netýká se to přímo mě ale kámoše, který mi teď volal.
Chtěli po létech vytáhnout CX500, ale měli vyšťavenou baterku tak připojili káble, ale co se nestalo :( spojilo se jim plus na kostru, z něčeho se zakouřilo a bylo. Motorka jde nastartovat, ale nejde do otáček. Nejspíš se odvařilo CDI, tak se tedy ptám zdali se najde v okolí ostravy někdo kdo CX500 má kdo by byl ochoten jen přehodit CDI abychom mohli určit závadu.
Popřípadě může to býte ještě něčím jiným?
Díky předem
1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500
cccp>no chtělo by to specifikovat to " z něčeho se zakouřilo" od stolu se špatně radí, ale zkratový proudy jsou vysoký a mohlo se klidně kouřit někde z izolace káblů, opravdu bych hledal spíš chybu ve svíčkách a pak případně v karburaci
jsme na tom podobně ;) jen jsem depešoval co mi řekl přes mobil ;)
1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500
Deadman>To znamená, že zkratoval autobaterku o kostru, nebo že prohodil kabely + a minus? Ve druhém případě je v prdeli skoro všechno (regulátor, zapálko), v prvním případě se nejspíš ani nic nestalo, možná jen přiškvařenej kabel.
Tak prý jak byl otočený klíček tak mu sjelo plus na kostru a z něčeho se zakouřilo.
Jinak jde to nastartovat ale střílí to do výfuku a hádá se to.
[img]
Naposledy editováno 30.07.2010 09:56:41
1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500
Starous68>Ten válec je startovací relé a na něm je pojistka. Pokud je to jen pojistka, máte štěstí. Pozor! Je to CX!!! Ten měl altík funkčně propojený se zapalováním, je to taková smrtka s kosou, jen seknout! Doporučuji pečlivě prohlídnout a nechat zahřát, pak SNAD půjde do otáček...
nejde ani po zahřátí :( furt to střílí do výfuku a hádá se to, jak kdyby to házelo jiskru nepravidelně
1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500
Stator altíku v modelech z let 1978–81 slouží dvěma účelům. Dobíjí baterii a dodává vysoké napětí (více než 90V) do CDI pro zapalování. Obvykle jedno ze tří vinutí selže: dobíjení, vinutí pro zapalování v nízkých rychlostech (špatný výkon v nižších otáčkách), vinutí pro zapalování ve vyšších otáčkách (špatný výkon při vyšších otáčkách). Jestliže je vadné vinutí pro dobíjení, není dobíjena baterie. Pokud je poškozeno vinutí pro vyšší otáčky, motocykl neakceleruje jak by měl nad 3500 otáček kdy je energie pro zapalování dodávána právě tímto vinutím. Pokud selže vinutí pro pomalé otáčky, motocykl nestartuje a nemá žádnou nebo přerušovanou jiskru. Prakticky vždy (konečná životnost !)a první však odejde vinutí pro vysoké otáčky.
miposCX500>Viděl bych to na problém vinutí( nebo vedení ) altíku pro vysoké otáčky CDI :
Stator altíku v modelech z let 1978–81 slouží dvěma účelům. Dobíjí baterii a dodává vysoké napětí (více než 90V) do CDI pro zapalování. Obvykle jedno ze tří vinutí selže: dobíjení, vinutí pro zapalování v nízkých rychlostech (špatný výkon v nižších otáčkách), vinutí pro zapalování ve vyšších otáčkách (špatný výkon při vyšších otáčkách). Jestliže je vadné vinutí pro dobíjení, není dobíjena baterie. Pokud je poškozeno vinutí pro vyšší otáčky, motocykl neakceleruje jak by měl nad 3500 otáček kdy je energie pro zapalování dodávána právě tímto vinutím. Pokud selže vinutí pro pomalé otáčky, motocykl nestartuje a nemá žádnou nebo přerušovanou jiskru. Prakticky vždy (konečná životnost !)a první však odejde vinutí pro vysoké otáčky.
Jj, takhle nějak to tenkrát bylo!!! No sláva, máš tady evidentně odborníka!!!! Dejte vědět, kluci, jak to dopadlo. Tak nějak z nostalgie mě to pořád zajímá....
1 reakcí na tento příspěvek Problém s CX500
Jinak už jsem podobný chování viděl u vadnýho cdi, prostě to odmítalo jít do otáček, takže i taková varianta je možná ale vzhledem k tomu že mašina dlouho stála, zkusil bych nejdřív projít takový věci jako karburátory a konektory.
Naposledy editováno 07.08.2010 08:11:49
Fámy, jako že zkratem z baterky spálíš komplet elektriku, si nechte do hospody, tam, kde jste tuto zaručenou radu slyšeli.
Ještě bych dodal k tomu "propojenému" zapalování a dobíjení. To je řečeno velmi laicky a zjednodušeně, v podstatě je to blbost. Za prvé, ve skutečnosti má CX dva samostatné okruhy zapalování, zcela (!) nezávislé na dobíjení!!! V praxi to znamená, že i když odejde alternátor, a baterie je vyšťávená tak, že neutáhne ani blinkry, s motorkou lze bez problému po roztlačení jet dál. Já takto kdysi jezdil půl roku, bez obav.
A k těm "třem vinutím"... Alternátor je třífázový, tudíž jeho tři vinutí slouží výhradně a jen ku generování proudu! Se zapalováním je spojen pouze vizuálně, protože na tělese altíku jsou umístěny taky snímací cívky okruhu zapalování pro vyšší otáčky. Opakuji, že elektricky spojené s altíkem nejsou, pouze snímají proud indukovaný magnetem. A jejich umístění je taky důvodem, proč ze zapalování odchází jako první. Když už se alternátor seškvaří, vezme je s sebou.
Okruh pro volnoběžné a nízké otáčky je umístěn zcela zvlášť pod deklíkem na zadní straně motoru, a o žádném defektu tohoto zařízení jsem zatím neslyšel, to by musel dostat asi pořádnou pecku...
Oprava alternátoru a zapalování, tedy toho bloku, co se časem spálí (bavíme se o 20 - 30 letech ) není žádný horor. Musí se samozřejmě vymontovat, což u CX znamená motor ven, a pak sehnat šikulu, co to umí celé převinout. Neudělá vám to firma, co repasuje altíky a elektromotory, protože tohle se msí namotat ručně. Já to posílal tuším někam do Kroměříže, a po drobné korekci (přepólovaná cívka, izolace byla slitá, tak nebylo poznat, jak je vinutá) jede a dobíjí jak nová.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |