Go west! aneb zlatá devadesátá.

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Petrohrad (14) napsal 10.04.2014 v 14:47

Redguy : tak jsem si to po sobě ten můj první příspěvek přečet znova a nepřipadá mi, že bych se v něm považoval za hustopřísnýho pravýho motorkáče. Právě spíš se přiznám, že dřív jsem nebyl k tomu abych vysolil za mašinu 3x tolik co jsem dal dneska. Tak nějak to mělo vyznít. A opravdu si myslím, že je rozdíl mezi tím,kdo dal před dvaceti lety jmění jenom za mašinu a tím, kdo si vybere v narvaný prodejně ojetinu za půldarma s tím, že ještě před pár měsíci by ho ani nenapadlo,že by si něco mohl koupit a začít jezdit.

Jo, a pravej člen fóra sedí furt u netu, má prolezlý všechny diskuze, ke všemu se dokáže vyjádřit a každýho dalšího člena fóra na silnici bezpečně pozná podle mašiny

V4 (-4) napsal 10.04.2014 v 13:51

Jo jo, jako auto jsem měl stodvácu, co mě vyšla na 5 000Kč a na motorku půjčku. VF 500 FII mě stálo 35 000Kč a splácel jsem to dlouho s platem 4 500Kč. V dobách, když jsem drtil kývačku, byl největší king každý co měl Jawku 350 v laminátových samo domo kapotách, páč silně olítaný japonec byl dražší než nový Fazol.

mm-art-airbrush (8) napsal 10.04.2014 v 13:36+1

3 roky o chlebu a vodě, dvě zaměstnání, jenom aby bylo v pronajaté sklepní garsonce potřetí vzkříšené dovezené ZXR750R
Dnes v hodnotě jednoho průměrného platu...a ve stále stejném stavu

MichalR10 (199) napsal 10.04.2014 v 13:18

Heki: dodnes to vidím jako by se to stalo včera. Na start se postaví P. P. se svojí GPZ (z Krnova)... jednička, plný plyn, pustit spojku a už se válel... Ještěže je to natočené a postnuté na YT...

oldbajker (4) napsal 10.04.2014 v 13:15

taky jsem si zavzpomínal

Manzak (5) napsal 10.04.2014 v 12:52

JJ, sedi to presne, ty fotky jsou klasicky 90's. taky jsem si u toho zavzpominal. A ten bazar co o nem pise Horizont pode mnou se jmenoval Motoraj, a byl vyplavenej pri povodnich 2002. Potom se prestehovali nekam na Harfu.

Hery22 (20) napsal 10.04.2014 v 12:44

v 90tých letech jsem taky očumoval tachometry u motorek
Od roku 93 mě bral táta do Brna na velkou cenu a tam jsem obdivoval motorky Němců, neuvěřitelně jsem zíral na mašiny, které měli na tachometru 260 a víc, různě přelepené a zašpiněné spz (v ostravě měl jeden na jawě 350 místo spz ''jezdím naplno'' No ti co měli přes 300 byli pro mě polobozi o mnoho let později se mi splnil sen a mám na sradovi taky na tachometru cifru 300 jsou to krásné vzpomínky z dětství

Horizont (11) napsal 10.04.2014 v 12:40+1

Ten článek sedí na 120% .Přesně takhle to bylo a nijak jinak.I když co se týče tý spolehlivosti,tak japonský motorky zpravidla fungujou docela dobře,opravy jsou ale samozřejmě drahý.Víc takových článků.Občas mě baví se v racet do minulosti.V roce 2000 jsem kupoval XJ600S v bazaru co je v tomto článku na fotce(je na ní zephyr),bylo to na libeňským ostrově a stála 90000,-.myšlenkama jsem se do tý doby úplně vrátil.

mikni (103) napsal 10.04.2014 v 12:33-1+8

Milí mladíci skončete už prosím s tím škatulkováním,je to trapné, jesli je někdo motorkář,skutrař,nebo endurista,starej,nebo mladej,pro mě je motorkář ten,koho potkám na dvou kolech s motorem a jestli jezdí jen pro housky do krámu,nebo objíždí Afriku,to už je mi fuk,ale také jsem nostalgicky zavzpomínal na svou první porevoluční Suzu GSX 750F.Ten co vyměnil GW zpátky za Simsona kvůli ženský,tak to asi opravdu motorkář nebyl,šla by ona .Hoši Gooooou do světa,život je krásný a najděte si vždycky ženskou,která motorky miluje,jinak jste víte kde,ženská vždycky najde něco, co je přednější než bike a peníze za něj se rozkutálí a je po ježdění,nevyměknem!!

DESMOFulcrum (11) napsal 10.04.2014 v 12:20+2

Pěknej článek, nevím jestli to tu už někdo v diskusi zmínil, ale to kokino, co má na fotce pán tlačící VFRko do zatáčky na podrážce kanady, celou myšlenku článku jenom podtrhuje.

SLEEPER (1001) napsal 10.04.2014 v 12:18+1

jj, ja byl sice na k prelomu r.00 "teenager" jezdici na panelce, MZ a 125cc 2T, ale rozhodne jsme nebyli takovi prizdisraci, jako dnes.

VelkejChytrák (21) napsal 10.04.2014 v 11:54-1+1

Petrohrade, budiž. Těžko ale někomu vyčítat, že mu koníček nevyržel dýl než tři roky. Prostě to zkusil.
Obecně: článek samozřejmě pěknej, fotky fantastický (až na pána, co po svatbě vyměnil goldwinga zpátky za simsona, ten se možná svý fotce trochu diví ), ale to brečení v diskusi pod článkem, že motorky jsou dneska levný a že si je může koupit každej, a tudíž nic už neni "vono"... to je absurdní. Je to vlastně pláč nad tim, že už nejsem mladej, dychtivej, zjitřelej a moje pocity už nejsou tak ostrý, jako když leccos z toho, co jsem prožíval, bylo prostě poprvé. Takže je to trochu jak když dnešní padesátnice řikaj, že za komanče bejvalo líp. Prostě byly mladý, no, už nejsou, no. Svět se točí dál.
Tak, a teď do mě.

Redguy (116) napsal 10.04.2014 v 11:51

Petrohrad: Takze jsi byl 10-15 let radobymotorkar, ale ted uz je z tebe zase hustoprisnej pravej motorkac? Tohle deleni zeru Priste byste mi mohli vysvetlit rozdil mezi pravym clenem fora, co to ma jako zivotni styl a radobyclenem, co si to tady splet s fejsbukem

VladaD (5) napsal 10.04.2014 v 11:39

tý jo pánové ještě k otmuto tématu prohlížel jsem nedávno fotky resptkive diáky na promítačce .. a koukám sedím na motorce kteoru znám .. a asi osud nebo co ale já tam sedím cca 7letý v džýnovým kompletu (pravděpodobně z maďarska )na zx 10 kterou jsem za cca 20let poté měl jasně barevně jiná měla laďák ale .. za zvláštní shoda okolností .. by bylo zajímavá sem dát fotky .. ale mám jich pár a o tý 1/4míly v lovo nemám víc než těch pár fotek .. kdo to organizoval a kolikrát se to dělalo .. vůbec netuším .. kdyby někdo věděl budu rád za info .. jen tak z nostalgie

Vydris (50) napsal 10.04.2014 v 11:23+2

Zamačkávám slzu v oku. To myslím smrtelně vážně. Nádherný nostalgický článek. Ostatně, autor je machr. Kdo nezažil, nepochopí. Takže Go 2.díl.

Šotek (96) napsal 10.04.2014 v 11:22+3

napřed výlet kolem světa, teď výlet do minulosti, moc pěkný článek
taky vzpomínám, jak jsem záviděl kažýmu, kdo měl jakýhokoliv japonce. moc jsem toužil po GPZ 500 S, ale ojetá stála 100 tisíc, což pro mě bylo scifi. sotva jsem ušetřil na MZ 150 a když byl třeba servis, musel jsem si 2 litry půjčit
nedostižitelný sen, červený bandit 600 stál 229000 nový

Petrohrad (14) napsal 10.04.2014 v 11:17+1

Velkej chytrák: Někdo si koupí motorku protože na ní zrovna má nebo proto,že mu kámoš v hospodě řekl hele, koupil sem si motorku, tak si jí kup taky a budem jezdit spolu... No a po třech sezónách si najde jinýho momentálního koníčka nebo ženskou a s motorkou je konec. A někdo si koupí motorku prostě proto,že chce jezdit, učit se, zlepšovat nebo prostě cestovat jinak než autem nebo s cestovkou. A teď schválně jestli jsi poznal, kterej je motorkář a kterej rádobymotorkář Velkou roli dneska hraje taky to, že ty motorky se fakt dávají skoro zadarmo, tak si je může koupit kde kdo. Já patřim do ty skupiny co si pořádnou mašinu koupili nedávno, před 10-15 lety jsem jezdil panelku, pak na chvíli byl spíš o ježdění nezájem, ale předpokládam, že mi to nějakej ten pátek vydrží.

1100Virago (3066) napsal 10.04.2014 v 11:06

Heki 09:07: Privat sprinty pamatuju - Opava, Odry, Šternberk, Přívoz... Super zábava za dvacku vstupného. Občas si tam někdo rozbil hubu, občas zničil spojku nebo motor V Opavě se dokonce dva účastníci srazili a pak se léta táhly soudy s pořadateli o odškodnění.

Redguy (116) napsal 10.04.2014 v 10:55

Cywe, tak aspon ze mam ted jasno, kdo je a neni ten pravej motorkac

VelkejChytrák (21) napsal 10.04.2014 v 10:42

Krásný argumenty Díky, kluci.

p.a.t.r.i.k.7 (240) napsal 10.04.2014 v 10:41+6

jinak,pokud chceš konkrétní příklad...byl jsem na motosrazu...přijelo tam obří auto s přívěsem a na něm dva H-D...sundali motorky,vyjeli s nima na spanilou jízdu a pak zas na přívěs...

Dráťa (61) napsal 10.04.2014 v 10:37+1

Tak za 1) za "rádobymotorkáře" ses označil sám, já takovej příměr nepoužil 2) znáš to přísloví o potrefený huse?

p.a.t.r.i.k.7 (240) napsal 10.04.2014 v 10:33+1

VelkejChytrák :Hodně lidí si koupí motorku jen proto,že to zrovna letí,například...ale jak jsem psal,každý má na to jiný názor a je každého věc na co si tu motorku koupí.Ale jsou prostě mezi námi i takoví,co nejezdí protože je to jejich životní styl,co by nejeli na motorce kamkoli,ale raději si sednou do auta,co se jen tak pro radost nejedou projet po okolí...nemám nějak potřebu ti tu něco vysvětlovat...

VelkejChytrák (21) napsal 10.04.2014 v 10:28-2+1

Jako pozdně příchozí se ptám: Dráťo a Patriku7, jak se pozná "rádobymotorkář" od pravýho motorkáře a jak se pozná, že v lidech "nějak v lidech zmizela ta radost z ježdění pro ježdění samotný". Zřejmě to sám jako "rádobymotorkář" jezdící jen za nějakym účelem nejsem schopnej rozlišit

Dráťa (61) napsal 10.04.2014 v 10:11+6

Bandit, Inazuma, XJR, Blackbird, Intruder, všechny jsem je chtěl a toužil, když jsem v šusťákovce týral bolest z Týnce 350/640. Teď je všechno dostupný, ale nějak v lidech zmizela ta radost z ježdění pro ježdění samotný.

p.a.t.r.i.k.7 (240) napsal 10.04.2014 v 09:55+4

někdy si říkám,že bych tu dobu chtěl zažít...motorku neměl skoro každý jako teď a myslím si,že i pojem motorkaření byl o něčem jiném,že to bylo opravdu o srdci a ne co teď vidím okolo sebe rádoby motorkáře ..ale beru to,že každý si pod tím představuje něco jiného

Redguy (116) napsal 10.04.2014 v 09:28

Opravdoví dobrodruzi si koupili starou Guzzi..

To museli byt uplni zoufalci todlencto

Fullgas1 (778) napsal 10.04.2014 v 09:08

otcov kamarát kúpil krásnu červenú zx10. čo som sa na nej najazdil - samozrejme keď bola odstavená na stojane Magická doba, nezabudnem keď som doma uvidel gsko s bielymi kolesami...

Heki (401) napsal 10.04.2014 v 09:07

VladaD: Přesně totéž se jezdilo i u nás v Opavě na výpadovce na Krnov. Dnes si neumím představit, že by kvůli tomu tu cestu na den zavřeli.

JardelT (2) napsal 10.04.2014 v 09:04

taky si vzpomínám, když jsem v 95 byl ve Monte Carlu a ty viděl ty skrosty, který byly u nás nemyslitelný