globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Seznam (0) napsal 26.02.2019 v 12:53

Nejlepší článek co jsem tady četl!

KaMo_cz (33) napsal 26.02.2019 v 12:36

Bylo by zajímavé, kdyby se dal odkaz na článek na to nejmenované fórum
Pěkné a pravdivé

markuba (3) napsal 26.02.2019 v 12:28

perfektní pisatel očividně ví o čem píše, poučil jsem se a taky dobře pobavil

DOMINATOR (1260) napsal 26.02.2019 v 12:23

Zrenovovat opravit si cokoliv je užasne je to skvěly pocit když se to povede ale dnešni doba ta je spiše- špatne vyměnit.

CZludol (3) napsal 26.02.2019 v 12:03+1

Osobně musím říct, že způsob (nějaká volná variace na staročeštinu?) jakým je článek napsaný mi moc nevyhovuje, neb se to hrozně čte . Jinak téma perfektní a velice poučné . Až mě trošku udivuje, jak je možný, že stroje vytažený po xy letech ze stodol apod. většinou po základní údržbě bez problému jezděj...

Targus (428) napsal 26.02.2019 v 10:41+1

Brejlovec

Tak to je jasné. U soustruhu nestála puštěná televize, proto to nevycházelo.

Brejlovec (7) napsal 26.02.2019 v 10:36

Perfektní.
Kdysi dávno jsem se pokusil jednu cívku navinout. Primár v pohodě, proklady taky. Pak došlo na sekundár a to jsem navíjel, myslím, 0,1. Dělal jsem to na soustruhu. Po navinutí cca půlky závitů jsem zjistil, že se mi tam ta druhá nevejde. Tak jsem to odložil ( vyhodil ) a šel si koupit už hotovou, novou.

Targus (428) napsal 26.02.2019 v 10:28-1

MichalKimlo

Kdepak, já byl na střední škole king, protože jsem vždy k požadovanému výsledku dospěl vhodně zařazenou "bulharskou konstantou".

Nějakou záhadnou cestou se na škole objevilo jedno číslo časáku, něco jako Junyj Těchnik. Ti starší budou znát - povinné odběry rusky psaných novin. Akorát, že to bylo v bulharštině a byl tam článek o této problematice, který nikdo neuměl přeložit. A byly tam i jakési vzorce pro korelace teoretických výpočtů, aby se daly aspoň trochu použít v praxi v závislosti na tehdejší materiálově technické bázi.
Já se toho časáku zmocnil, študoval jsem to snad dva měsíce, než jsem vůbec pochopil, oč jde. Ale pak nebyl problém cokoli spočítat! Nikdo z vyučujících neměl mou vytrvalost, aby se tím zabýval, zjistil si k tomu něco víc a nakopal mi zadek.

Bulharská konstanta prostě fungovala na jedničku. Pochopitelně na tu moji.

jenda62 (2) napsal 26.02.2019 v 10:28+2

Nejlepší článek co jsem kdy četl !!! Člověku jdou oči kolem když vidí jaká je problematika kolem zapálení směsi když o tom člověk něco ví !!!

Targus (428) napsal 26.02.2019 v 10:15+2

Tak. Pana Švarce tu už všichni vychválili, takže mým úkolem bude mu to taky aspoň trochu zkazit.

Pan Švarc absolutně nepochopil, že jím citovaní "veteránisté", "jawisté", "čízaři" (všichni v úvozovkách) a podobní kousci nespravují proto, aby jezdili, nýbrž se pokoušejí jezdit proto, aby mohli na fórech ještě více dobře radit, ještě více spravovat a ještě více nadávat.


K technikáliím popsaným v článku jaksi není možno nic dodat, proto autorovi pouze poděkuji za dobré čtení a připojit svůj stoprocentní souhlas s jeho poznatky z praxe. Té opravárenské i té sociální v podobě naprosto skvělého popisu osůbek některých zapálených "takyopravářů".

Dokonce i ty zážitky z mládí máme velmi podobné!

WIMPY (6) napsal 26.02.2019 v 09:50+2

Přesně vím o čem se tady mluví. Kamarád převíjí elektromotory a bere kolikrát cívky domů a manželka pečlivě zapisuje otáčky odmotaného drátu...je to úsměvné, ale tak to je.
Na moto je to titěrná práce. K cívkám většinou dokumentace žádná není takže změřit (pokud je vůbec co) odmotat za počítání otáček drátu (většinou má polámanou izolaci a častokrát mechanicky přerušené í více smyček a je to o to větší prácička) pečlivě dokumentovat, očistit a připravit na nový návin. Stráví se nad tím mraky času. Kdo to nedělal nebo neviděl nemůže tušit. Autorovi děkuji za chuť vůbec článek napsat. Cením si odvahy

RadysPV (4) napsal 26.02.2019 v 09:28+1

Moc casto komentare nepisi, ale v tommtoto pripade mi to neda!!
Skvele napsany clanek!! A jakozto clovek ktery se zabyvam opravami motocyklu se s timto pristupem "zakazniku" setkavam denne. A ne jen v teto oblasti. Jen tak dale 😁

Cormac (39) napsal 26.02.2019 v 09:27

Perfektni članek, diky moc.

Romanko (1214) napsal 26.02.2019 v 09:21

Skvělý článek, úžesně napsaný, s humorem. Jen bych si dovolil s autorem polemizovat např. v případě "Baťovek". Schopnosti a vůle našich špekulantů jsou neomezené a neznají hranic.
Pane Švarci, pište častěji. Děkuji.

IvanDvoutakťák (5088) napsal 26.02.2019 v 09:11+3

Skvělý článek a skvělý člověk, který se podělí o tolik informací, evidentně
získaných praxí Dočetl jsem to sice "vyčerpán" , ale stálo to
zato . Takovéto "základy" toho tajemného elektrovybavení motocyklů
dnešní generace bajkerů nezajímají a pro jejich, elektronikou 21.století
"narvaných" strojů by jim stejně nebyly nic platné. Ovšem pro ty z nás,
co ještě pořád si leccos "v garáži" děláme sami, je např. ta zásada ukostření
svíčky nebo HT-káblíku, když "skáčeme" po startpáce , naprosto nutná, nechceme-li si "zadělat" na další malér
O "nějakém" převíjení cívek nemluvě !

jets (522) napsal 26.02.2019 v 08:45+3

přestal jsem tomu rozmumět po druhém odstavci, tak si půjdu zapnout televizi a převinu to u Ordinace v Růžové zahradě

moc hezký text, proč nejde autorovi přispět víc peněz za článek?

Dolin (19) napsal 26.02.2019 v 08:38

Paráda!!!

Jirin1 (3) napsal 26.02.2019 v 08:36+1

Perfektně napsáno,autor článku má smysl pro humor.Když vidím co se někdy prodává na burzách jako v perfektním stavu tak se musím smát.

Lucasbiker (175) napsal 26.02.2019 v 08:16+2

Perfektní článek, skvěle a srozumitelně napsáno, navíc lehce zábavnou formou, za mě

MichalKimlo (25) napsal 26.02.2019 v 07:51+1

vypocitat transformator bolo pre mna na strednej skole peklo... o to radsej som ich navyjal, ked uz to za mna niekto vypocital.. no dnes by som si uz ani na to navyjanie neterufol.
clanok super, pripomenul mi stredoskolske casy na dielni :D

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist