globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teď nebo z jara ?
21.9.2010 v 14:58
čau bando, už přejíždim asi 1000 km výměnu oleje, a nevim jestli ho vyměnit ještě teď nebo až na jaře, před sezónou, slyšel jsem že prej starej olej může zadělávat kanálky, když se tam usazujou ty mikročástice....co myslíte ?

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:06 | Nahoru | #1
V pohodě bude stačit na jaře, nic se ti nezadělá...

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:07 | Nahoru | #2
Jedni budou tvrdit, že se u starého usazuje bordel, druzí, že je zbytečné měnit na zimu, že se ti tam zkondenzuje voda. A všichni Tě zmrdají za to, že přejíždíš olej.

Já osobně to neřeším kdy. Prostě až najedu určité kilometry.. Ale minimálně jednou do roka.

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:12 | Nahoru | #3
jaký máš interval pro výměnu oleje a jak starou máš motku? Taky záleží na tom, cos tam nalil při poslední výměně. Nejde jednoznačně říct "Teď to vyměň a rozešli dopis pěti přátelům, nebo zemřeš!!!"
Jestli máš motku mladší (do 5let/30.000km) a interval 5k, tak ten přejetej litr nebude nic dramatickýho. Jestli máš interval 8k a motka je 10let stará... moc bych to neprotahoval.

Já měnil olej po 5.5k u motky r.v.98 a už byl "hustej jak Activie", dalších 1.000 kilo bych neriskoval - ale to je konkrétní případ.

1 reakcí na tento příspěvek Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:21 | Nahoru | #4
Já jsem se na to jednou ptal a bylo mi řečeno, že když je ten olej starý tak kyselnatí a to nějak napadá ten tu slitinu hliníku, není to z mojí hlavy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:35 | Nahoru | #5
[quote]Hasky> není to z mojí hlavy.

Jenom nekecej.

(reakce na) Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:37 | Nahoru | #6
VOGELVFR> není ptal jsem se na to našeho učitele ve škole proto to tam píšu.

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:43 | Nahoru | #7
V manuálech nebývá napsané před zimou či po ní, ale jednou do roka. Takže můžeme řešit zase jestli textil nebo kůži

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 15:50 | Nahoru | #8
Já bych to vyměnil a máš o starost míň. Prakticky sis sám odpověděl, když si napsal "už přejíždim asi 1000 km výměnu oleje".

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 16:18 | Nahoru | #9
Já to teda měnim před zimou (nebo prostě jak to vyjde), ale pokud bych měl najeto 4tis a byl "konec sezóny", tak to vyměnim určo před zimou..

Rozhodně bych to nepřejížděl

2 reakcí na tento příspěvek Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 16:18 | Nahoru | #10
Vyměň ho, ještě je léto a do zimy nějakou tu tisícovku najezdíš.
Bordel z oleje se ti částečně usadí a částečně zůstane v oleji. čím kvalitnější olej, tím méně olejového bahna vytváří. Po pořádný projížďce se všechny usazeniny zase rozvíří. Kyselý jsou saze, co pronikaj kolem pístních kroužků a ventilových vodítek do oleje. Čím vylítanější motor, tím víc bordelu do oleje proniká a tím dříve je olej černý. Vlhkosti v oleji se neboj, co v motoru zkondenzuje, to se za běhu zase vypaří.
Jediné co motoru opravdu škodí, jsou blbci, co v zimě každý týden na 5 minut nastartujou a pak to zase chcípnou. Vlhkost se pak nestačí vypařit a odfoukat oddechem do sání a ještě k tomu tam vnikne nová ze spalin. Takový motor je pak plný vody.

(reakce na) Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 16:19 | Nahoru | #11

Deadman>Vyměň ho, ještě je léto a do zimy nějakou tu tisícovku najezdíš.
Bordel z oleje se ti částečně usadí a částečně zůstane v oleji. čím kvalitnější olej, tím méně olejového bahna vytváří. Po pořádný projížďce se všechny usazeniny zase rozvíří. Kyselý jsou saze, co pronikaj kolem pístních kroužků a ventilových vodítek do oleje. Čím vylítanější motor, tím víc bordelu do oleje proniká a tím dříve je olej černý. Vlhkosti v oleji se neboj, co v motoru zkondenzuje, to se za běhu zase vypaří.
Jediné co motoru opravdu škodí, jsou blbci, co v zimě každý týden na 5 minut nastartujou a pak to zase chcípnou. Vlhkost se pak nestačí vypařit a odfoukat oddechem do sání a ještě k tomu tam vnikne nová ze spalin. Takový motor je pak plný vody.



asi tak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 19:04 | Nahoru | #12
Deadman> takže když už někdo má nutkání to v zimě natočit - neříkam každej tejden !
tak alespoň na nějakou delší dobu ? Nebo radši vůbec to nezkoušet a počkat až na jaro

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 19:24 | Nahoru | #13
Bej tebou tak nebud prase a koukej ho vymenit jo a v zime to muzes klidne startovat ale aby nebyl motor plnej vody tak to musis nechat poradne cely prohrat - samo ze ne turovanim do omezovace

Naposledy editováno 21.09.2010 19:25:24

(reakce na) Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 19:29 | Nahoru | #14

h3nr1k>Deadman> takže když už někdo má nutkání to v zimě natočit - neříkam každej tejden !
tak alespoň na nějakou delší dobu ? Nebo radši vůbec to nezkoušet a počkat až na jaro



Jenom si kurvěj motor. Při běhu v garáži se přehřívá hlava (nebo voda u vodníka), zato olej a celý spodek motoru zůstává studený.
Nejlepší, co můžeš udělat, je postavit motorku na hlavní stojan do suché garáže a nechat jí tam stát, dokud nevyjedeš na první projížďku. V půlce zimy a den před vyjetím můžeš změřit baterku a v případě potřeby ji odpojenou nabít NABÍJEČKOU.

Dodatek:
A pokud chceš být extrémní puntičkář, tak můžeš dolejt nádrž do plna a přilejt panáka velfobinu proti vlhkosti v benzínu. Dále můžeš odkalovacími červíky na dnech plovákovek vypustit benzín z karburátorů. Na jaře pak rozhejbat zatuhlý pístky v brzdových třmenech.
Já nic z toho nedělám.

Naposledy editováno 21.09.2010 19:34:08

Teď nebo z jara ?

21.9.2010 v 23:47 | Nahoru | #15
Nepodělá se asi nic,ale má cenu řešit jestli tu tisícovku za olej a filtr utratíš teď a nebo na jaře?

1 reakcí na tento příspěvek Teď nebo z jara ?

22.9.2010 v 09:52 | Nahoru | #16
Já na TL dávám change každých 6tisícovek. a snažím se na tom nejet víc ať to motor nezku*ví...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teď nebo z jara ?

22.9.2010 v 10:29 | Nahoru | #17

ofca>Já na TL dávám change každých 6tisícovek. a snažím se na tom nejet víc ať to motor nezku*ví...



Tys pořídil eRRe Suzuki???No to čumim Jsem tu denně a tohle mi uteklo,jdu si hodit "mašli" Jaký to je v porovnání s Skem?

(reakce na) Teď nebo z jara ?

22.9.2010 v 12:18 | Nahoru | #18
Ďuričko> Zdarrec!!! No jo, pořídil ... musel jsem... když jsem už to S-ko rozsekal, TL jednoduše musela bejt v domě, tak jsem si říkal proč nevyskoušet R ... Srovnání? Púsobí to oproti S trošku víc autobusoidně, ale jinak v každém směru to jde do plusu. Rám je tuhej jak fras, brzdy taky o poznání lepší, motor táhne až k omezovači. No a samozřejmě nejvíc překvapující je to, že do podsedlovky narveš i krávu ... Muj rekord: 2 litrovka ice tea, chipsy, croassant, veliká bageta, lekárnička, vesta, zámek na moto... Jinak tohle eRko je už mašina, kterou neprodám ... Jedině že by do garáže něco přibylo...

Edit: chyba v textu

Naposledy editováno 22.09.2010 12:19:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja Rutti 8 24.5.2024 v 10:37 tomasWR
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja kosta636 9 20.5.2024 v 12:49 JiriBN
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad


TOPlist