globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: špatný studený start po seřízení karburátorů
4.6.2010 v 09:26
Ahoj, mám problém.
Nechal sem si seřídit a vyčistit karburátory (viz. www.motorkari.cz/forum-detail/ ) a teď má moto problémy se studeným startem.

Abych to nějak popsal.

PŘED SEŘÍZENÍM: dal sem sytič; nastartoval; moto šlo hned do otáček, tak jsem postupně sytič stahoval (cca. po půl minutě už nebyl potřeba) a moto běželo.

PO SEŘÍZENÍ: dám sytič na plno; nastartuju; moto chytne, ale motor běží nepravidelně tak jako by měl každou chvílí zhasnout (při jen drobném přídání plynu skutečně zhasne); pokud nepřidávám plyn, tak za nějakej čas to jde do otáček; stáhnu trochu sytič a opět to je jak kdyby to mělo chcípnout a nepravidelně; když se takhle protrápim až do stavu, kdy sytič uplně stáhnu, tak už to je vcelku dobrý (moto teply). Pak chytne už v pohodě a bez sytiče.

Když sem si moto vyzvedával po seřízení v moto Kašpar Humpolec, tak jí vyndal, chtěl nastartovat, ale byly s tím ještě větší problémy, něž teď. Sytič byl na plno a vůbec nechtěla chytnout, po tom co chytla, tak za okamžik zhasla, aniž by se hnulo se sytičem. Pak při stahování sytiče se stalo že chcípala, když po cca asi 15 startech a tomhle trápení šel sytič uplne vypnout, tak moto už startovala v pohodě (evidentne uz byla tepla).

Pak sem si řikal, jestli ty karburátory nebyly suchý, protože kohout byl na RES. Ale bylo by mi divný, kdyby to předtím nezkoušel sam startovat a karburatory nazaplavil polohou kohoutu na PRI . Ted uz by nastavení PRI pred studenym startem bylo zbytecny a mohlo by akorat nadelat skodu ne?

Nevíte někdo co s tím je? Takovyhle starty jsou fakt otřesný!




Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 09:38 | Nahoru | #1
co seřizovali? Na karbecích toho moc k seřízení není, res. není potřeba.
Leda klapky...

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 09:39 | Nahoru | #2
a to sis jí po tomhle "servisu" odvezl domů?
tos odvážnej

(reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 09:53 | Nahoru | #3
Jurawood> říkal, že je vyčistil a seřídil. Nevím co to všechno obnáší, nebo neobnáší (dal sem to na to seřízení kvůli tomu co je popsanýho v tom mojim minulym vlakne)
Němec> taky sem se na to netvářil, byl sem z toho vyvalenej. Povídal, kdyby to dělalo takhle problémy dál, tak abych to přivezl. Ale zajímá mě, čím to může být

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 09:57 | Nahoru | #4
někdy motorka s úplně plným sytičem nechce jet, osvědčilo se mi cca 3/4 a vždycky to běhalo... To, co popisuješ ale bude něco jiného...

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 10:03 | Nahoru | #5
Tak ji holt seřídil blbě. Buď to má totálně rozhožený podtlaky, nebo bych řekl moc bohatou směs a se sytičem se to zahltí. Nebo je při čištění "nějak" nedočistil a sytičovej obtok nefunguje jak má. Je tam víc možností. Každopádně bych to reklamoval, protože po servisu by měla jet v klidu, ne?

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 10:15 | Nahoru | #6
kdyby rozhodil podtlaky nejde mu to ani za tepla - tohle se ohřátím nemění.
když je to na sytič moc bohatý, tak by mělo pomoct přidání plynu, tady je divný, že to po přidání chcípá, ne? aneb čím víc plynu tím víc tu sytičovou extra bohatou směs naředíš normálním složením směsi

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 10:23 | Nahoru | #7
nejvíc to vypadá na chudou směs, nebo přiškrcenej sytičovej okruh, každopádně okamžitá reklamace...

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 10:25 | Nahoru | #8
No, ony nemusí být rozhozený extra moc ale ve "spolupráci" se špatnou směsí se to zahltí, tudíž se na otevření na normální směs ani nedostaeš. Setkávám se s tím vždycky když dělám VSka...klasickej problém.
pozn. může být i moc chudá, ale i tak by sytič měl svoji fci plnit, nejvíc mi to ale ukazuje na sytič systém a otevření klapek/podltaky.
Je těžký to tady popisovat, nejlíp u toho být. Ale být jím, tak to vrátím s tím, že jsem chtěl servis a ne rozladění (svoje i motorky)

(reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 11:58 | Nahoru | #9

Jurawood>nejvíc to vypadá na chudou směs, nebo přiškrcenej sytičovej okruh, každopádně okamžitá reklamace...


Ahoj, dělá mi to při startování to samý, ale podle opálení svíček soudím, že je směs OK. Co přesně myslíš tím "přiškrceným sytičovým okruhem" ? diky :)

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 12:50 | Nahoru | #10
Tak abyste měli lepší předtavu, tak sem to startování nahrál, tak se můžete kouknout

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 12:54 | Nahoru | #11
No sytičovej okruh je vlastně obtok difuzoru, kudy se vede podtlakem benzin do válce ve větším množství, než motor vytáhne kanálkama pod klapkou (což je volnoběžný systém). Je tam ventil, kterejotvírá, nebo zavírá tento okruh. Někdy se neotevře naplno (lanko atd.) a tudíž tam nejde tolik paliva co má. Taky může být zanesenej. Měl jsem doma karbce, který pořád blbly. Nevěděl jsem co s tím... nakonec jsem profoukával takovým tlakem, že to povolilo a byl klid. Fakt to musí být celý čistý a utěsněný. Někdy pomůže už jen ultrazvuková čistička.
Neříkám, že to je přímo ono, jen objasňuju na co jsi se ptal.

Naposledy editováno 04.06.2010 12:55:23

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 14:03 | Nahoru | #12
Ahoj, já bych to viděl na chudou směs. Toho mohli docílit několika způsoby - kdyby hejbali s plováky - ochudí směs v celým rozsahu. Nebo mohli dát jehly níž - to by ale nemělo mít vliv na volnoběh. A poslední - jestli to někde nepřisává falešnej vzduch - zase by se to ale projevovalo i při teplým motoru...tak nevím, nebo snad přicpaný přivod paliva...
U mýho starýho CXa je podobný problém, ač je vše teoreticky OK, hůř chytá a než se ohřeje má tendenci chcípat. Ale s vytaženým sytičem jede v poho... U FZR byly jehly podle výrobce a krátce po nastartování se dalo jet dost ostře, nedusila se, ale ohřátá na volnoběh černě kouřila, dal jsem jehly o zářez níž, musí se opatrněji ohřívat, ale jede stejně a žere o litr na sto km míň... A nekouří na volnoběh černě - že by ty jehly měly trochu vliv i při volnoběhu?

(reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 17:10 | Nahoru | #13
fzr> ne, černě nekouří

špatný studený start po seřízení karburátorů

4.6.2010 v 19:14 | Nahoru | #14
S jehlama si nehrej...ty fungují až při otevřeným plynu. A navíc si myslím, že u ER-5 ani nejde s jehlou pohnout. Toto bude volnoněžná směs a podle videa mi to ukazuje na chudou.

špatný studený start po seřízení karburátorů

5.6.2010 v 20:08 | Nahoru | #15
přidej si na volnaběhu je nízkej mělo by to bejt kolem 900-1000 otáček a problem se vyřeší mě to po vyčištění při starku za studena prskalo nebo pšíkalo do vejfuku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

5.6.2010 v 20:45 | Nahoru | #16
espanas> po shlednuti videa me zajima jedna vec.. ten sitic davas uplne na max vid? Protoze ja ho mam treba v pulce a motor bezi na 3/4 tis. otacek. a bez sitice mi bezi stejne jako tobe se siticem, a to mi pak tady taky chcipne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

5.6.2010 v 21:25 | Nahoru | #17
Morfik> jj, sytic davam na plno. v tom videu jak to chciplo, tak sem to zkusil trochu ubrat a nenastartovalo to, tak sem ho zase dal na plnej.

v otackach je problem. nefunguje mi otackomer a tak to nemuzu nastelovat na presnou hodnotu

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 08:42 | Nahoru | #18
hele tak urco poznas podle sluchu kdyz to blafe na 800 otacek nebou uz pak na 2000 otacek a vejs..takze bych zkusil to malinko pridat na volnobeh a pomatuj si o kolik tak abys to kdyztak mohl vratit zpet a zkus to,je pravda jak rikaji ze me na sytic to leti nekde kolem 3500 otacek az se toho bojim jak to rve..takze tobe to se syticem bezi jak me na volnobeh..takze bych pridal.vis kde se pridava volnobeh??pod pali.kohoutem ten cernej sroubek..

(reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 08:56 | Nahoru | #19
espanas> presne kasli na otackomer, jak rika hrmino, poslouchej motor a dle videa to moc ani s motorem nezahejba. Treba je spatnej sitic? ale ja vim prd, jen zkusenosti s moji:))

hrmino> ot, ale ta oranzova je fakt moc pekna!! :) Ty ravky si taky strikal nebo jen natiral?

špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 09:49 | Nahoru | #20
a povezeš to teda tomu servisákovi nebo ne? přeci jen si za něco zaplatil a to nedostal, tak proč si následky opravovat doma sám, když v podstatě nevíš, kde je závada a jak ji vyřešit..

(reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 10:41 | Nahoru | #21
Hrmino> jo, vim kde se pridavaji otacky. pak to zkusim pridat

Morfik> sytič před servisem fungoval dobře. otáčky hned po nastartování vyletěly nahoru a drzely se porad stejne. Tak sem sytic pak stahoval postupne dolu

Němec> no dal sem za to 600, takze je jasny ze chci aby to bylo v poradku. Jeste navic, kdyz predtim se startama nebyl vubec zadny problem.

Ted sem ji ráno zkousel na plnej sytic, chytla, sla hned tak na 2 vteriny do vysokejch otacek, ty pak hned sli dolu tak, ze to vypadalo ze to chcipne. po chvilce, kdy to takhle "živořilo" sem zkusil sytic malinko shodit a otacky zase hned vyskocili na vterinu nebo dve, pak to zas bylo jen tak tak ze se to tocilo. Pak sem shodil sytic uplne a uz blafala. kdyz sem to chcipnul a nastartoval bez sytice, tak chytla hned.

Jinak jeste se mi ted zda, ze kdyz sem vcera jel jen tak na šolichačku, jen na malo plynu, tak obcas mi to prijde jako by se dusila, pri stejnym plnu jako by to škubalo (takovej ten stav, jak kdyz je na pinckovi zacpana tryska )

Kamos mi rikal ze se mu to zda na chudou smes, ze to takhle muze blbnout. Pak ze na teply starty ta chuda smes uz nezlobi.

špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 11:10 | Nahoru | #22
Morfik::hele rafky jsem take strikal nejakou specos barvou na hlinik kola..ale jen tak doma..a je to lepsi nez ten zaslej hlinik

Espanas::jinak jako je pravda ze ti to pred servisem slo a po servisu nejde takze se ti divim ze uz si to tam davno neodvezl..neodkladal bych to nejak..proste ti to nejde poradne natocit a hur jede tak to tam dej a at to resi nekdo jinej..a mel bys po starostech

špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 11:31 | Nahoru | #23
jesti tomu nerozumíš tak se v tom nehrab, na volnoběhu nic nepřidávej, jestli je za tepla volnoběh jako byl dřív. navíc když do toho nebudeš hrabat tak mu to dovezeš v takovým stavu, v jakým si to dostal.

špatný studený start po seřízení karburátorů

6.6.2010 v 11:33 | Nahoru | #24
jo jo ja uz bych mu to tam vezl hned ten den a nebo druhy den co ti to delaloo--zaplatil sis to a to co ti dali to neni ono tak v dnesni dobe za prachy chci 100% toho co jsem si zaplatil..takze nevahej a vez mu to zpet..nez se s tim srat a nervovat

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

7.6.2010 v 08:39 | Nahoru | #25
Zkus přidávat sytič postupně na 1/3 a start. Nic, tak 1/2 start... Když poběží pěkně i na poloviční tak bud nedávej plnej nebo ho nechej seřídit. Osobně bych za studena nic neladil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

7.6.2010 v 11:01 | Nahoru | #26
Hiffson> no a kdyby to šlo třeba na ten ploviční v pohode a na ten plnej jak na tom videu tak o čem by to vypovídalo (kdyby to na ten plnej bylo takovy nejisty)?

Nemelo by to na plnej chytat pokazdy a ne se takhle dusit? Nevic jak sem rikal, tak se mi pri jizde zda, ze kdyz to netocim ve vysokejch otackach, tak se to jakoby ubcas dusi a skubne to

1 reakcí na tento příspěvek špatný studený start po seřízení karburátorů

7.6.2010 v 11:56 | Nahoru | #27
Co za servisáka ti to dělalo? Znáš ho dobře? Mluvil jsi s jinýma zákazníkama, kterým dělal to samé? V polovině servisů dělaj blbci, co v životě nedokázali seřídit ani starou škodovku a hovno tomu rozuměj. Bohužel.
První zajímavý projev je cukání při jízdě na nízké otáčky konstantní rychlostí. Znamená to chudou volnoběžnou směs jednoho válce, nebo brutálně rozhozenou synchronizací. Obvykle je to přisáváním vzduchu, často vypadlým nebo špatně nasazeným některým těsněním. Stříknutí startovacího spreje do prostoru mezi karburátory a hlavu obvykle tento problém snadno odhalí.
Přidávat volnoběh tím dorazovým kolečkem může být kontraproduktivní. Čím jsou otevřenější klapky, tím méně účinkuje sytič a tím hůře to v chladnu za studena chytá. Přidávat bohatost volnoběžné směsi červíkama vespod vepředu je nouzovka, protože obohacují i volnobě za tepla. Nejprve bych zkontroloval, zda při hejbání páčkou sytiče (pokud jí máš na řidítkách) dostatečně brzy zvedá plech šoupátka sytičů. Na plné otevření toho šoupátka je potřeba ho zvednout o asi 7mm v závislosti na průměru sytičového difuzoru konkrétního karburátoru.

Jo a před studeným startem to vždy přepni na PRI, ať máš jistotu, že je v karburátorech správná hladina benzínu. On se během chladnutí odpařuje a dle provedení odvětrání lehké pro startování klíčové složky buďto málo nebo hodně uniknou.

Naposledy editováno 07.06.2010 11:59:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

7.6.2010 v 15:01 | Nahoru | #28
Deadman> já třeba zkoušel dávat bohatší trysku + obohatit to šroubem bohatosti tak, až to skoro chcípalo na volnoběh, ale jediná výraznější změna byla jen na lechtání plynu, kolem čtvrtky třetiny plynu už sem žádnej vliv moc nepozoroval - tak by mě zajímalo, kam až volnoběžná skutečně zasahuje, jestli to někdo zkoušel na brzdě :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

7.6.2010 v 15:56 | Nahoru | #29

espanas>Hiffson> no a kdyby to šlo třeba na ten ploviční v pohode a na ten plnej jak na tom videu tak o čem by to vypovídalo (kdyby to na ten plnej bylo takovy nejisty)?

Nemelo by to na plnej chytat pokazdy a ne se takhle dusit? Nevic jak sem rikal, tak se mi pri jizde zda, ze kdyz to netocim ve vysokejch otackach, tak se to jakoby ubcas dusi a skubne to



Potom by to bylo moc bohatý. Ale musíš to brát tak že karburátor nepozná kolik je stupňů. Ve 30stC nastartuješ na 1/4 sytiče, v 20st na 1/2 a kolem nuly ti to bez plnýho sytiče nechytí studený vůbec. Pokud to za tepla běhá v pohodě tak bych to neřešil. Pokud bys to měl opravdu bohyté tak to bude za tepla při brzdění motorem prskat nebo střílet do vejfuku. Prostě karburátor není blbuvzdornej jak stříkačka(pro holky ) musíš se s tím naučit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) špatný studený start po seřízení karburátorů

7.6.2010 v 15:58 | Nahoru | #30

Němec>Deadman> já třeba zkoušel dávat bohatší trysku + obohatit to šroubem bohatosti tak, až to skoro chcípalo na volnoběh, ale jediná výraznější změna byla jen na lechtání plynu, kolem čtvrtky třetiny plynu už sem žádnej vliv moc nepozoroval - tak by mě zajímalo, kam až volnoběžná skutečně zasahuje, jestli to někdo zkoušel na brzdě :)



Na Bigu mi šroub bohatosti ovlivňuje chod jen do 3500otáček. Je to znát a ladím to při pomalé jízdě na jedničku nebo na místě.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist