Čech na Jawě objede svět!

To, co se tady na Motorkářích ve fóru řešilo v průběhu let tisícem slov, míří mílovým krokem ke skutečnosti. Více než 45 000 km měří trasa kolem celé planety, kterou se v průběhu osmi měsíců v sedle 35 let staré Jawy 350 pokusí zdolat český motocyklový novinář a cestovatel.

Čech na Jawě objede svět!
Projekt Jawa kolem světa podporuje nejen samotný výrobce motocyklů Jawa, ale i další subjekty české průmyslové a moto scény. S podtitulkem „Kde je vůle, je i cesta“ si dává za úkol dokázat, že i v malých českých podmínkách a v nelehké době lze dělat velké věci a nevzdávat se mužských snů. V tomto duchu se osamocený jezdec vydá na cestu kolem Země za řídítky stroje, se kterým by mnohý nejel ani na koupaliště… A bude-li tahle dvojice stát příští rok na jaře úspěšně ve svém cíli, půjde o prvního Čecha, který objel kontinuálně svět kolem dokola.
Startuje se na konci června 2013 z Prahy od budovy AČR v Opletalově ulici, čímž projekt navazuje na starou československou cestovatelskou tradici. Trasa vede východním směrem přes Ukrajinu a země Ruské federace do východní Asie, odkud se stroj i jezdec přepraví přes Tichý oceán do amerického Seattlu. Další trasa vede na jih celým americkým dvojkontinentem až do samého cípu Ohňové země na jihu Argentiny a zpátky do Buenos Aires. Odtud čeká dvojici další zaoceánský přesun do Evropy. V případě, že všechno dobře dopadne, bude mít motocykl i jezdec samostatnou expozici na motocyklové výstavě Motosalon 2014 v Brně na začátku března 2014.
Trasa je splnitelným kompromisem chtěného a možného a v současné době se pracuje na několika jejích variantách. Projekt nepostrádá díky samotnému motocyklu jistý retro nádech. V tomto duchu se bude muset jezdec na cestě obejít i bez jakéhokoliv doprovodu, technické asistence, GPS či satelitního telefonu.
Možnosti podrobného reportingu a sledování polohy jezdce na mapě poskytnou vlastní webové stránky www.jawakolemsveta.cz a sekce Cestování na serveru Motorkáři.cz. Motocykl je model 350/634 z roku 1978 a původně sloužil jako učební stroj autoškoly. Jeho 20 koní bude muset stačit na asijské dálavy, pouště, nadmořské výšky přes 3000 m a všechna klimatická pásma Země. Přes 80% součástí je původních a na motocyklu je provedeno jen minimum nezbytných změn. Tou nejvýznamnější je samozřejmě odstranění druhých řídítek…

Autorem a jezdcem zároveň je novinář a cestovatel Pavel Suchý - dlouholetý technický redaktor a později šéfredaktor renomovaného magazínu Supermoto v letech 1998 – 2012. Během své praxe najel již přes 500 000 kilometrů za řídítky více než 700 motocyklů, aktivní enduro jezdec, milovník historických motocyklů a automobilů. Na svém kontě má motocyklové výpravy do Afriky (1994/96/98), cesty po celé Evropě a evropské části Ruska i výpravy na Sibiř, na Krym, na ruský sever a do republik Dagestán, Čečensko, Tatarstán a Marij-El. K jeho motorkářským zkušenostem rovněž náleží Austrálie a JAR.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.02
Známkováno: 52x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist