Téma: Babetta 210 jak zvysit vykon
zdravim vsechny koupil jsem dvou rychlostni babu :) a rad bych na ni nejaky upravy,prosim piste pokud o necem vite.diky honza
Snižit hlavu ,stačí kousek,vyleštit kanálky ,odlehčit píst,benzin 99 oktan,měl jsem taky karburátor ze simsona,ale musel jsem si pohrát s tryskama a s jehlou,ˇvyměń rozety,hlavně malou,a jezdila i 90 ,ale bylo to o hubu,není na to rám stavěný a a ni brzdy.tak zvaž .......honza600>
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 jak zvysit vykon
honza600> Kanály vůbec nelešti a dokud to nebude točit přes devět, ani na píst nemusíš sahat. Motor aby jel, musí dejchat. Proto to chce kabec, Simson vyhovuje, pochopitelně sací koleno o větším průměru. Sací kanál rozšiř celkem o 5-6mm, dolu ke klice o 2mm. Tedˇ se dobře nadechuje tak výfuk. Výfukový kanál rozšiř jako sací výškově zvedni hranu o 1-2mm, ale tentokrát směrem k hlavě. Kompresní poměr by se měl o něco málo zvýšit, tak na hodnotu 9:1 - alespoň. Výfuk nainstaluj dvoukomorový Hikore na korádo, nebo na Simsona. Dají se pořídit do 500,- Taky je třeba odlehčit rozběhové lamely, aby zabíraly až při vyšších otáčkách.
To prozatím snad stačí...
To prozatím snad stačí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 jak zvysit vykon
alesmoto>No z Trabanta Ferrari neudelas.......
2 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 jak zvysit vykon
No já když sleduji články tohoto typu, tak si vzpomenu na kamaráda, ten si koupil kdysi dávno Škodu 120 a začal s tuningem, a já mu říkám, vyprdni se na to, kup si Golfa GTi, svezeš se, sedí to v zatáčkách a nemusíš se v tom hrabat. On mi na to řekl, že to je moc peněz, no a začal s tuningem, tak že převodovka 5-ti kvalt, motor favorit, broušenou vačku, pružiny, předělat karbenátek, kanály, výfuk, svody a moc moc moc práce. Když to pak sečetl, tak na tom byl hůř, jak kdyby si koupil Golfa Gti. Výsledek: měl vrak, co žral, nejel, v zatáčkách neseděl, měl podprůměrný brzdy, problémy s policajty a pořád se v tom hrabal. Kdyby si koupil rovnou pořádný auto, tak se svezl. A otom je život, ne? :cool: Tuningu vraků čest *yes*
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 jak zvysit vykon
jo a ještě jsem si vzpoměl že jsme zvětšili dirky v pistu aby se lépe mazal na pistním čepu a pak jsme ten čep zboku něčím ucpávali (asi korkem aby to palivo nevýřilo) kolem vstupu jsme vypilovávali takový odlehčení a zmenšovali jsme třecí plochu. zvetšovali vstupy do karburátoru a navýstupu.... leštili kanálky dávali větší karburátory s většíma difuzorama... výsledek nejistý....
Ale zase jako recese se dá babeta udělat, začal bych karbenátkem z motorové pily, vyleštit kanály, snížit hlavu, upravit píst a jedeme *yes* V útlém mládí jsem takhle ladil fechtla a nevydržela to ojnice :cool: pak ložiska na klice a jednou to nevydržel píst, pak jsem přesedlal na něco, co jede a měl jsem klid *yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 jak zvysit vykon
Mega-CZ>>
Korek se cpal zespodu pod dno pístu nad pístní čep, aby to lépe vyplachovalo, ale nic moc výsledek :cool:
Korek se cpal zespodu pod dno pístu nad pístní čep, aby to lépe vyplachovalo, ale nic moc výsledek :cool:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 jak zvysit vykon
Jasne a vejfuk, ladenej premontovat...hned jde lip... :lol:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210 jak zvysit vykon
ja len taký maličký tuning, skratil som zvodovu trubku co ide od valca do tlmica vyfuku.Ona pri novej bola este hadam 10cm vo vyfuku, tak som ju zoslahol tak aby dociahla do tlmica
) Zvysi sa tim max o takych 10km, lebo motor sa dokaze viac tocit, ale co je to za tuning,ked to ide namiesto 45 55. Nech to vytiahnete aj na 90, ale kolko to bude trvat kym sa rozbehne do tej rychlosti
)) A to ze ma obehne nejaka babeta , to strach nemam...


1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 jak zvysit vykon
me by to zajimalo proc nelestit.
dr._pc>>
Protože na leštěném povrchu se snadno drží benzínový film a na konci přefukového kanálu se benzín slejvá do mlých kapiček. Ty se pak utrhnou a dostanou se do spalovacího prostoru. Správná směs má být co nejlépe a nejjemněji rozprášena. Ve vyšších otáčkách to má za následek vynechávky, cukání motoru.
Protože na leštěném povrchu se snadno drží benzínový film a na konci přefukového kanálu se benzín slejvá do mlých kapiček. Ty se pak utrhnou a dostanou se do spalovacího prostoru. Správná směs má být co nejlépe a nejjemněji rozprášena. Ve vyšších otáčkách to má za následek vynechávky, cukání motoru.
kdysi jsem koupil babetu s válcem co měl více kanálů.....jelo to o 15 km rychleji,ale žrala 2x tolik,nemělo to spodek......vyhodil jsem to všechno do prdele,dal origo válec,když už se to dělalo,tak jsem to kuchnul celé,nová ojka,ložiska,výbrus....,to byla krása jak to šlapalo... a za 2litry na 100km.....
...jako ano,pokud to je recese,jezdí se s tím závody ala fichtl cup a pod.,tak je třeba ten motor opravdu řádně vytunit....,ale jinak to nemá absolutně smysl.
...jako ano,pokud to je recese,jezdí se s tím závody ala fichtl cup a pod.,tak je třeba ten motor opravdu řádně vytunit....,ale jinak to nemá absolutně smysl.
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210 jak zvysit vykon
A este co hovorite na toto
Lebo mam 2 motory babetta 210 tak rozmyslam ze z jednym by som experimetoval a dal tam toto spravit a + 15z 47z prevod
A keby som to skazil stale mam druhy original motor v dobrom stave
PREKLAD
A) V skratke podstatná časť. Upravte dolnú hranu sacieho kanála z pôvodného rozmeru 59,6 mm od vrchu vložky na 61 mm. Šírka sa nemení. Upravte hornú hranu výfukového kanála z pôvodného 30,5 mm na 27,5 mm, ale s polomerom R30. Po stranách rozšírte výfukový kanál o 1 a 1 mm. Prispôsobte prechod medzi liatinovou vložkou a hliníkovým valcom. Z hlavy valca, zo všetkých plôch uberte 0,8 mm (tieto plochy sú: otvor s priemerom 51,1 mm, otvor s priemerom 39 mm a celá čelná plocha hlavy ). V tlmiči výfuku treba skrátiť koleno výfuku (nie je písané koľko, podľa skúseností od matice 60 mm). Do misiek vyberateľného labyrintu výfuku treba dorobiť po 2 ks otvorov s priemerom 8 mm. Do koncovej misky treba dorobiť 2 otvory s priemerom 6 mm. (pozn. neviem, či budú tieto otvory mať zmysel, keďže v prvej miske výfuku ostanú dva pôvodné otvory s priemerom len 7 mm !)
B) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
Lebo mam 2 motory babetta 210 tak rozmyslam ze z jednym by som experimetoval a dal tam toto spravit a + 15z 47z prevod
A keby som to skazil stale mam druhy original motor v dobrom stave

PREKLAD
A) V skratke podstatná časť. Upravte dolnú hranu sacieho kanála z pôvodného rozmeru 59,6 mm od vrchu vložky na 61 mm. Šírka sa nemení. Upravte hornú hranu výfukového kanála z pôvodného 30,5 mm na 27,5 mm, ale s polomerom R30. Po stranách rozšírte výfukový kanál o 1 a 1 mm. Prispôsobte prechod medzi liatinovou vložkou a hliníkovým valcom. Z hlavy valca, zo všetkých plôch uberte 0,8 mm (tieto plochy sú: otvor s priemerom 51,1 mm, otvor s priemerom 39 mm a celá čelná plocha hlavy ). V tlmiči výfuku treba skrátiť koleno výfuku (nie je písané koľko, podľa skúseností od matice 60 mm). Do misiek vyberateľného labyrintu výfuku treba dorobiť po 2 ks otvorov s priemerom 8 mm. Do koncovej misky treba dorobiť 2 otvory s priemerom 6 mm. (pozn. neviem, či budú tieto otvory mať zmysel, keďže v prvej miske výfuku ostanú dva pôvodné otvory s priemerom len 7 mm !)
B) Popíšem vyrobenú úpravu, ktorá bola odskúšaná. Na valci sa upraví horná hrana výfukového kanála z 30,5 mm na 30 mm a jeho šírka zo 17,5 na 19 mm. Dolná hrana sacieho kanála sa upraví z 59,6 mm na 60,6 mm. Šírka sa nemení. Zraziť hrany kanálov 0,3 mm pod 60 stupňami. Hlavu valca upraviť na kompresný pomer 13:1. Karburátor JIKOV s priemerom 17 mm z Pioniera. Upraviť dosadaciu plochu pre koleno sania na valci. Nezávislé sanie. Urobiť na valci plynulý prechod od výfukového otvoru vo vložke na otvor s priemerom 25 mm. Výfuk: popis: prvá trubka s priemerom (písané priemery sú vnútorné priemery) 25 mm dĺžky 340 mm, prvý kužeľ s priemermi 25 a 80 mm a s dĺžkou 380 mm, valcová časť výfuku s priemerom 80 mm a s dĺžkou 80 mm, protikužeľ s priemermi 80 a 18 mm a s dĺžkou 105 mm, trubka pred tlmičom hluku s priemerom 18 mm a s dĺžkou 120mm. Otvory v tlmiči by mali byť minimálne 18 mm.
Výkon: 2,85 kW pri 5800 rpm. Max otáčky 9500 rpm. Spotreba 2,6 l/100 km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.