europ_asistance_2024



Honda XL 1000V Varadero v upravách Touratech & Africanqueens

Honda XL 1000V Varadero je cestovní enduro, které prošlo mnoha testy. Dost se o tom napsalo a namluvilo. Někdo se na tuto motorku dívá skrze prsty a jiný na ni pěje samou chválu.


U mě vše začalo na podzim roku 2004, kdy jsem si zakoupil tento stroj u autorizovaného dealera Hondy v Ostravě-Kunčicích. Honda na něj tehdy vyhlásila akci a já jsem od ní dostal do vínku sadu tří originál kufrů. Navíc jsem si přiobjednal vyhřívané přední rukojeti. Na podzim jsem toho již moc najezdit nestihl, a tak nezbývalo než se těšit na novou sezónu 2005, kde jsem chtěl důkladně poznat úskalí tohoto stroje. Přes zimu 2004/2005 jsem motorku doplnil padacími rámy Givi TN367, originál hlavním stojanem Honda, zvýšeným plexi štítem od Ermaxe a laděnými výfuky Leo Vince X3. Výfuky daly tomuto litrovému dvouválci pořádnou razanci.


Na jaře 2005, když jsem poté přijel do Jizbic, kde pořádal Martin Hloušek 6.Varadero setkání, jsem si myslel, že mám motorku vyšperkovanou a nic mi nechybí. Ovšem tvrdě jsem se mýlil. Ještě před koupí Varadera jsem uvažoval o pořízení GPS a poté, když jsem zjistil, že se vyrábí i se speciální držáky na motocykl, bylo jasno. Krátce po srazu jsem zakoupil originál hrazdičku Honda na přední říditka, GPS značky Garmin Street Pilot 2620 a hliníkový držák od Touratechu. V průběhu sezóny jsem poté ještě přikoupil plastový blatníček Ermax od firmy HZ Moto a posléze co se mi podařila prorazit i olejová vana na Honda enduro tour, tak i její plechový kryt od firmy Motoservis David Moto z Mastníku u Třebíče.


Na vrcholu sezóny jsme se společně s mým bratrem a Markem z Bratislavy rozhodli, že se podíváme po střední a východní Evropě a zabloudíme i na Nordkapp, který byl mým dávným snem. Před odjezdem na tuto cestu jsem se seznámil s Mariánom Krolakom z Popradu, který vlastní firmu Touranbike, s.r.o. Od něj jsem si zakoupil komunikační systém MIT 100 Universal, který mi umožnil bezpečně používat GPS navigaci. Jelikož jsem mohl od tohoto okamžiku využívat i její hlasový výstup do přilby, navíc mi umožňuje napojit vysílačku, pomocí které jsme v kontaktu s ostatními kamarády na motorkách z Czech&Slovak Varadero klubu. Pro své pohodlí jsem si vybavil nádrž černým koženým potahem od firmy Bagster a posléze jej doplnil koženým modrým tankvakem od téhož výrobce.


Po návratu z Nordkappu jsem si uvědomil, že mé plastové kufry asi nebudou to pravé ořechové pro daleké cesty. Jsou totiž objemově malé a moc toho nevydrží, zejména při pádu motorky. Rovněž noční průjezd mlhou a deštěm mě při dlouhých přesunech přesvědčili o tom, že svítivost Varadera není právě ideální, a tak slovo dalo slovo a já objednal od firmy Touranbike sadu tří plechových kufrů Zega Toufarech, včetně držáků, výztuh a vnitřních tašek. Postraní kufry mají 2 x 41 litrů a topcase má objem 50 litrů. Svítivost Varadera jsem vylepšil mlhovým a dálkovým xenonovým světlem od firmy Touratech, které jsou připevněny na motorce pomocí držáků. Další svízel co jsem v průběhu jízdy na Varaderu odhalil, je nedostatečné krytí rukou originál chráničemi Honda před větrem a zejména pak špatná ochrana brzdové a spojkové páčky při pádu motorky, jelikož se mi podařila brzdová páčka v Lotyšsku ulomit. Tento deficit Varadera mi podařil odstranit opět německý výrobce Touratech.


Na konci sezóny padlo zásadní rozhodnutí o přestavbě motocyklu. Objevil jsem německého výrobce Africanqueens, který se specializuje na přestavby motocyklů Honda a KTM. Vzhledem k tomu, že Honda nemá dostatečně dobře vyřešený držák topcase kufru, jelikož je z plastové slitiny a u objemnějšího zadního kufru nepůsobí stabilně, vznikla potřeba jej nahradit něčím stabilnějším a pevnějším. Tento problém mi pomohl vyřešit právě Africanqueens, jelikož vyrábí hliníkový držák kufru. Jsem téměř dva metry vysoký, a tak informace o možném přepákování motorky a celkovém zvednutí o 4 centimetry, byla pro mě vítanou zprávou. Rovněž širší a zvýšená řídítka o 2 cm mi umožňují pohodlnější jízdu. Poslední věcí co mě v nabídce od Africanqueens zaujalo, byla pletená kola od holandské firmy Excell. Na přední vidlici jsem tedy zakoupil 21 palcové pletené kolo a na něj jsem nasadil Continental TKC 80 o rozměrech 90x90 a do zadu pořídil 17 palcové pletené kolo s pneumatikou Continental TKC 80 o rozměrech 140x80. Čekací doba na oba ráfky byla 2 měsíce a prodejce mi v Německu říkal, že kdybych je chtěl ve zlaté barvě, musel bych čekat 6 měsíců.




Na dalších úpravách se také podílel velmi zručný člověk, který dokáže s plechem cokoliv. Jedná se o pana Svačinu z Hlučína, který mi vyrobil ochrannou mřížku před hlavní světlomet. Vyrobil také na míru komplet kryt motoru včetně olejové vany a zadní vyztužení topcase kufru přímo od svodů padáků a také z hlavní plotny. Nutno podotknout, že na všechny kufry při dlouhých cestách nakládám nepromokavé vaky zakoupené u Louise ve Vídni, 2 menší 30 l a jeden větší 40 l na topcase.


Pro ještě lepší svítivost motorky jsem zakoupil další dvě přídavná mlhová světla od firmy Hella, které jsem upevnil na spodní část padáků Givi. Úprava padáků a montáž světel byla opět v režii pana Svačiny. Abych se nemusel zaobírat myšlenkami na pravidelné mazání řetězu, zakoupil jsem od firmy Touranbike automatický mazací systém CLS, který vzal tuto starost na své bedra.


Prozatímní třešničkou na dortu byla změna barvy, kdy původní stříbrno-černá kombinace byla nahrazena barevnými kombinacemi firmy Repsol. Za lakování motorky bych chtěl poděkovat Pavlovi Poslušnému, který odvedl opravdu skvělou práci.
Prozatímní proto, jelikož se na jaře chystám do Prahy za jednou firmou, která se postará o vyladění mého podvozku na míru. To bude snad již poslední úprava :o)


Kompletace motorky a montáž většiny dílů proběhla v servisu u dealera Hondy v Ostravě-Kunčicích. Tímto bych chtěl zejména poděkovat Davidovi Zavadskému, Milanovi Vajďákovi, Jindřichovi Ulčákovi a Vladimírovi Urbancovi za skvěle odvedenou práci.
Mé poděkování patří taky Mariánovi Krolákovi a jeho firmě Touranbike, za odbornou konzultaci při přestavbě motorky, dodávku a montáž vybraných dílů.


V neposlední řadě bych chtěl poděkovat také Martinovi Hlouškovi a všem klukům z Czech&Slovak Varadero klubu za odborné rady a podporu při přestavbě motorky. Motorku je možné vidět na Varadero srazu dne 14.4.-16.4.2006. Více informací na www.varadero.cz nebo přímo zde.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz


TOPlist