globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Měrka opotřebení řetězu
 
22.5.2010 v 09:48
Na www.motoretezy.cz je k dostání i měrka řetězu. Tak nějak jsem to študoval, ale není mi jasný jak se s tím měří.

Postup měření:

1. konec měrky s vybráním zasuneme do napnutého řetězu – vybrání zapadne na váleček

2. druhý konec necháme volně zapadnout mezi válečky

3. zjistíme zub měrky, na kterém zůstane měrka zachycena

4. každý zub stanoví opotřebení řetězu o 25% vyšší než zub předchozí

5. propadne-li měrka přes čtvrtý zub, je nutné řetěz vyměnit


Body 1 a 2 mi jsou jasný... ale co chtěl básník řící dál, mi nějak hlava nebere....

Možná, že až tohle dopíšu, a dám "odeslat" mi to dojde, ale....


Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 10:05 | Nahoru | #1
podle mě jde o to, že to měří to, jak je řetěz vytahanej. Čili tolerance je podle toho co jsem pochopil 4 zuby, pak už ho musíš vyměnit. Možná kdyby si sem dal obrázek tý měrky, tak by nám to všem bylo jasný

Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 10:36 | Nahoru | #2

Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 10:43 | Nahoru | #3
co na tom není jasný? maš tam zoubky a měříš jak je řetěz vytahanej,z obrázku to snad musí být jasný :)

Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 10:54 | Nahoru | #4
Navíc to sedí i technicky - 4 zoubky na zapadnutí - 1 zoubek = 25%opotřebení řetězu. To znamená, že když ti měrka zapadne např. na druhým zubu, jsi na 50% opotřebení řetězu

1 reakcí na tento příspěvek Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 11:10 | Nahoru | #5
ono to na té fotce není vidět, ale na té levé straně na obrázku je takový malý schodiště se čtyřmi schůdky a to je ončo. prostě čím víc tam zaleze, tím víc kaput...

(reakce na) Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 12:20 | Nahoru | #6

lukfa>ono to na té fotce není vidět, ale na té levé straně na obrázku je takový malý schodiště se čtyřmi schůdky a to je ončo. prostě čím víc tam zaleze, tím víc kaput...



Jo, už asi vím......mě nebyly jasný ty další zuby......Ale už si to dokážu představit....

1 reakcí na tento příspěvek Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 12:29 | Nahoru | #7
Měrku na řetěz používám na bicykl, u moto stačí vzít řetěz do 2 prstů a zkusit ho odtáhnout od rozety a poznáš to taky..
Nebo mit kardan
U kola se to hlídá, ptz většinou měníš jen řetěz a je potřeba předejít vytahaným zubům na zadním vícekolečku, u moto měníš vše, takže si můžeš dovolit dojezdit to úplně..

(reakce na) Měrka opotřebení řetězu

22.5.2010 v 21:11 | Nahoru | #8

dva_hrnce>Měrku na řetěz používám na bicykl, u moto stačí vzít řetěz do 2 prstů a zkusit ho odtáhnout od rozety a poznáš to taky..
Nebo mit kardan
U kola se to hlídá, ptz většinou měníš jen řetěz a je potřeba předejít vytahaným zubům na zadním vícekolečku, u moto měníš vše, takže si můžeš dovolit dojezdit to úplně..



Přesně, pokud by ti to nestačilo - použij metr. Navic pokud budeš mít řetěz v háji, tak ti půjde takovým způsobem do kytek, že už ho nebudeš stačit ani napínat... (ale to je taky asi o výkonu - ja DID ZVM2 tj zesílenej - v konci jeho životnosti dopínal co 200km)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist