europ_asistance_2024



8 denní cesta do Monaka a zpět přes A, D, CH, F a I

Kapitoly článku

23.7.2013, Le Freney - d'Oisans, Francie

Leoš měl živý sen o megapárty DELLu na tchánovic zahradě, já zase o upírech a vetřelcích velkých asi půl metru. Probuzení do azura, vyrážíme dál.

Jo, a ubytování stálo 95 EUR, ale pro jednoho :( Nicméně 4 chodová večeře byla výborná - řecký salát, jehněčí se špenátem a bramoboráčky, pak sýrový talíř a nakonec čokoládová pěna. K tomu 3 pivka a spousty slivovice. Byli jsme moc krásní a slivku jsme pili i v té restauraci schovanou do mapy :)

Leoš zase chystá šroubováky :)

No, a já mám pro změnu něco zapíchlého v pneumatice a je skoro prázdná...naštěstí je 300 m daleko servis. Chlapík není specialista na motorky, nemá stojan, tak si pomohl přenosným jeřábem!

Z hřebíku se vyklubal kompletní imbus, 6mm. Zalezl tam tou delší částí a konec té kratší byl zaražený do pláště. Chlapík sundal pneumatiku a zjistil, že ten delší konec poškodil vnitřek pneumatiky. Neuměl to opravit a myslel si, že to ani nepůjde. Poslal nás za specialistou, který má dokonce jednu pneu mého rozměru skladem. Takže buď opravit nebo nová pneu. Leoš mě vezl s poškozenou pneumatikou 18 km tam a zase zpět. Moje skoro nová pneu (najeto 1.500 km) nejde opravit, takže kupuji tu jednu, co tam má (Metzeler). 140 EUR v pytli :-/
Mám to s defektem skoro pokaždé, tak už bych si mohl zvyknout. I loni jsem kupoval pneu v Itálii.

Další cesta je výborná, samá zatáčka, nahoru a dolů. Vyrazili jsme v 11:30 a ujeli skoro 340 km. Taky nás oba bolí pěkně ruce...
Do výšky 2.802 m n.m. jsme se dostali serpentinami skoro 35 km dlouhýma, byly neuvěřitelně super!

Krásná krajina, skály, kaňony, úplně jiné než Savojské Alpy. Zelená tráva, ovce a cesta lemovaná žlutými kvítky. Skály jsou jakoby více popraskané na kameny a balvany se válejí všude. Nahoře je 14°C, dole 34°C. Dalších 20 km je zase cesta dolů dalšími serpentinami, cestou jsou mrtvé vesnice, kamenné domy, rozpadlé, neobývané...

Pak cesta podél řeky, samá zatáčka, ale v rychlosti 80-140 km/h. Směřujeme dolů k Nice.

Hotel jsme našli až napotřetí na druhé straně řeky (hodně široké kamenné řečiště a uprostřed malý proud vody, ale na jaře to musí být mazec) na doporučení, Promotel, kousek od Nice.

Ve Francii vůbec těžko hledáme ubytování, jsme zvyklí z AT a DE na "gasthausy", ale ty tu fakt nejsou. Jen hotely.

Večeře moc dobrá, jen to carpaccio mělo být z masa a ne z červené řepy...fuj! Leoš se moc smál :)

Trasa:  Le Freney-d'Oisans - Rochetaillee - Le Freney-d'Oisans - Col du Galibier - Col d'Izoard - Col de Vars - Co de la Bonette - Carros.
Cca 322 km.

24.7.2013, Carros, u Nice, Francie

Vyrážíme zase do žhavého dne a míříme s pomocí Navigonu k Nice, skrz, a pak o Monaca. Nice na nás působí betonově, rozlezle a průmyslově, ale to možná díky tomu, že projíždíme městem po dálnici.
Do Monaca se šplhá do kopce a zase z kopce. Je 34°C. Projeli jsme podél nábřeží - krásně to tam vonělo, asi rozstřikovali nějakou vůni do vzduchu. Všude kolem vysoké baráky, jako zdobené paneláky. Všechno natěsno u sebe.
Projeli jsme tunel i vracečku z tratě F1 a nakonec i 2x startovací rošt i čáru startu a cíle. Jsou tam namalované na zemi a normálně se po nich jezdí :)
Bloudili jsme cestou z Monaca, nemohli jsme trefit dálnici. Nakonec jo a pak tradá do kopců.

Nikde nic k pití, všechno zavřené nebo vůbec nic. Nakonec malý krámek s tabákem a pitím přímo na kruháči. Sympaťák starší chlapík, nechává nás sedět na židličkách u krámku ve stínu. Zavřeno má ve středu odpoledne a celý čtvrtek stejně jako sobotu a neděli. Socializmus?

Pokračujeme dál do pasů, nádherné skály, celé červeno-fialové. Kaňony jsou hluboké a divoké. Cesta je vysekaná do skal, co se samy drobí a padají na cestu. Jeden velkým kámen jsem trefil předním kolem, naštěstí pneumatika vydržela.
Samá serpentina, červený prach na cestě, ale kocháme se. Rozeklaná údolí, divoká, dole je řeka.

Do Barcelonnette doražíme přes průsmyk s děsně hrbolatou cestou nahoru i dolů, co křižuje sjezdovky a šlepry. Jsme vytřepaní děsně moc a bolí nás dlaně...hodně. Máme toho plné zuby.

Našli jsme hotel v centru, pro motorkáře. Mašiny jsou zase v garáži, jako skoro pokaždé.  Starý hotel, ale zatím asi nejlepší, protože má atmosféru. Jsou tam vystavené staré fotky ze začátku i poloviny 20. století z Toure de France.
Večeříme přímo na náměstí a zrovna tu probíhá jazzový festival. Všude jsou kavárny se sezením venku a všude hrají mladíci parádně jazz. Večer pak nějaká kapela. Je to parádní. My sedíme na zahrádce a cpeme se a dáváme si pivo.

Trasa: Carros - St-Laurent-du-Var - Nice - Monaco - Nice - Carros - Saint-Sauver-Sur-Tinée - Roubion - Sainte-Claire - Col d'Allos - Barcelonnette.
Cca 284 km.

25.7.2013, Barcelonnette, Francie

Mazali jsme z Francie až do Itálie, nahnali jsme asi 200 km po dálnici (asi 26 EUR), takže celkem 530 km. V děsným vedru zase. Teploměr ukazuje 38°C. My jsme v kůži. Mezi nohama žhavé motory. Ani při rychlosti 180 km/h to prostě nechladí. Pot z nás jen leje, ale naštěstí jsou tu benzínky a jsou otevřené a tak zastavujme a hodně pijeme.
Přišel jsem na chuť vyšším otáčkám motoru. Nad 7.000 se z mašiny stane opravdová bestie a ječí jako F1 :) A ten odpich! Ale je to dřina ji krotit, když na dvojku maže 150 km/h a pořád zrychluje. Je brutální!

Makáme, projíždíme, abychom se dostali zase do zajímavých míst. Smažíme to, rychlostní limit bereme jako doporučení na dvojnásobnou rychlost :)
Z Milana jedeme kolem jezera po SS36, asi 40 km a je to samý tunel, jen mezi nimi je tak 100 m volné nebe a pak zase mnoha kilometrový tunel. Je v nich snesitelných 29°C.

Zůstáváme ve městečku Aprica, v hotelu Italia, někde v horách, v lyžařském středisku, jsou tu vleky a sjezdovky.

Trasa: Barcelonnette - Embrun - Briancon - Turin - Milan - Bergamo - Lecco - Aprica.
Cca 520 km.

26.7.2013, Aprica, Itálie

Až na to, že jsme zaspali, se vlastně nic zvláštního nestalo.
Místo v 7:30 Leoš vyskočil v 8:15 a řval, že je čtvrt na dvanáct! :) Snídaně byla bez masa, ale na to už si od Francie zvykáme. Při odjezdu je 24°C, takže už to zase začíná...

Projeli jsme Passo Tonale, kde jsem byl 2x lyžovat. V létě to tu vypadá úplně jinak. A Leoš tam zase startoval motorku na všech čtyřech a se šroubovákama :)
Z Passo Tonale je úžasný asfalt, hladký, nádherný, užili jsme si cestu dolů.

Pak byl další Passo Giovo, kde jsme už byli s Leošem vloni. Pořád je ale 30°C, fuj!

Pak jsme projeli Berenerský průsmyk mimo dálnici, to bylo ještě OK, ale pak už to stálo za prd. Úzká silnice, samá vesnice a auta a náklaďáky a zákazy předjíždění. Na ty kašleme, ale v pátečním provozu se moc předjíždět nedalo.
Tak jsme to zapíchli v jednom penzionu cestou okolo v 18:00. Dali jsme si wiener schnitzel a 2 piva a jsme na maděru. Chvilku budeme zevlovat a pak chrnět.

Zítra dáme kameru dozadu a vyfotíme/natočíme Leoše zepředu. Příště dostane kameru na helmu i Leoš, ať mám já taky nějaké fotky.

Trasa: Aprica - Passo del Tonale - Merano - Jafenpass - Vipiteno - Innsbruck - Kirchdorf in Tirol.
Cca 359 km.

27.7.2013, Kirchdorf in Tirol, Rakousko

Tak ráno je zase krásně. Motorky vytahujeme po snídani z garáže a vyrážíme v 9:15 zase na cestu. Dnes asi dojedeme domů, míříme na Passau.

Za Passau dávám dozadu kameru a vyrážíme. Jedu ustálenou rychlostí, aby Leoš mohl hodně blízko. Leoš se projevuje jako 100% modelka, protože dělá gesta, blbiny a vůbec se i s motorkou pitvoří, pokud to vůbec jde.

Překračujeme hranice u Strážného a jedem dál, hledáme jídlo. Zajímavé, cestou jsme na nic nenarazili, co by nás zaujalo - zahrádka, stín a lidi. Nakonec hledáme ve Strakonicích v centru, ale tam jsou jen obchody a žádná restaurace. Nakonec jsme objevili jednu u pivovaru Strakonický Dudák. Asi je to jediná restaurace ve Strakonicích. Dobré jídlo, ale pod látkovýma slunečníkama se nehne vzduch a je na padnutí.

Asi z focení Leoše nic nebude, kamera byla přepnutá do nějakého divného režimu a myslím, že nebude ani jedna fotka. Možná jedna...nakonec se ukazuje, že nebyla ani ta jedna. Nezkontroloval jsem mód při zapnutí kamery a takhle to dopadlo. No, škoda....

Za Strakonicemi Leoš odbočuje a míří na Tábor, já pokračuji do Prahy.

Leoš dojel v pořádku a já taky. Máme za sebou okolo 3.500 km za 8 dní a výborné zážitky. Tak to zase zopakujeme, už Leoš uvažuje, kam pojedeme. Náhradní startovací relé ani pneumatiku ale nebereme :)

Trasa: Kirchdorf in Tirol - Bad Reichenhall - Laufen - Passau - Strážný - Strakonice - Praha (Tábor).
Cca 410 km.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (22x):


TOPlist