paolo_novy Přidat reklamu

Téma: "Cvakání" v motoru
 
25.9.2010 v 21:25
Zdravím, mám Hondu CBF, dnes asi po 160 km jsem zastavil a slyším divné "cvákání" v motoru. Následně jsem přišel asi po 15 min, nastartoval a už to nedělalo. Pro představu sice u auta ale zvuk přesný


Nejspíš to budou asi ventily co ? Ještě by mě zajímala kolik tak bude stát oprava. Nechci to samozřejmě vědět přesně, ale aspoň jestli se pohybujeme v řádech tisíců nebo v závratných desetitisích.

Uzavřeno 18.03.2011 v 11:43 uživatelem xadros

Naposledy editováno 25.09.2010 21:26:04

"Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 21:39 | Nahoru | #1
kdyby to byly ventily tak to cvaka porad (cili i potom) ne?

"Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 21:42 | Nahoru | #2
Nevím právě, četl jsem tady podobný topic a tam bylo že je to ventily
www.motorkari.cz/forum-detail/

Naposledy editováno 25.09.2010 21:42:50

1 reakcí na tento příspěvek "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 21:46 | Nahoru | #3
nehnal jsi ji nějak moc? mohlo jít jen o lokální přehřátí kanálů v hlavě a od nich ventilových vodítek...

1 reakcí na tento příspěvek "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 21:47 | Nahoru | #4
a může mi někdo objasnit, jakto, že to jednou dělá jednou ne? Že by to záleželo na zahřátí ?

(reakce na) "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 21:54 | Nahoru | #5
klidně to můžou být ventily. Motorky nepoužívají hydroštel, takže je vcelku závislost na ventilové vůli a teplotě motoru. Čím víc je motor ohřátý - tím se vůle zmenšuje.
Hoď to přes zimu do servisu ať ti seřídí ventily

(reakce na) "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 21:58 | Nahoru | #6
pech.> Asi jo, nejspíš jsem to dneska přehnal. Kéž by to bylo jen tohle Díky.

2 reakcí na tento příspěvek "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 22:11 | Nahoru | #7
begy: jen upřesním, v naprosté většině motorů se vůle s ohřátím ZVĚTŠUJE, proto taky dělají kravál, pokud je motor přehřatej, byť mírně..

vůle je nejmenší za studena, proto se za studena šteluje, pokud motor nemá hydroštely.. což zaručí její dostatek za tepla...

(reakce na) "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 22:41 | Nahoru | #8

pech.>begy: jen upřesním, v naprosté většině motorů se vůle s ohřátím ZVĚTŠUJE, proto taky dělají kravál, pokud je motor přehřatej, byť mírně..

vůle je nejmenší za studena, proto se za studena šteluje, pokud motor nemá hydroštely.. což zaručí její dostatek za tepla...



tak mi vysvětli, proč se ventil podpálí, když má nastavenou malou vůli...

ty v tom máš slušný hokej...

(reakce na) "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 22:46 | Nahoru | #9
pech.> No podle tvé teorie mám pocit, že dnes už ani ty fyzikální zákony neplatí jako dřív. Nemá to být kapánek obráceně?

2 reakcí na tento příspěvek "Cvakání" v motoru

25.9.2010 v 23:07 | Nahoru | #10
podpálí se tím že mírně nedovírá, a pokud není na sračky, tak se problém za tepla často téměř vytratí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 00:21 | Nahoru | #11

pech.>podpálí se tím že mírně nedovírá, a pokud není na sračky, tak se problém za tepla často téměř vytratí...



Máš v tom hekej jak sviňa, jak tu někdo psal. Za studena jsou vůle větší, za tepla se především prodloužením ventilu po zahřátí zmenší, proto je taky na sacím menší vále jak na výfuku, kterej se víc zahřívá.
Asi máš na na mysli nějaký jiný vůle...

(reakce na) "Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 07:53 | Nahoru | #12
laďa prášil> tady potkáš kdekoho. Jednoho co mu antipich sežral gumu, takže je samá boule. Druhýho co se mu po zahřátí yvětšujou ventilový vůle.
Prostě na motorkářích řáděj Marťani a pro ně neplatí fyzika!!!!

"Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 08:37 | Nahoru | #13
Chlapi, přestaňte se hadát a radši poraďte

"Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 09:31 | Nahoru | #14
nejlepší rada je nejbližší Hujda servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 10:36 | Nahoru | #15

pech.>podpálí se tím že mírně nedovírá, a pokud není na sračky, tak se problém za tepla často téměř vytratí...



jasné, takže za studena nedovírající ventil, protože nemá vůli proti vahadlu, se za tepla dá do pořádku a začne normálně dovírat, protože se vůle oproti vahadlu zvětší?

a proč se za studena na OHV motorech nastavuje větší ventilová vůle než u OHC?

"Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 11:56 | Nahoru | #16
Jezis, to jsou tu teda radilove, jak koukam ....pokud jeste nejel nikdy nejakou delsi trasu, tak zalezi jaky bylo pocasi, jestli bylo treba teplo, tak se akorat vice zahral olej a tim padem zridnul, mene tlumil mechanicky hluk a tak mu to cvakalo ....treba u takovyho starsiho vzduchace za studena si motor jen tak seveli, ale jakmile se prehreje nekde dlouhou jizdou skoro na plno po dalnici ve vedru, nebo pojizdenim ve meste v horku, tak cvaka jak sici stroj ....a je to uplne bezny projev toho motoru, zadna zavada, motorka neni auto s hydrostelama a spoustou zvukovy izolace kolem motoru, je slyset vsechno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 12:06 | Nahoru | #17

Hugila>jasné, takže za studena nedovírající ventil, protože nemá vůli proti vahadlu, se za tepla dá do pořádku a začne normálně dovírat, protože se vůle oproti vahadlu zvětší?

a proč se za studena na OHV motorech nastavuje větší ventilová vůle než u OHC?



U OHC se nikdy ventilova vule pri zahrati nezvetsi, vzdy se zmensuje, proto na vyfuku jsou vule vetsi kvuli namahani teplem, kdyby se motor neohrival, stacily by nepatrny vule v radu setin mm na spravnou funkci ventilu, ta vule tam je kvuli maximalni provozni teplote. Vule u OHV je vetsi nez OHC proto, ze celkova delka komponent od vacky po ventil je daleko daleko vetsi a uz elementarni fyzika stredni skoly rika L=Lo*alfa*deltaT takze rozdil delky po ohrati bude vetsi nez u kratky OHC techniky ...ale zalezi jeste jestli to je vodnik nebo vzduchac(tzn. rozsah pracovnich teplot), takovy moje XJ ma stejny ventilovy vule jako skodovka 100 ale jedno je vzduchac OHC a druhy vodnik OHV

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 12:16 | Nahoru | #18

Jindra650>U OHC se nikdy ventilova vule pri zahrati nezvetsi, vzdy se zmensuje, proto na vyfuku jsou vule vetsi kvuli namahani teplem, kdyby se motor neohrival, stacily by nepatrny vule v radu setin mm na spravnou funkci ventilu, ta vule tam je kvuli maximalni provozni teplote. Vule u OHV je vetsi nez OHC proto, ze celkova delka komponent od vacky po ventil je daleko daleko vetsi a uz elementarni fyzika stredni skoly rika L=Lo*alfa*deltaT takze rozdil delky po ohrati bude vetsi nez u kratky OHC techniky ...ale zalezi jeste jestli to je vodnik nebo vzduchac(tzn. rozsah pracovnich teplot), takovy moje XJ ma stejny ventilovy vule jako skodovka 100 ale jedno je vzduchac OHC a druhy vodnik OHV



no tohle já vím, ale pech. to asi neví....a chtěl jsem slyšet jeho vysvětlení

(reakce na) "Cvakání" v motoru

26.9.2010 v 13:34 | Nahoru | #19
Hugila> jasny
Téma je zamknuto


TOPlist