globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestartuje - muze to byt volnobezka?
23.8.2010 v 09:47
Mam takovy dotaz, uz delsi dobu se trapim s GSem me drahe, startovalo to stale hur az ji to uz nenaskoci... Zkousel jsem to natocit pres startovaci kabely, abych nevytloukl baterku hned. Starter se sotva jedno protoci, spis ani to ne, baterka je tam nova, starter jsem mel venku ten se jevi dobry, uhliky ok. Vsimnul jsem si, ze kdyz zacina startovat tak motorka ma tendence se rozjizdet aniz by bezel motor..? Muze to byt volnobezka? Ze by to nespinalo jak ma? Nic jineho uz me nenamapada, kontakty jsem vsude prosel a vypada to ok. Jeste jsem si vsimnul ze ty startovaci kabely byly zahraty jako prase po par vterinach toceni jsem si pak malem popalil paprcu kdyz jsem sundaval svorky... Dik za rady
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 09:48 | Nahoru | #1

Vsimnul jsem si, ze kdyz zacina startovat tak motorka ma tendence se rozjizdet aniz by bezel motor..?



... v tom případě zařadit neutrál, a/nebo zmáčknout spojku...

Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 09:51 | Nahoru | #2
To uz ale nemuze myslet vazne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 09:57 | Nahoru | #3

FiZzeR>... v tom případě zařadit neutrál, a/nebo zmáčknout spojku...


1) Neutral tam samozrejme byl
2) Kdybys nekdy sedel na GSu tak bys vedel ze ma pojistku a bez spojky to nestartuje...

Tak dekuju zes mi neporadil...

Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 09:59 | Nahoru | #4
A kdyz to na ten "neutral" zkusis potlacit tak to jde normalne? Neunasi treba spojka? Jestli tam je rychlost a startujes to s ni (i kdyz tam je neutral) tak je jasny ze hori startovaci kabely a s motorem to ani nehne. Zkus kdyztak nadzvednout zadni kolo a nastartovat to.

Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 10:03 | Nahoru | #5
Ne, potlacit nepomuze, to jsem zkousel. Ani s rychlosti to neni jiny. Teda kdyz si trosku zaposiluju tak to na dvojku vetsinou roztlacim ale starterem ani tuk.. To s tim nadzvednutym zadnim kolem zkusim to je dobrej napad..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 10:16 | Nahoru | #6

Johny_F>1) Neutral tam samozrejme byl
2) Kdybys nekdy sedel na GSu tak bys vedel ze ma pojistku a bez spojky to nestartuje...

Tak dekuju zes mi neporadil...



Občas se tu lidi ptají na zajímavý věci...já jen pro jistotu

čili chceš říct, že startuješ NA NEUTRÁL a SE ZMÁČKLOU SPOJKOU a ta motorka má tendenci se rozjíždět? tak to tam bude nějakej hodně velkej error, protože motor je v tomto případě oddělenej od kola dvakrát (převodovka a spojka). volnoběžka to nebude, to by se buď startér točil naprázdno, nebo by se po nastartování neodpojil.

To že se kabely zahřívají je celkem normální, čím menší průřez mají tím víc hřejou.

Zkus startovací relé, zrovna v sobotu jsem ho měnil - podobné příznaky, startovalo to čím dál hůř až to jednou nenastartovalo vůbec. Zjistíš to tak, že ho přemostíš (nevim jak je u GSa řešený, ale já mám na něm dva šrouby který jdou vodivě spojit např. šroubovákem )

Ale ještě dřív zkontroluj kostru, jak u startéru tak u baterky. nejlíp zkus přivýst kostru ze startéru přímo na baterku...

Naposledy editováno 23.08.2010 10:18:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 10:51 | Nahoru | #7
FiZzeR> Pokud se zahřívají i startovací kabely(tedy jestli jsou to opravdu startovací kabely), tak by to nemělo být relé a kostra.

Buď jestli fakt není nějak ten startér seklý nebo zkrat? Má GS startét napájen přes pojistku?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 10:55 | Nahoru | #8
Danielos> Žádný startér není napájen přes pojistku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 11:33 | Nahoru | #9

Luducat>Danielos> Žádný startér není napájen přes pojistku...


Jak to že ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 11:36 | Nahoru | #10
Danielos> Jo? A kolik ta pojistka má hodnotu? Startér má velký odběr, takže by pojistka neměla smysl.

E: Nebo mi spíše řekni kde je umístěná? Když vede plusový kabel z baterky přímo na startér...

Naposledy editováno 23.08.2010 11:44:01

(reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 11:56 | Nahoru | #11
Luducat> startovacé RELÉ jde většinou přes pojistku. Přechoďák na kontaktech relátka tuhle závadu může/nemusí dělat!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 12:01 | Nahoru | #12

Luducat>Danielos> Jo? A kolik ta pojistka má hodnotu? Startér má velký odběr, takže by pojistka neměla smysl.

E: Nebo mi spíše řekni kde je umístěná? Když vede plusový kabel z baterky přímo na startér...



Třeba 30A . Zbytek viz Pesastor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 12:04 | Nahoru | #13

Danielos>Třeba 30A . Zbytek viz Pesastor



30A je podle mě málo, shořela by v mžiku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 12:05 | Nahoru | #14

FiZzeR>30A je podle mě málo, shořela by v mžiku...



Tobě jo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 12:36 | Nahoru | #15

Danielos>Tobě jo



Elektrice moc nehovim, takže jsem radši zagůglil, abych se neztrapnil... A HLE, článek přímo tady na m.cz

Startér má příkon kolem 1kW a tomu odpovídá i proud tekoucí startérem, který se pohybuje kolem 90 A. Proud je výrazně závislý na zátěži startéru a uvedená hodnota je zde hodnotou průměrnou.


www.motorkari.cz/clanky/jak-na-to/technika-motocyklu-14.-cast-elektro-3725.html

Takže myslím, že i tobě, milý HONDAŘI

(reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 12:53 | Nahoru | #16
FiZzeR> Tak já mám na hondě pojistku označenou "STARTER (MAIN)" o hodnotě 30A. Nebo to je jen pro relé startéru? To je zase trochu moc.

Některé auta mají pojistku pro startér 80A.

Auta (třeba žigul 1600) má startér 1,1 kw, což je asi těch 90A. Což vysokootáčkový poloviční objem by měl mít daleké méně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 12:58 | Nahoru | #17
FiZzeR> Proto je tam taky startovací relé. To bývá nejpravděpodobnější příčinou závad tohohle typu. Startovací tlačítko spíná PŘES POJISTKU cívku relátka a kontakty relé teprve PŘÍMO startér. Při většinou >100A, které tečou do startéru opravdu stačí vyhřáté kontakty na relátku a NULA BODŮ.
Pro zkoušku startovacíma kabelama většinou potřebuješ třetí ruku. Kabel na dobrou zem, druhý rovnou na startér a ZÁROVEŃ startovací tlačítko! I levné kabely od benzinky by neměly hořet. Pokud to takhle neroztočíš, hledal bych příčinu ve vlastním startéru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:01 | Nahoru | #18
pesastor> čili mám zase pravdu, díky už mě to nebaví, mít furt pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:04 | Nahoru | #19
FiZzeR> Pravdu má starej OHM a učebnice fyziky pro 8. třídu ZŠ.
On stačí, když šetřílek nacpe mís¨to origoš relátka polskej šmejd do Feldy/Fabie za šest pětek. Chvíli to jde a potom přesně závada popsaného typu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:06 | Nahoru | #20

FiZzeR>pesastor> čili mám zase pravdu, díky už mě to nebaví, mít furt pravdu



Vždyť jsi radil, že když se hřejí startovací kabely, tak má zkontrolovat kostru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:07 | Nahoru | #21

pesastor>FiZzeR> Pravdu má starej OHM a učebnice fyziky pro 8. třídu ZŠ.
On stačí, když šetřílek nacpe mís¨to origoš relátka polskej šmejd do Feldy/Fabie za šest pětek. Chvíli to jde a potom přesně závada popsaného typu!



To udělal právě FiZzer.. dal do svého dvouválcového litrového stroje relé startéru ze skůtra

Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:10 | Nahoru | #22
Tak to potem pojistka u mě nemá mít označení "STARTER (MAIN)", ale "STARTER (RELAY)" Někdy i páni inženýři udělají chybu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:12 | Nahoru | #23
Danielos> když se hřejí DOBRÉ kabely A JSOU DANÝ TAM, KAM PATŘÍ: jeden na dobrou kostru a druhý přímo na startér, JE TO STARTÉREM. Kabely jsou dělaný na startovací proudy studeného auta v zimě (min 300A), motorkovým startérem musej točit jak ventilátorem v PC!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:13 | Nahoru | #24

pesastor>Danielos> když se hřejí DOBRÉ kabely A JSOU DANÝ TAM, KAM PATŘÍ: jeden na dobrou kostru a druhý přímo na startér, JE TO STARTÉREM. Kabely jsou dělaný na startovací proudy studeného auta v zimě (min 300A), motorkovým startérem musej točit jak ventilátorem v PC!



To řekni právě FiZzerovi, ten si myslel, že když teče velký proud, že je někde špatný kontakt

(reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 13:17 | Nahoru | #25
Danielos> opět OHM!
Howgh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 14:01 | Nahoru | #26

Danielos>To řekni právě FiZzerovi, ten si myslel, že když teče velký proud, že je někde špatný kontakt



ale prdlajs, přečti si znova co jsem psal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 14:03 | Nahoru | #27

pesastor>Danielos> když se hřejí DOBRÉ kabely A JSOU DANÝ TAM, KAM PATŘÍ: jeden na dobrou kostru a druhý přímo na startér, JE TO STARTÉREM. Kabely jsou dělaný na startovací proudy studeného auta v zimě (min 300A), motorkovým startérem musej točit jak ventilátorem v PC!



dobrý nedobrý kabely, jak říká tvůj OHM - záleží mimo jiný na průřezu (viz výše). když je malej průřez, tak se hřejou i kabely od Horsta Fuchse přes který nastartuješ i bez druhýho auta

(reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 14:04 | Nahoru | #28

Danielos>To udělal právě FiZzer.. dal do svého dvouválcového litrového stroje relé startéru ze skůtra



No a co? Když je dimenzovaný na danou zátěž, tak v čem je problém, skůtr dvouvál nebo bagr

(reakce na) Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 14:05 | Nahoru | #29
A na 300A potřebuješ průřez tak 25

Nestartuje - muze to byt volnobezka?

23.8.2010 v 14:40 | Nahoru | #30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E Phabbyg 8 10.6.2024 v 17:11 docent
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust


TOPlist