globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: anketa- Bezpečnost motorkářů.
 
2.11.2010 v 16:53
Na základě předešlého vlákna o bezpečnosti motorkářů, vyhlašuji anketu, z vámi vybraných řešení.
Anketa: Co podle vás zvýší nejvíce bezpečnost motorkářů?
Zrušení povinného svícení aut.
13%
42
Barevné odlišení světel motocyklů.
1%
4
Zvýšit povolený hlukový limit motocyklů.
1%
2
Změnit způsob opravy silnic -štěrk na vozovce
65%
205
Zúžit přední sloupky v autech- viditelnost
1%
3
Povinné reflexní prvky na moto. : (
1%
3
Přísnější pravidla pro výdej Ř.O.
12%
39
Přísnější postihy přestupků. : (
1%
4
Svodidla, co nerozkrájí motorkáře.
4%
13
komunikace mezi vozidly " car x car "
0%
1
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 08:58 | Nahoru | #61

1100Virago>Vy, co hlasujete pro zrušení povinného svícení aut, si uvědomte jednu věc: Že to neznamená, že auta zhasnou! To by musel být "zákaz denního svícení"! Takže tím, že se povinnost zruší, se dosáhne jen toho, že část aut zhasne a část bude svítit pořád. A bude to ještě horší, než je teď.
Zákaz denního svícení prosadit nejde, protože nejde definovat, kdy začíná a končí "den". Podle počasí a období je někdy tma dříve, někdy později. A vy chcete dát policajtům tak luxusně gumové pravidlo, na kterém budou moci za soumraku a úsvitu utopit každého?



jestli se svítí nebo ne je úplně jedno protože auto by řidič neměl přehlídnout v žádném případě. Všechny tyhle návrhy maj jedno společný a to je to že snímaj část odpovědnosti z řidiče a přenechávaj jí nastavenejm pravidlům, a čím víc pravidel tím hůř lidi řídej. Pak je hrozně jednoduchý vymluvit se já ho neviděl protože jedinej nesvítil, dokonce to zní že mám pravdu, ale ve skutečnosti jsem prostě nedával pozor.

e: písmenko

Naposledy editováno 03.11.2010 08:59:11

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 10:40 | Nahoru | #62

demon90>mariano> Stemi ridicaky,nedavno jsem videl nejakou diskuzi s Humlem a padlo tam.6e by ridicaky mely byt od 17 let s jizdou se s rodicem.A papiry na zkousku...



řidičáky do aut "od 17 se spolujezdcem" je fajn nápad - člověk se trochu vyjezdí pod dozorem

as řidičáky na zkoušku taky souhlasím...i když fungovat to před dvaceti lety, asi mi ho sebrali

3 reakcí na tento příspěvek anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 13:50 | Nahoru | #63
Tohle je fajn debata, ale myslim si, ze ani jedno reseni nicemu nepomuze. Napada me jedine - NEMYSLET PRI RIZENI CEHOKOLIV JAKO CECH. Kdyz vyjedu za hranice nasi vlasti (tim myslim samozrejme na zapad pripadne na jih), tak se tam kupodivu nesetkavam se situacemi jako u nas...a to tam maji az na drobne vyjimky naprosto stejna pravidla pro provoz na pozemnich komunikacich. Z nejakeho duvodu je jim jedno, jestli budou v kolone stat o auto vpredu nebo vzadu a tudiz se vzajemne pousti, dodrzuji zip, nikoho nenapadne to tam druhemu poslat jen proto, aby si neco dokazovali, atd., atd.
Takze bychom se asi meli vsichni zamyslet predevsim sami nad sebou a zacit treba tim, ze prestaneme rozlisovat uzasne "motorkare" a neschopne "plechovkare"...protoze ja nevim jak vy, ale ja jezdim vic v aute, nez na motorce (v aute cca 50.000 km rocne, na motorce 16.000 rocne) a rozhodne si nepripadam jako neco vic jen proto, ze tu mam registraci. A uprimne, ac sam jezdim na silne masine a vim, co zhruba muzu od motorkare cekat, uz jsem se dostal do situace, ze jsem malem sundal autem magora, co se v obci ritil hodne pres 100 a proste za tim barakem nebyl videt...a v takove situaci by bylo uplne jedno, jestli by mel ladak, zlute svetlo, vestu, nebo cokoliv jineho. Staci proste premyslet kde a jak jezdit a nebyt bezohledne hovado...a je v tu chvili uplne jedno, jestli sedim na motorce, v aute nebo na kole.

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 14:29 | Nahoru | #64

Hedge>Tohle je fajn debata, ale myslim si, ze ani jedno reseni nicemu nepomuze. Napada me jedine - NEMYSLET PRI RIZENI CEHOKOLIV JAKO CECH. Kdyz vyjedu za hranice nasi vlasti (tim myslim samozrejme na zapad pripadne na jih), tak se tam kupodivu nesetkavam se situacemi jako u nas...a to tam maji az na drobne vyjimky naprosto stejna pravidla pro provoz na pozemnich komunikacich. Z nejakeho duvodu je jim jedno, jestli budou v kolone stat o auto vpredu nebo vzadu a tudiz se vzajemne pousti, dodrzuji zip, nikoho nenapadne to tam druhemu poslat jen proto, aby si neco dokazovali, atd., atd.
Takze bychom se asi meli vsichni zamyslet predevsim sami nad sebou a zacit treba tim, ze prestaneme rozlisovat uzasne "motorkare" a neschopne "plechovkare"...protoze ja nevim jak vy, ale ja jezdim vic v aute, nez na motorce (v aute cca 50.000 km rocne, na motorce 16.000 rocne) a rozhodne si nepripadam jako neco vic jen proto, ze tu mam registraci. A uprimne, ac sam jezdim na silne masine a vim, co zhruba muzu od motorkare cekat, uz jsem se dostal do situace, ze jsem malem sundal autem magora, co se v obci ritil hodne pres 100 a proste za tim barakem nebyl videt...a v takove situaci by bylo uplne jedno, jestli by mel ladak, zlute svetlo, vestu, nebo cokoliv jineho. Staci proste premyslet kde a jak jezdit a nebyt bezohledne hovado...a je v tu chvili uplne jedno, jestli sedim na motorce, v aute nebo na kole.

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 14:33 | Nahoru | #65

Hedge>Tohle je fajn debata, ale myslim si, ze ani jedno reseni nicemu nepomuze. Napada me jedine - NEMYSLET PRI RIZENI CEHOKOLIV JAKO CECH. Kdyz vyjedu za hranice nasi vlasti (tim myslim samozrejme na zapad pripadne na jih), tak se tam kupodivu nesetkavam se situacemi jako u nas...a to tam maji az na drobne vyjimky naprosto stejna pravidla pro provoz na pozemnich komunikacich. Z nejakeho duvodu je jim jedno, jestli budou v kolone stat o auto vpredu nebo vzadu a tudiz se vzajemne pousti, dodrzuji zip, nikoho nenapadne to tam druhemu poslat jen proto, aby si neco dokazovali, atd., atd.
Takze bychom se asi meli vsichni zamyslet predevsim sami nad sebou a zacit treba tim, ze prestaneme rozlisovat uzasne "motorkare" a neschopne "plechovkare"...protoze ja nevim jak vy, ale ja jezdim vic v aute, nez na motorce (v aute cca 50.000 km rocne, na motorce 16.000 rocne) a rozhodne si nepripadam jako neco vic jen proto, ze tu mam registraci. A uprimne, ac sam jezdim na silne masine a vim, co zhruba muzu od motorkare cekat, uz jsem se dostal do situace, ze jsem malem sundal autem magora, co se v obci ritil hodne pres 100 a proste za tim barakem nebyl videt...a v takove situaci by bylo uplne jedno, jestli by mel ladak, zlute svetlo, vestu, nebo cokoliv jineho. Staci proste premyslet kde a jak jezdit a nebyt bezohledne hovado...a je v tu chvili uplne jedno, jestli sedim na motorce, v aute nebo na kole.

podepisuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 14:53 | Nahoru | #66

Hedge>Tohle je fajn debata, ale myslim si, ze ani jedno reseni nicemu nepomuze. Napada me jedine - NEMYSLET PRI RIZENI CEHOKOLIV JAKO CECH. Kdyz vyjedu za hranice nasi vlasti (tim myslim samozrejme na zapad pripadne na jih), tak se tam kupodivu nesetkavam se situacemi jako u nas...a to tam maji az na drobne vyjimky naprosto stejna pravidla pro provoz na pozemnich komunikacich. Z nejakeho duvodu je jim jedno, jestli budou v kolone stat o auto vpredu nebo vzadu a tudiz se vzajemne pousti, dodrzuji zip, nikoho nenapadne to tam druhemu poslat jen proto, aby si neco dokazovali, atd., atd.
Takze bychom se asi meli vsichni zamyslet predevsim sami nad sebou a zacit treba tim, ze prestaneme rozlisovat uzasne "motorkare" a neschopne "plechovkare"...protoze ja nevim jak vy, ale ja jezdim vic v aute, nez na motorce (v aute cca 50.000 km rocne, na motorce 16.000 rocne) a rozhodne si nepripadam jako neco vic jen proto, ze tu mam registraci. A uprimne, ac sam jezdim na silne masine a vim, co zhruba muzu od motorkare cekat, uz jsem se dostal do situace, ze jsem malem sundal autem magora, co se v obci ritil hodne pres 100 a proste za tim barakem nebyl videt...a v takove situaci by bylo uplne jedno, jestli by mel ladak, zlute svetlo, vestu, nebo cokoliv jineho. Staci proste premyslet kde a jak jezdit a nebyt bezohledne hovado...a je v tu chvili uplne jedno, jestli sedim na motorce, v aute nebo na kole.


Tady jde především o to,abychom získali mezi všemi nevýhodami nějaké plus. To, že budeme jezdit opatrněji, je pochopitelně správná cesta,ale to nemusíme řešit s PČR.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 15:04 | Nahoru | #67
Marex> Nejak si nejsem vedom, ze bych byl jako "motorkar" znevyhodnen vuci ostatnim ucastnikum silnicniho provozu. Tedy pokud nemas na mysli to, ze musis stejne jako ostatni dodrzovat predpisy...coz chapu, ze jako "hustokruteho" motorkare Te musi stvat, ze jsi ve stejnem pytli se vsemi ostatnimi
Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze pripadna nepozornost me bude jako motorkare stat vic, nez treba blatnik nebo naraznik...ale v tomto ohledu jsou na tom vyrazne hur jeste cykliste, takze jsme vlastne nekde uprostred spektra a nemame si na co stezovat...krome bezohlednosti casti ridicu...opakuji ridicu, tedy i motorkaru, plechovkaru a kolaru

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 15:12 | Nahoru | #68
Hedge> Máš pravdu,pod to se podepíšu...XXX

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 18:14 | Nahoru | #69
Venca004>
souhlas a co " asfaltovi hadi" na silnicich? Jak tohle mohl nekdo schvalit?

anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 18:41 | Nahoru | #70
Kdo nevidí ve dne zhasnutý auto, tak by neměl mít ani řidičák.
Jinak míto těch zúženejch sloupký bych možná nemontoval žádný a místo airbagů bych dal mačety, myslím že řidiči aut by pak byli ohleduplnější

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 20:51 | Nahoru | #71

tatazd>Venca004>
souhlas a co " asfaltovi hadi" na silnicich? Jak tohle mohl nekdo schvalit?



mám strach na to každé ráno najíždět, prostě nějaký blok strašně mě to sere

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

3.11.2010 v 23:08 | Nahoru | #72

tatazd>Venca004>
souhlas a co " asfaltovi hadi" na silnicich? Jak tohle mohl nekdo schvalit?



To myslíš takové to černé čím se slepuje silnice s opraveným kusem? Pokud ano, hned po řidičáku jsem se byl projet a malem jsem si na tomhle ustlal...Dávám si nato bacha

1 reakcí na tento příspěvek anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 09:12 | Nahoru | #73
Zaprvé: Jsem za delší výcvik v autoškolách. Jak pro auto tak i moto. Těch pár jízd je prostě málo. A to čím jsem prošel tak žádná sláva. Chce to zahrnout do programu i nějaké krizovky, aby z toho lidi neměli jen prdel.

Zadruhé: Přísnější kontroly co se týče lidí vyššího věku. Není to o tom, že by jezdili rychle, ale spíš, že svými zpomalenými smysly ohrožují ostatní. Tuhle jsme viděl jednoho jak si sedl do auta nejdřív prdelí a potom pomocí rukou si pomohl, aby mohl dát nohy na pedály

1 reakcí na tento příspěvek anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 10:06 | Nahoru | #74
Vysla nekdy nekde nejaka statistika, kolik % motorkaru se proc zabije? Osobne si totiz myslim, ze 90% motorkaru se zrakvi vlastni blbosti - neprimerena rychlost, preceneni schopnosti, neprizpusobeni jizdy "stavu a povaze vozovky"...coz jsou zrovna hadi, sterk a spol. To same ale plati i pro auta, takze pokud mi to uklouzne na ledu, oleji, atd., tak se muzu hajit jak chci, ale proste to je moje vina, protoze jsem to mel tusit, predpokladat, proste cokoliv, zkratka jet tak, abych s tim pocital. A to, ze nejake auto neda prednost motorkari, ktery jel o 50km/h vic, nez mel, taky neni vzdy vina toho auta, protoze ho proste videl nemusel.
A jen na okraj, zrovna hadi jsou sice neprijemni, ale pokud na nich clovek nezacne delat kraviny (brzdit, cukat riditkama, atd.), tak se to jen o centimetr sveze a vedle se to chytne...ten had nikdy nema 20 cm na sirku, abych s tim kvuli tomu musel prastit. To sterk je vetsi svine
Ta statistika by me ale opravdu zajimala, protoze zatim jsem se jen nekde docetl, ze policie zjistila, ze nejvice smrtelnych nehod motorkaru se stava za hezkeho pocasi...zajimalo by me, kolik za toto zjisteni dali penez, idioti Ja nevim jak vy, ale ja tomu jezdeni v desti a v zime totiz moc nedam

Naposledy editováno 04.11.2010 10:06:57

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 10:51 | Nahoru | #75
Hedge> Souhlas. Je to tak a jsem rád, že je nás víc, co si tohle myslí.

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 10:55 | Nahoru | #76

Tuhle jsme viděl jednoho jak si sedl do auta nejdřív prdelí a potom pomocí rukou si pomohl, aby mohl dát nohy na pedály



Těhle já viděl už stovky. Jednou když jsem čekal na úřadě na ev. vozidel si děda šel vedle vyměnit řidičák. Pani chtěla podepsat žádost o výměnu. A dědek že na to nevidí ani s brejlema, pak že se mu strašně třesou ruce, že neudrží ani tužku a čaj vždycky rozleje ... A takovejm ještě mění řidičáky. Obvodní lékaři to těm starejm lidem píšou pořád, že můžou řídit, ale je to blbost. Tady bych rozhodně taky přitvrdil.

2 reakcí na tento příspěvek anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 12:17 | Nahoru | #77
Zdravim
jako brainstorming dobry ale fakta jsou fakta
rad bych se vyhnul tvorbe amaterskych lamerin tak jak to predvadi nas zakonodarny zbor plny brouku pytliku a je mi 40-50 a videl jsem lenina tak mam pravdu.

Takze fakta, fakty s nehodama motorkaru se detailne zabyval report zvany
MAIDS resp. MAIDS 2 (r.2009). Jde o evropskou studii Association of European Motorcycle Manufacturers s podporou Evropske Komise (admin. jednotka EU) dle pravidel OECD ohledne nehodovosti motorkaru.
- analyza 921 nehod
- 5 statu (France, Germany, Netherlands, Spain and Italy)
- 2000 promenych
- simulace kazde nehody

Co se v ni pise:
- 72% vsech nehod se stane v zastavenych oblastech
- smrtaky jsou po narazu do pevne prekazky
- pevnou prekazkou je v 60% osobni automobil
- tudiz v 40% neco jineho
- duvod padu je - 3,6% vady a bordel na vozovce, 7,4% pocasi -> neni hlavni problem
- ze vzorku nelze vyvodit zavery, ze by jakykoliv mesic, den nebo denni doba byla rizikovejsi vuci ostatnim
- vetsina nehod se stane v rychlostech stretu pod 50km/h (tj. rozdilova rychlost jak vuci staticke tak pohybujici se prekazce)
- vetsina nehod byla zpusobena prehlednutim na krizovatce (prevazne v dusledku nevenovani pozornosti rizeni, pripadne kvuli prekazkam ve vyhledu, viditelnost motorkare)
- v 65.3% nehrala barva obleceni zadnou roli
- v 5 % pripadu (46 pripadech) jasna (nebo reflexni) barva obleceni zvysila viditelnost motorkare (ale stejne ho/ji dostali)
- v 13 % pripadu barva obleceni snizila viditelnost motorkare

Z toho vyvozuji:
po rozcleneni nejkritictejsich pripadu (smrtaky - siti(sesivani) ted neresim) do tri skupin A - nejvice nehod, B - mene nehod, C - marginalni mi vychazi 2 problemy skupiny A:
1. osobni automobily
2. prekazky

z toho vyvozuji reseni:
1.
a]zmeni kovove patniky za gumove - granulaci starych pneumatik se da vyrobit "bedneni" vozovky za zlomek ceny, navic vstupni material je "odpad" -> minimalni cena vstupniho materialu, btw. granulat z pneu se muze (viz nemecko) pridat do asfaltu, smes s granulatem vykazuje az 5 lespi odolnost vuci opotrebeni a teplotam
b] omezit mnozstvi reklam, sloupu, stromu - proste udelat vyjezdovou plochu, pripadne tam kde to nejde obalit takove veci opet staryma pneu
(reklamy jiz omezovany)

samozrejme to nejde vsude, stazi analyzovat rizikova mista a na ty se zamerit predevsim (abc analyza, ci paretovo pravidlo - kuci si muzou zjistit co to je a pouzit pro zmenu jinou cast vedomi pro navrhy vyhlasky a buzeraci)

2. vetsina nehod jsou v dusledku nedani prednosti v jizde a vyssi rozdilna rychlost tzn.
a] prevence (vyuka, RO) a vyssi postihy (mozna - postih je vzdy min nez prevence)v pripade nedani prednosti v jizde

b] rozdilne rychlosti - stretova rychlost 50km/h -> minimalizovat pripady kdy je rychlost motorky vyssi nez 50km/h vuci ostatnim vozidlum - to je chlapci a devcata na kazdem z nas

prirozene to nelze eliminovat vsude -> viz. vetsina nehod v zastavenych a blizkych oblastech + nedani prednosti v jizde => splnuje zakladni predpoklady pro smrtak

Jinak jeste jednuc dle MAIDS plati ze:
VYSOKA RYCHLOST NENI duvodem smrtelnych nehod
VYRAZNY ROZDIL RYCHLOSTI (tj. > 50km/h, cca 28-42m nebo 2-3s na srovnani rychlosti ) mezi vozidly JE duvodem smrtelnych nehod

Zdroje:
wiki
pannnnny MAIDS

cest ef
kudla je to zas dlouhy jak prase, jestli jste to nekdo docet az sem dejte vedet :)

Naposledy editováno 04.11.2010 12:35:24

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 13:33 | Nahoru | #78
ef..> Tak ja to docetl az do konce a diky za rozsireni obzoru

anketa- Bezpečnost motorkářů.

4.11.2010 v 18:05 | Nahoru | #79
Tak za mě asi takhkle

1. Změnit způsob opravy silnic -štěrk na vozovce (muj konec minulý sezony)
2. Povinné reflexní prvky na moto. (aby byli vidět i chcípnutý vedle cesty a třeba pomáhaj u nehody) (relativně nedávno)
3. Přísnější pravidla pro výdej Ř.O. (Aby musel někdo kdo si kupuje ostrou (cokoliv) prokázat že ji zvládá)
4. Přísnější postihy přestupků. (zrušit osobu blízkou, aby si lidi zvykli nýst odpovědnost a nevymlouvat se. VŠICHNI)
5. Svodidla, co nerozkrájí motorkáře + pořádný značení, aby to nebylo na půl jako teď

Ale hlavně jezdit hlavou a koukat kolem sebe. Teď se zase zabil kluk co předjížděl v zatáčce. A ten evidentně moc nepřemejšlel než s předjížděním začal.

Jinak dočet a souhlasim. Na tu bezpečnou vzdálenost sem zapoměl. Její nedodržené by se mělo trestat fakt hoodně krutě.

Naposledy editováno 05.11.2010 00:53:47

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

5.11.2010 v 09:46 | Nahoru | #80

cvrkcvrk>Zrušení povinného svícení aut
Změnit způsob opravy silnic -štěrk na vozovce
Přísnější pravidla pro výdej Ř.O.


Vidím to úplně stejně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

5.11.2010 v 16:34 | Nahoru | #81

Hedge>Marex> Nejak si nejsem vedom, ze bych byl jako "motorkar" znevyhodnen vuci ostatnim ucastnikum silnicniho provozu. Tedy pokud nemas na mysli to, ze musis stejne jako ostatni dodrzovat predpisy...coz chapu, ze jako "hustokruteho" motorkare Te musi stvat, ze jsi ve stejnem pytli se vsemi ostatnimi
Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze pripadna nepozornost me bude jako motorkare stat vic, nez treba blatnik nebo naraznik...ale v tomto ohledu jsou na tom vyrazne hur jeste cykliste, takze jsme vlastne nekde uprostred spektra a nemame si na co stezovat...krome bezohlednosti casti ridicu...opakuji ridicu, tedy i motorkaru, plechovkaru a kolaru


Ta jediná nevýhoda je ale celkem dost podstatná! Hlavně je motorka menší- je hůř vidět, hůř brzdí, v zatáčce skoro brzdit nemůžeš, písek ve vinglu je o ústa a když tě někdo vytlačí do škarpy, tak jde o život, když tě někdo nabere zezadu- jde o život, když ti někdo nedá přednost- jde o život. Pořád jde pouze o jednu nevýhodu,ale tu nevyváží ani 1000 výhod- jenom částečně by to mohlo eliminovat procento průs...švihů. Ale i to procento stojí za zamyšlení. Nemyslíš?

anketa- Bezpečnost motorkářů.

5.11.2010 v 17:55 | Nahoru | #82
Když se dívám na výsledky ankety a vaše reakce. Je drtivá většina pro jedno řešení. Odstranit ze silnic nepořádek při opravách- záplatách, včetně zalévání trhlin tzv. hady. Osobně jsem se už také díky tomuto způsobu záplatování, bez jakéhokoliv upozornění, ocitl v zatáčce na dělící čáře a modlil se, aby mi to dál neujelo a nebyl jsem palcovými titulky rozmáznut jako další desperát, co nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky. Popravdě jsem se v žádné z vyspělých zemí nesetkal s podobnými praktikami při opravách vozovky. Nezbývá mi, než postoupit vaše hlasy dále.

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

5.11.2010 v 18:46 | Nahoru | #83
demon90> crazy:D

anketa- Bezpečnost motorkářů.

5.11.2010 v 18:47 | Nahoru | #84
Já bych řekl,že kdyby byli řidiči víc ohleduplní tak by se to nestávalo.. to nemyslim ty co letí přes vesnici 150 ...

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

5.11.2010 v 20:26 | Nahoru | #85
Marex> o jakych nevyhodach a videni tady chces mluvit co treba cyklista nebo ucastnik na bruslich.Rozdel si motorky na 3 skupiny silnicni, choppry a skutry a mrkni na statistiky.
Jinak ,,Jezdit rychle umi kazdy blb, ale............... ,,urcite znas. Vytlaceni do skarpy jak uvadis je ucelova vec, neudavava celni misto v nehodach.

anketa- Bezpečnost motorkářů.

6.11.2010 v 19:23 | Nahoru | #86
Už na to nemám sílu. Pár z vás vůbec nechce chápat důvod ankety. Jsou to jenom návrhy k řešení. Nikoli PRAVDA VŠECH PRAVD. Nechci tady obhajovat svý názory. Jsou prostě moje a jsou to jenom názory a nápady. Vymyslete lepší a neřešte ty (podle vás) špatný. Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

6.11.2010 v 19:30 | Nahoru | #87

ef..>Zdravim
jako brainstorming dobry ale fakta jsou fakta
rad bych se vyhnul tvorbe amaterskych lamerin tak jak to predvadi nas zakonodarny zbor plny brouku pytliku a je mi 40-50 a videl jsem lenina tak mam pravdu.

Takze fakta, fakty s nehodama motorkaru se detailne zabyval report zvany
MAIDS resp. MAIDS 2 (r.2009). Jde o evropskou studii Association of European Motorcycle Manufacturers s podporou Evropske Komise (admin. jednotka EU) dle pravidel OECD ohledne nehodovosti motorkaru.
- analyza 921 nehod
- 5 statu (France, Germany, Netherlands, Spain and Italy)
- 2000 promenych
- simulace kazde nehody

Co se v ni pise:
- 72% vsech nehod se stane v zastavenych oblastech
Čemu říkáš "kovový patníky"?
- smrtaky jsou po narazu do pevne prekazky
- pevnou prekazkou je v 60% osobni automobil
- tudiz v 40% neco jineho
- duvod padu je - 3,6% vady a bordel na vozovce, 7,4% pocasi -> neni hlavni problem
- ze vzorku nelze vyvodit zavery, ze by jakykoliv mesic, den nebo denni doba byla rizikovejsi vuci ostatnim
- vetsina nehod se stane v rychlostech stretu pod 50km/h (tj. rozdilova rychlost jak vuci staticke tak pohybujici se prekazce)
- vetsina nehod byla zpusobena prehlednutim na krizovatce (prevazne v dusledku nevenovani pozornosti rizeni, pripadne kvuli prekazkam ve vyhledu, viditelnost motorkare)
- v 65.3% nehrala barva obleceni zadnou roli
- v 5 % pripadu (46 pripadech) jasna (nebo reflexni) barva obleceni zvysila viditelnost motorkare (ale stejne ho/ji dostali)
- v 13 % pripadu barva obleceni snizila viditelnost motorkare

Z toho vyvozuji:
po rozcleneni nejkritictejsich pripadu (smrtaky - siti(sesivani) ted neresim) do tri skupin A - nejvice nehod, B - mene nehod, C - marginalni mi vychazi 2 problemy skupiny A:
1. osobni automobily
2. prekazky

z toho vyvozuji reseni:
1.
a]zmeni kovove patniky za gumove - granulaci starych pneumatik se da vyrobit "bedneni" vozovky za zlomek ceny, navic vstupni material je "odpad" -> minimalni cena vstupniho materialu, btw. granulat z pneu se muze (viz nemecko) pridat do asfaltu, smes s granulatem vykazuje az 5 lespi odolnost vuci opotrebeni a teplotam
b] omezit mnozstvi reklam, sloupu, stromu - proste udelat vyjezdovou plochu, pripadne tam kde to nejde obalit takove veci opet staryma pneu
(reklamy jiz omezovany)

samozrejme to nejde vsude, stazi analyzovat rizikova mista a na ty se zamerit predevsim (abc analyza, ci paretovo pravidlo - kuci si muzou zjistit co to je a pouzit pro zmenu jinou cast vedomi pro navrhy vyhlasky a buzeraci)

2. vetsina nehod jsou v dusledku nedani prednosti v jizde a vyssi rozdilna rychlost tzn.
a] prevence (vyuka, RO) a vyssi postihy (mozna - postih je vzdy min nez prevence)v pripade nedani prednosti v jizde

b] rozdilne rychlosti - stretova rychlost 50km/h -> minimalizovat pripady kdy je rychlost motorky vyssi nez 50km/h vuci ostatnim vozidlum - to je chlapci a devcata na kazdem z nas

prirozene to nelze eliminovat vsude -> viz. vetsina nehod v zastavenych a blizkych oblastech + nedani prednosti v jizde => splnuje zakladni predpoklady pro smrtak

Jinak jeste jednuc dle MAIDS plati ze:
VYSOKA RYCHLOST NENI duvodem smrtelnych nehod
VYRAZNY ROZDIL RYCHLOSTI (tj. > 50km/h, cca 28-42m nebo 2-3s na srovnani rychlosti ) mezi vozidly JE duvodem smrtelnych nehod

Zdroje:
wiki
pannnnny MAIDS

cest ef
kudla je to zas dlouhy jak prase, jestli jste to nekdo docet az sem dejte vedet :)



Čemu říkáš "kovový patníky"?

Naposledy editováno 06.11.2010 19:31:37

(reakce na) anketa- Bezpečnost motorkářů.

8.11.2010 v 00:55 | Nahoru | #88
Marex> hlinikovy svodidla, vertikalni znaceni, nevim jestli jsi se dostal nekdy k odstrojenym patnikum ale pod tim plastem byva kovova patka atd.
mel jsem na mysli hlavne svodidla
esik to nekam posilas posli jim i odkaz na MAIDS

cest ef

anketa- Bezpečnost motorkářů.

8.11.2010 v 22:28 | Nahoru | #89
ef: Díky za vysvětlení. V rukách už to má Karas z MH, kterej to použije ke svému vyhodnocení, které dělá pro svůj časák. Dokonce to VŠE i četl, pže říkal, že se tu plno věcí opakuje.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist