globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Betka New pionýr -silnější motor
10.11.2010 v 20:28
Ahoj máte někdo zkušenosti s výměnou motoru u betky případně new pionýra??? na stránkách motoscootu píšou že se tam nechá dát až do 140 ale nic blíže. Jestli jste někdo motor měnil tak napište jaký se tam nechá dát a jaká jsou úskalí - uchycení, napětí akumulátoru, CDI...?? případně kde se dá silnější motor koupit. Díky za info
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 20:38 | Nahoru | #1
Kamarad daval motoru z pitbike. Tady pod jmenem frantas z Bene

2 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 20:48 | Nahoru | #2
Motor je úplně stejný, uchycení na milimetry. Všechny součástky jsou stejný jenom vyměníš motor a jedeš dál - jen je nutno zjistit, jestli tvoje Betka není na 6V (některé jsou). Pak bys musel koupit jinou baterii a stabilizátor napětí. Jinak jenom vyměnit a jezdit.

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 20:53 | Nahoru | #3

FiffiQ>Motor je úplně stejný, uchycení na milimetry. Všechny součástky jsou stejný jenom vyměníš motor a jedeš dál - jen je nutno zjistit, jestli tvoje Betka není na 6V (některé jsou). Pak bys musel koupit jinou baterii a stabilizátor napětí. Jinak jenom vyměnit a jezdit.


no a kde takový motůrek koupit???

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 20:57 | Nahoru | #4

aklenot>Kamarad daval motoru z pitbike. Tady pod jmenem frantas z Bene


teda že jsem se nezeptal rovnou...

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 21:04 | Nahoru | #5
Jde to až do 125ccm. Nejedná se o výměnu motoru ale jeho úpravu. Velmi zjednodušeně řečeno jiný píst válec, hlava. Myslím, že největší kubatůra má 12,5 koně, ale je jen pro závodní účely, takže může být problém s životností a zárukou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 21:07 | Nahoru | #6

Milos1>Jde to až do 125ccm. Nejedná se o výměnu motoru ale jeho úpravu. Velmi zjednodušeně řečeno jiný píst válec, hlava. Myslím, že největší kubatůra má 12,5 koně, ale je jen pro závodní účely, takže může být problém s životností a zárukou.


no to já bych byl nakloněnspíš výměně kus za kus, když by to byl možné...

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 22:21 | Nahoru | #7
Jen by mě zajimalo proč to chceš udělat ? Chceš balit holky s fichtlem který jede 120?

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 22:36 | Nahoru | #8

Raptík>no to já bych byl nakloněnspíš výměně kus za kus, když by to byl možné...


Proč měnit motor? Jde to v pohodě nakitovat. K tomuto motoru je u nás k mání /tedy v ČR/ dost veliký výběr kitovacích sad od 70 až do 125ccm. Asi do 80ccm se kituje pouze výměnou válce a pístu, dál se už mění hlava s ventiy, klika a píst pochopitelně /jiný zdvih/. U mý motorky /není to sice Betka, ale má stejnej motor/ jsem kitoval na 110ccm. Tedy dělali to v servisu, včetně změny sekundárního převodu, tedy větší pastorek. Nárůst tvýkonu je více než markantní, všechny kopce, i ty kde jsem zoufale jel s padinou za 1, jedu nyní za 4. Pouze jsem ještě dodával chladič oleje, kvůli lepšímu chlazení. Důležitá věc: po nakitování se to musí znova zajíždět, jako nový motor. Tedy minimálně 1000 km decentně jezdit. Rozhodně se to vyplatí. Pouze je nutný mít papíry na A1 /do 125ccm/. To, pokud se to nějak provalí, budeš mít problémy jen s technickou. Sice dost blbý, ale jen problémy. Když budeš mít v notách pouze skupinu AM, /třeba i jako dodatek k autu/ jseš ve fatálním průseru. Na to dost pozor, bere se to pak jako kdyby si jel bez papírů.

Naposledy editováno 10.11.2010 22:39:16

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

10.11.2010 v 23:32 | Nahoru | #9
no a ted me rekni jak na technicky a nebo policajt pri kontrole zjisti ze je tam valec na 125 nebo 80 ccm .... ja bych jim to nerek

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 00:38 | Nahoru | #10
Ty by si nepoznal rozdíl např. přes 50ccm motorem oproti 125ccm velikostně To poznat jde .. např. když porovnáš motor např. z bratrové dávné Aprilie AF-1 Futury a nějaký 80ccm tak to šlo poznat i velikostně teda pokud to nemáš jak na těch betkách .. malý motor ale žebrování jak kráva .. :) ale ze zkušeností co se týče přehřívání např. babetty při jízdě do kopce atd.. tak to masivní žebrování celkem pomáhá

Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 01:22 | Nahoru | #11
http://www.travamotosport.cz/motory/97-motor-shineray-125ccm.html Todle? :)

Naposledy editováno 11.11.2010 01:22:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 05:52 | Nahoru | #12

Donardson>Jen by mě zajimalo proč to chceš udělat ? Chceš balit holky s fichtlem který jede 120?


Kdybys trochu četl diskuze tak dobřevíš, že každých 50 ccm objemu prodlouží péro o 8,6 mm a takle hloupě by ses mě neptal

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 06:21 | Nahoru | #13

Raptík>Kdybys trochu četl diskuze tak dobřevíš, že každých 50 ccm objemu prodlouží péro o 8,6 mm a takle hloupě by ses mě neptal



Parádní odpověď

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 07:54 | Nahoru | #14

R4Zzy>Ty by si nepoznal rozdíl např. přes 50ccm motorem oproti 125ccm velikostně To poznat jde .. např. když porovnáš motor např. z bratrové dávné Aprilie AF-1 Futury a nějaký 80ccm tak to šlo poznat i velikostně teda pokud to nemáš jak na těch betkách .. malý motor ale žebrování jak kráva .. :) ale ze zkušeností co se týče přehřívání např. babetty při jízdě do kopce atd.. tak to masivní žebrování celkem pomáhá


velikost valce bych vubec neresil.... proste je to 50tka a hotovo a je na tom policajtoj aby me na silnici dokazal ze ne....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 08:02 | Nahoru | #15

curdaracer>no a ted me rekni jak na technicky a nebo policajt pri kontrole zjisti ze je tam valec na 125 nebo 80 ccm .... ja bych jim to nerek


Samozřejmě že vizuelně kitovaný motor nepozná ale záměnu za 125 ccm už ano.Další věc že když by se stala dopravní nehoda,tak pojišťovny dnes velice rádi nechávají vozidla prověřit soudními znalci,právě třeba kvůli navýšení výkonu aj.Pak by jsi to všechno zaplatil a ještě nesl následky za řízení vozidla bez platného oprávnění.Nebude dlouho trvat a i naši poldové budou mít mobilní brzdu na měření výkonu(na západě běžná věc) a můžeš mít taky problém.Můj názor je,udělej maximálně kit 70 ccm,je to jen výměna válce a pístní sady,dej karburátor ze 125 ccm,lepší vzduch. filtr,natryskovat a chodí to taky hezky.Motor bych ale neměnil.Ahoj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 08:51 | Nahoru | #16

Mechanikus>Samozřejmě že vizuelně kitovaný motor nepozná ale záměnu za 125 ccm už ano.Další věc že když by se stala dopravní nehoda,tak pojišťovny dnes velice rádi nechávají vozidla prověřit soudními znalci,právě třeba kvůli navýšení výkonu aj.Pak by jsi to všechno zaplatil a ještě nesl následky za řízení vozidla bez platného oprávnění.Nebude dlouho trvat a i naši poldové budou mít mobilní brzdu na měření výkonu(na západě běžná věc) a můžeš mít taky problém.Můj názor je,udělej maximálně kit 70 ccm,je to jen výměna válce a pístní sady,dej karburátor ze 125 ccm,lepší vzduch. filtr,natryskovat a chodí to taky hezky.Motor bych ale neměnil.Ahoj


ano pro případ nehody by možna mohl bejt problém ale jinak bych zas tak velkej strach neměl a z brzdy uz vubec ne.....

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 08:59 | Nahoru | #17

curdaracer>ano pro případ nehody by možna mohl bejt problém ale jinak bych zas tak velkej strach neměl a z brzdy uz vubec ne.....


Jasný,to je jen v krajním případě.Netvrdím že se na to příjde,jen jsem upozornil na rizika.Sám se zabívám kitováním a zvyšováním výkonu,tak že na to zákazníka vždy upozorňuji.Čau

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 13:21 | Nahoru | #18

Raptík>Kdybys trochu četl diskuze tak dobřevíš, že každých 50 ccm objemu prodlouží péro o 8,6 mm a takle hloupě by ses mě neptal



Mě to na ňufíčku prodloužilo péro ještě víc Asi dobře zajetý motor

Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 17:01 | Nahoru | #19
Na Betku se dá koupit sada SHUPA 82ccm.
Potřebné díly pro výměnu:
Píst 1 ks 197,00 Kč
Sada pístních kroužků 1 ks 186,00 Kč
Těsnění pod válec 1 ks 41,00 Kč
Válec 1 ks 1553,00 Kč
Těsnění pod hlavu 1 ks 69,00 Kč
Řetězové kolečko 16 zubů 1 ks 647, 00 Kč
Těsnění výfuku 1 ks 12,00 Kč

Výkon to trochu zvedne, ale i vybrace. Zvýší se komprese a při startování se občas stane, že spojka prokluzuje. Bohužel, spojka na Betce je hodně slabá! Jinak to celkem funguje.
PS: Brzdy na Betce !!!

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 19:33 | Nahoru | #20
Určitě to NEKITUJ! Je mnohem lepší koupit celý motor. Na technickou pak motor vyměníš.
Hele, ono ti to stejně s tou 125 pojede max. 80, takže bych to nebral jako nějáký extra problém. Já mám Hondu DAX (z ní ten motor typově vychází, do milimetříku to číňani okopírovali) a než trápit 40 let starej motor, tak tam mám 125 LIFAN - stál 6tis.
Koupíš ho ve všech shopech s pitbike,..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 21:16 | Nahoru | #21

FiffiQ>Určitě to NEKITUJ! Je mnohem lepší koupit celý motor. Na technickou pak motor vyměníš.
Hele, ono ti to stejně s tou 125 pojede max. 80, takže bych to nebral jako nějáký extra problém. Já mám Hondu DAX (z ní ten motor typově vychází, do milimetříku to číňani okopírovali) a než trápit 40 let starej motor, tak tam mám 125 LIFAN - stál 6tis.
Koupíš ho ve všech shopech s pitbike,..



80 bych neřikal. Mě ten starej motor (125ccm) jezdil i přes 70 kopec nekopec, a na rovině i kolem 90, ale už byl dost vylítanej, olej papal nemálo. Pak co sem koupil novej motor taky 125, tak ten chodil o poznání líp, ale měl dost slabej vršek, určitě potřeboval poštelovat, ale i tak jezdil po rovině, když fouk dobrý vítr přes 90km/h, a po dálnici sem ho rozhulákal i na 105, a to docela obstojně. A to věřím že by zvlád i delší kvalty, ale já už delší nesehnal (tehdy).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 22:20 | Nahoru | #22

frantas>80 bych neřikal. Mě ten starej motor (125ccm) jezdil i přes 70 kopec nekopec, a na rovině i kolem 90, ale už byl dost vylítanej, olej papal nemálo. Pak co sem koupil novej motor taky 125, tak ten chodil o poznání líp, ale měl dost slabej vršek, určitě potřeboval poštelovat, ale i tak jezdil po rovině, když fouk dobrý vítr přes 90km/h, a po dálnici sem ho rozhulákal i na 105, a to docela obstojně. A to věřím že by zvlád i delší kvalty, ale já už delší nesehnal (tehdy).



Inu, je fakt, že můj stroj už má leccos za sebou. A nový motor by potřeboval i kopletně nový zbytek stroje (ložiska a všechno to, co přidává jakýkoli odpor) a seštělovat.
Mám tam lehčí převod, abych nemusel moc řadit, takže mi táhne do kopce i na 4 a taky není ještě úplně zajetý. Mám zatím jenom nějákých 1.200km,.. Takže možná že pak ještě změním názor.
Ale měřený je to japonským tachometrem, který ukazuje úplně přesně - z kopce to dá 90, po rovince to dává 70/80.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

11.11.2010 v 23:42 | Nahoru | #23

FiffiQ>Inu, je fakt, že můj stroj už má leccos za sebou. A nový motor by potřeboval i kopletně nový zbytek stroje (ložiska a všechno to, co přidává jakýkoli odpor) a seštělovat.
Mám tam lehčí převod, abych nemusel moc řadit, takže mi táhne do kopce i na 4 a taky není ještě úplně zajetý. Mám zatím jenom nějákých 1.200km,.. Takže možná že pak ještě změním názor.
Ale měřený je to japonským tachometrem, který ukazuje úplně přesně - z kopce to dá 90, po rovince to dává 70/80.



Žádný tachometr neukazuje 100% přesně

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

12.11.2010 v 18:36 | Nahoru | #24

R4Zzy>Žádný tachometr neukazuje 100% přesně



Nechal jsem si to změřit od pánů co mi pomáhají a chrání na letišti. Jel jsem 50 a on mi řekl 50.2, takže si myslím, že to je vcelku přesný,..

2 reakcí na tento příspěvek Betka New pionýr -silnější motor

13.11.2010 v 09:57 | Nahoru | #25
Naper tam 160cc motor s 18ti kobylama a budeš mít mopeda-žihadlo. Od semaforů po zadnim a kilo tam budeš mít než řekneš famfrpál... Mrkni na ooracing.cz nebo dirtbike.cz. Zas ale co na takový zatížení řekne rám a hlavně ty bubínkový brzdy ti nedodaj moc pocit bezpečí... Viděl sem jednou libově upravenýho new pionýra, komplet v černý barvě, 180cc motor, 25 koní, 6ti kvalt, kotoučový brzdy, jinej podvozek, vyztuženej rám, lítal 140 a stovku měl pod 5 vteřin... wow!

Betka New pionýr -silnější motor

13.11.2010 v 11:08 | Nahoru | #26
zkus tam nacpat motor co mam ja v Betce, 450 tahne hezky

(reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

13.11.2010 v 11:26 | Nahoru | #27

Tom_Riddle>Naper tam 160cc motor s 18ti kobylama a budeš mít mopeda-žihadlo. Od semaforů po zadnim a kilo tam budeš mít než řekneš famfrpál... Mrkni na ooracing.cz nebo dirtbike.cz. Zas ale co na takový zatížení řekne rám a hlavně ty bubínkový brzdy ti nedodaj moc pocit bezpečí... Viděl sem jednou libově upravenýho new pionýra, komplet v černý barvě, 180cc motor, 25 koní, 6ti kvalt, kotoučový brzdy, jinej podvozek, vyztuženej rám, lítal 140 a stovku měl pod 5 vteřin... wow!



A co zbylo z původní motorky ,.. Ale je fakt, že je stylový mít něco, co vypadá jako Babetta a předjede tě to ani nemrkneš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

20.11.2010 v 22:47 | Nahoru | #28

Tom_Riddle>Naper tam 160cc motor s 18ti kobylama a budeš mít mopeda-žihadlo. Od semaforů po zadnim a kilo tam budeš mít než řekneš famfrpál... Mrkni na ooracing.cz nebo dirtbike.cz. Zas ale co na takový zatížení řekne rám a hlavně ty bubínkový brzdy ti nedodaj moc pocit bezpečí... Viděl sem jednou libově upravenýho new pionýra, komplet v černý barvě, 180cc motor, 25 koní, 6ti kvalt, kotoučový brzdy, jinej podvozek, vyztuženej rám, lítal 140 a stovku měl pod 5 vteřin... wow!


no já bych tam prdnul něco do těch 150 jen nevím zda tam ten motor snadno a rychle dostanu. Proto scháním nějaké info, ale nic moc konkrétního jsem se tady nedozvěděl. celkem se mi líbí ten lifan 125 takže ho tam asi vrazim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Betka New pionýr -silnější motor

21.11.2010 v 11:30 | Nahoru | #29

Raptík>no já bych tam prdnul něco do těch 150 jen nevím zda tam ten motor snadno a rychle dostanu. Proto scháním nějaké info, ale nic moc konkrétního jsem se tady nedozvěděl. celkem se mi líbí ten lifan 125 takže ho tam asi vrazim



Co ses tu nedozvěděl? Ten motor je uplně stejnej. Jedinej rozdíl je vevnitř a ten tě nemusí trápit. A pak dva rozdíly venku A) motor je delší, což je logické, když má větší obsah (má větší zdvih) a za B) nevím jak u betky, ale některé tyhle motory mají automatickou spojku a když budeš mít novej motor se spojkou, musíš dávat pozor, kde na něm je páka spojky (na motoru) může být vpředu vedle válce, nebo nahoře na motoru - vždycky je po pravé straně, ale v té horní pozici by ti mohla třeba zasekávat o rám nebo tak něco.
Jinak uchycení je stejný, konektory stejný, všechno,.. takže jenom povolíš dva šrouby, odpojíš elektriku, karburátor a spojku (lanka). Dáš tam novej motor zapojíš elektriku, připojíš lanka a jedeš,.. práce na dvě hoďky.
A jak jsem říkal, pokud máš Betku s 6V rozvodem a koupíš motor s 12V dynamem, budeš muset změnit ještě CDI jednotku, regulátor dobíjení a zapalovací cívku. (a samo všechny spotřebiče - žárovky, klakson atd.).
Jinak LIFAN doporučuju, je to asi nejlepší značka mezi těmahle čínama. Ale pokud máš zbytečných ca. 20tis, klidně kup japonský Honda Nice, Takegawa a podobný,..

Betka New pionýr -silnější motor

22.5.2012 v 19:13 | Nahoru | #30
vidím,že je tu už delší dobu mrtvo,ale stejně se zeptám:jde na Betce či New Pionýrovi udělat něco s výkonem u 50 ccm bez kitování? myslím tím karburátor,výfuk a podobně
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výbrus válce Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 50/555 Pionýr, ... DrevoKocurik 0 7.9.2021 v 09:48 DrevoKocurik
New Pionýr (Betka) se dusí - hladin... Motoscoot New Pionýr MyRow 4 10.9.2019 v 22:29 MyRow
betka po dlouhém stání nestartuje TMEC Betka, Kentoya Twinshot 50, Motoscoot New Pionýr Dear.Daniel 9 8.7.2017 v 21:12 Vítězslav_Máří
Jediná Facebook skupina Jawa Betka ... TMEC Betka, Motoscoot New Pionýr, Motoscoot Jawa Betka michalmnichCZ 0 18.5.2017 v 19:37 michalmnichCZ
Výběr padesátky na male velké dobro... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Jawa 50/20 Pionýr, TMEC Jawa New... Milunie 31 11.5.2015 v 18:49 televize


TOPlist