globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Uprava motoru - Přidání koníků
 
31.10.2010 v 20:18
Zdravím všechny motorkáře.

Tak nějak mě napadlo, že bych si přes zimu poupravil motor a přidal tomu trochu více koníků. Po pročtení určitých rad, tipů, triků apod. sem došel k závěru, který popíšu relativně stručně.

Aneb ke zvýšení koníků upravit motor stylem naleštěním určitých částí.

1. Vyleštit klikovku (popř. jí nechat potáhnout chromem) k omezení tření aerosolu a oleje v klikovce + vyleštění klikovky do stavu "zrcadla".

2. K tomu všemu ještě vypulírovat (opět do stavu "zrcadla" sání a vůbec všechny kanály vedoucí do motoru.

Z mojeho hlediska při snížení jakéhokoliv odporu/tření v motoru pujdou koníky výš :)

Máte s tím nějaké zkušenosti ? popř. závěry jestli to vůbec k něčemu je ? :)
Předchozí
1 2
Následující

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 17:11 | Nahoru | #31
Jestli tohle budeš dělat u CBR 125, tak jsi u mě hustokrutoborec.

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 17:18 | Nahoru | #32
Jednoduše řečeno, tuning motoru pro větší výkon vyjde vždy nejlevněji zakoupením větší kubatury s větším výkonem

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 17:21 | Nahoru | #33
nauč se běhat 200km/h a pak z motorky sesedni a tlač ji, nebo kup babetu tam muzes i slapat

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 17:21 | Nahoru | #34
Ještě bych pár věcí odlehčil. Třeba odvrtal kliku, ojnice apod.

2 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 17:46 | Nahoru | #35
Jedině takhle.

[img]

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 18:25 | Nahoru | #36
Kdysi jsem o leštění taky slyšel...byla to ale jen chvilková záležitost pač to bylo za chvíli stejně. Radši si našetři, kup pořádnou mašinu a leštička k tomu bude určitě taky zadara, časem...ale zase, žesnká je jak výherní automat, cpeš do ní prachy a sem tam ti dá...

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 18:26 | Nahoru | #37
To je jak dělané pro jezde ve volných kalhotách :D

[quote]AlePozor>Jedině takhle.

[img]

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 19:05 | Nahoru | #38
Šestikilo nějak tunit nemusíš, popř. dokoupíš Power Commander + laďák.

U CBR 125 ccm 4T bych nějaký tunění fakt asi neřešil. Přidáš maximálně 1 kW + 2 km/h na TOP speed .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 19:06 | Nahoru | #39
MedvědbezGuzzin> Si fole... To je otázek. Tady není u výslechu.

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 19:41 | Nahoru | #40
kdybych řešil zrychlení malýho cebra tak bych řešil ztráty na řetězu a kolech...šahat do motoru je blbost...

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 19:46 | Nahoru | #41
kup litra

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 19:57 | Nahoru | #42
Kdesi tu byl skvělej návod, spočívalo to v tom že se do pístu zezhora navrtala dírka, to zkus, uvidíš je mazec

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 19:59 | Nahoru | #43

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 20:30 | Nahoru | #44
[quote]AlePozor>Jedině takhle.

[img] na téhle žábě se šnekem bych se i svezl ze zvědavosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 20:32 | Nahoru | #45

WhiteS>MedvědbezGuzzin> Si fole... To je otázek. Tady není u výslechu.



srry, ale už dříve jsem se zmínil, že se s tebou nehodlám o ničem bavit. Máš-li problém s melírem - napiš Jůhelákům

Uprava motoru - Přidání koníků

1.11.2010 v 22:21 | Nahoru | #46
Ještě přidám toto, pro neklidné sny.

Uprava motoru - Přidání koníků

2.11.2010 v 00:41 | Nahoru | #47
Vždyť máš přece eRko! To musí jet jaxfiň už v sérii!

Alespoň teda u Ducati je to pravidlem...

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

2.11.2010 v 00:58 | Nahoru | #48

MedvědbezGuzzin>srry, ale už dříve jsem se zmínil, že se s tebou nehodlám o ničem bavit. Máš-li problém s melírem - napiš Jůhelákům



Chtel jsem mu napsat, ze je pica, ale udrzel jsem se a pouze jsem si ho blokl. Kdyz ho nebudete citovat, bude to nejlepsi

1 reakcí na tento příspěvek Uprava motoru - Přidání koníků

2.11.2010 v 08:38 | Nahoru | #49
mechanika tekutin dava zabrat nejvetsim odbornikum, ani nejrychlejsi kompjutry nedokazi proudeni dobre simulovat a musi se delat aerodynamicke zkousky, ale kazdej lojza z vesnice to s vrtackou a lesticim kotoucem rozlouskne natotata

BTW myslim ze golfovy micky by mely bejt hladky a vylesteny, ty doliky tam urcite jen pridelavaj odpor...

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

2.11.2010 v 08:49 | Nahoru | #50

assassin>BTW myslim ze golfovy micky by mely bejt hladky a vylesteny, ty doliky tam urcite jen pridelavaj odpor...



ale to je vzorek do terénu, golf přece nehraješ na asfaltu. A on má silnici, vyleštit kanálky to chce.

(reakce na) Uprava motoru - Přidání koníků

2.11.2010 v 15:39 | Nahoru | #51

MedvědbezGuzzin>srry, ale už dříve jsem se zmínil, že se s tebou nehodlám o ničem bavit. Máš-li problém s melírem - napiš Jůhelákům



Jsem rád, že jsi konečně přišel k rozumu!

Uprava motoru - Přidání koníků

3.11.2010 v 12:50 | Nahoru | #52
Vylestit saci kanaly - ano, na to jsem tu a tam narazil v recenzi na upravu auta od nejakyho renomovanyho upravce.
To je jeste celkem snadny, dejme tomu ze to udelas. Snizi se odpor pri sani. O kolik????
Nezvysi se tim zaroven mnozstvi nasateho vzduchu? Ja to nevim ani to nedokazu bezpecne odhadnout, ale pokud ano, budes k tomu i nejak doladovat davkovani paliva? Opet otazka, kolik ziskas a za kolik????

Vylesteni klikove hridele - opet pomer cena/ucinnost???? To kvuli tomu budes rozebirat motor i klikovy mechanismus a pak to skladat?? (predpokladam teda ze pred praci s klikou by se z ni musela sundat ojnice)

Takze: Jak moc ziskas??? A kolik za to zaplatis??? Nechci mluvit o dzusech, ale nejsou lepsi veci za co utracet? (ja teda v 17-ti mel docela nouzi co se solventnosti tyka)
Kdo a jak ti to udela??? Nezkurvi neco???
Jak dlouho na tom budes jezdit??? Je ti 17, za rok 18 a myslim ze muzes rozsirovat RP. To zustanes na 125-ce???

Za me: tak sam si vylestit sani pro pocit a zbytek jsou vyhozeny prachy.
Pro zvyseni vykonu jsou tyhle upravy marginalni.

E: chyba

Naposledy editováno 03.11.2010 12:51:56

Uprava motoru - Přidání koníků

3.11.2010 v 13:21 | Nahoru | #53
Nejlepší je podle mě - když se vezme poměr cena/výkon. Asi nákup pořádných hustokrutodémonských samolepek.. Z vlastní zkušenosti doporučuji lebku obklopenou plameny.

Uprava motoru - Přidání koníků

3.11.2010 v 20:58 | Nahoru | #54
nevím, jestli se to ještě dělá, ale kdysi se ojnice u 4t motorů leštili z důvodu zvýšení vrubové houževnatosti, na výkon to vliv nemělo
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist