Vandráci pokřtili svou první knihu

Pavel Liška, Jan Révai a Hynek Bernard v neděli 25. listopadu 2018 v hotelu Clarion Congress Prague slavnostně pokřtili svou cestopisnou knihu Sí, vole! – Vandráci na cestě Střední Amerikou. Obrazově bohatá publikace vychází z autentických cestovních deníků, které si hlavní aktéři vedli v průběhu své tři měsíce dlouhé motorkářské výpravy, během níž vznikal také televizní seriál Vandráci. Knihu vydalo nakladatelství BizzBooks a jejím kmotrem se stal slavný český cestovatel, etnolog a spisovatel Miloslav Stingl.

Tři kamarádi, tři motorkáři, tři aktéři dokumetárního seriálu Vandráci Vagamundos na cestě za dobrodružstvím po Střední Americe. Poznávají lidi, místní kulturu, zvířata a přírodu, karibský rum, ale hlavně sami sebe. Občas se dotýkají asfaltu a občas historie, občas pijí a koukají do ohně, smějí se, štěkají se a žasnou. Na cestě kladou otázky ostatním lidem a někdy klade cesta otázky jim. Čtenáře provedou svou první svobodnou, plánovaně neplánovanou jízdou napříč všemi státy střední Ameriky a prozradí jim mnoho zajímavého. Třeba kdo je posledním šamanem kmene Lakandonců a kam chodí Pavel, když jde tam, kam chodí každý sám..

„Kniha vynikajících českých umělců Pavla Lišky, Jana Révaie a Hynka Bernarda je skvělým vyprávěním o cestě tří bláznů do motorek napříč Mexikem a Střední Amerikou. Je také perfektním cestovním rádcem pro všechny, kdo by tuto krásnou oblast světa chtěli navštívit. Pro mě, milovníka mayské kultury, je i poctou této znamenité civilizaci,“ řekl o knize její kmotr Miloslav Stingl.

„Když jsem byla oslovena, jestli bych nepomohla dát dohromady knihu z vandráckých motodeníků pánů Lišky, Révaie a Bernarda, dlouho jsem neváhala. Představa knížky sestavené ze tří zdrojů, vyprávění, kdy se střídají tři úhly pohledu, mě uchvátila. Jak se později ukázalo, proces sestavování knihy byl dost dobrodružný a náročný. Snažila jsem se nikomu nenadržovat a použít z každého vándráckého deníčku to nejlepší, nejosobnější…“ prozradila editorka knihy Markéta Bidlasová.

TZ - (Odebírat články autora)