globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?
 
29.3.2007 v 17:17
Co vy na to?
Má smysl dávat do pneu jak na plecháčích tak na motorkách nějaký spešl plyny? Dle mě je to nesmysl.
Nedávno jsem se o tom dohadoval s tatíkem, páč nebylo co řešit a teď jsem slyšel relaci na ČR1... podrobnosti tady: http://motozurnal.c...clanek.phtml?id=4813

(reakce na) Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

29.3.2007 v 17:19 | Nahoru | #1
ChipTDM>já říkám ano :thmubup: Na autě je to znát jak sviňa... ale je pravda že mám 16" 195/45 ;)

(reakce na) Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

29.3.2007 v 17:26 | Nahoru | #2
já dávám 78% dusík....

1 reakcí na tento příspěvek Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

29.3.2007 v 17:31 | Nahoru | #3
Teda todlenctoto me jeste nenapadlo! Je to pak lepsi?

(reakce na) Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

29.3.2007 v 17:32 | Nahoru | #4
Seky>no jistě že je! 78% dusíku pro stálost tlaku,21% kyslíku pro život,a 1% YCO a vzácných plynů jako koření... :)

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

29.3.2007 v 17:34 | Nahoru | #5
Vzduch mám zadarmo :lol: a pochybuju, že na enduru typu Transalp to má nějakej význam. Hřebíku zapíchlýmu v gumě je taky jedno co tam je, propíchne to stejně :puke:

Otázka spíš zůstává nakolik jakou tepelnou roztažnost dusík má oproti klasickýmu vzduch a jestli je to nějaký přínos, že se velkým zahřátím o moc tlak nezvýší?!

1 reakcí na tento příspěvek Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

29.3.2007 v 18:00 | Nahoru | #6
Mám takovej blbej pocit,že inertní plyny zabraňují,nebo aspoň významně omezují prohřátí gumy.Takže hustit obyč vzduchem *yes*

Dingo: inertní plyny se používají u aut,protože nemění svůj objem v závislosti na teplotě

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

30.3.2007 v 06:32 | Nahoru | #7
ChipTDM>souhlasím. je to zbytečnost.

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

30.3.2007 v 08:14 | Nahoru | #8
Ptali se na to 11.7.2006 na Motoškole Ondry Lelka a říkal že je to chujovina (na silničních určitě). Na okruzích všichni foukají vzduch. Na silnici je to podle mě buřt-takže taky vzuch. A enduro...

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

30.3.2007 v 19:40 | Nahoru | #9
Mno, s ohledem na to, ze u Ultrasealu slibujou, ze diky konstantnimu tlaku zvysuji zivotnost pneu, si rikam, ze dusik funguje uplne stejne, jen neni tak drahej a pri prezouvani gumy nejsem zmazanej ;)

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

31.3.2007 v 09:09 | Nahoru | #10
Dík za příspěvky;) jsem rád, že mě nikdo nepřesvědčil, že dusík ANO:)

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

31.3.2007 v 21:16 | Nahoru | #11
spíš použití těchto plynů pochopím u kamionů, kdy se od brzd dost hodne rozehřejí pneušky a tlak vzduchu při ohřevu by mohl udělat problem , ale motorka a auto mi přijde zbytečnost

(reakce na) Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

31.3.2007 v 21:49 | Nahoru | #12
Camča_v>>
ten pocit máš dobrej. blbej bys měl, kdybys na těch gumách jel.

Hustění pneu, inertní plyny, dusík, vzduch?

3.4.2007 v 13:21 | Nahoru | #13
Dusík byl používaný kdysi, začaly s tím kamiony, dnes jsou to směsi do pneu (pneumix, secur pneus..) Tepelná roztažnost je trochu habaďůra, ta je u plynů dána fyzikálními zákony a je plus mínus stejná. Výhody jsou v absenci kyslíku, ten je molekulárně nejřidší a nejvíc utíká kolem ráfků, dále v absenci vzdušné vlhkosti a oleje, kterým je mazán vzduch z kompresoru. Tož tak. (trochu u toho dělám)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist