ktm_unor




Jawa 1000 typ 838 a Jawa 1200: Jak to bylo a jak to bude?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrouda13 (150) napsal 04.09.2019 v 11:00-1

Bože kdy už tahle továrna dostane rozum a dá ruce od válu. Je to jen mrhání dotacemi.

hrochi (155) napsal 04.09.2019 v 10:53

... kdo typoval u vlády ODS (2008 Topolánkova a 2012 Nečasova vláda) tak se nemohl minout.

StepanP (58) napsal 04.09.2019 v 10:49-1+7

k designu teto motorky se přihlásil islámský stát

bledemon (128) napsal 04.09.2019 v 10:36

Neverending story. Od začátku tržní nesmysl. Opakuju značky z velkých trhů jako benelli,bimota,horex,morini,mz,voxan po maximálně stovkách prodaných kusů litrů krachly nebo je koupili číňani. A jawu bez designu-zkušeností(spolehlivosti)-trhů se vyplatí dotáhnout?
Když to šíleně přeženu, tak z jednoho kusu dostanou 100tkč na počáteční investice. Ty nepřesáhnou vlastních 50milionů (reálně nemožně nízké). Takže potřebují prodat aspoň 500ks. Jenže classic650 našel celosvětově asi 350majitelů, 660tky kolem 150ti. Potřebné 2-3tks úplné sci-fi.
Jediné plus, že to vypadá trochu líp než ten nový harley cenduro a redakci díky za scan.

zmulin (376) napsal 04.09.2019 v 10:33+5

Jeden z největších ,ne-li ten hlavní, nepřátel Jawy je jejich designér...

maraton (180) napsal 04.09.2019 v 10:24-1+1

Hoorus: nějaký týpek z Týnce tu před časem v jedné z předchozích diskusí tvrdil, že litr vídává. Nikdo mu to ale nevěřil.

Pitrz (12) napsal 04.09.2019 v 10:23+1

Vemte si projekt Nová Čechie - Böhmerland. Tady je příklad, že když je zápal a správní lidé tak to jde.

maraton (180) napsal 04.09.2019 v 10:21+4

Je dobré, že se redakce snaží uvést různé dohady a spekulace na pravou míru. Díky za to
Dotace obecně deformují tržní prostředí, ať už jsou ve formě přímé finanční podpory či cel (viz např. H-D v osmdesátkách, který by bez cel nepřežil, americké automobilky GM a Chrysler před deseti lety či nynější Trumpovo tažení proti čínskému zboží).
V tomhle případě alespoň u nás žádnou konkurenci Jawy nepoškozují, jelikož žádný jiný výrobce (s výjimkou elektrické Čezety) motorek v České republice není. Pořád lepší, než cpát do Čapího hnízda nebo pořád nenasytnému Agrofertu.
Ta dvanáctistovka mimochodem vypadá podstatně lépe, než litr z roku 2015. Je tam vidět posun a jsem zvědav, zda se podaří dotáhnout motorku do sériové výroby. Považoval bych to za zázrak (v tom souhlasím s příspěvkem JP38) a navíc by se ty dotace alespoň nějak zhodnotily - těžil by z nich každý, kdo by si tu novou Jawu potom koupil.
Mě osobně nejvíc těší, že teď chtějí co nejrychleji homologovat toho Indijawana 300, jsem přesvědčen, že bude úspěšnější než čínský Shineray a proto by mohl přinést továrně prachy na dotažení těch velkých motorek.
Jawa svým fanouškům v posledních letech moc radosti nepřinesla, třeba je na dobré cestě to napravit.

Hooorus (124) napsal 04.09.2019 v 10:20

80 tkm prototipu v provozu a NIKDO ho nevidel? Na netu byly vzdy jen ty same obrazky z garaze...tomu se mi moc nechce verit. Nekdo by to potkal, vyfotil...jako vzdy kdyz se testuji prototipy.

Heki (404) napsal 04.09.2019 v 10:08

Jste vedle chalpci. Litr bude vypadat takhle:



Jinak díky za článek. Sám jsem zvědav jak tento detektivní seriál dopadne.

PasarloPipa (-22) napsal 04.09.2019 v 09:59-1+3

Tak ten chromovaný dekl na motoru je naprosto úúúúžasnej designovej prvek... Tohle ani zadarmo, jedno ale Jawě upřít nejde - neskutečná zombie, ne a ne chcípnout...

hrochi (155) napsal 04.09.2019 v 09:42

Jak se dělá vlastní náklad 100 mega: Vezmu stovku a milionkrát ji otočím mezi třema firmama. No a pak shrábnu 30 mega. Myslím že Jawa 1000/1200 je perpeto mobile za 30mega / (8+5?) ks = 2.3 mega za kus, pokud ty 1200 nejsou jen převařené staré rámy litru. Vypadá to totiž tak. Pak je to 3.75 mega za kus.

Jako "chápu", že "Někdo" dostane první dotaci. Ale dát jim druhou, to už je MPO spoluviník dotačního podvodu. Jaký ministr na MPO v té době seděl?

JP38 (65) napsal 04.09.2019 v 09:38+36

Bohuzel, toho aby v Jawe dotahli takovejhle motocykl do seriovy vyroby se nedozijeme, ikdyz bych to tem lidem pral. Ta snaha je pekna, ale tam chybi jak know- how, tak zkusenosti. Pricin je hned nekolik.
V prvni rade a to vidim jako klicovy, je to ze tam pracuji sice nadsenci, ale naprosto jim chybi zkuseni lide, kteri by tomu davali nejakej smer.
Motorky dneska prodava predevsim dizajn, to ze ta vec je postavena z kvalitnich komponentu na to uz jsme si jaksi zvykli a povazujeme to za samozrejmost. Tudiz kola vidlice, perovani brzdy se daji koupit od vehlasnych vyrobcu a je to jenom otazka ceny.Problemem zustava motor z vlastniho vyvoje- bohuzel to je ta nejslozitejsi vec na cely motorce a posledni ctyrdobej motor z jawy,alespon v prototypu byl nekdy z kraje 80-tych let. A to jeste tezil z technologie Divisovskejch plochodrazek.
Jawa se rada chlubi tim za jak nizkou vyplatu tam lide pracuji, ale kde chcete vzit kvalitniho designera, nebo konstruktera za par drobnych. To proste nejde, takoveho cloveka nesezenete a pak neni divu, ze ty veci vypadaj, tak jak vypadaj. Stejny je to s konstruktery. Neznam zadnyho rozumnyho cloveka, kterej ma rodinu s detmi a sel tam za almuznu delat. Vysledek je ten, ze schopne lidi tady u nas vetsinou zamestnavaji zahranicni firmy, protoze "chudak" ceskej prumyslnik si nemuze dovolit zaplatit konstruktera a uz vubec ne dizajnera natoz pak treba specialistu vypocty. Sam jsem si timto procesem prosel, takze dobre vim o cem mluvim.
Nejvetsim problemem je ten bajnej motor, kterej tady sotva nekdo dotahne az k exhalicnimu limitu euro 5. Uz euro 4 je velice prisnej predpis a euro petka je vpodstate hrob pro vysokotackovy motory, ktere potrebuji velke prekrizeni ventilu ve strihu. To je duvod proc vpodtate zemrely supersportovni 6tky jako treba Honda CBR 600RR atp. Bez technologie zmeny casovani ventiloveho rozvodu se to prakticky neda splnit, tedy v pripade ze uvazujete o motoru s atmosferickym nasavanim a mernym vykonem kolem 74kW(100Hp)/litr objemu.
V soucasne dobe tady sotva najdete nekoho, kdo by byl schopnej zkonstruovat takovej motor. Lidi co o tom driv neco vedeli jsou dnes uz v duchodovem veku, my co bysme to umeli uz jsme dneska skoro padesatnici zamestnani povetsine v zahranicnich firmach, kde je uz citit tendence tlumit vyvoj spalovacich motoru s vyhledem k lepsim elektrickym zitrkum.
Na nasich vysokych skolach se konstrukce motoru prakticky nevyucuje, protoze chybi lide z praxe a zadnej akademik bohuzel nikdy uspesnej motor nezkonstruoval.Technologii vyroby spalovacich motoru uz nikdo neuci, protoze lidi z praxe chybej.
Tim padem se tam zameruji na to jak numericky pocitat obehy spalovacich motoru, resi emise a vyvijeji mobilni zarizeni, ktere by odhalilo ridice co jezdej bez DPF filtru po Praze. Takovi lide tezko muzou dodavat prumyslu kvalitni mladou krev, ktera by pod vedeni zkusenejsich kolegu byla schopna zkonstruovat kokurence schopne agregaty. Proste tady uz davno neplati, ze by se dedilo remeslo z otce na syna v ramci fabriky. Proto se nelze divit ze to v Jawe vypada, tak jak to vypada. Uspesnost firmy bohuzel nedela logo a dlouha tradice, ale jsou to LIDI co tam pracujou. Dalsim problemem naseho skolstvi je grantovej system, kterej nahrava tomu, aby se tam delali rutinni vypocty pro velky firmy, ktery si tim snizi naklady a zaroven zajisti vysokym skolam zivobyti.
Je mi jasny,ze timto prispevkem asi dost lidi nas..u, ale takovahle je bohuzel soucasna realita.

FiZzeR (362) napsal 04.09.2019 v 09:32+1

To se zas bude rozhodovat o dotacích, že je potřeba vykázat nějakou mediální činnost?

radeki (51) napsal 04.09.2019 v 09:31

Jawu mám rád, ale nevěřím že ještě někdy vyrobí nějakou komkurence schopnou motorku, nebo dokonce něco unikátního s vlastním nápadem. Zatím vše co vyprodukovali byly spíš složeniny z nesourodých součástí, nebo přestrojená čína. To by do toho musel jít nějaký odvážný ivestor co nemá nouzi o peníze a investovat do pořádného vývoje se špičkovými odborníky. Zatím se tím spíš baví fandové-srdcaři bez peněz. Škoda značky Jawa a x let komunismu :(

dědamalák (0) napsal 04.09.2019 v 09:26

Čekám na 1000 už hodně let, už jsem starý přes 63 let a nevím zda se dočkám

habrman (51) napsal 04.09.2019 v 09:23+2

Dotace...o ty jde především. Jestli někdy něco vyrobíme,to už je další věc. Kdo dokáže,že vývoj nestál 100 mega. Když se to šikovně vyfakturuje...a můžeme žádat o další. Za mně mrtvá záležitost...značka.
A Mrdalu ? Potkal ji někdy někdo na cestě ? Pan Fergl si jen udělal radost za státní peníze. Jeden kus má v garáži a další ? Kolik jich vůbec vyrobili ? Takže o ničem...

Robinsson (-13) napsal 04.09.2019 v 09:20+1

john-mcclane: Ono je to tak lepší ve větším detailu bych to vidět snad ani nechtěl

john-mcclane (15) napsal 04.09.2019 v 09:18

To fakt Jawa vydá oficiální fotky, které jsou foceny na krabičku od sirek, na které je ten jejich bastl rozšmelcovanej a jejich testovací pilot pod plachtou?

dejf. (1341) napsal 04.09.2019 v 09:16+5

prej "kdyz v lednu 2015 unikly fotky prototypu" Dyt tahle garazova fotka kalkulackou je stara aspon tak 10 let, ne? :D
Bida, des a hruza. Sou to strasny kaspari a ty "prototypy" sou beztak strasne vosklivy a funkcne sto let za vopicema.
Dost uz proboha! Prodejte to vase budizknicemustvi do indie a vymyslete si jinej kseft. Tohle uz je dlouhy leta jenom spatna komedie, ktery se čék smeje jenom z duvodu, ze ji tocej hendikepovany lidi, bez soudnosti.

cuir (13) napsal 04.09.2019 v 09:11-3

proc jsou vsehny ty fotky ta strasne hnusny?
To jste si koupili jawu v obrazkach a oskenovali to, 4X komprimovali a pak terve nahrali na server ?
Misty na me clanek pusobi, ze je psan jen podle toho co autor videl v obrazkove nizce. Typu, ze se zmenila kyvacka, motorka dostala jine odpruzeni a podobnej textovej balast. A neb jak se rika... z hovna bic neupletes.

Danny350 (26) napsal 04.09.2019 v 09:03

Ježiš, tak to vypadá fakt příšerně To snad ani nemohl vymyslet odborník (rozuměj designer). Zdá se, jako kdyby někdo rozebral hromadu různých motorek a z toho poskládal jednu.
Takovej Zetor třeba oslovil Pininfarinu a jakej je z toho krásnej traktor

remekson (4) napsal 04.09.2019 v 08:59+1

Jawě chybí mnoho věcí které všechny dohromady jsou potřeba k tomu aby měla úspěch.
Zaprvé člověk, tahoun, manažer s myšlenkou a buldočí vůlí věci dotáhnout do konce.
Zadruhé designer, který dá značce novou tvář.
Zatřetí výrobní zařízení, technologie.
A nakonec už i zákazníci.
R.I.P. +

tatabike (52) napsal 04.09.2019 v 08:52+4

No za mne - kdyby se v Týnci věnovali něčemu podobně suprovému jako je Royal Enfield Himalayan, tak to by mi připadalo adekvátní, pokusy typu litr apodobně - tak na to bych si nesedl, pud sebezáchovy by mi to nedal...

strakon (542) napsal 04.09.2019 v 08:46-1+3

O mrtvých jen dobře

Capan (190) napsal 04.09.2019 v 08:45+1

A kto to vlastne bude kupovať? Veľkoobjemový,drahý,nepraktický motocykel s neoverenou kvalitou a pochybným servisom. A nebude to ani akože luxus ala Midalu. Ozaj a to sa ešte vyrába a predáva?

mmks (21) napsal 04.09.2019 v 08:39+2

Nebudu se rozepisovat o designu, každý má jiný vkus, za mě . Ale to vážně chce někdo tvrdit, že za toto uvalil 100mega? Nevím, kolik může být čistý vývar na jedné motorce, ale nedovedu si představit, že by se to mohlo vyplatit. Pořád se píše jen o vývoji motoru (převzatém před x lety), ale nějak chybí zmíňka o vývoji dalších dílů. Podvozek, brzdy, elektronika (u Jawy stačí jen elektrika a bylo tady pár deníků, jak majitelé nových Jaw musí předělávat drátky, aby to fungovalo) Přitom konkurence valí každý rok neuvěřitelně dopředu.
Prostě i kdyby to nakrásno hned dali do prodeje, tak už to bude staré, koupí si to pár fanoušků značky a nějak mi chybí zisk, který je hlavním cílem každé firmy.

Capan (190) napsal 04.09.2019 v 08:37+4

Tie motorky sú divné,nič moc. Mám dojem,že kým Jawa pripraví niečo do výroby,spalovacie motory zakážu.

tom.es (9) napsal 04.09.2019 v 08:34-2

Je spousta značek které dávno zanikly nebo jsou jen logo čínských vlastníků. Je s podivem, ze JAWA se stále drží ..Jawo, fandím vám. Myslím, ze se podařila najít cesta vpřed i když to není vlastní výroba.

31081 (683) napsal 04.09.2019 v 08:29+3

No,kdyby se ta 1200 trochu doladila,světlo,blatník,říditka atd.nemuselo by to vypadat ve skutečnosti špatně.Jawysta nejsem,ale stále ještě pořád doufám,že jednou z Týnce vyjede opravdu něco pěkného,na co budou moci být češi pyšní




TOPlist