RAM Mounts: První dojmy z univerzálních držáků na motorku

Přemýšleli jste, jakým způsobem umístit na svůj stroj mobilní telefon či GPS navigaci, aby byly pohodlně po ruce a zároveň jste o ně při rychlejší jízdě nepřišli? Vyzkoušeli jsme držáky RAM Mounts, které se chlubí snadnou instalací, variabilitou i pevným provedením.

Spousta možností pro jakoukoliv motorku

Mobilní telefony toho dnes umí opravdu hodně a díky GPS navigacím a šikovným aplikacím mohou posloužit dobře i motorkářům, a to zejména těm na delších cestách. Spousta motorkářů se již dostala k otázce, jak ale přístroj k motocyklu připevnit, aby byl na očích, po ruce a zároveň jsme o něj nepřišli. Jednou z možností jsou držáky RAM Mounts.

K otestování jsem dostal celou řadu držáků, které lze použít mnoha způsoby. Základní myšlenka je prostá a RAM Mounts se skládá ze tří částí – držáku na motocykl, propojovací "chňapky" nebo krku a držáku pro koncové zařízení (telefonu, navigace apod.). Jednotlivé části lze mezi sebou různě kombinovat, což umožňuje najít rozumné řešení téměř pro jakýkoliv motocykl i uživatele.

Na řidítka, uchycení páček, nádobku i na nádrž

Společnost nabízí prostředky k přichycení na téměř všechny části "kokpitu" motocyklu. Pokud máte na řidítkách dostatek místa, lze využít jednoduchou objímku a držák do těchto míst. Mně osobě se líbilo použití jednoduchých držáků přímo na šrouby páček spojky nebo brzdy, případně k nádobce brzdové kapaliny. Držáky tolik nepřekážely a nemusel jsem přidávat téměř nic navíc. Možností je i použití přísavky na rovné plochy (třeba nádrž), zde si však člověk musí dávat pozor na správné nasazení a pravidelně se o tom přesvědčovat.

Na vzniklý kloub lze připevnit držák pro telefon či navigaci (odolný kryt nebo pavouk), pro akční kameru nebo třeba pití. Propojení chňapkou je pevné a přitom mi umožňuje nastavení správného úhlu. Po dotažení můžu s držákem pěkně zalomcovat, ale stejně nepovolí. To člověku dodá jistotu a přesvědčení, že se za jízdy s držákem a zařízením nic nestane. Pokud tedy telefon v "pavoukovi" zajistím motýlem.

Design musí dát přednost praktickému využití

Univerzální provedení je jistě hlavní výhodou celého řešení, stejně tak z něj ale pramení i podstatný nešvar – držáky moc dobře nevypadají. Část na motorce připomíná kulový čep, který není nikterak velký a ještě bych přimhouřil oči. Pokud jsem ale použil ještě chňapku a držák pro telefon, nevznikla zrovna pohledná kombinace. A to bohužel ani na obstarožním "eSVéčku".

Nepříjemně překvapit může i vyšší cena jednotlivých částí. Za jednoduchý držák na telefon s motýlem, jednou chňapkou a držákem třeba na brzdovou páčku totiž zaplatíte okolo 2000 Kč. A to je jedna z nejlevnějších variant. Vyvažuje to ale pevné provedení a výrobce slibuje rovněž doživotní záruku.

První pocity z testování jsou až na nedostatky z předchozího odstavce vesměs pozitivní. Detailní recenzi přineseme v blízké době, až držáky pořádně otestujeme v praxi. Níže se můžete podívat na první video dojmy.

RAM Mounts video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Honza Dolejš (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 178 cm

Autoři článku obdrželi prémie 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.