cfmoto_700mt_psi




Motorky a nehody

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2583) napsal 11.02.2011 v 23:36+1

Já to všechno beru a vezmu si z toho ponaučení,ale nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky je klasická výmluva policie na kvality našich vozovek a hlavně značení!!! Jedu (jak s autem-pomalu) do zatáčky (neznačené pro jistotu ani žádnou značkou), ze které se vyklube vracák jako blázen a ještě je v jejím začátku asfalt jak roleta! Tomuhle se přizpůsobuje velmi obtížně. Když se k tomu přidá píseček, nebo olejová skvrna, náklaďák v protisměru... není moc co řešit.

sxs525 (138) napsal 11.02.2011 v 22:52

už jen počtem příspěvků je myslím článek uspěšný a nutí řadu lidí k zamyšlení což možná povede k zaklapnutí v tu správnou chvilku což je mnohdy okamžik kterej dělí život lidí na půl před a potom

Sema (23) napsal 11.02.2011 v 21:59

Tahle věta v článku mě dosti zarazila, byť je to závodění v uvozovkách:xxx...Já se však zaměřím na to, co je nejčastější přičinou nehod a na co si dát pozor, když vyrážíme „závodit“ na naše silnice...xxx Tak tedy nevím, nejsou na závodění určené okruhy? Nerozumím tomu, že někdo vyráží do silničního provozu, aby si zazávodil... Jsem mototurista s cestovním endurem, takže tomu zřejmě ani rozumět nemůžu, ale stejně...

JP (206) napsal 11.02.2011 v 21:29

Tak tento "zajímavý" článek mi nic nedal. Ocenil bych spíš seriál na pokračování od moto – persony, tedy nejlépe závodního jezdce, který by tady dával rady "jak na to" . Co tím myslím? Například správné najetí zatáčky, průjezd zatáčkou, výjezd ze zatáčky. Tohle samo o sobě by vydalo na knížku, další kapitola jízda v dešti/na kluzkém povrchu, atd., témat je celá řada. Obracím se na redakci, zda je možno oslovit někoho a tohle téma na pokračování rozebrat. Díky.

Ferys (55) napsal 11.02.2011 v 21:24

Jezdím na moto legálně 25 let a za tu dobu jsem se naučil, ikdyž někdy tvrdě, následující: Předvídat !!!, nesrat lidi kolem sebe a být taky občas tolerantní, v obci max. 60 km/h. Zatím žiju a slidery brousím...

sxs525 (138) napsal 11.02.2011 v 21:20

asi nemá cenu nikomu nic vykládat každej si tim musí projít sám a pak pozná jak je prostá bolest poučná dny a měsíce v bolestech kdy si ani na blbej hajzl nedojdete a děkujete bohu že to dopadlo aspoň takhle pak z vás vytahaj hromadu nerezu a měsíce další bolavé rehabilitace a ve finále vodevřete garáž a tam leží hromada šrotu ale přesto dík za druhou šanci spousta z nás jí nedostane

Georgik (76) napsal 11.02.2011 v 21:20

Sonny69: hele prde, kup si pořádnou přilbu, ať Ti tolik nefičí na hlavu , ale vážně, jestli ty všechno "výš", tak já vím, že opakování těchto věcí není nikdy dost, zvláště o poskytování první pomoci.

Georgik (76) napsal 11.02.2011 v 21:15

Chapumbabu: o rizicích přefouknutí a nejenom dětí, ale i dospělých vím, já pouze tvrdím, že tyhle ty zvraty v postupech o 180° nemám rád... . Pokud neuvolníš dýchací cesty, tak můžeš masírovat , jak chceš, a nefoukneš do něj ani deci. A jinak stejně pochybovat se dá i o schopnostech lidí dát právě nepřímou masáž srdce. každopádně si přejme, ať nikdo z nás resuscitaci nepotřebuje (ani dávat)

Huny (6) napsal 11.02.2011 v 20:28

sonny69: Co každej ví? Že většina motorkařů překračuje rychlost a proto je tolik smrťáků..?! Je dobře, že se to připomíná, ikdyž to asi nikoho nezmění.

sonny69 (-5) napsal 11.02.2011 v 19:55

Vzkaz pro redakci - s takovejma článkama jděte do píči,když nemáte očem psát tak radši nepište nic lepší než omýlat věci který každej vý a leckdo zažil

Katana (8) napsal 11.02.2011 v 19:10

Je mi jasný jak to bude: první slunko = první mrtvej, po dlouhým zimním odříkání konečně na stroji, první jarní projížďka, tak si ji maximálně užiju, jenže reflexy jsou v háji . . . . . Ach jo, tak se snažte tu soutěž o prvního mrtvího nevyhrát. Tohle je realita!!!

Anti (394) napsal 11.02.2011 v 18:45

Glerin
Onehdá jsem si založil téma,kde jsem prosil motorkáře,aby alespoň v naší vesnici jezdili dle předpisů.Jak se diskuze vyvíjela,se ti co je to zajímá mohou dočíst přes můj profil.
V kostce si tam určité procento obhájilo svou rychlou jízdu,určité procento mě mělo za blázna.Naštěstí tam bylo i pár souhlasných odpovědí.
Nadávky na neohleduplné účastníky nic neřeší.Když dojde na "nalití si čistého vína",velká část přizná že nedodržuje ani základní pravidlo-povolenou rychlost.
Zkusme letošní sezonu vyjet s tím,že budeme druhým příkladem.Že se nebudeme na silnici chovat jako dobytci a že se budeme snažit dodržovat předpisy.Uvidíte,že to se statistikou zamává mnohem víc,než nadávání na údržbu silnic a arogantní "plechovkáře"...

Huny (6) napsal 11.02.2011 v 18:42

Ruku na srdce, kdo z Vás dodržuje rychlost...

Chapumbabu (0) napsal 11.02.2011 v 17:55

To Georgik:
Nemůžu s tebou úplně souhlasit. Pokud bude laik dávat dýchání z úst do úst, neni to vždy výhra. Nikde nenaučí, jak moc vdechovat, a kolik vzduchu jakou rychlostí. To vědí opravdu jenom zdravotníci, takže dýchání z úst do úst může naopak přihoršit.
Na druhou stranu masáží srdce se hýbe celý hrudník, a tím pádem postižený jaksu heká, a to stačí bohatě na to, aby buňky neodumřely...

Georgik (76) napsal 11.02.2011 v 17:51

První pomoc: "hlavně žádné dýchání z úst do úst", no přátelé, nic není černobílé, takže ani toto není absolutní, když budete 15 min do příjezdu záchranky dělat masáž, pak už krev nemá co do mozku přinést a mozek, jak známo začína cca pět minut po přerušení okysličování odumírat, takže až Vás pak záchranka rozdejchá, je z Vás "dement"!!! Jsou i stavy, kdy člověk nedýchá a srdce ještě běží, ovšem neobnovímli zásobováná plic kyslíkem, je to jaksi k prdu

Kedaros (12) napsal 11.02.2011 v 17:16

Je škoda, že se pro zajímavost neuvádí u statistiky nehod i typ motorky, tj.enduro,cestovní,cruiser a supersport. Je asi jasné, kdo by pak takové tabulce vévodil...
Jinak přeji všem pěknou a bezpečnou motosezonu

Glerin (17) napsal 11.02.2011 v 16:36

Já vám nevím.
Samozřejmě, že je mnoho nehod, za kterou můžou řidiči aut (a ty vrážejí i do sebe, do kamiónů, do vlaků atd.), špatný stav silnic apod.

Ale kdyby každý na motorce jezdil předpisově, bezpečně předjížděl na místech k tomu určených a nedělal si ze silnic závodní okruh, statistika nehod by se rapidně změnila.
Já taky občas jedu "rychleji" (mám enduro, proto v uvozovkách), nechci tu moralizovat, ale nechápu, že tu nikdo nepřipustí vlastní vinu na tom, co se na silnicích děje a co si o nás ostatní účastníci provozu myslí.

3/4 lidí, co má motorku, jezdí občas jako prase a pak si tady na fóru vylévá srdíčko, že je sejmulo podobný prase, jen za volantem.
Jsem motorkář, ale když jedu po silnici, bojím se jak řidičů aut, tak i řidičů motorek, už několikrát jsem potkal nějakýho závodníka v protisměru na výjezdu ze zatáčky.

Takže nejdřív zapracovat na sobě, než tu vyžadovat větší ohleduplnost ostatních řidičů čehokoliv, od dobytka až po kamion.

PS: K tomu, co napsala autorka článku se ani nemá cenu vyjadřovat. Kdybych byl redaktor nějakého zpravodajského serveru, hned bych sepsal článek o tom, že začíná sezóna motokářů, napsal tam statistiku nehod za loňský rok a k tomu tučně ty dva řádky, jako názor z velkého motorkářského webu

Jawajeník (0) napsal 11.02.2011 v 16:29

Katana: plně s tebou souhlasím

Katana (8) napsal 11.02.2011 v 16:18

Hlavně si pamatujte že to že máte přednost v žádným případě nezmanená že ji dostanete (tahle poučka mi už párkrát zachránila krk) další věc je rychlost versus přednost, takže jestli pojedete někde o 100 km/h rychleji tak nečekejte že to bude řidič vozidla vjíždějícího na hlavní schopen odhadnout. A vy co si myslíte že plácám hovna mi můžete napodzim napsat, pokud nebudete v urně na krchově. Tak se nám může rozjet soutěž o prvního.

Poggy (0) napsal 11.02.2011 v 16:15

Článek zajímavý. Jen mi malinko vadí jedna věc. V těch odrážkách se stále opakuje jedna věta jen s jiným slovem na konci. S tím bych si možná pro příště trochu pohrál. Člověk se v tom lehce ztrácí nebo neví jestli tu větu už náhodou nečetl.

FirefighterCBR (0) napsal 11.02.2011 v 16:12

jinak šťastonu sezonu 2011

FirefighterCBR (0) napsal 11.02.2011 v 16:11

neni choprař jako choprař

Huny (6) napsal 11.02.2011 v 16:04

Já jezdím zásadně předpisově

alex_crusty (1) napsal 11.02.2011 v 15:50

to Smudla: cca 1,5m...od krajnice ke stromu :)

šmudla (3) napsal 11.02.2011 v 15:45

mě by zajímala brzdná dráhy při 300km/h

pliczb (3) napsal 11.02.2011 v 15:30

to alex_crusty : to máš recht! Jedině o skupině choprařů se dá říct, že to jsou slušní motorkáři Aby si jízdu vychutnali, nepotřebují jezdit rychle a něco si dokazovat

paja.butcher (1) napsal 11.02.2011 v 15:18

• motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí
• často předjíždějí jak zprava, tak i zleva

Tohle myslí autor vážně, že by si měli uvědomit ostatní řidiči? A co? Nejlépe by se tomu měli i přizpůsobit ne?

alex_crusty (1) napsal 11.02.2011 v 15:10

Zajímavější je jiná, neoficiální statistika: kamarád lítá se záchrankou a když jsem se bavil s ním a jeho kolegama na téma motorkáři, tak jsem se dozvěděl ne zcela nepřekvapivou věc...zatímco k nehodám choprařů lítají zcela mimořádně, rozmlácený řidiče "silniček" odvážej s železnou pravidelností a v hojnym počtu. Takže si myslím, že se tady ani tak nejedná o souboj mezi motorkářema a plechovkářema, ale o ruskou ruletu frajerů, co si pletou silnici se závodním okruhem.

SensationBlaack (-18) napsal 11.02.2011 v 15:06

Moje tvrzeni...
(Ceske silnice jsou jako dzungle ktera je plna hladove zvere)
Nikomu neverit jen sam sobe a pristupovat ke kazdemu pribilizujicimu se autu jako k tomu ktere me chce sundat...

martin-SVé (0) napsal 11.02.2011 v 15:04

Jsme lidi, ne stroje ... takže nepozornost a ne 100% chování na silnicích bude stále.




TOPlist