husqvarna_svartpilen_801_2




Řidičák na motorku podle nových pravidel

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Steve-CZ (259) napsal 06.11.2015 v 13:04+2

Nevěřte, že to s námi tímto způsobem někdo snad dobře myslí. Je to jen o další a další buzeraci, šikaně a tahání peněz z lidí, podobně jako všechny kraviny ohledně ekologie apod. A hlavně o tom, aby lidé byli v čím dál větším stresu. To se těm nahoře líbí ! Ale nic netrvá věčně.
A kdo má již " vymyto" tak, že mi tady třeba dá "mínus", tak na tom nic nezmění, stejně mám pravdu.

Hezký den zbytku normálního světa

Wildaja (44) napsal 05.11.2015 v 17:09

Vypadalo to tak, ale je to věc názoru .
Toho koho to baví ... toho poznáš už na pohled . Stejně tak jako posery .

Dněprák (16) napsal 05.11.2015 v 17:05

Pozor ! Nemám nic proti motorkářkám. Spousta z nich je šikovnějších než někteří kluci.
//old.stream.cz/uservideo/280509-nehoda-na-motorce

Wildaja (44) napsal 05.11.2015 v 17:00

Takových videí by se našlo a věř tomu, že ženský i chlapi,
by si mohli v blbosti podat ruku .
Ostatně, to není nic nového pod sluncem . Někdo ten rozum má a někdo ne. Máš pravdu, o takové situace opravdu nebude nouze. Jen škoda, spousta takových už řidičák má ...

Dněprák (16) napsal 05.11.2015 v 16:43

O takové situace asi nebude nouze.
//old.stream.cz/video/776378-zenska-a-motorka

Wildaja (44) napsal 05.11.2015 v 16:19+1

Tak co na toto říci ???
Zformulovali si to parádně. Bezpečnost bez bezpečnosti ! Kolik jezdců díky dvojitému řízení nevjelo do protisměru, kolikrát jim zbrkle ujede ruka na plynu v křižovatce. Myslím, že to zažilo mnoho začátečníků, kdy instruktor "POMOHL". Nejsme generace, která řádí po polňačkách bez vědomí rodičů na mopedu. Tudíž nějakou zkušenost předem má opravdu minimum z nás. Bere tohle někdo na vědomí ??. Jsem pro , aby přidali motogymkhanu. Na sžití se s motorkou neznám nic lepšího, ale nechat vytřepanáho žáčka, který je rád, že je. Jen tak svému osudu v provozu, který vládne právě v dnešní době ... to je opravdu hození bezmocného do pekelné díry . A že je instruktor ve sluchátku? v dané krizové situaci, kdy se řítíš někam, asi k ničemu, že? A takto se bude v novém roce přihlížet k budování sebevědomí nových motorkářů . No uvidíme , kdejaká kravina se vždycky chytne .

Dněprák (16) napsal 05.11.2015 v 11:18

Kromě změn v provádění zkoušek je již připravena další změna, která se týká samotného výcviku. Už jsem to sem dával kde to najdete v senátním tisku. Pro ty, kteří to nechtějí hledat tak to vypíšu. Platnost by měla být od ledna 2016, takže již příští rok se jede podle toho.
Jedná s o novelizaci Zákona č.247/2000 Sb.

Nový § 29a který zní : Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1,A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích lze jako výcvikové vozidlo použít motocykl, který není vybaven dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci učitele s žákem.

Nikde není zmínka o označení doprovodného vozidla a žáka zezadu. Označení L měl vpředu žák a vzadu učitel. Teď by měl mít žák označení vpředu i vzadu.

V § 30 se na konci textu odstavce 1 doplňují slova ... a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Jak zní celý § 30 odst.1. : Výuku a výcvik žadatele o řidičské oprávnění ukončí provozovatel autoškoly za předpokladu, že žadatel o řidičské oprávnění absolvoval minimální počet hodin výuky a výcviku stanovený učební osnovou pro příslušnou skupinu, nebo podskupinu řidičského oprávnění, popřípadě vyšší počet hodin dohodnutý mezi žadatelem o řidičské oprávnění a provozovatelem autoškoly a nově a má potřebné znalosti a dovednosti požadované pro zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel.

Ale pozor, řešíme sice motorkáře, ale toto platí pro všechny skupiny.
Takže po absolvování 13 vyučovacích hodin na skupiny A , 28 vyučovacích hodin na skupinu B, 18 vyučovacích hodin na C má žadatel právo jít na závěrečné zkoušky.
Nově ale musí splňovat tu podmínku potřebných znalostí a dovedností !!!
A když potřebné znalosti a dovednosti mít nebude ?
Zpracovatelé této novelizace počítají s tím, že pokud učitel vyhodnotí, že žadatel nemá potřebné znalosti a dovednosti , dokoupí si další hodiny , aby tyto splnil.
Což by bylo v pořádku. Ale ouha !!!

Na konec tohoto § 30 se doplňuje věta : Pokud žadatel trvá na ukončení výuky a výcviku a na přihlášení ke zkoušce, ačkoliv potřebné znalosti a dovednosti podle předchozí věty nemá, ukončí provozovatel autoškoly výuku a výcvik na základě jeho písemné žádosti. Jde-li o osobu mladší 18 let, ukončí výcvik pouze s písemným souhlasem jejího zákonného zástupce. !!!

Přeložím. Mám žáka, který po absolvování 13 vyučovacích hodin ( budeme řešit motorkáře) není schopen absolvovat zkoušky. Je nebezpečný sobě i okolí. Sdělím mu, že motocykl nezvládá a že si musí ještě nějaké hodiny dokoupit. Pokud bude rozumný, hodiny si přikoupí, tak aby zkoušky zvládl. Pokud se bude řídit uvedeným dodatkem a podá si písemnou žádost , musím výcvik ukončit a přihlásit ho ke zkoušce a zkoušku absolvovat. Zde se pouze můžu modlit, že spadne už v první části zkoušky na cvičišti a nedostane se na druhou část a to samostatnou jízdu v provozu. Protože, pokud mu první část vyjde, v druhé části může ohrozit spoustu ostatních
a já se na to budu pouze dívat společně s komisařem.

Další změna se týká § 39, odstavec 3. Zkoušky z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel jsou zahájeny testem z předpisů o provozu na pozemních komunikacích a zdravotnické přípravy . Doplňuje se věta :Je - li žadatel o řidičské oprávnění u této zkoušky hodnocen stupněm neprospěl , nesmí pokračovat v dalších zkouškách do doby, kdy bude při opakované zkoušce hodnocen stupněm prospěl.

Pozor !!! Toto bude platit opět pro všechny skupiny-

V § 43, odst. 5 zrušili odpovědnost komisaře za žadatele i za výcvikové vozidlo, protože komisař na motocyklu nepojede.

V § 43 se za odstavec 5 vkládá nový odstavec 6, který zní :U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňující ovládání spojky a provozní brzdy a zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení umožňující komunikaci s žákem, při jízdě v doprovodném automobilu může dávat pokyny prostřednictvím učitele výcviku.


Další akce $

Editace Citovat Odpovědět

Předchozí

1 2

The_Pacient (3) napsal 05.11.2015 v 09:43+2

Nedá se nic jinýho než souhlasit s tím co řekl Mírá Lisý. Jen si neumím představit spotřebu motorek v autoškole. Až sní fláknou několikrát o zem, tak už to nebude jednostopé vozidlo a budou jí chtě nechtě muset vyměnit. A to nemluvím o tom až pojede méně nadaný žák sám 4km/h, kdy ztratí rovnováhu, a pod panikou přidá plyn pustí spojku a stylem ,,čarodejnice" zmizí komisařovi 15m v kukuřičným poli. Každopádně základ nápadu dobrej, jen tomu vychytat mouchy. Novým žákům hodně štestí a pamatovat, že žádnej učenej z nebe nespad...

Jirka4137 (114) napsal 05.11.2015 v 08:47+1

Tady jde hlavně o to aby hodiny které má žák odjezdit opravdu odjel. Praxe v autoškolách je taková že by nejraději jen natahovali ruku pro peníze za kartičku řidičáku. Nějací otravní žáci co se měli všechno naučit jinde a dát jim pokoj je nezajímají. Kvalita býv. autoškol svazarmu je nenávratně pryč.

JohnnyS08 (219) napsal 04.11.2015 v 23:53-2+2

Je mi ma blití. Ani ne tak z toho paskvilu, který úředníci vyplodili (už dávno jsem vzdal jakákoliv očekávání), ale hlavně z toho jak je zde cca 80% přispěvatelů utáhnutím šroubu nadšeno.

Z jejich komentů mám pocit, že sotva usednou za řidítka svého stroje, jsou v permanentním stresu z toho, že je sundá nějakej nedopečenej absolvent na erjednapičovole, a žijí v bláhové iluzi, že tato novela je tohoto jejich stresu zbaví. Nevím, ale asi jezdím po silnicích v nějaké jiné zemi. Za poslední 4 sezony (60000km) se mi stalo pouze dvakrát, že jsem byl nucen korigovat svoji stopu a rychlost kvůli motorkářovi, který nezvládal svůj stroj. Naopak za tu samou dobu mě snad 10x vyvedla z míry srna, která chtěla ukončit svůj život pod mým předním kolem. Daleko víc než za přísnější autoškolu bych se tedy přimlouval ze nějaký kurz pro lesní zvěř, jak přecházet silnice. Toto školení by měli provádět navrhovatelé této novely, alespoň by neměli čas na přípravu dalšího paskvilu...

A z vážnější jamky - je krásné pozorovat, jak jsou naši zákonodárci ve vleku různých zájmových skupin. Teď bodovali autoškoláci, nedávno zase prodejci motorek (mám na mysli skůtry na Béčko). Výsledek jejich snah se sice celkem slušně tluče, ale vem to čert...

bobes180 (0) napsal 04.11.2015 v 22:59

Někdo z mocipánů viděl tenhle klip a řekl si že ho převede do praxe



Ale souhlas, 13 vyučovacích hodin je málo i mně to přišlo málo a když jsem jel poprvé na svojí VT 750 z Jilemnice do Prahy, připadalo mi, že nic neumím, že jsem se nic nenaučil.

jendra (0) napsal 04.11.2015 v 20:53

DOVĚTEK: a tím se dojde k celkovému snížení jak zraněných tak nedejbože mrtvých a bude to mýt smysl i užitek, v neposlední řadě i lepší život pro všechny co ,,nepadnou" i jejich blízké

jendra (0) napsal 04.11.2015 v 20:49

po přečtení nových pravidel je jasné, že se snaží o zlepšení motoumění, ano ta starší generace měla ,,výhodu" že ač chtěli či ne stejně každý začínal na fichtlu. Dnes se dá koupit úplně vše a hned a jen řidičák omezuje částečně výkon, ale už moc né rychlost. Ta je dnes nejvetším nebezpečím, když jedete pomalu srazí mě řidič co nedává přednost - a je prostě debil-ka, no a při vysoké rychlosti je to pak o naježděných kilákách a zžití se se strojem a stejně tak o čisté cestě. Tak když se mění něco v autoškole a dělali se zákony na jejich praxi, tak měli i více propracovat i ,,trest" za sražení motorkáře, cyklisty ap. to by mělo smysl. né jen ,,sorry" a podmínka, či mnohdy ani to ne!!! tohle mám z vlastní skušenosti, kdy 8let po sražení stále pajdám a to nemluvím o změně počasí, přitom jsemjel pouhých 43km za hustého provozu a nic. Takže až tohle začnou měnit, tak skutečně se bude něco dít rovnoprávně a rovnoměrně pro obě stany.

dajos (123) napsal 04.11.2015 v 20:32+1

No, koukam jestli bych takové paradicky zmakl s ctvrtunovou masinou...Jsem zvedav na úspěšnost při zavereckach. Ale určitě vítám změny, které umožní zdokonalení připravenosti na provoz. Když jsem před 20-lety dělal papíry na velkou motorku, byl jsem rad, ze už mám cosi odjezdeno na 50-kach a taky půlroční dovadění na j350 načerno... Pokud bych tuto samo-domo-motoskolu neabsolvoval, vůbec nic bych se nenaučil. Jízdy byly párkrát dokola po školním areálu. V provozu nic. A zaverecka pouze na hřišti - slalom atd. Je teda fakt, ze jsme všichni měli něco najezdeno, ale...
A s osobakem i nakladakem to same. Byl jsem moc rad, ze me táta jako kluka nechával řídit, protoze autoškoly bývaly o ničem (alespoň ty v rámci studia na škole - par hodin jízd bylo roztazených na cely rok, člověk se sotva rozjezdil a zase pauza atd..), ale testy jsme za ten rok neustaleho cvičení uměli nazpamet. Za 2 min nebylo co řešit...strašná otrava.

Tech (43) napsal 04.11.2015 v 19:43

Tohle kličkování a couvání je fajn když budou lidi z autoškoly umět, nadruhou stranu zvládání motorky v rychlosti 4km/h těžko někomu zachrání život. Úhybný manévr, krizové brždění, průjezdy zatáčkou a to ze všeho nejdůležitější - používat hlavu, což může autoškola ovlivnit jen minimálně.

sharkis (6) napsal 04.11.2015 v 19:07

Za mě jednoznačně palec nahoru Ač má tahle novela své "dětské nemoci", dosavadní systém autoškolství byl nedomyšlený a pouštěl do provozu "polotovary" nebezpečné sobě i svému okolí Pokud tahle eskapáda zachrání byť jedinej lidskej život navíc, tak to podle mě má smysl

seikos (975) napsal 04.11.2015 v 17:49+1

Moje 11-ti letá dcera z dnešního dne - slalom kolem kuželek bez ofsetu, vzdálenost mezi kuželkami 3 metry



charlie: jasně. Asi nedal. Moc velikej rozvor kol, moc dlouhá motorka

charlie.vtx1800 (38) napsal 04.11.2015 v 16:58

To Seikos: Přečti si můj příspěvek! Já se na ničem neotáčím, vůbec nepředpokládám, že by se ty zkoušky měly dělat na takových hovadech jako mám já, nehraju si na odborníka, nehledám na všem něco špatné. Dokonce se tam ani nevyjadřuju, jestli je konání takové zkoušky dobře či ne (a s praktickou zkouškou nějakého takového typu souhlasím!).
Já jsem pouze nadhodil do placu úvahu, jestli bych to já osobně se svou mašinou dal a sebekriticky přiznávám, že si nejsem jistej. A že bych to chtěl z hecu možná někdy zkusit. Možná abych pak moh třeba říct, že když to jde s nějakejma zkušenostma dát i na těžký motorce s dlouhým rozvorem a limitovaným náklonem, tak by to na lehkej ovladatelnej mašině měl adept na řidičák zvládnout taky.
Tak se na mě příště nečil, když není důvod, ju?

maspe (0) napsal 04.11.2015 v 16:33

Zedsdead: tobě to nic nedalo, tak je to k ničemu. Zajímavý názor Mě zase dalo.

Jinak ten, kdo Moto Gymkhanu jezdí, má na ty zkušební tratě určitě svůj názor.

Zedsdead (293) napsal 04.11.2015 v 12:09-1+1

Ježdění gymkhany je k ničemu. Co mi to dalo osobně, když jsem dělal řidičák? Vůbec nic.
To je jako naše školství obecně. Na reálný život nikoho pořádně nepřipraví.
V Německu se jezdí o hodně víc a autoškolu je vidět fakt na všech typech silnic. To je jediná cesta. Řádně připravit na reálné situace provozu.

jelcinr (5) napsal 04.11.2015 v 10:01

no nevím,jak bych tyhle věci na tak malým prostoru v tak malé rychlosti dělal se 400kilovou motkou.ani to zkoušet nebudu.

Wildaja (44) napsal 04.11.2015 v 09:30+1

Chromak_STS ... Zajímavě a pravdivě jsi to popsal . Pojišťovny nám to rozhodně neulehčí, ba naopak Ale s tímto naše vrchnost asi nepočítala , ale tak to u nás funguje se vším ... nápad, ale realita je jinde . Myslím, že majitelé Autoškol mají teď hlavu asi pěkně ohnivou, co vlastně bude a nebude. A jestli jsou schopni tohle vše nabídnout ve svém kurzu do budoucna .

Chromak_STS (2) napsal 04.11.2015 v 09:19

Článek se chytil zajímavého tématu, ale tak nějak polovičatě. Téma neobsahuje jen "opičí dráhu" a úkony v nízké rychlosti. To se dá trénovat skoro kdekoli. Součástí zkoušky jsou ale i úkony při vyšší rychlosti a legislativa upravuje i Dráhu pro úkony při vyšší rychlosti (v článku v obr. příloze není), na tu je třeba plocha min. 70m délky, ideálně 120x30m.
Další, v článku opomenutou ale důležitou, novinkou zkoušky je samostatná jízda žadatele o ŘP v provozu, komisař jede za ním a na dálku udílí pokyny. V souvislosti s tím vyplývají pochybnosti kdo za co odpovídá a pojišťovny to zatím neumí uchopit (žadatel není dle zákona řidič, jen mu je dovoleno při výcviku a zkoušce řídit, do teď za něj ručil učitel, resp. komisař při zkoušce). Ve vyspělém zahraničí může jet zkoušku žák na svém stroji.
13 hodin jízd výcviku je málo, ale není to konečné číslo, žadatel se může ke zkoušce připravovat jak dlouho chce, uzná za vhodné a dle finančních možností. Je jasné, že noty na moto budou dražší, odhaduju od 10k nahoru. Rozšíření doplňovací zkouškou je zkouška jako každá jiná, jen tam nejsou předepsány žádné hodiny výcviku, řeší autoškola samostatně a individuálně.
Střih s povolením skútru do 125ccm ke sk. B je vzhledem k nastavovaným pravidlům pro ostatní motorky totální kravina. Asi lobby dovozců a prodejců.

Pavluskac (0) napsal 04.11.2015 v 08:54

Jak tak koukám na předešlé příspěvky tak jste skoro všichni v rámci autoškoly na motorku jezdili mezi kužely. Tak moje první jízda začala skoro na hlavní cestě za provozu,netušila jsem jestli toho učitele vůbec uvezu ( to byla moje první úvaha) . Učitel asi předpokládal že když mám řidičák na auto 25 let a v 15 jsem llítala na Simsonu tak že jsem zdatný motorkář což byl omyl. Mám z motorky velký respekt a jezdím jen občas z časových důvodů,takže si opravdu nepřipadám jako zdatný motorkář a lepší výuku v autoškole bych uvítala. A třeba jízdu z prudkého kopce v zatáčkách..to by měla být povinnost v autoškole.

Pavluskac (0) napsal 04.11.2015 v 08:28

Plně souhlasím. Dělala jsem si řidičák na motorku v.r. 2013 a opravdu mi nestačilo,jako naprostému začátečníkovi 13 hod. jízd. Nějaká nauka o tom jak klopit zatáčku a podobně..ani náhodou. Navíc by mi přišlo rozumné aby každý kdo dělá řidičák na auto byl vyvezen na motorce,aby pochopil jaké nebezpečí pro motorkáře bezohlední řidiči v autech jsou. Sama jsem to za volantem začala vnímat až po té, co jsem začala jezdit na motorce. Sama bych určitě přivítala nějaké zdokonalení s učitelem mimo vozovku.

Wildaja (44) napsal 04.11.2015 v 07:59

Každý má na výběr motoškolu, kde bude ochoten dojíždět. Všichni se většinou poptají, jak to v ní funguje a pak se rozhodnou.
Tak proč haníte jejich stroje ??? a učení ???
Já jsem měla štěstí, jak na super instruktory-motorkáře, tak i motorku (Versys 650).
I já jsem ji se svojí váhou tlačila a to jsou 3 roky zpět, kdy jsem byla upozorněna, že je to má být povinnost umět a zvládnout. Žádná buzerace. Ale do toho jsem s tím šla.
Že váha moto i moje bude asi vždycky boj .
I chlapy jsou někteří nevelcí a přece kvůli tomu nebudeme jezdit na skůtru . Motogymkhanu bych už tenkrát uvítala. Člověk je po každým dalším sednutí jistější. Před každou jízdou si udělat osmičky a slalom je parádní rozcvičení. Ta jízda je hned o něčem jiná. A komisaři ??? I já měla chlapíka 120 kg, všichni se ho báli i já, když jsem si představila jízdu s ním za zády, navíc nemotorkářem . Vše dopadlo parádně, nezavazel, povozil se a že se těší na setkání, až si budu dělat řidičák i na kamion . Páč jsem přišla o rozum . Nechápu, proč se toho všichni tolik bojí a hlavně "Ti" ... co máte vlastně řidičák v kapse .
"Ano", je to nevychytaný, ale tak jako u všeho se to časem vypiluje a zjistí se jak moc je to napendrek a nebo je to přínos do motorkářského světa . Zkuste nevidět ty peníze, ale snahu o větší bezpečnost "nás všech".

findejs1310 (5) napsal 04.11.2015 v 07:52

Já můžu říct za sebe že řidičák jsem dělal v roce 87 po pár letech proskákaných na fichtlech
a simsonech.Pak přišla rovnou 350 tka.Měl jsem ze začátku velky respekt.Pomalu jsem se naučil a tenkrát to bylo trošku...nebo dost...jiné než dnes.Na silnicích bylo podstatně míň aut a magorů v nich.S nárustem provozu a debilů jsem se pomalu přizpůsoboval a myslím že to tak mělo spoustu jiných.
Dneska ti mladí kluci jdou do toho rovnou a ne všichni se s tím srovnají...proto tolik zbytečných křížků u silnic.
Já jsem pro spřísnění výuky...ne buzeraci ale opravdu aspoň dostat do nich základní návyky a udržení rovnováhy mašiny která ma cca 200-250 kg k tomu taky patří a proto ta chůze.Zatočit plynem umí každej ...ale to není všechno.Pokud se to bude dělat pořádně a ne jen papírově tak souhlasím.
Zdarec všem
Jura

MartinkaB (0) napsal 04.11.2015 v 07:37

Tak me napada, ze v budoucnu ubude motorkaru a ceny moto by mohly jit dolu . Jen tak dal

seikos (975) napsal 04.11.2015 v 07:06+2

charlie: já nevím proč se někdo otáčí na hypotéze, že se to couvání, ten slalom a osmičky nedají udělat na VTX1800, Electra glide a pod. A on taky někdo tvrdí že se to v autoškolách bude dělat na takovýchto autobusech? Autoškoly disponují úplně jinou a adekvátní technikou.

Obecně řečeno, roky se tady mezi laickou veřejností prohlašuje, že by bylo fajn udělat v rámci autoškoly jízdní testy typu "bezpečně na motorce", aby lidi uměli ty motorky trochu lépe ovládat. A když už stát vyslyší veškerou tu laickou a i odbornou veřejnost a představí testy které se přibližují i mezinárodním měřítkům, hned se vyrojí tisíce "odborníků", kteří mají najednou jiný názor a na všem hledají něco špatně. Nechci zmiňovat "čechů", protože to je v lidstvu obecně.
Já tomu pouze tleskám. Ta škola má být těžká. Nemělo by se stávat že projde 99% žáků, přičemž čtvrtina na to vůbec nemá.

charlie.vtx1800 (38) napsal 04.11.2015 v 05:50

Já si tu opičí dráhu asi někdy z hecu zkusim. Zajímá mě, jestli to s mou mašinou vůbec dám? S powercruiserem dělat 8-mičky na 6x12 m - no fakt nevim, nevim... Nejsem profík na gymkhanu, to přiznám. Ale papíry vracet nehodlám!
Spousta lidí by asi dost ušetřila, kdyby si to napřed nadrilovali na jízdním kole.




TOPlist