globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zkrácení převodového poměru Jak?
 
14.8.2007 v 14:57
cau mam ZX9 ale ma zbytecne dlouhe kvalty 3ka 220 a 4 250 ,za to se ji nechce na 2 moc na zadni :D
jak zkratit? vetsi rozetu nebo mensi kolecko? a o kolik zubu??
do rozety se mi moc nechce,nevim jestli by vysel retez.
Předchozí
1 2
Následující

Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:08 | Nahoru | #1
No pry jeden zub na kolecku da za tri zuby na rozete. Rozetou to poladis lip, kdyz nevyjde retez tak kup novej. Kolecka s poctem zubu co potrebujes je nekdy prdel sehnat. Nak

Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:12 | Nahoru | #2
Jde o to, co je vlastne na vyber. Delku retezu budes muset zrejme korigovat vzdy, kdyz bude zmena o vic jak jeden zub (ten jeden to nekdy skousne, jindy ne). Jinak teoreticky retezu dela lip, kdyz jsou kola vetsi - je namahany mensi silou a ohyba se o mensi uhel, i kdyz ten rozdil v zivotnosti nebude velikej.

Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:21 | Nahoru | #3
Koukni sem

http://www.xs4all.nl/~ator0437/gc/

a pohraj si s tabulkou :)

(reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:30 | Nahoru | #4

Kovi_VTR píše: cau mam ZX9 ale ma zbytecne dlouhe kvalty 3ka 220 a 4 250 ,za to se ji nechce na 2 moc na zadni :D
jak zkratit? vetsi rozetu nebo mensi kolecko? a o kolik zubu??
do rozety se mi moc nechce,nevim jestli by vysel retez.


no jde o to že kolečko nemůžeš zmenšovat moc, pak už by se řetěz "lámal"

2 reakcí na tento příspěvek Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:47 | Nahoru | #5
kolecko maximálně o jeden zub! je tam tuším 17 nebo 16 zubu tak bych dal o jeden mene a potahl bych zadni osku dozadu aby se napnul retez

(reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:48 | Nahoru | #6
Kovi_VTR>>
to by neměl být problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:55 | Nahoru | #7
podle tabulky by se mela snizit maximalka z 292 na 274 coz mi nejak nevadi :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:56 | Nahoru | #8
snad pri 15ti zubech nebude retez drhnout o tu listu na kyvce,ale prumer kolecka bude o minimum mensi

(reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

14.8.2007 v 15:57 | Nahoru | #9
Kovi_VTR>>
když budeš udržovat správné napnutí tak bych se toho nebál

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 09:02 | Nahoru | #10
Zkus se zeptat Kaskadérů, třeba Kejleba ;)

Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 09:34 | Nahoru | #11
čauwes! já jsem řešil stejnej problém na mojí ZX9R ale nakonec jsem dal novou řetězovou sadu s větší rozetou (44zubů) a delším řetězem (myslím 112 článků), stálo to 3,5 klacku ale je na chvíli klid a jede to pěkně, max je někde kolem 270, zrychlení super, ale na dvojku za plynem k nebi teda moc nechce - asi jsem moc velkej hromotluk :(

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 12:14 | Nahoru | #12
a chlapi když bych chtěl dát menší kolečko primární na svou starší řetězovou sadu,ale jde mi o to jestli je jedno na jakej tip řetězu je to kolečko určený? jako když koupím kolečko tak je jedno jestli ho dám na řetěz tip 520 nebo 525?

V čem všem je ten řetěz jinej? jen širší,nebo má tlustší materiál na články nebo má i jinou dýlku článku?

(reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 12:59 | Nahoru | #13

MaRRos píše: a chlapi když bych chtěl dát menší kolečko primární na svou starší řetězovou sadu,ale jde mi o to jestli je jedno na jakej tip řetězu je to kolečko určený? jako když koupím kolečko tak je jedno jestli ho dám na řetěz tip 520 nebo 525?

V čem všem je ten řetěz jinej? jen širší,nebo má tlustší materiál na články nebo má i jinou dýlku článku?


Retezovku, tudiz i kolecka ma vzdycky urceny na urcitej typ retezu.Je urcite bud sirsi a ta delka clanku bude urcio taky jina(kdyztak me opravte) ;)

Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 15:18 | Nahoru | #14
www.gsxr.wz.cz/retez.htm
525 je širší takže záměna nejde. Sice by byla prasarna ale NOUZOVĚ dat řetěz 525 dohromady s kolem 520.Když dáš místo 17z kolečka 16zubů tak seVŠE(SÍLA,OTÁČKY-RYCHLOST) změní v poměru 16/17 což je samozřejmě větší procentuální změna než když se pohnes na rozetě např. 43/44.je to jen matika.výkon zůstane,kroutak na kole naroste,otáčky na kole klesnou.

Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 15:18 | Nahoru | #15
www.gsxr.wz.cz/retez.htm
525 je širší takže záměna nejde. Sice by byla prasarna ale NOUZOVĚ dat řetěz 525 dohromady s kolem 520.Když dáš místo 17z kolečka 16zubů tak seVŠE(SÍLA,OTÁČKY-RYCHLOST) změní v poměru 16/17 což je samozřejmě větší procentuální změna než když se pohnes na rozetě např. 43/44.je to jen matika.výkon zůstane,kroutak na kole naroste,otáčky na kole klesnou.

Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 17:16 | Nahoru | #16
takže je ten řetěz jenom širší? OK tak jsem zase o něco více chytřejší....nebo o něco mín blbej? :lol: díky za vysvětlení.

Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 20:04 | Nahoru | #17
mrkni na ten odkaz - tam mám rozměry a uvidíš v čem je jakej řetěz jinej

1 reakcí na tento příspěvek Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 20:50 | Nahoru | #18
a kolik je 520 uzsi nez 525?

(reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 21:37 | Nahoru | #19
Kovi_VTR>přesně o 1,5mm.......aspon teda podle GSX-Roll-ovi tabulky :thmubup:

Zkrácení převodového poměru Jak?

15.8.2007 v 22:44 | Nahoru | #20
tak to by nemelo byt moc podstatne ne? :) mam asi retez 525 ale to kolecko co chci je jen 520

Zkrácení převodového poměru Jak?

16.8.2007 v 06:16 | Nahoru | #21
Tabulka není moje,ale výrobce řetězů a díval jsem se na hodnoty na více místech tak byTo měloBýt OK.Je toNormovana věc. Jak jsem psal výše-použít řetěz 525 a kolečko 520 je sice prasarna,ale nouzově toJDE.

Zkrácení převodového poměru Jak?

16.8.2007 v 08:31 | Nahoru | #22
Dneska by mělo přijít,tak pak poreferuju ;)

2 reakcí na tento příspěvek Zkrácení převodového poměru Jak?

21.8.2007 v 18:52 | Nahoru | #23
tak konečně tam mám 15 zubu a je to super,kvalty uz nejsou tak zbytecne dlouhe,motorka je agilnejsi vice hrava a taky jde na dvojku plynem,predtim jen ve dvou.

hele dotaz- tachometr asi keca co? protoze maximálka na jednotlivé kvalty je stejná

jak vlastne funguje ten snimac? na kolecku jsem nic nenasel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 02:24 | Nahoru | #24
Kovi_VTR>
Snímač je v převodovce, takže změna na sekundáru se neprojeví na rychloměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 04:13 | Nahoru | #25
Ykslib>si děláš legraci???To bys musel mít v převodovce místo snimače radar.Protože každá změna pneu(obvodu)nebo sekundárního poměru MÁ vliv na otáčky vývodového hřídele sekundárního kolečka.
I na kole musíš překalibrovat compiuter když ho chceš použít pro jiný obvod kola. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 07:17 | Nahoru | #26
Vaclav DR: Co se ti nezdá? Výrobce to udělal tak, že to snímá otáčky výstupu z převodovky a protože předpokládá, že tam je sériové kolo, sériová pneu a sériová rozeta a pastorek, vypočítává z toho rychlost. Ta se samozřejmě změnou čehokoli z uvedeného změní, ale právě proto, že s tím elektronika nepočítá, ukazuje pořád stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 07:53 | Nahoru | #27
1100Virago>>
Takze ukazuje stejne jak predtim,ale já jedu min..?

(reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 09:05 | Nahoru | #28
Brabuss>Myslím vše podstané bylo řečeno kolečko o zub není problém o víc jak bylo již psáno dochází k lámání řetězu, jinak já mám 16-65 (16-41)to už je ale opačný problém rozeta je tak velká , že dře řetěz o horní výstuhu - musí se vyřezat. Hlídat napnutí řetězu ale to je trošku sci-fi - na takový převodu už se nedá vůbec jezdit max tak 180. Takže jestli s upraveným převodem do provozu tak bych max. o 8 zubů- pak to ztrácí smysl-nedá se na tom jezdit v normálním provozu. Důvod proč se nyní na stuntriding používají velké rozety??- přešlo se na triky , které se jezdí velmi pomalu, a proto se musí moto zpomalit, tak aby se na ní nechalo jet krokem po zadním a nemusela se nechat prokluzovat spojka - ale není to pravidlem třeba Mára Matoušek má malou zadní rozetu.:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 09:23 | Nahoru | #29
Kovi_VTR: Ano. Bude ti to ukazovat pořád stejný poměr rychlosti k otáčkám, bez ohledu na realitu. Jestli chceš znát skutečnou rychlost, přidej si na mašinu cyklotachometr a nastav správně obvod kola.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkrácení převodového poměru Jak?

22.8.2007 v 09:29 | Nahoru | #30
1100Virago>>
tohle jsem si myslel,ted jsem o tom predsvedceny ;) dik *yes*
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist