Změny pravidel v silniční dopravě
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Zdroj: ÚAMK | Foto: Archiv | Zveřejněno: 23.1.2018 | Zobrazeno: 35 848x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Zdroj: ÚAMK | Foto: Archiv | Zveřejněno: 23.1.2018 | Zobrazeno: 35 848x
Ještě k těm novým dálnicím - ono by to moho vypadat, že zatímco ostatní postkomunistické státy budují jak vzteklý, my snad zůstáváme stranou. Přátelé, není tomu tak! Je čas poplácat se vítězoslavně po ramenou, ani naše bohatá země nestojí stranou čilého stavebního ruchu - letos u nás bude otevřeno ohromujících 3,8km nové dálnice (u Postoloprt na D7, která tak nadále bude připomínat vykotlaná ústa staré ženy).
Na dotaz, zda je toto tempo výstavby adekvátní, reagoval mluvčí MD takto: "Dlouho nám ve výstavbě dálnic bylo dáváno za vzor Chorvatsko. A tam letos neotevřou ani kilometr nové dálnice. Takže, ano, bylo to náročné, ale podařilo se nám jejich tempa již témeř dosáhnout."
když si to přečtete tak ani 1 věc není pozitivní,así bude lepší a hlavně levnější sedět doma na zadku
Jsem moc rad ze uz jsem zazil nejake zabavne cestovani doted. Obavam se ze to bude asi uz jen horsi a to ne jen na zapad. Loni se mi navrat skrze Rakousko pekne prodrazil obavam se ze za chvili budem koukat vic na tacho nez i na jine mozne skutecne nebezpeci nehody ty mobily a hrabani se vnavi je, ale spravne ze se tresta prisnejc. No nic letos jako prvni zopaknu Rumunsko tam jsou cajti pohodovy a automatickej rafaru co ctou znacky a bezhlave pokutujou zatim jeste vubec nemaji. Ale letni planovana motodovca sardinie se swicaskem jezdecky takove jak rumunsko uz asi nebude
Kamarádi nejde o bezpečnost (zvýšení pokut) ani o životní prostředí (emisní plakety), ale o peníze - příjem státních a městských pokladen.
Já bych ve článku zmíněné informace neviděl tak kriticky. Kdo z nás se bude vozit po zmíněných evropských městech s eko-poplatkem? Ale to je taky zavádějící takhle přemýšlet. Tyto obce si upravují jisté poplatky svou vlastní vyhláškou. Ostatně tak je to i v našich končinách. A docela to chápu, když je provoz neúnosný. Rychlostní snižování a vyšší pokuty za překročení..provoz houstne a člověk s tím počítá, že bude za přestupek pokutován. Normálka. Prostě když se někam pojede, člověk si bude muset některé informace zjistit
Zlatej Balkán
Fajný článek s přehledem a příliš ufňukaných komentů pod ním. Dokonce mám podezření, že hlavně od lidí, kteří do Marseille nebo Barcelony stejně na motorce v životě nepojedou Líbí se mi zvýšení flastrů za telefony (strašnej zvyk) a nový flastr za čumilství, toho by se mohli místní fízli klidně chytit, namísto měření rychlosti na přehledných úsecích.
Targusi - ani moc ne. Pokud si vymyslím, že do mé ulice nepáchne auto bez šmoulího totemu prodávaného na městském úřadě, jsou na to 4 předpisy a ani jeden nepředepisuje EU.
Zajímavé je, jak někteří pánové nadávají na EU, která s těmito srandami nemá nic dočinění. A zapomínají, že díky EU si můžou dovézt téměř odkudkoli cokoli bez cla a papírování. A díky Schengenu jet skoro kamkoli bez čekání na hranicích. EU má taky dost telecích nápadů, ale pozitiva zatím převažují nad negativama. Můj názor, nemusí s ním souhlasit nikdo.
Targus
Nějak tomu nerozumím. Pokud jde o emisní poplatky, tak kdyby je vymyslel Brusel, tak plaketu musím mít i u nás na dědině. Ale právě že je Brusel nevymyslel, tak je pak možné to, že mám (nové) auto a musím si koupit jinou plaketu v Německu, Francii atd. Takže naopak zde by EU pomohla podobně jako s narovnáním roamingu u telefonování.
Další body v článku byly, namátkou, Slovensko mění spotřební daň, DE, IT a NL zvyšuje sazby za pokuty. Tohle jsou všechno kroky suverénních států bez zásahu z venčí.
Jediné o čem se dá diskutovat, tak je efektivita emisních EURO norem, ale ty Evropa převzala v r. 1971 z USA kde už 3 roky platily ;)
No nevím co jančíte, třeba Rakousko. Pokud jedu v obci rozumně a v extravilánu do nějakých 120 tacho, tak si vás nikdo ani nevšimne. A když už, tak jsou to desítky eur, takže ve srovnání s pokutami v ČR, a hlavně s kvalitou komunikací, zanedbatelné!! A rak. četník je profík, ví na co se podívat, co hledat a za pět minut jedete! A ještě poradí třeba s noclehem i o půlnoci. A těch pár eur za jejich DÁLNICI kvůli třeba rychlému přesunu do CH?
Hoši, jděte s bodnout. Výjezdní doložky na vás.
jen pro upřesnění, ekologické plakety do měst ve Francii nejsou žádnou novinkou, zavedli je loni ne li předloni. A pokuty z Francie chodí...
Vladoch, KaMo:
Samozřejmě, že EU má s těmito tzv. regulacemi a poplatky společné naprosto všechno.
Zkuste si vymyslet nějaký poplatek pro motoristy ve svém bydlišti. Až uvidíte tu horu papírů, podle které se to musí udělat, aby byly všechny předepsané parametry podle EU, tak z toho hodíte šišku rovnou do nesvlečených gatí.
Pokud má někdo problém s exhlalacemi v centru města (tomu rozumím), nechť reguluje dopravu zákazy vjezdu (tomu taky rozumím) a ne okrádáním lidí formou nákupu zasr... nálepek, které bys měl správně při přejezdu do jiného státu sundat kvůli omezenému výhledu přes čelní sklo.
A úplně nejlepší je okrádat víc ty méně majetné, kteří nemají na nové auto nebo motorku.
Ešte , že som o nič neprišiel červená ma aj tak nezaujíma nech si tam jazdia na somároch
To jsou teda chujoviny jak prase
A nejlepší na té ekologické buzeraci s nízkoemisními zónami je to, že když máš nízkoemisní nálepku jednoho státu EU tak ve druhém tato neplatí
Eu jde do kopru
Nechápu, proč nadáváte na EU? Ta s tímto nemá absolutně nic společného. Zmíněné restrikce si zavádí každý stát (či město) dle svého uvážení.
Naopak, díky EU můžeme volně po Evropě jezdit a tam kde mají euro, tak i jednou měnou platit.
A jak se někdo dole ptal na to Rakousko - tak to je jen další možnost, jak si koupit dálniční známku a nemuset si lepit něco na sklo.
JohnnyS08> Je to tak, stále je tu možnost koupit klasickou nalepovačku
Jedna francouzská firma, vyrábějící palivové články pro vojenské účely,
už začala s výrobou kol poháněných vodíkem...
Kolo stojí 7.500 Euro, t.j. cca 190 tisíc Kč, ale firma doufá, že se podaří cenu
snížit na 5.000 Euro (cca 127 tisíc Kč), t.j. už blíže k ceně "prémiového" kola
elektrického.
Čerpací stanice na vodík stojí min. 30 tisíc Euro (cca 762 tis. Kč) ...
Dvoulitrová nádrž vodíku umožňuje dojezd cca 100 km, podobně jako u kola
elektrického, které pak vyžaduje cca hodinu dobíjení, kdežto doplnění paliva
kola vodíkového pouze několik minut.
P.S. Takže komfort a ekologičnost provozu bude opět třeba řádně zaplatit ...
ZlomenyUcho: On je to totiz jen a jen polulismus. Nic vic! U nas s tim muzou policajti neco delat, ale to by museli chcit. Podvod je podvod -uvedini kupujiciho v omyl ohledne podstatne vlastnosti predmetu koupe.
Delat s toho extra paragraf je jako mit extra paragraf ublizeni na zdravi kdyz te nekdo prasti lahvi, nebo zeleznou tyci, basebolkou a tak dale.
Navic, u nas, jak si delaji vsechno jednoduche, by to odesral ne ten, kdo auto stocil, ale kdo stocene auto prodal - jak jen tomu rikaji? obektivni zodpovednost. Takze ty koupis auto, ktere je stocene - nemas o tom sajnu. 5 let s tim jezdis a pak ho pustis dal. A vuala? des si sednout na 3 roky...
Pro ty chytráky, co sem zase pletou integraci: Státy nebo přímo města si rozhodly o svých vlastních pravidlech, nezávisle na EU. Díky ní si naopak můžete dojet z Prahy do Portugalska bez buzerace na hranicích a platit jednou měnou. A nebo můžete sedět na prdeli a nadávat, jak je EU zkurvená, já vím, je to dneska moderní...
Jezděte dokud to ještě jde
*** SE SSSR NA VĚČNÉ ČASY A NIKDY JINAK ***
už tady "u nás na východě" jednou bylo . . .
S těmi horečnatě vyvíjenými "autonomními" auty, která pojedou sama,
už budeme zbaveni i těchto problémů, co nás teď obtěžují .
Ale tuto světlou budoucnost EU připraví až našim dětem, vnukům a pravnukům .
Necist - nasiraci clanek!!
Na "Zápafě" každý rok někde přibyde nějaký silničně-dopravní upgrade Na "Východě" jsou vynucovány silničně dopravní úplatky. Nějak se nám to celé postupně bortí na všechny směry Jen se ptám, kde tohle může mít konec?
Koukám cestování po evropě - čím dál větší radost... eště budem se slzou v oku vzpomínat, jak nám na ua dával četník "dejchnout" do čepice...
Polsko - stáčení tachometru - trestný čin 3-5 let !!! a u nás ?
K tomu Rakousku, pochopil jsem to dobře, že ta elektronická vigneta je jen další nová možnost a standartní nalepovací známky nadále zůstávají v prodeji?
Ty kamery jsou mysleny, ze nesmis bejt čumil, jet okolo nehody a natacet a oxidovat v miste nehody
Inak pači sa mi zakon "zakaz natačania dopravnej nehody" to znamena že ak budem mat na okne kameru tak ju musim prv než naburam rychlo vypnut ale ved to je super ak to použijem ako dôkazovy material v pripade že som nehodu nezapričinil ešte ma aj strčia do chladku