globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zakonzervovat motor?
31.5.2010 v 13:55
Chlapi, kdo s tím máte zkušenost utruste nějakou radu. Ač mi moje Kawa KLX 650 šlape jako hodinky,...a to jí dávám v těžkým terénu opravdu sodu, přes to jsem si koupil od kamaráda náhradní motor.On koupil sadu těsnění a nechal komplet přetěsnit motor + stříknutí rámu.Když dal vše do kupy, zjistil, že by musel natahovat komplet novou elektriku (nějakej problém), tak se rozhodl, že motorku rozprodá na díly.S kamarádama co máme KLX jsme se seběhli jak supi. Mě nechal za hubičku komplet přetěsněnej motor.Ještě přesně nevím, jestli ho popužiju komplet, jelikož by měl být v dobré kondici a plně fungující, nebo z něj časem budu jen něco potřebovat, ale chtěl bych ho zatím nějak uložit.Měl bych ho nějak spešl zakonzervovat?Ikdyž o motorech samozřejmě něco za ty roky vím, přes to o konzervaci zase tak moc páru nemám,....vypustit olej či nechtat?Je to vodník, tak napustit něco místo kapaliny, aby vlhkostí vzduchu kanály nekorodovali?....či jen na sucho ucpat?Máte se zakonzervováním funkčního motoru, k pouřití za rok-za dva někdo zkušenost? Chtěl bych znát více názorů. Díky za rady.

Naposledy editováno 31.05.2010 20:20:28
Předchozí
1 2
Následující

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 14:22 | Nahoru | #1
Vsechno vypustit a dat do vakuovy komory ..ne nevim, ale taky me to zajima..

1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 14:32 | Nahoru | #2
konzervace motoru.

Používá se k tomu konzervační olej s přísadou vosku. Naleješ místo normálního oleje a necháš ohřát motor na provozní teplotu.
Když je vodní chlazení samozřejmě nevypouštět. Jen zkontrolovat a doplnit nemrzku, raději na vyšší mínus hodnotu.
Svíčky po vypnutí motoru vyjmout a nahradit šroubem s krátkým závitem. Před zašroubováním vstříknout do prostoru spalování tentýž motorový olej a párkrát protočit.
Optimální je, když zůstanou ventily v zavřené poloze.

Celá rekapitulace tohoto postupu se dělá jednou ročně. Pokud není zbytí a motor je loen v regálu, alespoň protočit.

Uvedení do provozu.
na sucho párkrát protočit. Do prostoru spalování vstříknout vymývycí olej a do prostoru pro motorový olej nalít vymývací olej.Předtím samozřejmě původní vypustit.
na prázdno protočit.
Nasadit svíčky a nastartovat. Uvést na provozní teplotu, ale jen na volnoběh.
Vypustit vymývací olej a celou proceduru opakovat.
Nasadit nový olejový filtr, nový olej , svíčky a hurá do terénu.
Takto nakonzervovaný motor vydrží i 10 let.

Karburátor vs vstřikování - nic nového, jako zacházení s nádrží na zimu.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 14:33 | Nahoru | #3
důležité je aby jso motor uložil někam do sucha a stále teploty + - samozřejmě, osobně bych vše vypustil a pekne zabalil a uložil někam kde se na něj nebude prášit a kde bude v suchu, dál bych to asi neřešil ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 14:41 | Nahoru | #4

pijanst>konzervace motoru.

Používá se k tomu konzervační olej s přísadou vosku. Naleješ místo normálního oleje a necháš ohřát motor na provozní teplotu.
Když je vodní chlazení samozřejmě nevypouštět. Jen zkontrolovat a doplnit nemrzku, raději na vyšší mínus hodnotu.
Svíčky po vypnutí motoru vyjmout a nahradit šroubem s krátkým závitem. Před zašroubováním vstříknout do prostoru spalování tentýž motorový olej a párkrát protočit.
Optimální je, když zůstanou ventily v zavřené poloze.

Celá rekapitulace tohoto postupu se dělá jednou ročně. Pokud není zbytí a motor je loen v regálu, alespoň protočit.

Uvedení do provozu.
na sucho párkrát protočit. Do prostoru spalování vstříknout vymývycí olej a do prostoru pro motorový olej nalít vymývací olej.Předtím samozřejmě původní vypustit.
na prázdno protočit.
Nasadit svíčky a nastartovat. Uvést na provozní teplotu, ale jen na volnoběh.
Vypustit vymývací olej a celou proceduru opakovat.
Nasadit nový olejový filtr, nový olej , svíčky a hurá do terénu.
Takto nakonzervovaný motor vydrží i 10 let.

Karburátor vs vstřikování - nic nového, jako zacházení s nádrží na zimu.


...no díky za postup, ale já mám ten motor samotnej-vyndanej z motorky, páč jsem ho koupil.Tak to ho nezahřeju na provozní teplotu. ...ale jasně, chápu-toto je psané asi pro uložení spíše celé motorky.

Naposledy editováno 31.05.2010 14:44:11

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 14:43 | Nahoru | #5

Corpse>důležité je aby jso motor uložil někam do sucha a stále teploty + - samozřejmě, osobně bych vše vypustil a pekne zabalil a uložil někam kde se na něj nebude prášit a kde bude v suchu, dál bych to asi neřešil ..


...myslíš, že jen takhle?

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:03 | Nahoru | #6

Matess727x>...no díky za postup, ale já mám ten motor samotnej-vyndanej z motorky, páč jsem ho koupil.Tak to ho nezahřeju na provozní teplotu. ...ale jasně, chápu-toto je psané asi pro uložení spíše celé motorky.

olej stačí tedy rozehřát, nalejt, prokvrdlat. Jde jen o teplotu pleje, ne součástek

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:03 | Nahoru | #7
celý ponořit do oleje

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:03 | Nahoru | #8
Hlavni je aby byl v suchu ( co nejmensi vlhkost ) - spis na pude nez ve sklepe. Pac ta vzdusna vlhkost je svina a dostane se vsude.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:05 | Nahoru | #9
a co se prostředí týká. Prodávají se ty igelitové šatny, co si můžeš vysavačem vysát vzduch. Ideální na uložení motoru a když tam nasypeš silikagelový kuličky, tak jistota i v mrazech, že je v suchu. Vlhkost pak poznáš zbarvením silikagelu domodra

edit : písmenka

Naposledy editováno 31.05.2010 15:07:17

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:05 | Nahoru | #10
Matess727x> na 1-2 roky mozna i "jen" takhle. Choulostivejsi casti mozno potrit olejem (ev. vstriknout do spalovaciho prostoru). Na nekonecno podle pijansty... pracny, ale peclivy postup

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:07 | Nahoru | #11
pijanst> ta finta se silikagelem me mezitim taky napadla

2 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:08 | Nahoru | #12
no já u armády ukládal tanky na 20 let

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:24 | Nahoru | #13
pijanst> a cpali jste tam k tomu neco hygroskopickyho?

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:29 | Nahoru | #14
Za věcné rady dík. Mám představu,...když mi moje Kawa šlape naprosto spolehlivě, že ten motor nebudu dlouho potřebvovat.Proto mě zajímá to uložení, abych ho mohl případně za rok-za dva nandat do rámu a jezdit dál-když už při mém stylu off-roadu ten můj motor bude potřebovat "k doktorovi".Ale třebas se mi ten můj držák rozlítne za 3 měsíce (teřbas vačky a uložení),...to člověk nikdy neví a začnu ho rozebírat na dily. Ono je to také o tom, že bydlím asi 30 metrů od vodní nádrže Jordán přímo ve městě, takže ta vlhkost vzduchu tu je permanentně větší.Proto se ptám na nějaké to spešl zakonzervování.Bude spinka ve sklepě,...půdu nemáme (jak někdo radil). Ale je to pěknej suchej a velikej sklep, kde mám tři motorky a v zimě vytápěnej ustředním topením.

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:39 | Nahoru | #15
tak to dej jen do toho pytle se silikagelem a je to

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:40 | Nahoru | #16
nebo zabalit do olejem nasaklych hadru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:42 | Nahoru | #17

Skalda>pijanst> a cpali jste tam k tomu neco hygroskopickyho?



no do jednoho vaku s tankem asi 10 padesátikilových pytlů s tím silikagelem.

Naposledy editováno 31.05.2010 15:42:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:47 | Nahoru | #18
pijanst> hezky... takze celej tank byl namastenej, v igelitaku a jeste se silikagelem uvnitr a po kazdym roce jste jeste znovu olejovali? To je dobra zprava, ze si armada mysli, ze treti svetova valka bude az v pristim stoleti . Apropos, za jak dlouho byla na tom silikagelu znat absorpce vlhkosti?

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 15:59 | Nahoru | #19
Propláchni chladící okruh vodou, ať se zbavíš zbytků chladící kapaliny, vyfoukej kompresorem zbytek vody, nech vyschnout v teple a suchu a nějakým papírem, aby to bylo prodyšný, zacpy otvory chladícího okruhu. Vypusť olej, sundej filtr, vyndej svíčky, a jak vanu, tak válce prostříkej konkorem - olej konzervační ve spreji, párkrát protoč motor, ať je ten olej ve všech ložizcích a všechno, co je kovový a bez povrchový úpravy ať je mastný. Natoč písty tak, aby byly ventily v zavřený poloze, ať se zbytečně neunavujou pružiny. Něčím uzavři díru na svíčku, ať nic nepadne do válce. Zabal to do mastnýho papíru, co se používá na balení strojírenských věcí, celý to dej do igelitovýho pytle a přidej tam sáček se silikagelem, ten pohltí zbytek vlhkosti. Neprodyšně zavři a nech někde, kde moc nekolísá teplota, je sucho a pokud možno nemrzne. A vydrží to věky. Jestli je motor zasranej, hlavně karbonem vevnitř válce a u výfukového ventilu a svodu, tak ten karbon tím konkorem rozpusť a vyčisti (nastříkej, nech rozpustit, vylej a otři cupaninou a opakuj, dokud se to nevyčistí), protože ten karbon je kyselej a pod ním to může začít reznout.

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 19:16 | Nahoru | #20

Matess727x>...myslíš, že jen takhle?



jo nebo si s tím pohraj viz příspěvek výše .. jde o to zda ten motor budeš měnit celej nebo jen nějaké díly .. já jsem línej takže já bych to udělal jak jsem napsal ..

2 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 20:07 | Nahoru | #21
vem to selskym rozumem a nevymyslej ptakoviny. motor je zkonstruovanej tak aby v nem byl olej - tak ho tam preci nech ne? proc ho vypoustet. az budes na jare ve sklepe uklizet tak motor preklopis ze strany na stranu a mas zase na rok nakonzervovano. do valce vstrikni trochu oleje a proslapni. nastav ventily aby byly zavreny - kompresi poznas na startpace, svicku dej zpatky, na nejaky specialni sroub misto svycky se vyser. do vyfukovejch otvoru narvy dve srary hadry jen aby se tam neprasilo, ale zadny zadelavani igelitem a gumickou, to by se ti tam srazela vlkdost. do karbce strc hadru taky. vodu z chlazeni mas uz vypustenou, tak nicim nevymyvat, protoze chladici kapalina obsahovala fridex kterej je mimo jine i trosku mastny - coz je dobre.

Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 20:17 | Nahoru | #22
Mickej007: Nic nevymýšlím,...proto se ptám víš. Selským rozumem bych to "uložil" samozřejmě také,...o motorkách snad už za ty roky od dětství také něco vím.Ale chtěl jsem slyšet nějaké rady a názory ostatních. ....trochu mě udivuje, jak každej radí něco,...někdy pravej opak. Ale přes to díky.

Corpse: To přávě zatím nevím. Když motor co mám v motorce pošlape jako dosud, tak použiju ten náhradní celej-jen přehodím, až půjde nynější na nějakou GO.Jestli se mi s nynějším přihodí nějaká zásdní porucha, tak bych třebas z toho náhradního něco použil.

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 20:32 | Nahoru | #23

mickey007>... ale zadny zadelavani igelitem a gumickou, to by se ti tam srazela vlkdost....


ten igelit, o kterem mluvil pijanst, je tam prave proto, aby se tam vlhkost nedostavala (z vnejsiho prostredi, kde bude vetsi relativni vlhkost)

EDIT: vypadlo slovo

Naposledy editováno 31.05.2010 20:33:01

2 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 20:54 | Nahoru | #24
skalda - kdyz ten motor zabali do igelitu tak z toho udela takovy maly pareniste. to tam k tomu muze rovnou vrazit i par zampionu a oni mu tam hezky dorostou

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 20:57 | Nahoru | #25

mickey007>skalda - kdyz ten motor zabali do igelitu tak z toho udela takovy maly pareniste. to tam k tomu muze rovnou vrazit i par zampionu a oni mu tam hezky dorostou



Proto se tam dávaj ty kuličky na obsorbci vlhkost, takže tam vlhko nebude

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

31.5.2010 v 21:10 | Nahoru | #26
mickey007> proto je u toho ten silikagel - absorpuje vlhkost ze vzduchu (ale i kdyby tam nebyl, tak z toho nebude pareniste, nybrz tam zustane takova vlhkost, se kterou jsi to zavrel)

(reakce na) Jak zakonzervovat motor?

1.6.2010 v 11:09 | Nahoru | #27

mickey007>vem to selskym rozumem a nevymyslej ptakoviny. motor je zkonstruovanej tak aby v nem byl olej - tak ho tam preci nech ne? .... vodu z chlazeni mas uz vypustenou, tak nicim nevymyvat, protoze chladici kapalina obsahovala fridex kterej je mimo jine i trosku mastny - coz je dobre.


Mickey - nic proti selskýmu rozumu, ale - napsal jsem, zjednodušeně, jak jsme na vojně ukládali tanky a BVP-čka atd. do "uloženek", a některý tam byly možná 15 let. Jde o to, že každej olej je na něco jinýho, olej v motoru aby mazal při nějakých 130-160 stupních a konzervační olej aby přilnul a konzervoval. To samý Fridex - není mastnej, je tam glykol a ten sám o sobě pěkně podporuje rezavění - aby to v chladiči nerezlo, tak sou tam různý aditiva, co maj životnost 2-3 roky, pak by se chladící kapalina měla vyměnit, když se to vyčerpá. Když tam necháš zbytky Fridexu, tak se aditiva odpařej, glykol na sebe bude vázat vzdušnou vlhkost a porezne to jak svině = oběhový čerpadlo kaput! Popsal sem to tak, aby ten motor i po deseti letech uložení byl jak novej. Gumový věci, nebo třeba i to chladící oběhový čerpadlo může prostříknout silikonovým olejem,aby to "nezarostlo", na gumu by konkor přijít neměl, protože jí leptá a to co je kov bez barvy, tak postříkat tím konkorem.

Naposledy editováno 01.06.2010 11:12:34

Jak zakonzervovat motor?

1.6.2010 v 11:25 | Nahoru | #28
ještě tady nikdo nepsal,že je důležité řádně namastit dříky ventilů v sacím i výfukovém kanále..,jinak to celkem rychle chytne lišku..

osobně bych na motoru zacpal odvduňovák a zalil ho olejem až po vrch,vyšrouboval svíčku a válec zalil taky.co je v oleji-nezhnije.a jednou za měsíc s ním zatřepat...

jó a na konkor bacha-to je pěkná kurva,nefunguje vůbec(dost často lezu do motorů v autě-sundám hlavu,zavřu kapotu a vytačím auto ven-a pokud venku chčije,tak než se vrátí hlava z opravy-max14dnů,tak je ve valcích liška,nepomůže olejovat,ani konkor,jediné co se osvědčilo jsou lepkavé spreje-třeba ten co je na řetěz)

1 reakcí na tento příspěvek Jak zakonzervovat motor?

1.6.2010 v 15:36 | Nahoru | #29
jenom nápad - fungovalo by naložit to celý do olejový lázně a tu jednou za rok vyměnit ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zakonzervovat motor?

1.6.2010 v 16:48 | Nahoru | #30

pionýr>jenom nápad - fungovalo by naložit to celý do olejový lázně a tu jednou za rok vyměnit ?


Zalejt to olejem, tak to vydrží milion let, ani ho nemusíš měnit. Ale to je přeci jen extrém!
To Dolph-cz: Konkor funguje dobře, jenže v suchým prostředí, proto ten igelit a silikagel. Něco jinýho je auto na fraj-place, kde ti v noci padá rosa a kondenzuje voda na všem kovovým, tam fakt jedině nějakej lepivej sajrajt, nebo to rovnou zaplácnout vazelínou - jenže pak zas to čištění.... Ale poměrně dobře funguje i silikonovej sprej.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
KLX 650 verze C výměna zadního kola... Kawasaki KLX 650 Dacann 9 25.8.2021 v 12:00 Dacann
Kawa KLX 650 a všechny ostatní jedn... [1 ... 320, 321] Kawasaki KLX 650, BMW R 80 GS, Triumph Tiger 955i, B... Pegos 9616 25.8.2021 v 11:56 Dacann
Dual-Sport nebo Cenduro Kawasaki KLX 650, Suzuki DR 650, Suzuki DR 400, Suzu... Albjert 15 24.4.2021 v 09:15 spacy


TOPlist