TEST, vskutku dlouhodobý

Minulé úterý převzal novinář, cestovatel a také dopisovatel našeho serveru, Jaroslav Šíma, dlouho očekávaný motocykl do ještě dlouhodobějšího testu. Předání se uskutečnilo za účasti mnoha médií u dealera značky BMW v Praze-Stodůlkách. Společnost AuTec Group se s Jardou Šímou dohodla na pětiletém testu motocyklu BMW F 800 GS, se kterým by měl za tuto dobu najet úctyhodnou porci kilometrů, rovných 200 000. Tedy, jak Jarda sám ihned dodal, dokonce 200 002 km, protože motocykl dostal už se dvěma najetými kilometry v rámci zprovoznění stroje.

BMW F 800 GS pro mě moc znamená a jsem rád, že se takovýto stroj na motocyklové scéně konečně objevil. Je to pro mě moderní pokračovatel pěti šťastných let s Africou Twin. Nepotřebuji na svých toulkách lítat dvěstěkilometrovou rychlostí a 85k výkonu je jistě dostatečných pro naše adventure cestování ve dvou“, prohlásil hned v úvodu své řeči.
Jak jistě dobře víte, má Jarda Šíma na svém kontě mimo nejrůznějších bláznivých jízd s motocykly, se kterými by se mnohý z nás nevydal ani na druhý konec Prahy, již několik dlouhodobých testů, přičemž za ty dlouhodobé považuje jen ty, které přesáhly hranici 100 000 km. Motocykl BMW F 800 GS je vybaven všemi potřebnými doplňky pro náročné cestování a Jarda jistě nejlépe ověří jejich životnost. Vedle ABS, nechybí palubní počítač, vyhřívané rukojeti, kryty rukojetí, centrální stojan, tankruksak, a také trojice nezbytných plastových, navíc teleskopicky zvětšitelných kufrů. Společnost AuTec Group bude jako majitel motocyklu provádět veškeré servisní práce, zatímco provozní náklady půjdou na vrub Jardy Šímy a jeho partnerů, kteří tak pomohou uskutečnění nezvyklého testu. Místo generálního partnera testu je však doposud volné, takže máte-li zájem zúčastnit se a podpořit tento zajímavý projekt, neváhejte.
Po zajetí motocyklu, které podle našich zpráv již proběhlo a Jardovi na něj stačily dva dny (1260 km), prochází BMW F 800 GS první garanční prohlídkou, po které se vydá již první červnový víkend na dalekou cestu přes Polsko a Pobaltské státy do ruského Petrohradu. Zde totiž startuje 12.6. dálková rallye St. Petěrburg – Peking, kterou bude naše známá manželská dvojice v sedle nového BMW doprovázet. Na čínská víza už nebyl čas, takže to bude „jen“ k čínské hranici a potom přes Kazachstán, Rusko, Ukrajinu a Slovensko zpět domů. Jarda předpokládá, že tato cesta přinese možná až 15 000 km a náš server motorkari.cz bude jako mediální partner testu, díky jeho online reportáži, samozřejmě u toho. V pravidelných intervalech budeme také sledovat stav motocyklu a veškeré servisní úkony, které testované BMW podstoupí.

TEST podporují:
Castrol, Mitas, Motopoint, Gold Fren, Ma-fra, Titax a Ultraseal.

Mediální partneři:
Supermoto
www.motorkari.cz
www.automotorevue.tv
Motomagazín

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)