Moravsko - Česká expedice Gibraltar

13. den, úterý -  4.9.2012

Ráno v 10 hod odjezd do Tarify, je to nejjižnější cíp Evropy. Zde se slévá Atlantický oceán se Středozemním mořem.Po úžině která je odděluje se projdeme k pevnosti
a  uděláme si pár obrázků na všechny  strany. Stále je zde silný vítr a písečné duny se tvoří i přes zábrany.Pokračujeme na Gibraltar. Velmi silný provoz, na přechodu chtějí pasy, podařilo se nám ztratit. My objíždíme vnějším okruhem, tunel, mešita a sláva našli jsme se. Po mírném dohadování jsme našli i cestu nahoru na opičí skálu 20 EU/1 MOTO. Stálo to za to. Úžasný výhled,byli i ty opice. Natankovali jsme levný benzin a Pepa  u pumpy píchnul. Opravu provedl rychle a s fortelem,jako by se tím živil. Hlavního cíle bylo dosaženo a tak se začínáme obracet k domovu. Kemp Almayte Costa v Malaze.

Ujeto 250 km

14. den, středa -  5.9.2012

V ½10 vyjíždíme, jedeme kolem Granady, nádhernou krajinou pohoří Siera Nevada, využíváme neplacených dálnic,pokračujeme směrem Alicante,

Je teplo a hezky. V podvečer přijíždíme do města Benidorm. Město tvoří samé výškové budovy,malý Manhattan.Docela luxusní kemp.

Ujeto 523 km

15 den, čtvrtek -  6.9.2012

Dnes máme cíl Barcelonu. Hned po ránu se dělíme, hledáním ztrácíme hodinu. Za velkého vedra se prodíráme Valencií a  potom zase  dlouhé km po dálnicích. Při výjezdu z dálnice se na kruháku zase ztrácíme.Do kempu je asi 15km, po dohodě telefonem Jedeme tedy ve třech po krásné cestě kolem moře do kempu Tres Estrelas u Barcelony. Milan po chvíli doráží za námi.

Ujeto 540 km

16. den, pátek -  7.9.2012

Třetí volný den. Vyrážíme autobusem do Barcelony. Jedeme bez Pepy, ten shání novou gumu,jeho je dost sjetá a po defektu na Gibraltaru ji už moc nevěří. Byl to krásný výlet,pocourali jsme se po městě, prošli jsme se pěší zónou- je to jedna velká tržnice a hlavně jsme zamířili ke Gaudího chrámu „Sagrada Familia“, na kterém se stále pracuje a staví.Na delší chození je vedro, ve 3 hod se vracíme do kempu. Koupeme se a nad hlavami nám co chvíli vzlétá letadlo.Někdy i 4 za min. Kemp je hned vedle letiště. Je to paráda, ale také pěkný rachot.Večer naštěstí tolik nelétají, to zase komáři. Pepa se vrátil a září štěstím-má obutou novou gumu a Sakradu Familii stihnul shlédnout taky.

17. den, sobota -  8.9.2012

Ráno míříme směr Andorra a za ní Francie – viadukt Millau. Projíždíme Andorrou, samé hory, domy z kamene,je dost zataženo je to ponuré, ale krásné. Je tu levně, hlavně cigarety, alkohol i benzín, jenomže je sobota odpoledne a je všude zavřeno. Dáme si jen kafčo na náměstíčku, u pumpy natankujem levný benzín, nějakou tu levnější lahvinku koupíme tamtéž a pak již stoupáme vzhůru. Nejvyšší bod přes  který jedeme je 2460 m. A tady nahoře se pasou koně a procházejí se mezi motorkami a auty. Dostali moji svačinu. Sjíždíme Pyrenejemi  do Francie – velká paráda. Kemp v Alette je stále ještě asi 1000m vysoko.

Ujeto 365 km

18. den, neděle -  9.9.2012

O půl desáté jsme připraveni vyjet na prohlídku viaduktu v Millau.Stále klesáme z hor, zastavujeme na krásné vyhlídce asi 400 m vysoko,v  údolí je město  Mazamet. Pokračujeme na cestě k viaduktu, je dlouhý 2460 m ,7 pilířů, nejvyšší celkem 343 m,vozovka ve výšce 245m. Z podhledu impozantní.Vyhlídka je však dost vysoko nad údolím, neviděli jsme tedy celou výšku od řeky a vyhlídku na celkový pohled jsme při odjezdu propásli. Pokračujeme v cestě do kempu u města Arles. Stále hezké počasí, večer strašně štípou komáři. Jsme totiž v oblasti kolem řeky Rhony.

Ujeto 430 km

19. den, pondělí - 10.9.2012

Dnešní den míříme do Saint Tropez, zde jsme se vyfotili s četníkem Krišotem před policejní stanicí, lehce prohlédli město a hlavně přístav – nádherné letovisko. Pokračujeme do Monte Carla. Úplně jsme se však „zasekali“ v Nice (nádherné město),stojíme na všech křižovatkách,tady mají jen červenou  a ne zelenou vlnu. Blízko žádný kemp, proto zajíždíme asi 20 km do Itálie do kempu a ráno se vrátíme do Monaca.

Ujeto 363 km

20. den, úterý - 11.9.2012

Za pěkného rána vyjíždíme směr Monaco. Je nádherně a je to zážitek, jenom zaparkovat je „kumšt“. Projdeme se okolo  kasína,nakoukneme do přístavu,svezeme se kousek po trati F1 a jedeme směr Itálie. Průjezd horami je úchvatný, je docela teplo a k jezeru Lago di Garda v Itálii je  ještě daleko.Ve vnitrozemí však nejsou žádné kempy, uhýbáme tedy z cesty a kempujeme u jezera Viverone. Hezký večer, poslední v plné sestavě. Ráno odjíždí Pepa domů.Plánoval to na 3týdny a stýská se mu po mamině. Dojel to jedním vrzem až domů,skoro celou cestu v dešti.

Ujeto 345 km

21. den, středa - 12.9.2012

Po prohlídce jezera a okolí pokračujeme směr Lago di Garda, počasí se kazí a trochu prší.Zase se nám podařilo ztratit.Když se najdeme navlékneme nepromoky a jedeme.  Mraky a bouřka nám hrozí celou cestu,opravdu pršet však začalo když už jsme byli
v kempu.Tady u jezera hodinu čekáme, protože leje, stavíme stany ještě v mírném dešti. Sotva jsme naházeli věci do stanu, začalo znovu lejt. Ráno je  trochu chladněji, ale skoro jasno.

Ujeto 234 km

22. den, čtvrtek - 13.9.2012

Protože je ráno krásné počásko, zůstáváme u jezera (čtvrtý volný den bez motorek) a jdeme na prohlídku města Salo, na břehu Gardy proti kempu.. Je krásné, ale ještě hezčí je starobylé městečko Sirmione, na které jsme se přepravili při projížďce  lodí za 20 EU/os. Vracíme se docela unavení o ½ 6 večer, ale stálo to za to. Bolí nás zase jiné partie než na motorce.

23. den, pátek - 14.9.2012

Ráno jedeme okolo jezera,uzoučká silnice a samé tunely. Míříme na Cortinu ď Ampezzo přes přívětivé a slunné Dolomity.Nádherné výhledy,scéna se mění s každou zatáčkou. Překrásný výhled z passa nad Cortinou.Zase pěkně klikaté sjezdy dolů a pak už Rakousko. V Lienz  se s námi pozdě odpoledne rozloučil Mirek, jel celou noc domů.Nechtěl už trávit další noci ve stanu v chladném počasí. My s Milanem jedeme Alpami,zvolili jsme špatnou trasu, noc na krku a žádný kemp.Vracíme se 10km a nakonec bivakujeme u fotbalových kabin již za tmy. Je tu sucho a „poměrně teplo“. Teprve ráno vidíme,že jsme vedle kempu který jsme hledali,je však už mimo provoz.

Ujeto 290 km

24. den, sobota - 15.9.2012

Ráno je zima a mlha,koupili jsme známky, jedeme po dálnici a placenými tunely 10+4,5 EU směrem domů. Vyprašujeme to se zastávkou až na pořádný český oběd.Ještě trochu legrace po Praze a potom už Příhrazy u Mnichova Hradiště, kde mají sraz naši kamarádi „motodědci nad 60 let“. Moc hezky nás přivítali a myslím si, že to byla ta správná tečka za naší dlouhou cestou.