Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Osobně musím říct, že způsob (nějaká volná variace na staročeštinu?) jakým je článek napsaný mi moc nevyhovuje, neb se to hrozně čte . Jinak téma perfektní a velice poučné . Až mě trošku udivuje, jak je možný, že stroje vytažený po xy letech ze stodol apod. většinou po základní údržbě bez problému jezděj...
Perfektní.
Kdysi dávno jsem se pokusil jednu cívku navinout. Primár v pohodě, proklady taky. Pak došlo na sekundár a to jsem navíjel, myslím, 0,1. Dělal jsem to na soustruhu. Po navinutí cca půlky závitů jsem zjistil, že se mi tam ta druhá nevejde. Tak jsem to odložil ( vyhodil ) a šel si koupit už hotovou, novou.
Kdepak, já byl na střední škole king, protože jsem vždy k požadovanému výsledku dospěl vhodně zařazenou "bulharskou konstantou".
Nějakou záhadnou cestou se na škole objevilo jedno číslo časáku, něco jako Junyj Těchnik. Ti starší budou znát - povinné odběry rusky psaných novin. Akorát, že to bylo v bulharštině a byl tam článek o této problematice, který nikdo neuměl přeložit. A byly tam i jakési vzorce pro korelace teoretických výpočtů, aby se daly aspoň trochu použít v praxi v závislosti na tehdejší materiálově technické bázi.
Já se toho časáku zmocnil, študoval jsem to snad dva měsíce, než jsem vůbec pochopil, oč jde. Ale pak nebyl problém cokoli spočítat! Nikdo z vyučujících neměl mou vytrvalost, aby se tím zabýval, zjistil si k tomu něco víc a nakopal mi zadek.
Bulharská konstanta prostě fungovala na jedničku. Pochopitelně na tu moji.
Tak. Pana Švarce tu už všichni vychválili, takže mým úkolem bude mu to taky aspoň trochu zkazit.
Pan Švarc absolutně nepochopil, že jím citovaní "veteránisté", "jawisté", "čízaři" (všichni v úvozovkách) a podobní kousci nespravují proto, aby jezdili, nýbrž se pokoušejí jezdit proto, aby mohli na fórech ještě více dobře radit, ještě více spravovat a ještě více nadávat.
K technikáliím popsaným v článku jaksi není možno nic dodat, proto autorovi pouze poděkuji za dobré čtení a připojit svůj stoprocentní souhlas s jeho poznatky z praxe. Té opravárenské i té sociální v podobě naprosto skvělého popisu osůbek některých zapálených "takyopravářů".
Přesně vím o čem se tady mluví. Kamarád převíjí elektromotory a bere kolikrát cívky domů a manželka pečlivě zapisuje otáčky odmotaného drátu...je to úsměvné, ale tak to je.
Na moto je to titěrná práce. K cívkám většinou dokumentace žádná není takže změřit (pokud je vůbec co) odmotat za počítání otáček drátu (většinou má polámanou izolaci a častokrát mechanicky přerušené í více smyček a je to o to větší prácička) pečlivě dokumentovat, očistit a připravit na nový návin. Stráví se nad tím mraky času. Kdo to nedělal nebo neviděl nemůže tušit. Autorovi děkuji za chuť vůbec článek napsat. Cením si odvahy
Moc casto komentare nepisi, ale v tommtoto pripade mi to neda!!
Skvele napsany clanek!! A jakozto clovek ktery se zabyvam opravami motocyklu se s timto pristupem "zakazniku" setkavam denne. A ne jen v teto oblasti. Jen tak dale 😁
Skvělý článek, úžesně napsaný, s humorem. Jen bych si dovolil s autorem polemizovat např. v případě "Baťovek". Schopnosti a vůle našich špekulantů jsou neomezené a neznají hranic.
Pane Švarci, pište častěji. Děkuji.
Skvělý článek a skvělý člověk, který se podělí o tolik informací, evidentně
získaných praxí Dočetl jsem to sice "vyčerpán" , ale stálo to
zato . Takovéto "základy" toho tajemného elektrovybavení motocyklů
dnešní generace bajkerů nezajímají a pro jejich, elektronikou 21.století
"narvaných" strojů by jim stejně nebyly nic platné. Ovšem pro ty z nás,
co ještě pořád si leccos "v garáži" děláme sami, je např. ta zásada ukostření
svíčky nebo HT-káblíku, když "skáčeme" po startpáce , naprosto nutná, nechceme-li si "zadělat" na další malér
O "nějakém" převíjení cívek nemluvě !
vypocitat transformator bolo pre mna na strednej skole peklo... o to radsej som ich navyjal, ked uz to za mna niekto vypocital.. no dnes by som si uz ani na to navyjanie neterufol.
clanok super, pripomenul mi stredoskolske casy na dielni :D
Nejlepší článek co jsem tady četl!
Bylo by zajímavé, kdyby se dal odkaz na článek na to nejmenované fórum
Pěkné a pravdivé
perfektní pisatel očividně ví o čem píše, poučil jsem se a taky dobře pobavil
Zrenovovat opravit si cokoliv je užasne je to skvěly pocit když se to povede ale dnešni doba ta je spiše- špatne vyměnit.
Osobně musím říct, že způsob (nějaká volná variace na staročeštinu?) jakým je článek napsaný mi moc nevyhovuje, neb se to hrozně čte . Jinak téma perfektní a velice poučné . Až mě trošku udivuje, jak je možný, že stroje vytažený po xy letech ze stodol apod. většinou po základní údržbě bez problému jezděj...
Brejlovec
Tak to je jasné. U soustruhu nestála puštěná televize, proto to nevycházelo.
Perfektní.
Kdysi dávno jsem se pokusil jednu cívku navinout. Primár v pohodě, proklady taky. Pak došlo na sekundár a to jsem navíjel, myslím, 0,1. Dělal jsem to na soustruhu. Po navinutí cca půlky závitů jsem zjistil, že se mi tam ta druhá nevejde. Tak jsem to odložil ( vyhodil ) a šel si koupit už hotovou, novou.
MichalKimlo
Kdepak, já byl na střední škole king, protože jsem vždy k požadovanému výsledku dospěl vhodně zařazenou "bulharskou konstantou".
Nějakou záhadnou cestou se na škole objevilo jedno číslo časáku, něco jako Junyj Těchnik. Ti starší budou znát - povinné odběry rusky psaných novin. Akorát, že to bylo v bulharštině a byl tam článek o této problematice, který nikdo neuměl přeložit. A byly tam i jakési vzorce pro korelace teoretických výpočtů, aby se daly aspoň trochu použít v praxi v závislosti na tehdejší materiálově technické bázi.
Já se toho časáku zmocnil, študoval jsem to snad dva měsíce, než jsem vůbec pochopil, oč jde. Ale pak nebyl problém cokoli spočítat! Nikdo z vyučujících neměl mou vytrvalost, aby se tím zabýval, zjistil si k tomu něco víc a nakopal mi zadek.
Bulharská konstanta prostě fungovala na jedničku. Pochopitelně na tu moji.
Nejlepší článek co jsem kdy četl !!! Člověku jdou oči kolem když vidí jaká je problematika kolem zapálení směsi když o tom člověk něco ví !!!
Tak. Pana Švarce tu už všichni vychválili, takže mým úkolem bude mu to taky aspoň trochu zkazit.
Pan Švarc absolutně nepochopil, že jím citovaní "veteránisté", "jawisté", "čízaři" (všichni v úvozovkách) a podobní kousci nespravují proto, aby jezdili, nýbrž se pokoušejí jezdit proto, aby mohli na fórech ještě více dobře radit, ještě více spravovat a ještě více nadávat.
K technikáliím popsaným v článku jaksi není možno nic dodat, proto autorovi pouze poděkuji za dobré čtení a připojit svůj stoprocentní souhlas s jeho poznatky z praxe. Té opravárenské i té sociální v podobě naprosto skvělého popisu osůbek některých zapálených "takyopravářů".
Dokonce i ty zážitky z mládí máme velmi podobné!
Přesně vím o čem se tady mluví. Kamarád převíjí elektromotory a bere kolikrát cívky domů a manželka pečlivě zapisuje otáčky odmotaného drátu...je to úsměvné, ale tak to je.
Na moto je to titěrná práce. K cívkám většinou dokumentace žádná není takže změřit (pokud je vůbec co) odmotat za počítání otáček drátu (většinou má polámanou izolaci a častokrát mechanicky přerušené í více smyček a je to o to větší prácička) pečlivě dokumentovat, očistit a připravit na nový návin. Stráví se nad tím mraky času. Kdo to nedělal nebo neviděl nemůže tušit. Autorovi děkuji za chuť vůbec článek napsat. Cením si odvahy
Moc casto komentare nepisi, ale v tommtoto pripade mi to neda!!
Skvele napsany clanek!! A jakozto clovek ktery se zabyvam opravami motocyklu se s timto pristupem "zakazniku" setkavam denne. A ne jen v teto oblasti. Jen tak dale 😁
Perfektni članek, diky moc.
Skvělý článek, úžesně napsaný, s humorem. Jen bych si dovolil s autorem polemizovat např. v případě "Baťovek". Schopnosti a vůle našich špekulantů jsou neomezené a neznají hranic.
Pane Švarci, pište častěji. Děkuji.
Skvělý článek a skvělý člověk, který se podělí o tolik informací, evidentně
získaných praxí Dočetl jsem to sice "vyčerpán" , ale stálo to
zato . Takovéto "základy" toho tajemného elektrovybavení motocyklů
dnešní generace bajkerů nezajímají a pro jejich, elektronikou 21.století
"narvaných" strojů by jim stejně nebyly nic platné. Ovšem pro ty z nás,
co ještě pořád si leccos "v garáži" děláme sami, je např. ta zásada ukostření
svíčky nebo HT-káblíku, když "skáčeme" po startpáce , naprosto nutná, nechceme-li si "zadělat" na další malér
O "nějakém" převíjení cívek nemluvě !
přestal jsem tomu rozmumět po druhém odstavci, tak si půjdu zapnout televizi a převinu to u Ordinace v Růžové zahradě
moc hezký text, proč nejde autorovi přispět víc peněz za článek?
Paráda!!!
Perfektně napsáno,autor článku má smysl pro humor.Když vidím co se někdy prodává na burzách jako v perfektním stavu tak se musím smát.
Perfektní článek, skvěle a srozumitelně napsáno, navíc lehce zábavnou formou, za mě
vypocitat transformator bolo pre mna na strednej skole peklo... o to radsej som ich navyjal, ked uz to za mna niekto vypocital.. no dnes by som si uz ani na to navyjanie neterufol.
clanok super, pripomenul mi stredoskolske casy na dielni :D