Mototrip 2023 - Chorvatsko

Ráno po zmapování situace kudy a kam pojedeme u snídaně nabýváme dojmu, že bychom to mohli dnes dát někam do Slovinska.

Po sbalení věcí, připevnění na mašinky nasedáme, na recepci vracíme klíče a míříme z Vrsaru směr Funtana - Poreč - Novigrad podél pobřeží. Co mě tu upoutalo na tomto úseku je nespočet kruháčů. Sotva hodíte trojku a už zas brzdíte na kruháč. Po chvíli už frčíme svižněji. Ovšem máme občas nějakou kolonu - příčina? Cyklisti uprostřed silnice a kdo tudy jezdí, ví, že je tu jen tak nepředjedete ani na motorce.

Po nějakém čase přijíždíme na tzv. Mirnadamm - nádhera a najíždíme na most Antenal, za kterým ihned zastavujeme, slejzáme a fotíme, kocháme se. Ke mně tady přišel nějaký Němec a očuhoval motorku. Po chvíli se mě ptá, jestli bych ho mohl vyfotit, jak na ní sedí. To jsem zdvořile odmítl a česky mu vysvětlil, že ženská, zubní kartáček a motorka se nepůjčuje. Tak se nechal vyfotit jen vedle motorky. Na oplátku nás pak cvaknul, než jsme odjeli. Týpek, nahrával si nás, jak odjíždíme...

Venku to začíná slušně pálit, takže jedeme směr Novigrad, kterým projíždíme a držíme se na dálnici směr Slovinsko. Zaplatit mýtné a za chvíli opouštíme Chorvatsko a vjíždíme do Slovinska. Cesta i provoz se celkem dá, někdy frčíme, někdy se táhneme za osobákama, kteří jedou i 30km/h.  Zastavujeme na OMV podél cesty někdy u Srgaši, doplňujeme nádrže a plánujeme, kam vlastně dneska dáme cíl. Je dopoledne, je krásně, takže po chvíli debatování nasedáme a zkusíme to dojet někam k Mariboru. Takže vyrážíme směr Koper a odtud pak na Lublaň. Koperem se projelo trošku hůře, doprava byla celkem hustá. Najíždíme na A1 a frčíme směr Lublaň. Kocháme se okolím, provoz je ideální a počasí nám přeje. Snažíme se zastavovat ideálně po cca 100-120 km. Na jednom odpočívadle se zdržujeme déle, dáváme si kafe a sledujeme, jak přijíždí policie - a je to tu, dostali jsme nápad. Necháme se vyfotit, jak nás zatýkají - po rozpravě se strážci dálnic nám tento nápad rozmluvuje nějaká policistka, prý je všude hodně lidí a měli by problém. Říkám "OK, to byl stejně nápad bratránka...a v brašnách má heroin..., tak nevadí a děkujeme" ... Nakonec si děláme aspoň selfíčko u čtyřkové Octavie. A pokračujeme v cestě... Cestou z odpočívadla ještě zdravíme uvědomělé "luxusky", které se tam promenádovaly okolo BMWéček svých borců...

Lublaní projíždíme celkem v poklidu, držíme se na Maribor - na jedné z benzínek už přemýšlíme, jestli to nenatáhneme do Rakouska, je odpoledne něco kolem 13 hodiny...to bychom dali. Taky padl návrh to dojet úplně domu...

V Mariboru se držíme na Rakousko, kam po chvíli přijíždíme. Rakousko, už jsme zas kousek Česku... Na první Shellce zastavujeme. Zatím máme za sebou něco málo přes 300km.
Tyjo upoutala mě tam zdejší sekačka v housce a byla fakt dobrá. Kafe, cígo, tekutiny a nádrž (neboť vím, že další benzínka bude asi za 300km) a je to tu - nápad, že to dneska dáme do Brodku. Tak jo!

Takže vážně frčíme směr Vídeň, cesta a provoz paráda, po 100km pauzičky na cígo a pití a u Vídně nám začal velmi houstnout provoz, bylo něco kolem 17. hodiny. Kolony kam se podíváš. Naštěstí jsou celkem široké uličky, takže na hulváta s opatrností projíždíme uličkama mezi auty a kamiony a držíme se na Brno... Celkem jsme tou Vídní v*jebali... zastavujeme ještě na benzínce doplnit palivo a zavolat domů...nasedat a jedeme, nyní už hrajeme trošku s časem, abychom nepřijeli o půlnoci. Bratránek chtěl noční jízdu, já zas moc ne, vrátil bych se do Vrsaru. Máme za sebou už dobrých 570 km a ještě nám cca 300 zbývá...

Frčíme směr Brno, po sjezdu z dálnice v Rakousku vjíždíme na hranice - ono už z dáli byl vidět hezky Mikulov. Projíždíme hranicemi a jsme v ČR...Miříme na Brno, provoz klasika, doprava celkem hadr, a do toho nám začal fest foukat vítr, když pominu slunce, které absolutně zaslepilo obzor, byla to celkem slušná jízda. Před Brnem cígo a poslední pauzička -  jedeme až do Brodku - už to máme jen 90 km. Slunce zmizelo a my vjíždíme pomalu do tmy. Jedem po D1 do Prostějova, kde se pak držíme na Brodek - vesničky, rozbitá cesta, pole, louky, tma....

Je 22 hodin a my jsme v cíli!!! Fakt jsme to dali...