté provozu a to bude asi v některých městech problém.
Jezdím už docela dlouho s talentem sem se nenarodil tak že sem se musel spoustu blbostí
naučit sám , je to pár let ale můžu klidně říct, že to pořád neumím Tak že z toho vyplívá že je
to zase jenom podělanej kšeft. prostě za stejnou muziku, větší peníz to už kdyby to teda
o nějakej ten den prodloužili a dali tomu dost času bylo by to plus pro všechny
I já si myslím, že to není dost promyšlený . Manipulace s velkou těžkou motorkou
je samo o sobě hodně o cviku a dva tři měsíce, pokud nemá člověk doma tu svoji "motivaci" těžko zvládne. Ale jinak slalom, vyhýbací manévr, brzdění a celkové sžití je opravdu potřeba. Není se čeho bát a je to základ hlavně pro sebe .
Není to žádná hrůza. Tohle síto, ale bude mít své následky .
Záleží, jak moc lidi budou řvát kvůli penězům, protože si všichni zvykli mít vše hned a pokud možno bez práce. A jízda na moto je nejen zábava, adrenalin a blbosti, ale i ta práce, učit se, předvídat atd. ... a to celý život. Každý je za X let možná frajer, ale blbec naproti tě stejně nakrásno pošle do háje a třeba ani nezastaví . Tak bych přidala ke zdravovědě i lekci slušnosti.
Je fakt, že je fajn, že se nad tím někdo zamýšlí. Ale možná by stačilo opsat nějaký pravidla z jiné země. Nejlépe z Itálie nebo ze Španělska, kde produkujou nejlepší moto hvězdy.
Každopádně jezdit celou autoškolu ve dvou, a to kolikrát padesátikilová holčina veze stodvacetikilovýho instruktora je nebetyčná kravina vhodná tak do cirkusu.
Příští rok mam v plánu dělat řidičák. Jakožto úplnej začátečník sem po přečtení nadpisu doufal, že se třeba počet hodin praktické části zvýší. Ne, udělají zkoušku výrazně těžší, ale hodiny zůstanou stejný, kterej pacient s tim zase přišel? Kdyt to je přece úplnej nesmysl! Za tu kratičkou chvilku se prostě člověk nestihne naučit všechny požadovaný manévry. To člověk zaplatí třikrát za autoškolu, a pak si stejně bude muset ještě doplatit za nadstavbovou motoškolu.
Mě se to líbí, to je přeci základ ovládat stroj. A ten, kdo chce jezdit, tak by ho takový slalom a vše v článku popsané neměl rozhodit a naopak bavit.
Jedině dobře, spíš je škoda, že to nezavedli dříve.
Chtelo by se rici dobre, ale jak to vzdy dopadne, autoskola bude stat o x tisic vice, komisar bude moci vyhodit podle cehokoliv - kdyz bude dohoda neudelat - neudela, zase dalsi paka jak ridice poradne vytrestat za cokoliv, kdo predtim neridil moto si na 99% bude muset koupit X dalsich jizd, protoze vse co se bude zkouset se jen tak lehce nenauci. A zaverem, kazdy z nas co jezdime vime, ze dobre ridit se naucite jen pravidelnym jezdenim naostro, tzn. zadna autoskola toto nenahradi.
sem zvědavej jak ten slalom osmička atd při rychlosti chůze půjde začátečíkům s rozhrkanýma autoškolskýma yukinama na který se nemůžeš pořádně ani rozjet a musíš se soustředit spíš na to aby ten vergl nechcípnul, nebo aby nekuckal než na provoz vlastní zkušenost
Mě to zas taková novinka nepříjde, kdy jsem před cca 8 lety rozšiřoval na velkou, tak součástí zkoušky byla jízda mezi kužely i brždění na přesnost. Akorát to teď asi nějak sjednotili a dali tomu přesné parametry
Komisař to tenkrát okomentoval slovy: "s tím, kdo nedá kužely, já na motorku nesednu"
Jezdim obojí,moto i auto a řekněme si upřímně, kdo z nás si byl natolik jistý, když měl čerstvě papíry. Každý umí kulový, jen základní ovládání, vše se učí v provozu a pak už záleží jen na tom,zda má něco mezi ušima, či tam má průvan. Mě se jediné líbí to,že by se jezdilo na vlastní motce,jelikož jezdim choppera a ten v AŠ nemaji a jízdní vlast leží jsou jiné než na silniční,na které jsem dělala papíry,na ic jsem ani nedosáhla na zem- vubec.ostatní změny,co jsou si myslím,že si každý rozumný řidič dopřál i bez "povinnosti".
Ak bude gymkhana povinna, tak sa bude musiet nacvicit, to zabere cas a je otazne, kde sa ten cas vezme. Osobne mi je dost egal, ze neikto nevie manipulovat motorkou na mieste, tam sa hra hlavne o jeho prachy. Ak si mam ako ucastnik cestnej premavky vybrat medzi cerstvym motorkarom ktory 10 hodin cvicil kuzelky a takym, co o 10 hodin viac jazdil s instruktorom po Prahe, jasne volim toho co jazdil.
Jezdím taky docela dlouho a vím co si na motorce můžu dovolit a co ne,ale když potkáš na silnici nějakýho debila v plechovce kterej ti nedá přednost tak nějaký ovládání motorky je ti úplně na h... zase jak vytáhnout z lidí prachy o nic jinýho nejde.
já bych to dal tak, že bez instruktora na vlastní motorce, když by ji neměl, tak nějakou půjčí. Já si pamatuji, že slalom, zastavování, couvání atd. jsme dělali taky.
Mám nehezkej pocit,že asi v květnu papíry jen tak neudělám..
kdo z vás jezdí rychlostí 4 km/h?
jsem rád, že jsem stihl neomezené motopapíry v 17ti letech
V roce 84 -Brno Venkov (kpt.Jaroše??)-instruktor p Kučera-Parkoviště u stadionu za Lužánkama .Závěrečný zkoušky začínaly něčím podobným.Na silnici se nemuselo.Kdo prošel s Kučerou až k závěrečným,ten to dal.
Předcházející průprava na zahradě,polňačkách a pod- Čz prase,c150,175 ,350se sajdou,555,stadec-na přezkáčku,vše bylo doma.Na motorce jsem vyrostl-doslova,auto bylo doma až od mých 9.-a jezdilo se všude kdykoli bylo potřeba.A Jako děcka jsme neslezly z kola-taky průprava jak sfiň
Když jsem se otce zeptal coby malej smrad jestli se můžu po zahradě projet tak žekl,že když si to z kůlny vytlačím a nastartuju tak jo-a věřte že ten slalom co navrhují je proti některým úsekům naší zahrady prd.
Mě se zdá nedotažená ta manipulace s motorkou, pokud bude dělat ŘP holka 160cm/50kg a vyfasuje třeba motorku s poh. hmotností 230kg jaké jsou v AŠ normálně tak bude mít asi problém. Navíc si třeba takovou krávu nikdy ani nekoupí. Ten slalom taky asi nezachrání lidské životy. V reálu se na silnici nehoda semele tak rychle že stihne reagovat možná tak nějaký vyježděný střelec nebo závodník a někdy ani ten ne viz Marquez . Jak to vylepšit nevím. možná se rozhlídnout někde ve světě a převzít nějaký osvědčený model. Jinak za mého mládí komisař se mnou také nejezdil, pouze nás nechal projet s instruktorem a pozoroval to. Ideální je po AŠ mít vyježděného rodiče který se nějaký čas obětuje a sám rozhodne kdy může motomládě samo do provozu. A to samé samozřejmě i pro auto.
S provedením podobné zkoušky bych souhlasil jedině za předpokladu, že mi ji s daným motocyklem nejdřív osobně předvede zkušební komisař.
Rozhodně souhlasím, já sám jsem krátce po papírech šel tehdy na kurz bezpečné jízdy (hodně podobné disciplíny) a hned sem za řídítky se cítil daleko lépe
Hodně holek je šikovných a kolikrát i šikovnějších, protože nemají potřebu aspoň ze začátku machrovat . Ale jinak. Já sama jsem letos obětovala vcelku hodně času právě slalomu, brzdění a navštívila pár akcí, které se tímto zabývali. A stálo to se vším všudy i víc jak řidičák . Ale teď za sebe můžu říci, že krokem jet umím. Kolona mi potíže nedělá, rozjezdy i brzdění, náklon, vyhnutí se překážce ... dalo mi to prostě moc a strach je pryč, byť se budu učit pořád. Moje moto má 200 kg a respekt k ní mi zůstane. Já myslím, že pokud to trochu upraví. Budoucí motorkáři budou spokojení . A třeba na tom budou i líp, než Ti, co jezdí roky svůj styl, nechtějí přijmout nic nového a vlastně ohrožují podobně jako velikonoční a vánoční řidiči aut. Slušnosti se nikdo nenaučí, to je pravda.
Ta v člověku buď je a nebo není. Ale ujet třeba z nehody je prasárna a ani tady zákon už nestačí. Takže k zamyšlení je toho mnohem víc .
Souhlasím, terén mi dal co se ovládání motorky týká nejvíce. Těžko to ale uzákoníš. Jsem dost zvědaví jak ty jejich slalomy budou zvládat holky. Zda se mi to celkem těžký.
nechápu proč do té zkoušky zavedli couvání ??? :D Nevím jak Vy ale já častěji jezdím dopředu než dozadu :D :D :D :D
Akekolvek sprisnenie skusok je len a len dobra vec. Ja vravim kazdy by sa mal prv ucit niekde v terene alebo hocikde na poli s lahkou 125kou, zo 20x sa vyvalat, zistit ako funguju zakladne veci, co robit v akej situacii a na asfalt uz potom ide ako majster svetla. Jazdil som amatersky motokros sem tam aj enduro, vlastne som na tom zacinal a to co vam to da sa vam 1000x vrati na ceste. Moj nazor, kazdy by si to mal prejst ak chce dobre a bezpecne ovladat svoj bajk na ceste.
Provedení opět polovičaté jak je v Česku zvykem.
Naučit se lépe ovládat motorku určitě, manipulace na sucho urcitě, jízda bez instruktora určitě, ale kdy to ta autoškola má stihnout? Já měl něco odježděno na malé když jsem dělal na velkou a při ježdění s instruktorem jsme měl problém ( já 100kg, on 100 kg a motorka 200kg.), nikdy jsem takovou váhu nevezl. Dodnes mám při nízkých rychlostech oči na vrch hlavy abych neudělal botu a neválel se na zemí.
Se zájmem jsem si přečetl všechny názory. Některé mě docela pobavily. Ne proto že by byly hloupé ale prameni z neznalosti věci či systému zkoušek. Jsem jeden z těch kteří už mnoho let zkouší. A Věřte vážení kolegové motorkáři, to čemu se má říkat poctivý systém zkoušení je v ne jednom případe jen fraška. Na všem co má kola jsem jezdil i se tim živil. Celou svoji profesní kariéru jsem však za totálního blba protože vyžaduji všechno co nejen říká zákon ale hlavně co by měl každý kdo řídí cokoli dělat aby neublížil sobě ani druhým. Jenže je tam ještě jeden který si problémy dělat v žádném případe nehodlá a tak je stále za hvězdu a super chlapa. Že jej motorky nebaví a svoji žádnou nemá ani nemá to sám prohlašuje. O čem pak je taková v drtivé většině Vaše rozumná a pravdivá diskuse. Pokud nebude v tomto státech pořádek a poctivost nezmění situaci třeba na silnicích žádný zákon. Jen tak mimochodem Já osobně nebudu po nikom vyžadovat stupidní vedení motorky protože já bych to se svým 300 kilovým mazlikem taky těžko prováděl. A je tam takových pitomosti více.
Uz se vidim, jak pri nedavnym rozsirovani z A2 na A na ucukanym v malych rychlostech neohrabanym SVcku, na kterym sem jel pred zkouskama 15min delam osmicky na sesti metrech v pomale rychlosti
zajímalo by mě, jak je to když má někdo třeba A1 a teď rozšiřuje na A2. Normálně na rozšíření jsou jen 2h kondiční jízdy a pak hned zkouška z jízdy s instruktorem. Tak jestli také budou jezdit slalom atd, nebo se to při rozšiřování netýká?
dodělal jsem si "A" 29.10 a popravdě jsem za to docela rád, ani ne tak z důvodu náročnější praktické zkoušky, s tím docela souhlasím, ale spíš si nejsem jistý, kde to budou autoškoly provozovat a nacvičovat? Jde o docela velké plochy, které musí být bezpečné a prosté provozu a to bude asi v některých městech problém.
Jezdím už docela dlouho s talentem sem se nenarodil tak že sem se musel spoustu blbostí
naučit sám , je to pár let ale můžu klidně říct, že to pořád neumím Tak že z toho vyplívá že je
to zase jenom podělanej kšeft. prostě za stejnou muziku, větší peníz to už kdyby to teda
o nějakej ten den prodloužili a dali tomu dost času bylo by to plus pro všechny
Lekce slusnosti v CR
I já si myslím, že to není dost promyšlený . Manipulace s velkou těžkou motorkou
je samo o sobě hodně o cviku a dva tři měsíce, pokud nemá člověk doma tu svoji "motivaci" těžko zvládne. Ale jinak slalom, vyhýbací manévr, brzdění a celkové sžití je opravdu potřeba. Není se čeho bát a je to základ hlavně pro sebe .
Není to žádná hrůza. Tohle síto, ale bude mít své následky .
Záleží, jak moc lidi budou řvát kvůli penězům, protože si všichni zvykli mít vše hned a pokud možno bez práce. A jízda na moto je nejen zábava, adrenalin a blbosti, ale i ta práce, učit se, předvídat atd. ... a to celý život. Každý je za X let možná frajer, ale blbec naproti tě stejně nakrásno pošle do háje a třeba ani nezastaví . Tak bych přidala ke zdravovědě i lekci slušnosti.
No konečně.Ještě bych přidal zvednutí padlého motocyklu.
Protože komu ještě nikdy nespadl motocykl na bok .
Ten jako by nejezdil.
Je fakt, že je fajn, že se nad tím někdo zamýšlí. Ale možná by stačilo opsat nějaký pravidla z jiné země. Nejlépe z Itálie nebo ze Španělska, kde produkujou nejlepší moto hvězdy.
Každopádně jezdit celou autoškolu ve dvou, a to kolikrát padesátikilová holčina veze stodvacetikilovýho instruktora je nebetyčná kravina vhodná tak do cirkusu.
Mohli by ukázat instruktážní video třeba na motorce Suzuki intruder 1800 M . Nejvíc bych se nasmál u toho slalomu a v zatáčkách
Příští rok mam v plánu dělat řidičák. Jakožto úplnej začátečník sem po přečtení nadpisu doufal, že se třeba počet hodin praktické části zvýší. Ne, udělají zkoušku výrazně těžší, ale hodiny zůstanou stejný, kterej pacient s tim zase přišel? Kdyt to je přece úplnej nesmysl! Za tu kratičkou chvilku se prostě člověk nestihne naučit všechny požadovaný manévry. To člověk zaplatí třikrát za autoškolu, a pak si stejně bude muset ještě doplatit za nadstavbovou motoškolu.
Mě se to líbí, to je přeci základ ovládat stroj. A ten, kdo chce jezdit, tak by ho takový slalom a vše v článku popsané neměl rozhodit a naopak bavit.
Jedině dobře, spíš je škoda, že to nezavedli dříve.
Chtelo by se rici dobre, ale jak to vzdy dopadne, autoskola bude stat o x tisic vice, komisar bude moci vyhodit podle cehokoliv - kdyz bude dohoda neudelat - neudela, zase dalsi paka jak ridice poradne vytrestat za cokoliv, kdo predtim neridil moto si na 99% bude muset koupit X dalsich jizd, protoze vse co se bude zkouset se jen tak lehce nenauci. A zaverem, kazdy z nas co jezdime vime, ze dobre ridit se naucite jen pravidelnym jezdenim naostro, tzn. zadna autoskola toto nenahradi.
sem zvědavej jak ten slalom osmička atd při rychlosti chůze půjde začátečíkům s rozhrkanýma autoškolskýma yukinama na který se nemůžeš pořádně ani rozjet a musíš se soustředit spíš na to aby ten vergl nechcípnul, nebo aby nekuckal než na provoz vlastní zkušenost