Postup měření:
1. konec měrky s vybráním zasuneme do napnutého řetězu – vybrání zapadne na váleček
2. druhý konec necháme volně zapadnout mezi válečky
3. zjistíme zub měrky, na kterém zůstane měrka zachycena
4. každý zub stanoví opotřebení řetězu o 25% vyšší než zub předchozí
5. propadne-li měrka přes čtvrtý zub, je nutné řetěz vyměnit
Body 1 a 2 mi jsou jasný... ale co chtěl básník řící dál, mi nějak hlava nebere....
Možná, že až tohle dopíšu, a dám "odeslat" mi to dojde, ale....
1 reakcí na tento příspěvek Měrka opotřebení řetězu
lukfa>ono to na té fotce není vidět, ale na té levé straně na obrázku je takový malý schodiště se čtyřmi schůdky a to je ončo. prostě čím víc tam zaleze, tím víc kaput...
Jo, už asi vím......mě nebyly jasný ty další zuby......Ale už si to dokážu představit....
1 reakcí na tento příspěvek Měrka opotřebení řetězu
Nebo mit kardan
U kola se to hlídá, ptz většinou měníš jen řetěz a je potřeba předejít vytahaným zubům na zadním vícekolečku, u moto měníš vše, takže si můžeš dovolit dojezdit to úplně..
dva_hrnce>Měrku na řetěz používám na bicykl, u moto stačí vzít řetěz do 2 prstů a zkusit ho odtáhnout od rozety a poznáš to taky..
Nebo mit kardan
U kola se to hlídá, ptz většinou měníš jen řetěz a je potřeba předejít vytahaným zubům na zadním vícekolečku, u moto měníš vše, takže si můžeš dovolit dojezdit to úplně..
Přesně, pokud by ti to nestačilo - použij metr. Navic pokud budeš mít řetěz v háji, tak ti půjde takovým způsobem do kytek, že už ho nebudeš stačit ani napínat... (ale to je taky asi o výkonu - ja DID ZVM2 tj zesílenej - v konci jeho životnosti dopínal co 200km)