globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poškození povrchu válce
22.10.2010 v 13:56
při rozborce motoru s nájezdem reálných 50 000 km, jsem objevil dolík v povrchu v válce. Možnost je dát novou vložku, prosím o případné zkušenosti zda je vložka potřeba. Díky.



Uzavřeno 28.05.2012 v 15:30 uživatelem MerlinYZF
Předchozí
1 2
Následující

Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:01 | Nahoru | #1
myslím že to bez problému dalších 50000 najede, jestli je to teda jen dolík, a nevyčnívá to dovnitř

Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:13 | Nahoru | #2
nee, dovnitř ne, je to tak max. milimetr do hloubky, takový kráter. Viděl jsi něco podobného?

2 reakcí na tento příspěvek Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:18 | Nahoru | #3
Spíš mě jen tak zajímá kolik brala oleje, benzínu??? mám ted rozhoženou 125ccm a takle válec nemám poškrabanej a o dolíku ani nemluvím.Jinak souhlasím s tím,když to znovu složíš bude to jezdit, ale žrat a kouřit. Na druhou stranu se nechám rád poučit od někoho kdo tohle řešil(né jen u PC,ale v dílně) na větší kubatuře já měl vždy rozhozený malorážky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:44 | Nahoru | #4
karlos NSR> to neni poskrabany, to je jeste jeste viditelna finalni uprava valce - honovani.. to tam ma bejt

S dolikem neporadim, ale osobne bych s tim neco udelal, kdyz to mas rozhozeny.. protoze toto podle me neni dolik, ale kousek vlozky se odloupnul... je klidne mozny, ze se bude loupat dal..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:46 | Nahoru | #5
karlos NSR> benzínu normálně, oleje víc, to "poškrábání" tam má být, to je honování

(reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:48 | Nahoru | #6
VojtasDR> jo, je to odloupnutý kousek, není to vmáčknutý dovnitř

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:51 | Nahoru | #7
MerlinYZF> mas velice hezky yzfo i v origo jeste barvach...ale 93ka a 50tis fakt nee.
Kolik ti to zere oleje? pac moje 93ka co mela kolem 90tis zrala 0.4L na 1000km a pak jsem ji prodal a pak kamosi po dlouhe dobe praskl krouzek a zacla hulit jinak porad stejny.
a volej tam davej 15w50ku zlepsi se to.
Ale veteran hezky jen co je pravda. Libilo se mi jak sla hezky odspodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 14:56 | Nahoru | #8
z-x-r> těch 50 je pravda, znám celou historii motorky a to viditelné honování to potvrzuje. Oleje brala přes litr na okruhu a mimo okruh taky litr protože pod 10 000 otáček moc nejde. Na druhém a třetím válci měla malé tlaky a po sundání válce jsem zjistil, že první a druhý kroužek na těch dvou pístech byly zámkama přesně pod sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 15:13 | Nahoru | #9
MerlinYZF> tedy posunute krouzky nebo praskle? to stejny se stalo kamosi ale v 90tis... a volejnici mas hezkou stejne jsem ji honil ja a zrala do pul litru...
Jakej tam davas volej?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 15:20 | Nahoru | #10
z-x-r> pootočené tak, že zámky byly přesně pod sebou, n aobou válcích co měly nízký tlak. Jezdil jsem na 10W-40, tuhle sezonu jsem dal 15W-50 (obojí motul 5100) a spotřeba oleje se vůbec nezměnila.

(reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 15:24 | Nahoru | #11
MerlinYZF> to mas nejake divne..nebo vybehane...pac me a vecine po prechodu na 15w50 klesla...

Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 17:29 | Nahoru | #12
Pokud do toho chceš něco nasypat tak bych asi nechal udělat novej nikasil a dal bych nový pístní kroužky ;), potom tě to přežije

2 reakcí na tento příspěvek Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 17:32 | Nahoru | #13
no kroužky bez zámků se prostě točí nikdy jsem nechápal proč to nasazovat na třetiny když se to hned roztočí jak si zachce...

Honování vypadá perfektně, ale ten kráter to je špatenka, taky se to může rozjet
Yamahy s tím měli dost problémy, prskání nikasilu na dením pořádku.
Takže tady nikasil není? Od kdy ho yamaha dělala, sůza a SCEM je tu od od r.96
Podle té stříbrné možná je... ale sám nevím

Naposledy editováno 22.10.2010 17:37:27

1 reakcí na tento příspěvek Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 17:34 | Nahoru | #14
to nevadí

Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 17:57 | Nahoru | #15
dík kluci honovani to si budu pamatovat zítra se hned pujdu mrknout do garáže jak to je u mě je v tom nějakej rozdíl???

(reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 21:23 | Nahoru | #16
Jurawood> s tím točenímmi to taky není jasný, ale první a čtvrtý válec měly zámky úplně proti sobě...Nikasil tam myslím není, vypadá to jako holá litina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 21:25 | Nahoru | #17
350.632> to tipuješ že to nevadí, nebo s tím máš nějakou zkušenost?

(reakce na) Poškození povrchu válce

22.10.2010 v 22:45 | Nahoru | #18
MerlinYZF> mám s tím zkušenost - nevadí to...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

23.10.2010 v 09:40 | Nahoru | #19
Jurawood> tak kroužky se pootáčejí pokud nemáš vyůhlovaný ojnice to potom způsobuje kmitání pístu kolem vertikální osy a tím se kroužky posouvají.V záležitosti pístů kroužků a vložek se v žádném případě nedoporučují provádět kompromisy nebo cokoli opomíjet stejně jako u klikového ústrojí.Zejména s ohledem na životnost motoru,spotřebu oleje nebo i bezpečnost.Pokud je ve vložkách patrné ještě honování od výrobce vyměnil bych pouze tu s tou dirkou a kroužky pokud nebudou v drážce pístu vaklat.jestli máš větší spotřebu oleje není to záležitost těsnících kroužků ale stěracího.Vliv pootočení kroužků zámkama k sobě má na snížení tlaku ve válci podfouknutím do prostoru kliky vliv jen nepatrný.Lehce bys to zjistil za volnoběhu by ten motor vyfukoval otvorem pro dolévání oleje.Příčinu bych hledal spíš u netěsných ventilů (čtyřtakt).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poškození povrchu válce

23.10.2010 v 10:59 | Nahoru | #20
Duritio> S těmi stíracímí kroužky budeš mít pravdu, včera jsem měřil všechny kroužky vložením do válce a těsnící jsou OK, mají velký přítlak na stěnu válce a všude dosedají, ale stírací kroužek (oba jeho pevné kroužky) mají minimální přítlak, skoro propadnou dolů do válce a jde vidět i mezera mezi kroužkem a válcem, no a jejich šířka má být 2,5 a je 2 (v drážce pístu normálně zmizí, ta je hluboká kolem těch 2,5), ale je zajímavý že vůle v zámku je tak jak má být kolem 0,7. Ten tlak ve válci když jsem to měřil se po vstříknutí trochy oleje do válce zvedl tak jak má být, takže ventily by měly být OK.

(reakce na) Poškození povrchu válce

23.10.2010 v 15:39 | Nahoru | #21
MerlinYZF> zkus nalít na ventily benzín a uvidíš jestli jen trošku prolínají je to ok ale stejně bych je zabrousil.Hlavně nesmí protékat to je na výměnu.

(reakce na) Poškození povrchu válce

23.10.2010 v 15:45 | Nahoru | #22
MerlinYZF> ty stírací kroužky nemívají moc velký přítlak.V každým případě se ti vyplatí vyměnit všechny.Zejména si dej pozor abys je dal správnou stranou nahoru nebo místo stírání budou čerpat olej do spalovacího prostoru a nedoplatíš se za olej.Na kroužcích bývá označení TOP nebo tečka a to znamená horní strana kroužku.

3 reakcí na tento příspěvek Poškození povrchu válce

24.10.2010 v 19:34 | Nahoru | #23
Moje palice po nalití benzínu nepropouštěla ale při kompresi šel vzduch přes sací ventily,takže nalévání pro mě není směrodatné.
Pokud je vyprsklá vložka,tak by to až zas tak vadit nemělo jestli to teda nebude pokračovat.

(reakce na) Poškození povrchu válce

24.10.2010 v 20:21 | Nahoru | #24
Anti> jj, o to právě jde, jestli to bude pokračovat nalití benzínu už jsem otestoval. sací nepropouští skoro vůbec, výfukové trochu, stejně je vyndám všechny a minimálně očistím.

1 reakcí na tento příspěvek Poškození povrchu válce

24.10.2010 v 22:08 | Nahoru | #25
myslím že na stránkách gsxr.wz.cz je něco o vložkách, mrkni

(reakce na) Poškození povrchu válce

25.10.2010 v 07:50 | Nahoru | #26
Jurawood> tak tyhle stránky používám vždy, když mi něco není jasný, ale o vložkám jsem tam našel jen postup výměny a potom rozsáhlý elaborát o únavě materiálu (obecně). Možná jsem to přehlídl...kde jsi to prosímtě našel ty?

1 reakcí na tento příspěvek Poškození povrchu válce

25.10.2010 v 08:17 | Nahoru | #27
Aha jo tak to je vše, čet jsem to už dávno a ten postup s výměnou v troubě jsem myslel že je delší.. ale před 7mi roky tam Mira napsal že pracuje na článku válců

(reakce na) Poškození povrchu válce

25.10.2010 v 08:20 | Nahoru | #28
Jurawood> Jo to tam píše ) Jezdíš na okruh když to máš "u domu" ?

Poškození povrchu válce

25.10.2010 v 08:42 | Nahoru | #29
U domu už to nemám, přestěhoval jsem se na opačný konec Brna, občas, spíš velmi málo..

(reakce na) Poškození povrchu válce

25.10.2010 v 09:11 | Nahoru | #30
Anti> Samozřejmě,že tak malá dirka ničemu nevadí ale vadí u ní to ,že se neví bude-li to pokračovat takže výměna.\mě nalití ventilů plně uspokojuje\
Předchozí
1 2
Následující
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto díly Yamaha YZF 750, Kawasaki VN 1500, Yamaha XT 600Z Trumen28 2 30.8.2021 v 21:35 zdenysrx6
Podtlak Yamaha YZF 750 Paťo88 7 23.8.2021 v 09:44 Paťo88
Zaseknutá osa kyvky Yamaha YZF 750 Gonzo 11 28.3.2021 v 22:50 Branas_23
Rozdíl mezi typem 4HD a 4HN Yamaha YZF 750 Kamosmartin 2 15.3.2021 v 19:08 Kamosmartin
Yamaha YZF 750 Yamaha YZF 750 Paťo88 15 8.3.2021 v 22:17 xxxMIKExxx


TOPlist