globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s CX500
27.7.2010 v 08:11
Ahoj lidi,
netýká se to přímo mě ale kámoše, který mi teď volal.

Chtěli po létech vytáhnout CX500, ale měli vyšťavenou baterku tak připojili káble, ale co se nestalo :( spojilo se jim plus na kostru, z něčeho se zakouřilo a bylo. Motorka jde nastartovat, ale nejde do otáček. Nejspíš se odvařilo CDI, tak se tedy ptám zdali se najde v okolí ostravy někdo kdo CX500 má kdo by byl ochoten jen přehodit CDI abychom mohli určit závadu.

Popřípadě může to býte ještě něčím jiným?


Díky předem

Problém s CX500

27.7.2010 v 08:44 | Nahoru | #1
no tak je sikovnej..priste at se na to vysere...

Problém s CX500

27.7.2010 v 11:50 | Nahoru | #2
no já bych neházel hned flintu do žita a neviděl v tom hned CDI po smrti ten zkratovej proud tekl nejkratší cestou a ta rozhodně nebyla přes CDI. Když říkáš, že jí vytáhnul po letech, tak bych začal vyčištěním karburátorů a nový svíčky, mrknout na filtr a projít konektory, prošplíchnout nějakým sprejem na kontakty.

Problém s CX500

27.7.2010 v 12:04 | Nahoru | #3
Taky si myslím že problém bude jinde než v CDI.V prvé řadě vyčistit karbce a hlavně nádrž.Počítám že v obojím bude svinčíku až běda

Problém s CX500

27.7.2010 v 12:10 | Nahoru | #4
Nene ona normálně běžela (jsem to přehnal s těmi léty, asi rok nejela) je v perfektním stavu. a právě že se z něčeho zakouřilo.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500

27.7.2010 v 12:31 | Nahoru | #5
no chtělo by to specifikovat to " z něčeho se zakouřilo" od stolu se špatně radí, ale zkratový proudy jsou vysoký a mohlo se klidně kouřit někde z izolace káblů, opravdu bych hledal spíš chybu ve svíčkách a pak případně v karburaci

(reakce na) Problém s CX500

27.7.2010 v 13:10 | Nahoru | #6

cccp>no chtělo by to specifikovat to " z něčeho se zakouřilo" od stolu se špatně radí, ale zkratový proudy jsou vysoký a mohlo se klidně kouřit někde z izolace káblů, opravdu bych hledal spíš chybu ve svíčkách a pak případně v karburaci



jsme na tom podobně ;) jen jsem depešoval co mi řekl přes mobil ;)

1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500

27.7.2010 v 13:54 | Nahoru | #7
To znamená, že zkratoval autobaterku o kostru, nebo že prohodil kabely + a minus? Ve druhém případě je v prdeli skoro všechno (regulátor, zapálko), v prvním případě se nejspíš ani nic nestalo, možná jen přiškvařenej kabel.

(reakce na) Problém s CX500

27.7.2010 v 14:25 | Nahoru | #8

Deadman>To znamená, že zkratoval autobaterku o kostru, nebo že prohodil kabely + a minus? Ve druhém případě je v prdeli skoro všechno (regulátor, zapálko), v prvním případě se nejspíš ani nic nestalo, možná jen přiškvařenej kabel.



Tak prý jak byl otočený klíček tak mu sjelo plus na kostru a z něčeho se zakouřilo.

Problém s CX500

27.7.2010 v 15:25 | Nahoru | #9
Tak mě se s CX povedlo něco podobného, po zimě ho startuju vždycky přes kabely z auta, no a nechápu, jak jsem to mohl udělat, ale přehodil jsem + a -. Taky jsem měl strach, co bude vše zničený, ale shořela akorát pojistka startéru - je to taková velká, plechová cca 30A a je vedle baterky. Byl jsem rád, že to jinak vše fachalo. Ale to nebude váš případ, protože to by vůbec nejelo. Hledal bych to taky všude možně, ale v CDI asi né.

Problém s CX500

30.7.2010 v 09:56 | Nahoru | #10
Takže nafotil jsem to z čeho se zakouřilo. vypadá to jen na upálenou bužírku (tak kde je teď červená páska) Je to kábel co jde od baterky pak jde do toho válce a pak do starteru.

Jinak jde to nastartovat ale střílí to do výfuku a hádá se to.

[img]

Naposledy editováno 30.07.2010 09:56:41

1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500

30.7.2010 v 11:02 | Nahoru | #11
Ten válec je startovací relé a na něm je pojistka. Pokud je to jen pojistka, máte štěstí. Pozor! Je to CX!!! Ten měl altík funkčně propojený se zapalováním, je to taková smrtka s kosou, jen seknout! Doporučuji pečlivě prohlídnout a nechat zahřát, pak SNAD půjde do otáček...

(reakce na) Problém s CX500

30.7.2010 v 13:13 | Nahoru | #12

Starous68>Ten válec je startovací relé a na něm je pojistka. Pokud je to jen pojistka, máte štěstí. Pozor! Je to CX!!! Ten měl altík funkčně propojený se zapalováním, je to taková smrtka s kosou, jen seknout! Doporučuji pečlivě prohlídnout a nechat zahřát, pak SNAD půjde do otáček...



nejde ani po zahřátí :( furt to střílí do výfuku a hádá se to, jak kdyby to házelo jiskru nepravidelně

Problém s CX500

30.7.2010 v 13:21 | Nahoru | #13
Hmmm, vypadá to, že se podařilo šlusnout právě to zapalování. Před mnoha lety jsme to řešili, originál je neúměrně drahý a - bohužel - atypický, tudíž se na to nedá koupit pirát (dneska možná jo, ale pochybuju). A už těch bahenních pump (jak se jim říkalo) moc nejezdí. Mít to doma, řešil bych to náhradou za Ignitech, oddělit zapalování od altíku. Vím, že se to tehdy podařilo sehnat přes Motopuzzle v Bohumíně, ale je to tak deset let...pak už jsem to nestudoval.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500

5.8.2010 v 20:20 | Nahoru | #14
Viděl bych to na problém vinutí( nebo vedení ) altíku pro vysoké otáčky CDI :

Stator altíku v modelech z let 1978–81 slouží dvěma účelům. Dobíjí baterii a dodává vysoké napětí (více než 90V) do CDI pro zapalování. Obvykle jedno ze tří vinutí selže: dobíjení, vinutí pro zapalování v nízkých rychlostech (špatný výkon v nižších otáčkách), vinutí pro zapalování ve vyšších otáčkách (špatný výkon při vyšších otáčkách). Jestliže je vadné vinutí pro dobíjení, není dobíjena baterie. Pokud je poškozeno vinutí pro vyšší otáčky, motocykl neakceleruje jak by měl nad 3500 otáček kdy je energie pro zapalování dodávána právě tímto vinutím. Pokud selže vinutí pro pomalé otáčky, motocykl nestartuje a nemá žádnou nebo přerušovanou jiskru. Prakticky vždy (konečná životnost !)a první však odejde vinutí pro vysoké otáčky.

(reakce na) Problém s CX500

5.8.2010 v 22:16 | Nahoru | #15

miposCX500>Viděl bych to na problém vinutí( nebo vedení ) altíku pro vysoké otáčky CDI :

Stator altíku v modelech z let 1978–81 slouží dvěma účelům. Dobíjí baterii a dodává vysoké napětí (více než 90V) do CDI pro zapalování. Obvykle jedno ze tří vinutí selže: dobíjení, vinutí pro zapalování v nízkých rychlostech (špatný výkon v nižších otáčkách), vinutí pro zapalování ve vyšších otáčkách (špatný výkon při vyšších otáčkách). Jestliže je vadné vinutí pro dobíjení, není dobíjena baterie. Pokud je poškozeno vinutí pro vyšší otáčky, motocykl neakceleruje jak by měl nad 3500 otáček kdy je energie pro zapalování dodávána právě tímto vinutím. Pokud selže vinutí pro pomalé otáčky, motocykl nestartuje a nemá žádnou nebo přerušovanou jiskru. Prakticky vždy (konečná životnost !)a první však odejde vinutí pro vysoké otáčky.



Jj, takhle nějak to tenkrát bylo!!! No sláva, máš tady evidentně odborníka!!!! Dejte vědět, kluci, jak to dopadlo. Tak nějak z nostalgie mě to pořád zajímá....

1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500

6.8.2010 v 22:23 | Nahoru | #16
jen doplním že zapalování je oddělený od dobíjení takže nějakym zkratem ho prakticky nemohli odpálit, nejjednodušší test je odpojit cdi (malej konektor -bílej, modrej) a na bílym od altíku při otáčení motoru pomocí startéru musí bejt okolo 90V, na modrym okolo 100V, pokud je v háji vysokorychlostní cívka (dá se změřit i odpor bílej-modrej - cca 77Ohmů, bílej-kostra - 385Ohm +-15%)může se to nouzově opravit pomocí "white wire fix" prostě se vynechá modrej drát od altíku a modrej co vede do cdi se propojí s bílym (maká to pak do nějakejch těch 5000 otáček).
Jinak už jsem podobný chování viděl u vadnýho cdi, prostě to odmítalo jít do otáček, takže i taková varianta je možná ale vzhledem k tomu že mašina dlouho stála, zkusil bych nejdřív projít takový věci jako karburátory a konektory.

Naposledy editováno 07.08.2010 08:11:49

(reakce na) Problém s CX500

25.9.2010 v 10:34 | Nahoru | #17
Zdravíčko. Myslím, že tento případ je už vyřešen. Pokud je to teda od Lumíra z Rychvaldu, co jsem mu půjčoval CDI na přezkoušení. Problém byl zřejmě úplně jinde, vyčistily se karurátory, nové svíčky, a myslím, že fachčí v pohodě.
Fámy, jako že zkratem z baterky spálíš komplet elektriku, si nechte do hospody, tam, kde jste tuto zaručenou radu slyšeli.
Ještě bych dodal k tomu "propojenému" zapalování a dobíjení. To je řečeno velmi laicky a zjednodušeně, v podstatě je to blbost. Za prvé, ve skutečnosti má CX dva samostatné okruhy zapalování, zcela (!) nezávislé na dobíjení!!! V praxi to znamená, že i když odejde alternátor, a baterie je vyšťávená tak, že neutáhne ani blinkry, s motorkou lze bez problému po roztlačení jet dál. Já takto kdysi jezdil půl roku, bez obav.
A k těm "třem vinutím"... Alternátor je třífázový, tudíž jeho tři vinutí slouží výhradně a jen ku generování proudu! Se zapalováním je spojen pouze vizuálně, protože na tělese altíku jsou umístěny taky snímací cívky okruhu zapalování pro vyšší otáčky. Opakuji, že elektricky spojené s altíkem nejsou, pouze snímají proud indukovaný magnetem. A jejich umístění je taky důvodem, proč ze zapalování odchází jako první. Když už se alternátor seškvaří, vezme je s sebou.
Okruh pro volnoběžné a nízké otáčky je umístěn zcela zvlášť pod deklíkem na zadní straně motoru, a o žádném defektu tohoto zařízení jsem zatím neslyšel, to by musel dostat asi pořádnou pecku...
Oprava alternátoru a zapalování, tedy toho bloku, co se časem spálí (bavíme se o 20 - 30 letech ) není žádný horor. Musí se samozřejmě vymontovat, což u CX znamená motor ven, a pak sehnat šikulu, co to umí celé převinout. Neudělá vám to firma, co repasuje altíky a elektromotory, protože tohle se msí namotat ručně. Já to posílal tuším někam do Kroměříže, a po drobné korekci (přepólovaná cívka, izolace byla slitá, tak nebylo poznat, jak je vinutá) jede a dobíjí jak nová.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 6 26.4.2024 v 18:32 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050


TOPlist