yamaha_demo_tour




Řidičák na motorku podle nových pravidel

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Machinegunner (0) napsal 04.11.2015 v 02:38

Zdravím všechny
Docela mě zaujala ta část kde se píše " pomalá jízda rychlostí 4 km/h " teda to mě tachák na mojí mašině ani neukáže ten je do cca 6 km/h úplně mrtvej .

Ale zaujalo mě to vedení motorky bez motoru je to asi rok co mi na vyjížďce odešlo dobijení a mašina mi zechla a já ji musel tlačit 8 km domů ( BMW R850 235 kg ) tlačil jsem to skoro 3 hodiny já myslel že ke konci budu prdět magi jaká to byla tortůra to nikomu nepřeju .

Jinak můj názor je že autoškola dá jen ty nejzákladnější základy a i kdyby těch hodin bylo 50 tak to budou furt jen základy . Na velké mašině mám najeto 7 000 km a i přesto mě nedávno překvapila jedna dvacetiletá blbka co mi bleskem na plnej knedlík vypálila z výjezdu benzinové pumpy před mašinu v naleštěném OFF-ROADU za nějakejch 600 kolíků . Já v tu chvílí brzdil snad i očima ( z nějakých cca 55 km/h) budiž požehnán ten kdo vymyslel ABS jinak bych s tím asi stoprocentně praštil . Já si v tu chvíli připadal jak školáček a žasnul jsem nad tím jakej to byl fofr jak se to celé seběhlo .
Jeden kamarád mí kdysi říkal že člověk je trošku vyježděnej tak po 10 000 km a asi na tom něco bude.

tomaass (1) napsal 04.11.2015 v 00:13

Nechci prudit, ale myslim, že si pletete hrušky a japka. Co přibyde, je obtížnost testu - gymkhana. Nikde se ale nepíše, že by se zvedla povinná hodinová dotace na jízdy v autoškole. To, co nováčci potřebujou, nejsou těžší testy, ale lepší příprava, tedy počet hodin jízd v autoškole.

Pavlik88 (2) napsal 04.11.2015 v 00:12+1

jo, jednou mě vzal instruktor za město, tak jsem to roztáh na neskutečných 70km/h a když po mě chtěl abych přeředil, tak se hodně divil odpovědi, že už tam mam 5 a 6 to nemá :D no pro jistotu jsem to ještě zkusil ale bohužel, stav a typ motorky byl prostě takovej.

No a k věci, autoškolu mi pěkně upravujou rok od roku jak tak koukám, chtěl jsem dělat A v 21 to už nejde, tak čekám na 24 jak pako, protože na A2 dělat papíry mi přijde zbytečný, změny nejsou zas tak strašný, ale jak už bylo psáno záleží na typu a stavu motorky v autoškole. Pro mě je důležitá konečná cena a ta se nejspíš zvýší, bohužel

Jawamaha (15) napsal 03.11.2015 v 23:58+1

skupiny dle kubatury/ KW a toto bych zavedl i pro osobák, kde kdo v 18 má bez zkušeností skupinu Bé a jezdí s nadupaným 200 koňovým autem a nikoho to nevzrušuje.
Ve finále je to jen další tahání peněz..
Stejně tak jako emisní známka, na STK, která se už nevylepuje na RZ, ale do protokolu, který stejně každý vyhodí. Čekal jsem, že když se ta známka nevylepuje tak se už logicky nebude vyrábět

honeybadger (3) napsal 03.11.2015 v 23:22

Nevim no... v kombinaci s tim, ze kazdej s Bckem muze jezdit na 125ccm skutru bez jakykoliv praxe mi to prijde takovy zvlastni...
Nerikam, ze to je spatny, ale tyhle dve veci jdou podle me lehce proti sobe...

mike_fish (26) napsal 03.11.2015 v 23:20+1

Je to zase jen další státní buzerace. Kdo se chce naučit, ten se jezdit naučí. Kdo chce jezdit jak hovado, bude jezdit jak hovado (i bez řidičáku). Žádným zákonem to vynutit nelze. Stejně jako spousta lidí jezdí v obci přes 50, stejně jako spousta lidí nedává přednost, atd. atd. přestože jsou na to zákony. Opět jen další způsob, jak vytáhnout z lidí další peníze. Ale od toho máme přeci poslance, aby vygenerovali co nejvíce právního balastu - čím víc ho je, tím méně se lidé v zákonech vyznají a respektují je.

Zedsdead (293) napsal 03.11.2015 v 23:07

Zkouška pomalé jízdy nic nevyřeší, protože průsery se dějí na motorce naopak ve vysoké rychlosti.
Ale přidat hodiny jízd je OK, jen aby se nejezdilo pořád 40 km/h ve městě ale hezky i za město a na dálnici.
Tak jako v reálu. Vyjezdit se co nejvíce.

Shagrad (9) napsal 03.11.2015 v 22:23

Rosi45: Tak samozřejmě mašiny budou pojištěné, ovšem za slušnou sumu. Takže řidičák bude stát dvojnásobek.. ;)

JeckyllaHyde (0) napsal 03.11.2015 v 22:22+1

Ale no tak, chlapci a děvčata tak jsem byl přítomen zkoušek své polovičky, ano komisař i instruktor byli na cvičišti, perlička měl ruční radar a hlídal rychlost. No ano spadla s tím jenže motorka byla vybavena padacím rámem oproti jiným autoškolám co vídám jezdit...

fototoor (0) napsal 03.11.2015 v 22:17

Jo vsechno vcetne pomaly jizdy po 30 letech jizdy super zvladnu ale couvani bez motoru se svoji elektra glidou / 412kg/ asi nedam... Mam vratit ridicak???jinak souhlas s Mirou Lisym

Motofighter (471) napsal 03.11.2015 v 22:10

Pojistovny cink a zase cink ...

Rosi45 (41) napsal 03.11.2015 v 22:07

A co když se při nácviku ,třeba, vyhýbacího manévru natáhnu,poškodím motorku a něco si zlomím ?

Krejza (1) napsal 03.11.2015 v 22:05

Saddam - Tak zrovna kachní pochod je známka toho, že umíš velký kulový
Wolf7LP - 10tkm a už to všechno umíš? To se hned musíš podělit

Je to jako u valné většiny produktů našich zákonodárců - myšlenka by byla fajn, kdyby za tím skutečně byla. Předepsané rozměry zkoušek jsou hodně přísné a je v tom vidět nedodělek, takže jde jen o to, komu půjdou prachy po zdražení do kapsy :-/

kopv (46) napsal 03.11.2015 v 22:03

Koukám, že debata jede dál a jako každá změna je méně vítána. Někdo níže psal o závodnících v autech a hlavně v BMW. K tomu se musím plně připojit a dodat, že mimo značky auta, tmavých oken mám ještě zkušenost, že má řidič na hlavě kapucu - to se teda opravdu mám na pozoru. A proti takovým je veškerá autoškola a tvrdší výcvik krátký. Mám na motorkách za svůj život najeto přes 400 000km (jezdím pořad a to 34let), myslím, že bych všechny ty nové podmínky v autoškole zvládl, ale přesto mě každou chvilku na silnici, někdo z výše popsaných zaskočí. Přeju všem mnoho šťastných kilometrů.

Motofighter (471) napsal 03.11.2015 v 21:58

Podle me je to jen dalsi utok na penezenky danovych poplatniku a vetsi moznost sikany ze strany statu !

seikos (975) napsal 03.11.2015 v 21:07

knedlo:Je to rychlost chůze. Je to i rychlost, kterou běžně děláš u-turn na ouzké cestě. Měl by to zvládnout každý, není to nic těžkého jet s motorkou rychlostí chůze. A lze to na jakékoliv motorce, pokud to není chopper A ty se naštěstí v autoškolách moc nenosí

knedlo (3) napsal 03.11.2015 v 20:26+2

slalom ve 4km/h? to si delaj srandu to bych chtel videt na nejakym uhrkanym litrovym dvouvalci myslim ze by tam spis mela byt vic zahrnuta realita takze hlavne brzdeni vyhybani prujezdy zatackami atd

Halbu (1) napsal 03.11.2015 v 20:24+1

Stejně ty zkoušky musí nechat za ty prachy za řidičák...max napotřetí to daj a k tý pomalý rychlosti - když popojíždím v koloně tak na to seru abych daval nohy na stupačky pač to vypadá hustokrutě když brousím boty o asfalt a nemusím zvedat nohu když za 5 metru budu opět stát.

Jirka4137 (114) napsal 03.11.2015 v 20:19

100% souhlas s Mirkem L. Na motorce mám už lecos najeto i v terénu a věnec z jízdy zručnosti ale při zkoušce stačí menší škobrtnutí o kužel a prostě to nemusí vyjít. Že bude víc hodin ježdění je jedině dobře.
Bohužel každý kdo má řidičák je odborník a opravdoví jezdci se můžou k paskvilu vyjádřit až vyjde.



tapavel (7) napsal 03.11.2015 v 20:18+3

Já teda nevím proč musí člověk tlačit motorku,když má motor.Ale hlavně-co ti řidiči aut ,kteří na motorce vživotě naseděli a klidně můžou jezdit na skůtru do 125 ccm.To je trochu postavenyý na hlavu.

Dominie (3) napsal 03.11.2015 v 20:01

Já jsem pro.. To co občas potkávám na silnicích, to je šílenost.. Přesvědčila jsem se tak i u řady mých spolužáku. Naposledy ten jeden vezl máňu za sebou bez helmy (to není problém málo hodin v autoškole, ale demencí) a jelikož se neuměl rozjíždět do kopce (ona by se ta motorka stejně asi nerozjela, měl 50 ccm, on cca 100 kg a slečna dalších 70kg ), tak to tam fiknul na ruskou ruletu, kdy měl dávat přednost.. No bohužel mu to nevyšlo a skončil s velkými problémy, sejmulo ho auto. Ale problém je ten, že většinou je to v hlavě. V autoškole se třeba i ledacos naučí, ale pak mají zapotřebí dělat různý machrovinky a nedopadá to vůbec dobře..

Wolf7LP (-2) napsal 03.11.2015 v 19:52-3+1

Chápu kdyby tohle dělali ti, co ještě nemají řidičák na motorku, ale proč se to bude dělat i při rozšíření, když už mám najeto přes 10 000(od doby co vlastním ŘP na své motorce) tak asi motorku musím umět ovládat ne? Nehledě na to, že každá autoškola má jinou motorku a rozhodně mě naučí jezdit na silnici, když si budu hrát mezi kuželama.

Franta. (89) napsal 03.11.2015 v 19:51

Nedavno jsem se bavil s jednim instruktorem v autoskole a ten se hrozne divil, ze kdyz zatlacim do praveho riditka, tak motorka zatoci doprava. A tihle lide muzou nekoho neco naucit?

Do novely dali nesmysly jako jizda v rychlosti chuze mezi kuzeli, ale ty skutecne dulezite veci se do zakona dat nedaji. To muze predat jen clovek co neco umi a zaroven to umi vysvetlit.

Míra (210) napsal 03.11.2015 v 19:50+1

Před 20-ti lety tu byla JAWA 350 jako silná motorka a velká část začínala na JAWA Pionýr.
Dnes za cenu okolo 30.000 Kč se už dá pořídit motorka co má okolo 100 koní.
Jako další krok tipuji něco podobného u řidičáku na auto.
Za pár korun se dá pořídit ojeté BMW se silným motorem a spousta mladíků auto nezvládá.
Když na silnici vidím auto BMW,tak si ho hlídám a dost často se mi to vyplácí.
Hlavně když má tmavé folie na sklech.Blbec z toho asi pořádně nevidí a nebo nezná dopravní značky.
Každý týden je minimálně jeden takový expert ve zprávách.

chudela.pipa (-29) napsal 03.11.2015 v 19:37-1+2

za mě palec nahoru,pakošů na mašinách jezdí tisíce a podle toho taky vypadá každoroční úmrtnost bikerů na cestách,já bych ještě přitvrdil

Saddam (17) napsal 03.11.2015 v 19:36-1+1

Podle mě nesmysl. A k tomu na férovku říkám, že bych měl možná docela problém něco z toho splnit. Když odhlídnu od toho, že hodně záleží na druhu motorky, takže v závislosti výbavě autoškoly nebudou kritéria objektivní, tak nevím, co má jízda rychlostí chůze ve stupačkách společného s bezpečným chováním v provozu, pokud ťapkám po zemi nebo mám nohy vystrčené v pohotovosti, tak to vůbec ničemu nevadí.

Donx (2) napsal 03.11.2015 v 19:20+1

Presne jak v Uk. kdyz jsem tady delal ridicak tak to bylo stejne. Dve stage prvni byla asi 30 minut v uzavrenem prostu s kuzely a vyse popsanym v clanku a druha faze sam na motorce v provozu a zkousejici za mnou na sve masine mi daval prikazi pres radio.

Behysek (28) napsal 03.11.2015 v 19:18+2

Ještě by bylo docela fajn, kdyby autoškoly nejezdili převážně na čoprech, ale dali na výběr vyzkoušet více možností. Popravdě dělal sem A1 i rozšíření na chopperu. Měl sem choppera půjčeného a s endurem, nebo silnicí se mi jezdí podstatně líp. Nedřu hned stupačku, nesedím na tom jak na hajzlíku, nehledám tu posranou stupačku někde před sebou a cítím se přirozeně. Což u choppera je přesně naopak. A krom toho bych chtěl vidět ten slalom na Intruderovi, nebo Virglu... Prostě to doladit ten zákon trošku víc. A hlavně mít kvalitní autoškoly, ne jen předpisy, to je podstatné. Ale každopádně sem pro tuhle zkoušku. Jen by mě taky zajímalo, jak to bude s rozšířením, kde ty hodiny sou fakt jen dvě... Já před rozšířením jel jen jednou, bylo mi vynadáno, že jezdím jak prase. Na druhý den se komisař divil, proč mi nadával, že jezdím líp než 90% jeho uchazečů a když sem vezl otce pro ukázku (dlouholetý motorkář), tak taky říkal, že nevidí nic špatného na tom, jak jezdím. Takže hlavně to chce kvalitní učitele a kvalitní náčiní do autoškol.

kopv (46) napsal 03.11.2015 v 19:16+3

Na všem je vždy něco pro a něco proti. Za mě, když jsme dělali řidičák na fichtla už jsme dávno ještě před kurzem uměli jezdit a to samé v 17ti na velkou motorku. Nebyl nikdo v kurzu, kdo by jezdit neuměl a kdo by jízdy nezvládl. No byla jiná doba, jiné motorky (slabší, ale hůře ovladatelné).

Carcharot (12) napsal 03.11.2015 v 19:06

Všechno krásný, ale chtěl bych vidět tu komedii jak budou stavět motorku která má + 200 Kg na hlavní stojan holky ve váhové kategorii 50 Kg - to nedá ani jedna a z borců tak 30%... Když tím začnou, ušetří dost za benzín.




TOPlist