bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Betka New pionýr -silnější motor
10.11.2010 v 20:28
Ahoj máte někdo zkušenosti s výměnou motoru u betky případně new pionýra??? na stránkách motoscootu píšou že se tam nechá dát až do 140 ale nic blíže. Jestli jste někdo motor měnil tak napište jaký se tam nechá dát a jaká jsou úskalí - uchycení, napětí akumulátoru, CDI...?? případně kde se dá silnější motor koupit. Díky za info

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

2.6.2012 v 08:34 | Nahoru | #31

FiffiQ píše: Co ses tu nedozvěděl? Ten motor je uplně stejnej. Jedinej rozdíl je vevnitř a ten tě nemusí trápit. A pak dva rozdíly venku A) motor je delší, což je logické, když má větší obsah (má větší zdvih) a za B) nevím jak u betky, ale některé tyhle motory mají automatickou spojku a když budeš mít novej motor se spojkou, musíš dávat pozor, kde na něm je páka spojky (na motoru) může být vpředu vedle válce, nebo nahoře na motoru - vždycky je po pravé straně, ale v té horní pozici by ti mohla třeba zasekávat o rám nebo tak něco.
Jinak uchycení je stejný, konektory stejný, všechno,.. takže jenom povolíš dva šrouby, odpojíš elektriku, karburátor a spojku (lanka). Dáš tam novej motor zapojíš elektriku, připojíš lanka a jedeš,.. práce na dvě hoďky.
A jak jsem říkal, pokud máš Betku s 6V rozvodem a koupíš motor s 12V dynamem, budeš muset změnit ještě CDI jednotku, regulátor dobíjení a zapalovací cívku. (a samo všechny spotřebiče - žárovky, klakson atd.).
Jinak LIFAN doporučuju, je to asi nejlepší značka mezi těmahle čínama. Ale pokud máš zbytečných ca. 20tis, klidně kup japonský Honda Nice, Takegawa a podobný,..


Práce na 2 hodiny... Já dával jinej motor do dirta a jediný, co sedělo, byly úchyty motoru do rámu Vše ostatní se muselo předělávat. Výfuk sem musel nechat naohýbat uplně jinak, jiný sací koleno, který sem musel ještě upravit spinnerem, jinej karbec, jinej filtr, z rámu sem musel odřezat různý držáky(kohoutu, CDI), který najednou překáželi, vymyslet jiný uchycení, konektory elektriky vubec neseděli, takže zas předělávky. Pak veliký sraní s olej.chladičem, vubec nešel sehnat spojovací materiál na hadice, musel jsem to nechat vyrobit na zakázku v kovodílně. Pak kryt pod motor, musel jsem vyrobit uplně jiný držáky. No z 2 hodin se mi to protáhlo na víc jak půl roku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

17.9.2012 v 20:44 | Nahoru | #32
Pokud někdo chcete dámvám odkaz, kde jsem koupil celej kit včetně hlavy za supr cenu. Betka táhá jak drak. Dodávaj to včetně trysky karburátoru a sady těsnění.

http://www.extremebi...ada-Jawa-Betka-75cm3

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

25.9.2012 v 14:37 | Nahoru | #33
symphoni> když už bych šel do kitu,tak asi ten 100 ccm.Jde o to,jestli to pak udrží spojka...opravdu je ten 75 ccm kit tak znát? měl jsi to před tím otevřený,nebo jsi měl sériovou restrikci?

Betka New pionýr -silnější motor

19.3.2013 v 18:05 | Nahoru | #34
Zdravím.Dávám do Yuki Quick(to samý jako Betka) motor Lifan 125 ccm.Neví někdo,jak zapojit elektriku? Z motoru vede 6 drátů ale nesedí mi barevně na elektriku v mopedu.Zapojil jsem to vylučovací metodou,ale nic.Po otočení klíčkem nemám elektriku.Neřešil to tu už někdo? Zítra kdyžtak doplním barvy drátů na motoře a na mopedu

Betka New pionýr -silnější motor

19.3.2013 v 19:37 | Nahoru | #35
Máš to ukostřený? Třeba budeš potřebovat jiný cdi..

Betka New pionýr -silnější motor

20.3.2013 v 08:36 | Nahoru | #36
CDI tam mám pro motor 125 ccm.Našel jsem na Googlu nějaký schémata,tak to dneska znova projdu a uvidím

Betka New pionýr -silnější motor

20.3.2013 v 11:13 | Nahoru | #37
Dráty na motoru: žlutej a bílej jsou světla (nezapojovat, dokud motor nepoběží), červeno-černej nabíjení VN cívky (přes CDI), zeleno-červenej je neutrál, modro-bílej je snímač otáček pro CDI, zelená je kostra. Projdi si co je co na origo motoru a přepoj to. Za začátku tě zajímá jenom červeno-černej, modro-bílej a zelenej. Až poběží motor, tak bych žešil zbytek. Na CDI by ti měly po zapojení zbýt dva volný dráty, jeden vede do VN cívky a druhý je chcípák. Je to jednoduché.

Betka New pionýr -silnější motor

20.3.2013 v 11:54 | Nahoru | #38
Díky těm schématům jsem to dal dokupy.Nevím proč,ale nešlo to kvůli tomu,že jsem neměl zapojenej drát neutrálu.Motor už běží,ale musel jsem vypodložit sací kolínko,protože karbec se opíral o válec,nedolíhalo kolínko na karburátor a tak to přisávalo falešnej vzduch.
Na první pohled ten motor o moc větší není.Podle mě neznalý oko to nepozná.Akorát asi vybrousím označení kubatury na válci.
Výfuk sedí,ale jeden úchyt neesedí cca o 1 cm,takže se to musí doladit.Je to ale poměrně dost hlučný.Dá se s tím něco dělat? Například kdybych tam místo filtru tvaru hrušky dal nějakej malej filtrbox s papírovou filtrační vložkou? Půjdu to teď projet,tak se uvidí.
Ještě by mě zajímalo,jestli jde nějak zprovoznit ukazování kvaltů? Na budíkách to ukáže jenom neutrál,dál to nechodí.

Naposledy editováno 20.03.2013 14:05:25

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

20.3.2013 v 14:09 | Nahoru | #39
Takže prubefahre proběhla dobře.Sešteloval jsem už i volnoběh a jede to oproti 50 ccm jako kráva Nechal jsem sériovou rozetu,ale pastorek na motoře je o zub větší.Maximálku tipuju tak na 80 km/h+ a odpich je neskutečnej.Na čtyřku to akceleruje asi tak,jako předtím na dvojku.Čtyřka teď pobere úplně všechno.A zdá se mi,že to teď i míń vibruje při rychlosti nad 50 km/h.
Až motor vychladne,podívám se ještě na svíčku,jakou má barvu.
Při ubrání plynu to lehce střílí do výfuku.Zvukovej projev ještě musím vyladit,protože zvuk jako 50 ccm to rozhodně nemá

Vyskytl se ale další problém: už 2x mi z karburátoru začal přepadem téct benzín,a to celkem dost.Vždycky,až jsem přijel k domu a zastavil.Při jízdě jsem si toho alespoń nevšiml.Když se to stalo poprvé po přehození motoru,karbec jsem rozdělal,ale zdálo se mi,že plovák chodí tak,jak má.Složil jsem to nazpět a bylo to v pořádku.Pak byly 2 jizdy v pohodě a teď z toho zase valí benzín.může být problém jinde než v plováku?Může to býr tím,že karburátor není v ideální rovině a je lehce z kopečka směrem do motoru?

Naposledy editováno 20.03.2013 16:05:26

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

22.3.2013 v 07:16 | Nahoru | #40
tady vkládám schéma motoru Lifan,kdyby to někdo chtěl řešit

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

22.3.2013 v 07:30 | Nahoru | #41
skacel99> Je to bordel pod jehlovým ventilem, který zavírá přívod benzínu. Taková malá špičatá šipka, na kterou tlačí jazýček plováku,.. je to tak vždycky. Vyčistit a použít filtr paliva.

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

22.3.2013 v 10:04 | Nahoru | #42
skacel99> Jak chceš, aby ti to ukazovalo ty kvalty? Ty tam máš na to display?
A co karbec? Ten tam máš z tý 50ky? A výfuk taky? Střílení z výfuku je nejčastější kvůli špatnýmu těsnění mezi hlavou a svodem.

Betka New pionýr -silnější motor

22.3.2013 v 12:08 | Nahoru | #43
Benzín už mi zase neteče.Pročetl jsem tu pár témat a došel jsem t té jehle.V jednom tématu se psalo,že zatřást s motorkou.Tak jsem to zkusil a celej včerejšek benzín netekl.Dneska uvidím.

No na původních budíkách je display,kterej ukazoval kvalty.Tady na to ale očividně není čidlo.
Karbec tam mám ten ,co má být(aspoň teda doufám,byl na tom motoře) pro 125ku.
Výfuk jsem nechal z 50ky,aby to bilo tichý.Rozteč šroubů seděla a zdá se mi,že průměr taky sedí.Jinak těsnění na svodu nemám žádný.Nebylo ani na jednom motoru.Takže to bude celej problém.

Betka New pionýr -silnější motor

22.3.2013 v 21:33 | Nahoru | #44
Nekupuj těsnění co na výfuk prodávají, plácni tam měděnou (nebo bronzovou) podložku - funguje to nejlíp. Mě to koupěný těsnění shořelo. Taky mám výfuk z padiny (Jawa Robby) a je to lepší, člověk alespoň tolik neprovokuje.
Ventil se dá vyčistit i zatřesením, bordel projde a odteče. Kdyby to nastalo ještě někdy, tak víš co s tím. Mě se dostalo smítko pod jehlu u Timisoary v Rumunsku. Na benzínce mi to trvalo 15 minut kompletně rozebrat a složit karburátor, ale místní měli podívanou jak prase. Víc mě ale štvalo, že mi vytekl možná půllitr benzínu, než jsem si toho všimnul.
Tenhle motor má jenom kontrolku na neutrál, ale ta zátka s kontaktama na všechny kvalty se dá dokoupit. Ovšem za předpokladu, že je tam stejný schéma řazení, což obvykle není. Pak si to sice můžeš koupit, ale zabiješ celej den přepojováním konektorů tak, aby to ukazovalo správně.

Betka New pionýr -silnější motor

23.3.2013 v 10:15 | Nahoru | #45
no asi na ten ukazatel kvaltů kašlu.Časem si na to určitě zvyknu,ale první jízda byla hrozná.Stará převodovka měla řazení N-1-2-3-4 a teď tam je 1-N-2-3-4

Betka New pionýr -silnější motor

23.6.2013 v 22:45 | Nahoru | #46
Ahoj lidi mám dotaz mám Hero Gizmo Sport což je motor jak v Betce jen by měl být od série 72ccm ale je to schváleno jako 50 v papírech.Chtěl bych to trochu poladit aby to ve dvou jelo líp do kopce ale zase rvát tam motor z Pitbika to radši ne tak mě napadlo kitovou sadu nevíte jestli někde prodávaj i třeba 90ccm bez toho aby se musel půlit motor?Tady sem našel 107 ale to je právě z půlením kvůli klice : http://www.extremeb...da-Jawa-Betka-107cm3 jinak mě napadlo jestli to už nemám vyběhané má to najeto 15708 km.Tak mě ještě napadlo tohle koupit a zajet.Díky tady foto toho motoru



Betka New pionýr -silnější motor

24.6.2013 v 22:42 | Nahoru | #47
Ser na kit, kup 125ku motor za 5tis seženeš novej.

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

26.6.2013 v 22:27 | Nahoru | #48
A kde zatim sem viděl jen dražší,stačil by i 110ccm bohatě a ten je snad levnější

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

27.6.2013 v 17:06 | Nahoru | #49
El_Burro> Ser na 110ccm a kup si 125ccm . Mám stejný, jen se startérem (+300kč) a úplná spokojenost.

Betka New pionýr -silnější motor

28.6.2013 v 18:45 | Nahoru | #50
FiffiQ: Tak jo no koukám stojí stejně jako ta 110 co tam majé,a brousil si nějak ten vyražený obsah na válci?Kolik to pak tak žere ta 125?Mě se líbí jak tohle 72 je fakt úsporný ale to podle mě nebude takovej rozdíl zas

Betka New pionýr -silnější motor

28.6.2013 v 20:33 | Nahoru | #51
Jo vybrousil jsem to, ale nikdo to nikdy neřešil. Já mám 125 Lifan s 22mm difuzorem karburátoru a žere to od 2 do 2.5 litru. Tuhle 125 Zonsheng mám v druhé motorce se stejným nastavením. Rychlost je tak do 80 max (na rovině), optimální cestovka je kolem 70. Byl jsem s tim v Rumunsku, Chorvatsku, Slovinsku a nikdy žádnej problém.

Betka New pionýr -silnější motor

1.7.2013 v 09:32 | Nahoru | #52
Jo ještě teda dotaz když jsi to vybrousil čím si to pak stříknul nějakou vypalovací černou nebo barvou na kamna?

Betka New pionýr -silnější motor

1.7.2013 v 10:57 | Nahoru | #53
Myslím, že něčím takovým. Jenom aby to nerezlo.

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

1.7.2013 v 21:56 | Nahoru | #54
Já mam 155cc zongshen a žere to prd, a to jezdim jen terén. Počítám taky tak těch 2,5l.

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

2.7.2013 v 13:01 | Nahoru | #55
SuperSic58> Máš pravdu, když jsme jeli do Rumunska, tak kluci co mají 140 nebo 150ccm měli při dálkových přesunech, výrazně nižší spotřebu. Je to tím, že oni z toho vymáčknou těch 80 (průměr byl 60km/h na trase 500km), kterýma jsme svištěli tou kukuřicí při nižších otáčkách, zatímco já jsem jel prakticky celou dobu plnej plyn. Nicméně 500km plnej plyn, 38°C a motory jely jak splašený - je to fakt nesmrtelnej koncept.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.3.2014 v 21:49 | Nahoru | #56
FiffiQ> Ja mam dotaz ohledne motoru. Sel by dat motor z betky na babetu 210? Premyslel jsem o tom tak ze by se musely dat jine brzdy na zadni kolo misto bubnovych kotoucove a neni potreba nejake povoleni na prestavbu? Diky za radu. Michal

Betka New pionýr -silnější motor

11.3.2014 v 22:16 | Nahoru | #57
Tk přeměř ůchyty na rám A bába má hnací řetěz napravo, na 4t je nalevo..

Betka New pionýr -silnější motor

11.3.2014 v 22:16 | Nahoru | #58
Tk přeměř ůchyty na rám A bába má hnací řetěz napravo, na 4t je nalevo..

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.3.2014 v 22:27 | Nahoru | #59
zabak007> Jak píše Sic a těch problémů je tam víc. Přestavba za desetitisíce a nebo nelegálně jezdit ... Dle mě je to hodně námahy a výsledek, který tomu neodpovídá.

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

20.1.2015 v 21:53 | Nahoru | #60
nazdar.

mam betku 50ccm verziu a motor Loncin 125ccm ktory do nej chcem namontovat. odmontoval som 50 ku a prve co som si vsimol bolo ze nove 125kove koleno na karburator nesmeruje rovno do zadnej casti motorky, ale kusok dolava. to by este ani tak nevadilo. problem je, ze ked je ci uz povodne alebo nove sirsie koleno namontovane spolu s novym motorom 125 tak sa dostava do priestoru kde je normalne nadrz. tym padom tam nenarvem povodnu nadrz ak je tam 125 motor. co mi napadlo je zohnat inu nadrz.
vedeli by ste mi niekto poradit co bude najlepsie urobit?
ak bude treba, mozem to odfotit.

Kubo

Naposledy editováno 20.01.2015 21:55:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výbrus válce Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 50/555 Pionýr, ... DrevoKocurik 0 7.9.2021 v 09:48 DrevoKocurik
New Pionýr (Betka) se dusí - hladin... Motoscoot New Pionýr MyRow 4 10.9.2019 v 22:29 MyRow
betka po dlouhém stání nestartuje TMEC Betka, Kentoya Twinshot 50, Motoscoot New Pionýr Dear.Daniel 9 8.7.2017 v 21:12 Vítězslav_Máří
Jediná Facebook skupina Jawa Betka ... TMEC Betka, Motoscoot New Pionýr, Motoscoot Jawa Betka michalmnichCZ 0 18.5.2017 v 19:37 michalmnichCZ
Výběr padesátky na male velké dobro... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Jawa 50/20 Pionýr, TMEC Jawa New... Milunie 31 11.5.2015 v 18:49 televize


TOPlist