Testujeme české džíny Trilobite

Českou tradicí a značkou se dnes ohání kde kdo. Máme tu české motorky, spoustu českých výrobců doplňků a příslušenství a několik českých značek moto oblečení. Máme být na co hrdí, dalo by se říct. Jenže ne všechny značky a firmy v České republice také vyrábí. Stojí za tím především cenová konkurenceschopnost, a právě pro fajnšmekry, kteří chtějí opravdu český výrobek a nemají problém kvůli tomu sáhnout hlouběji do kapsy, jsou tu první motorkářské džíny vyrobené u nás.

Za značkou Trilobite stojí pánové z Bikers Crownu a veškeré práce na kalhotech od prvotních střihů přes všechny vývojové fáze až po finální produkt probíhají ve specializované dílně ve Východních Čechách. Samotné šití kalhot mají na starosti dvě švadleny, které denně zkompletují dvoje džíny. S výrobou jim pomáhají také moderní stroje pro výrobu těžké konfekce. Těžké proto, protože se pracuje s materiálem 15x pevnějším než ocel. Dyneema® je džínovina vyrobená z materiálu UHMWPE (polyethylen s ultra vysokou molekulární hmotností) a právě vlákna uvnitř tohoto denimu jsou silnější než ocel. Přesto jsou tak lehká, že plavou na hladině vody. Kalhoty by teda měly něco vydržet. K další ochraně v případě pádu přispívá set chráničů kolen a boků Trilobite® Premium Protection CE Level 2 nebo trojité vnější švy. Chrániče ctí českou, respektive česko-slovenskou výrobu, protože je vyrábí naši východní bratři. Věcí zlepšující komfort je 2% podíl elastanu ve struktuře materiálu a praktickou stránku věci zohledňuje 5 kapes a jedna skrytá kapsa na stehně.

Když nám kalhoty přišly, bylo hned na první pohled vidět, že jde o něco speciálního. Kluci si s tím vyhráli, džíny totiž dostanete v pěkné papírové krabici s novinami. Na nich je povídání o samotných kalhotách a návod k použití. Vtipný detail, co potěší. Obligátní visačky doplňuje jedna speciální, kde najdete fotku švadleny, její jméno, datum kdy byly kalhoty ušité a sériové číslo. To je vcelku důležité, proto je i na speciální kartičce, kde najdete také ostatní potřebné informace spojené s registrací kalhot. Jinak totiž nedostanete pětiletou záruku a nadstandardní servis, ale pouze standardní dvouletou. Co to znamená? V případě požkození kalhot, i když je to způsobeno uživatelem, vám zdarma kalhoty opraví, v případě nehody je tu ještě speciálni Crash Program. Ten funguje tak, že svou nehodu popíšete, zdokumentujete a pošlete to na centrálu spolu s poškozenými džínsy. Výrobce vše zanalyzuje a poznatky použije při vývoji dalších výrobků, za odměnu vám dá kalhoty nové. Jednoduché, přínosné, sympatické.

Po vytažení kalhoty působí fortelným dojmem už na omak, materiál je tlustší a džíny také v porovnání s obyčejnými něco váží. Rovný střih pěkně sedne a kalhoty jsou tak akorát široké, takže není problém je přetáhnout přes boty a zároveň to není žádný neforemný pytel. Taky mě potěšil jejich hodně civilní vzhled a pěkná barva, na pohled působí zkrátka parádně. Kalhoty jsou nově k dostání i v prodloužené variantě, což jsem se svou dlouhou hubenou postavou ocenil. Nohavice jsou o 5 cm delší, než u standardní verze, takže nedělám ostudu s holými lýtky. Při ježdění jsou pohodnlé a podle fotek musíte uznat, že vypadají fakt dobře. Jediný menší mínus je v jejich fortelnosti, protože když sluníčko přidá volume, je v nich při popostrkávání se městem celkem teplo. Jak vypadnete za jeho konec, je už zase všechno v pořádku a navíc si připadáte bezpečně. Jestli víte, že chcete něco echt českého s puncem originality a exkluzivity, připravte se, že to bude něco stát. Přesně čtrnáct a půl tisíce korun. Více informací najdete na stránkách Bikers Crownu.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm

Autoři článku obdrželi prémie 2.9 Kč od 9 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Procko přispěl 0.5 Kč
KAREL_PLAY3 přispěl 0.5 Kč
Související firma
  • Bikers Crown

Prodej motocyklového příslušenství, náhradních dílů a doplňků pro všechny typy motocyklů. Oficiální distributor více než 40 světových značek pro Českou republiku a Slovensko. Velkoobchodní distribuce v dealerské síti prodejen a servisů, sít vlastních maloobchodních prodejen, profesionální e-shop se ...