S Kymcem do Ruska a Kazachstánu - 2. část

Shrnutí cesty

4 roky jsem toužil někam se podívat, ať už do Ruska, znovu na Balkán a nebo do Turecka. Tímto výletem jsem všechny tyto plány spojil a udělal si trochu větší vyjížďku okolo komína.
Mnozí lidé se ptají proč jsem jel tak daleko a jaký to mělo smysl. A smysl to nemělo žádný, tedy asi ne pro ně samotné.
Já jsem chtěl jen vypadnout ze stereotypního života a užít si to pravé cestování po světě. Neměl jsem přesně naplánovanou cestu a jel jen podle mapy a aktuálního místa.
Občas byly momenty, kdy jsem měl špatnou náladu a byl ze všeho rozčarován. Ale to během chvíle opadlo a já si užíval všechny okamžiky, které jsem během jízdy zažil.
V průběhu cesty mě prakticky nic neohrozilo a vždy jsem se cítil v bezpečí. Měl jsem v sobě takovou tu vnitřní jistotu, že se mi nestane nic špatného. A pokud tomu věříte, tak se tak mnohdy i stane.
Počasí vyšlo naprosto parádně. Z celých 60 dní pršelo asi jen 6 dní. Nejhorší déšť byl předposlední den, a bylo to zrovna v období největších dešťů v Evropě.

Už od počátku jsem chtěl jet na 125ccm a bez jakýchkoliv sponzorů.
Kymco jsem si vybral jen z jediného důvodu. Předchozí motorku jsem měl 6 let a znal jsem ji do posledního šroubku. Na cestování má pro mé účely ty nejlepší vlastnosti – nízká váha spojená s obratností, jednoduchá technika na které se nemá prakticky co pokazit a nízká spotřeba s větší nádrží (dojezd cca 550 km).
Je to nenáročný pracant, který vás odveze opravdu daleko – potvrzeno Balkánem a i tímto výletem.
Ale jednu nevýhodu přeci jen má. I u této motorky odešel výfuk. Po dojetí domů se zjistilo, že cinkot způsobovaly uvolněné vložky ve výfuku. Řekl bych, že je to typická vada této motorky.
Ale jinak smekám klobouk co vše tato motorka vydrží.

Náklady na cestu

Přesné náklady nevím, ale má celková útrata se pohybovala okolo 33 000 Korun.

V tom je započítáná i cena za cestovní pojištění a víza (6200 Kč a 6000 Kč)
Zbytek je benzín, ubytování, jídlo, Sim Karty a nakonec drobnosti jako sprej na řetěz, redukce na nabíječku, vstup do jeskyně a další malé položky.

Spotřeba motorky se pohybovala okolo 2,5 - 2,75 litru na 100 km

Poznatky k zemím

Ukrajina

Silnice v horším stavu a mimo hlavní tahy jsou nekonečné záplaty a nerovnosti.
Cena potravin lehce nižší než u nás.
Krásně štíhle holky.
Benzín za cca 22 Korun

Rusko

Perfektní a nové silnice. Zde se do cest hodně investuje.
Taktéž krásné holky. Ale lidé se mi zdáli více uzavřenější, než např. v Kazachstánu a Turecku.
Cena potravin stejná jako u nás. Na jejich poměry mají drahé potraviny.
Benzín stojí kolem 16 Korun.
Neuvěřitelně velká země se spoustou lesů a zeleně.

UPOZORNĚNÍ
!!! Je dobré mít u sebe velký technický průkaz. Celník to po mě vyžadoval, ale nakonec se to dalo i bez něj !!!

Kazachstán

Silnice v horším stavu. Ale pomalu pracují na jejich zlepšení.
Velice milí a pohostinní lidé.
Cena potravin nižší než u nás. Nejsou zde studánky s vodou. Všichni ji kupují v 5 litrových barelech v obchodu a je drahá (cca 30-40 Korun).
Benzín stojí 10-11 Korun. Rozdíl mezi 92 a 95 je jedna koruna a rozdíl ve výkonu jsem nepoznal.
Rozlehlá a rovinatá země.

Gruzie

Silnice stejně kvalitní jak u nás. Jen blízko hranic je v dezolátním stavu a jede se po šotolině.
Benzín stál cca 15 Korun.
Malinká země s krásnou přírodou zaměřenou na turistický ruch.

Arménie.

Silnice lepší než v Gruzii.
Lidi vřelí a rádi si s vámi popovídají.
Benzín stojí cca 20 Korun.
Příroda je dle mě zajímavější než v Gruzii a je zde méně turistů. Líbilo se mi zde více než v Gruzii.
Nevýhoda celní poplatek 20 Dolarů v případě pobytu do 14 dní.

Turecko

Hlavní silnice jsou 4 proudové a to zajišťuje velké bezpečí a plynulost provozu.
Lidi pohostinní. Hlavně se mi líbily krásně zbarvené svatební šaty.
Drahý benzín, v přepočtu za 39-40 Korun.
Různorodá příroda. Na východě hory a chladno. Střední Turecko je nížina s příjemných klimatem a západ je velice teplý i uprostřed října. Rád bych se zde někdy vrátil a tuto zemi poznal více.

Balkán celkově

Asfalt kvalitní a je zde mnoho zatáček.
Krásné holky, hlavně když se umí pěkně obléci (neplatí pro Kosovo, zde se mi ženské moc nelíbily)
Benzín všude stojí okolo 28-30 Korun (vyjímkou je Řecko, zde zaplatíte okolo 43 Korun).
Krásná Balkánská krajina se spoustou vrcholků a zeleně.

Poděkování

Musím poděkovat všem dobrým lidem, které jsem potkal a kteří mi pomohli nalézt správnou cestu nebo si přišli jen popovídat. Zvláštní poděkování posílám Nurgule a Aslanovi, kteří mě skvěle uvítali v městě Kurchatov. A taktéž děkuji mému bráchovi, který mi pomohl s přípravou motorky a taky mi pomohl v průběhu cesty.
A díky všem, kteří sledovali mou cestu na FB stránce S kymcem do světa.