Já osobně to neřeším kdy. Prostě až najedu určité kilometry.. Ale minimálně jednou do roka.
Jestli máš motku mladší (do 5let/30.000km) a interval 5k, tak ten přejetej litr nebude nic dramatickýho. Jestli máš interval 8k a motka je 10let stará... moc bych to neprotahoval.
Já měnil olej po 5.5k u motky r.v.98 a už byl "hustej jak Activie", dalších 1.000 kilo bych neriskoval - ale to je konkrétní případ.
1 reakcí na tento příspěvek Teď nebo z jara ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teď nebo z jara ?
Jenom nekecej.
2 reakcí na tento příspěvek Teď nebo z jara ?
Bordel z oleje se ti částečně usadí a částečně zůstane v oleji. čím kvalitnější olej, tím méně olejového bahna vytváří. Po pořádný projížďce se všechny usazeniny zase rozvíří. Kyselý jsou saze, co pronikaj kolem pístních kroužků a ventilových vodítek do oleje. Čím vylítanější motor, tím víc bordelu do oleje proniká a tím dříve je olej černý. Vlhkosti v oleji se neboj, co v motoru zkondenzuje, to se za běhu zase vypaří.
Jediné co motoru opravdu škodí, jsou blbci, co v zimě každý týden na 5 minut nastartujou a pak to zase chcípnou. Vlhkost se pak nestačí vypařit a odfoukat oddechem do sání a ještě k tomu tam vnikne nová ze spalin. Takový motor je pak plný vody.
Deadman>Vyměň ho, ještě je léto a do zimy nějakou tu tisícovku najezdíš.
Bordel z oleje se ti částečně usadí a částečně zůstane v oleji. čím kvalitnější olej, tím méně olejového bahna vytváří. Po pořádný projížďce se všechny usazeniny zase rozvíří. Kyselý jsou saze, co pronikaj kolem pístních kroužků a ventilových vodítek do oleje. Čím vylítanější motor, tím víc bordelu do oleje proniká a tím dříve je olej černý. Vlhkosti v oleji se neboj, co v motoru zkondenzuje, to se za běhu zase vypaří.
Jediné co motoru opravdu škodí, jsou blbci, co v zimě každý týden na 5 minut nastartujou a pak to zase chcípnou. Vlhkost se pak nestačí vypařit a odfoukat oddechem do sání a ještě k tomu tam vnikne nová ze spalin. Takový motor je pak plný vody.
asi tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teď nebo z jara ?
tak alespoň na nějakou delší dobu ? Nebo radši vůbec to nezkoušet a počkat až na jaro
h3nr1k>Deadman> takže když už někdo má nutkání to v zimě natočit - neříkam každej tejden !
tak alespoň na nějakou delší dobu ? Nebo radši vůbec to nezkoušet a počkat až na jaro
Jenom si kurvěj motor. Při běhu v garáži se přehřívá hlava (nebo voda u vodníka), zato olej a celý spodek motoru zůstává studený.
Nejlepší, co můžeš udělat, je postavit motorku na hlavní stojan do suché garáže a nechat jí tam stát, dokud nevyjedeš na první projížďku. V půlce zimy a den před vyjetím můžeš změřit baterku a v případě potřeby ji odpojenou nabít NABÍJEČKOU.
Dodatek:
A pokud chceš být extrémní puntičkář, tak můžeš dolejt nádrž do plna a přilejt panáka velfobinu proti vlhkosti v benzínu. Dále můžeš odkalovacími červíky na dnech plovákovek vypustit benzín z karburátorů. Na jaře pak rozhejbat zatuhlý pístky v brzdových třmenech.
Já nic z toho nedělám.
Naposledy editováno 21.09.2010 19:34:08
1 reakcí na tento příspěvek Teď nebo z jara ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teď nebo z jara ?
ofca>Já na TL dávám change každých 6tisícovek. a snažím se na tom nejet víc ať to motor nezku*ví...
Tys pořídil eRRe Suzuki???No to čumim Jsem tu denně a tohle mi uteklo,jdu si hodit "mašli" Jaký to je v porovnání s Skem?
Edit: chyba v textu
Naposledy editováno 22.09.2010 12:19:57
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja | Aeroad | 27 | 15.10.2023 v 10:28 Aeroad |