paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
22.5.2010 v 06:54
Zdravím vás všechny Tak jsem přesedlal z MZ 150 ETZ A koupil si ( aspoň pro mě ) pořádnou mašinu Motorku jsem si dovezl z Brna, která byla ježděná paní. Je to sice rok výroby 1992, ale nemá jedinou vadu. Na tachometru je 20 500. Myslel jsem si, že je to stažené, ovšem paní mě ujistila, že to měl hodně starý pán, a je to dovoz z německa, a on byl první majitel v ČR. No, uvidíme. Každopádně, proč tady píšu. Potřeboval bych pár rad do začátku. Trošku sem hledal tady na fóru, ale nic sem nenašel. Takže, jaký olej tam nalít? Musím ho vyměnit, protože paní ho neměnila za rok a něco ani jednou, a neví jak je tam starý. A olejový filtr se rozlišuje třeba podle kvality? nebo existuje jenom jeden?. Dále - svíčky. Pro jistotu je raději vyměním, tím nic nezkazím máte někdo nějake osvědčené? A taky se chci zeptat, dnes sem vezl přítelkyni do práce, a když jsem motorku cca 4min zahřál, a jel jsem, přidal jsem třeba trochu plynu, tak netáhla a pak najednou škubla a rozjela se jako divá. Může to být karburátorama? Motorka totiž prý půl roku stála. Všem děkuji za rady, mějte se hezky.

Tohle je ten můj nový mazel )


Naposledy editováno 22.05.2010 06:54:53
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:01 | Nahoru | #1
olej bych tam dal 10w40 nebo 20w50, za mě doporučuju motul, repsol nebo třeba denicol, ale v dnešní době je to asi celkem jedno, jsou skoto všechny stejný filtr oleje bych tam dal normální. Svíčky podle návodu co píše suzuki... doporučuju stáhnout nějakej manuál od výrobce ( tam najdeš všechnno ), já si ho nechal vytisknout ( je v angličtině a má 500 stran za 250kč ), určitě někde nějakej najdeš

edit: písmenka

Naposledy editováno 22.05.2010 07:01:51

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:09 | Nahoru | #2
MiDv> Aha, vím, že svíčky existují aj nějaké Racingové, že jsou kvalitnější, nebudou lepší?.
EDIT: a půjdu teda asi do toho motulu, ten repsol bude zbytečně drahej, a motul je taky kvalitní.

Naposledy editováno 22.05.2010 07:11:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:16 | Nahoru | #3
OuuYeeAhh> jo měl sem racingovou svíčku na skútru ale za 5 dní šla pryč... jakmile bylo pod 15 stupňů, tak sem prostě nenastartoval kup normální, vydrží 15tis km bez problému

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:21 | Nahoru | #4
MiDv> Ještě prosím Tě, kolik by tam mělo přijít toho oleje?..
A manuál nějak nemůžu najít, kurnik. Ale tak, v mototechně mi snad poradí, bezmu tam staré svíčky.

Může být tady tenhle?
http://www.oleje.cz/...how_prod.php?id=1231

Naposledy editováno 22.05.2010 07:23:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:28 | Nahoru | #5
OuuYeeAhh> 2,9l takže 3 budeš muset vzít určitě... ale já bych vzal být tebou 4 ten jeden bych měl na dolívání... ten olej vypadá dobře, ale co tenhle: vyplatí se

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:36 | Nahoru | #6
MiDv> Kurva, to zase bude peněz To zas nebudu mít řidičák, ale hlavně že pojede motorka Ach jo, to je tak vždycky No, musím koupit ještě Sprej na řetěz, čistíci, a mazací. Nebo dá se to provizorně udělat něčím jiným ? JJ, ten repsol vypadá dobře. Možná budou mít taky nějakej v mototechně tady u nás, uvidíme..dyštak objednám ten repsol..

K těm filtrům ještě, stačí něco takového?
www.rdmoto.cz/eshop/olejove-filtry/77-11

Naposledy editováno 22.05.2010 07:38:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:40 | Nahoru | #7
OuuYeeAhh> tak na netu jsou ty oleje nejlevnější normálně to zatím promaž nějaký mazacím olejem co máte doma a až budou prachy, tak to očisti a namaž pořádně sprejem na řetěz jj takovej nějakej bohatě stačí

Naposledy editováno 22.05.2010 07:41:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:48 | Nahoru | #8
MiDv> Jejda, super, díky moc za rady. Hned v děvět zajedu do té mototechny a pokupuju co se dá. Ale nejspíš to dám na výměnu do servisu ke známemu. Nebo je to něco, jako na 350 tce nebo na MZtě ta výměna?..TO bude asi složitější ne? jo, ještě, když sem dnes ráno čistil svíčky, byly uplně bílé. Ale já sem měl vždycky na každé motorce hnědé, jako že dobře pálily, není na tom něco divného?..Může to být tím, že to tak blbě tahalo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:52 | Nahoru | #9
OuuYeeAhh> já nevím jak je to na gsku, ale já mám výměnu oleje na mý kawě úplně lehkou, odšroubuje se šroub dole a olejovej filtr mám mezi svodama a ten se jen odšroubuje... s těma svíčkama nevím podobej problém sem neřešil, to bych ti asi kecal, ale až budeš mít prachy, tak bych je vyměnil, ať máš klid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:57 | Nahoru | #10
MiDv> Tak svíčky nemůžou být nějak extra drahé ne?.. Tož dal jsem se na boj, tak musím bojovat no

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:58 | Nahoru | #11
OuuYeeAhh> tak 100-150kč za jednu svíčku jen sehnat ten správnej typ svíčky

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:59 | Nahoru | #12
Nezapomeň vzduchový filtr a výměnu zvládne snad každý trocha zručný chlap.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 07:59 | Nahoru | #13
OuuYeeAhh> Jo starsi pan a dovoz z nemecka takove znam... a rv.92 jo jo...Ten ma tech 20tis To to jen kazdej tlacil a nejezdil.
Kdybys mel 20tis tak mas jeste vse origo i svicky
A hlavne jela by jak ma nekuckala a nebylo by treba cokoliv menit..max olej.
tak k tomu pridej + 60tis a jsme doma

Naposledy editováno 22.05.2010 08:00:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:00 | Nahoru | #14
ST3> Aj vzduchovej mam menit?
z-x-r> No, ale 180 jede Ale i tak, taky tomu nevěřím Ale zatím šlape.

Naposledy editováno 22.05.2010 08:01:30

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:02 | Nahoru | #15
kilometry bych u takový motorky neřešil, důležitej je stav mota

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:02 | Nahoru | #16

z-x-r>OuuYeeAhh> Jo starsi pan a dovoz z nemecka takove znam... a rv.92 jo jo...Ten ma tech 20tis To to jen kazdej tlacil a nejezdil.
Kdybys mel 20tis tak mas jeste vse origo i svicky
A hlavne jela by jak ma nekuckala a nebylo by treba cokoliv menit..max olej.
tak k tomu pridej + 60tis a jsme doma


plus padla ze stojanku pres strechu

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:06 | Nahoru | #17
slanecek> Padla ze stojanku byla mno Ale bouracka to urcite nebyla. Je jen skrabla nadrz, nic vic. Motor neposkozenej plasty nedojebane. Vypada proste zachovale Navic, ty GSa jsou prej drzaky. Takže, na to aj kdyby měla kdo ví kolik, jede solidně, motor šeptá. Dva mechanici mi řekly že je to v pohodě. Kámoš motorkář co dělal v opravně motorek - vezl mi to domů 160Km, a říkal že je to bez problému. Uvidíme, třeba za dva měsíce mi budete radit v sekci Opravy Ale snad nee

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:17 | Nahoru | #18

slanecek>plus padla ze stojanku pres strechu


Jo presne to jsem jeste opomel...to je ono...

Jestli bude dneska sviti jdu litat

Naposledy editováno 22.05.2010 08:17:23

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:21 | Nahoru | #19
OuuYeeAhh> Co je natom k smíchu?

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:23 | Nahoru | #20
Jako pohádka dobré Ale holt člověk získává zkušenosti postupně

Olej - hlavně pro motorky, důležité je že má být určen pro mokrou spojku, specifikace JASO (MA bebo MB) potom API (SG postačuje, cokoliv lepší už nevyužije) a viskozita je zrovna ten uplně nejmíň podstatný údaj. Ale jinak 10W40 je zvolen jako kompromis, v manuálu najdeš i další alternativy podle teplot, u nás klidně můžeš mít 10W50, 15W50 nezkazíš s tím nic, naopak se se do starého stroje a v našich podmínkách víc hodí. Kup motul 5100 nebo podobnou alternativu, filtr jakýkoliv papír kompatibilní, klidně hilfo a neřeš, vyměníš si doma sám v pohodě. A poctivě kontroluj

Kuckání - ano, bude to rozesraté, protáhneš, profoukáš, vyčistíš. Zatím na to ale ser, zajížděj ji postupně ať se s ní sžijeě a vidíš, co vše dělá a jaké má své mouchy. Závady pak budeě odstraňovat postupně. Také se může měnit chování jak ji budeš jezdit, jestli třeba stála. Jinak to že nejde za plynem, cuká a dusí se - v tu chvíli bohatá směs. Čili podle situace, když to dělá normálně zahřátá - karburátory, zanesený vzduchový filtr nebo sytič. Když to jízdou ustane buď jsi ji málo zahřál nebo též rozhozené, ale jen mírně.

Svíčky - Už jsi opravdu viděl problémy ZPŮSOBENÉ svíčkama? Když měníš podle intervalu tak vydrží hodně a vše je OK, pokud mají blbou barvu, jsou černé nebo vypálené, od oleje... vždycky je problém jinde a ony to jen indikují. U zdravé motorky bys zapaloval i kusem drátu, žádnou racing svíčku nepotřebuješ. Kup tam Denso podle tabulky a máš od nich na hodně dlouho pokoj. Cokoliv jiné se nevyplatí - ani nepoznáš, ani poměrem životnost/cena.

řeťaz - na oleje se vykašli, dej tam prostě těsněný řeťaz a maš teflonovým mazadlem a čisti čističem od stejného výrobce. Pár korun navíc za povytahaný řeťaz a zasranou celou mašinu jak jetel fakt nestojí.

Baterka, dobíjení - zkontroluj v jakém je stavu. Když už bude baterka trochu v háji prostě nenastartuješ, přestože se bude tvářit vše jak je OK. Tak si zkontroluj předem ať tě pak někde nenechá ve štychu.

Servis - jestli sis opravoval MZ sám není co řešit, hodně věcí zvládneš sám. GS má uplně vše lehce přístupné a jednoduché, pokud nejsi uplné dřevo s rukama levýma jak já, tak si poradíš prakticky se vším, mašina je jednoduchá jak strojařsky, tak i elektricky a navíc pěkná skládačka

A nakonec - fórum pročti a vítej

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:40 | Nahoru | #21
dj_hroch> jejda, to je sloh Díky moc za rady. No MZ sem dělal celou generálku sám, Jawu 175 sem si dával taky sám do origo stavu + GO motoru. Ten řetěz je hodně znečištěný takže asi koupím ten čistíci sprej a potom na něj dám ten mazací nebo jak to je. Přece jen, chci mít jistotu že bude všecko slapat jak má. No, svíčky si raději koupím nové, jako jestli dám 300 za svíčky, a vím, jak je tam mám dlouho, nebo je tam nechám a pojedu někam 200Km daleko, a díky svíčkám tam zůstanu, tak se mi to nevyplatí. Takže vyměním všecko potřebné, co se dá, ať mám prostě pro sebe jistotu. ten olej tam nakonec naleju teda asi ten Motul, dočetl sem se že ho tam dává hodně lidí, takže tím asi nic nezkazím No, ona jela dobře včera, ale je možné, že jsem ji málo zahřál. Když sem jel od přítelkyně z práce, tak už jela lépe. Ono přece jen, bylo půl 6 ráno a nechal jsem ji zahřát jen 4minutky, bo jsme spěchaly. Přinejhorším bych vyčistil karburátory, mám spoustu kamarádu motorkářů, co jsou šikovní, takže mi vždycky má kdo pomoct tak by to měo jít hladce Každopádně díky moc všem za rady !!!
ST3> Né já se nesměju, měl tam být smějící se smajlík ale jinej. To je fuk, jen sem se ptal právě, že jsem ho nikdy neměnil nevím že se má měnit. To proto A že koukám, není to jak na těch menších motorkách, tady se fakt musíš pořádně starat Ale zase, stojí to přece za to svezení ne? Díky za radu Určo ho zkontroluju

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 08:42 | Nahoru | #22
Vymen vzduchovej filtr, olejovej a nalij tam Motul 5100 10W40. S odkazem me uz predbehl Hroch

Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 09:02 | Nahoru | #23
Nemác cenu dále něco přihazovat,jen potvrdím na GS bylo vyměněno sdad všechno spotřební zbož(krom řětězovky a vzduchového filtru) a pořád to něják nebylo ono.Zbývalo vyměnit filtr,tak jsem se pustil do toho a je to znát,mašinka je krapetek dravější.
Takže určo vem i vzducháč.

Naposledy editováno 22.05.2010 09:02:34

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 10:00 | Nahoru | #24
Ahoj, vyměnit ten olej je jednoduché, motor prohřeješ, necháš trochu schladnout, ať se neopaříš, potom odšroubuješ víčko dolévacího otvoru a odšroubuješ spodní vypouštěcí šroub, předtím do něj mužeš lehce klepnout kladívkem, kdyby byl zažraný. Já jsem si na olej vyřezal do kanistru od kapaliny do ostřikovačů čtvercový otvor, do kanistru se všechen vejde a nenaděláš kolem sebe marasu. Potom odmontuješ víko ol. filtru, necháš vypustit olej z tohoto prostoru, vytáhneš starý filtr, narazíš nový (zkontroluj a lehce promázni olejem jeho pryžové těsnění), potom vytáhneš z víka původní o-kroužek, nový zase lehce promázneš olejem a vložíš do drážky. Doporučuji ho usadit do drážky pomocí vazelíny, kterou dáš do drážky tak na 4-5 míst a na něj připlácneš o kroužek, takle zaručíš, že ti nezklouzne a neskřípne se při montáži.
Všechno dotáhneš, doleješ asi 2,9 l oleje (cca) a změříš měrkou hladinu oleje (mtc postavíš na kola do vyrovnané polohy, měrku zasuneš na doraz, nešroubuješ, odečteš hladinu), tak aby byl zhruba ve větší polovině, může být až na max. Pustíš motor, chvilku bude svítit kontrolka oleje, než se okruh natlakuje, ale do 10 sekund by měla zhasnout. Potom motor zastavíš, počkáš, než olej steče zpět do vany a znovu změříš stejným postupem hladinu oleje. Měla by být mezi ryskama, já ji udržuju spíš výš.

Ještě bych ti do začátku poradil jednu věc, která tady zatím nepadla.

A to je důrazná kontrola hladiny oleje před každou jízdou. Minimálně prvních 2-3 tisíce km, ať víš, kolik to žere. Potom můžeš kontrolovat třeba každou druhou jízdu, když budeš vědět, že to žere úplně minimálně, ale já třeba měřím hladinu pokaždé, jelikož mi to trochu pápne. A nejvíc mi to žere v létě, když je vedro (mám 10w-40). Takže s tím počítej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 10:21 | Nahoru | #25
JyrkaFM> JJ, děkuji moc za rady. Nejspíš se do toho pustím sám no. Nevypadá to nějak extrémně složitě, navíc jednou sem měnil s kámošem na XJčku 600 takže to možná bude podobně. Ale štvou mě pořád ty otáčky, že to tak divně jede ze začátku. Jdu ji skusit zahřát a projet jestli to bude stejně na nic, pustím se do rozdělavání karburátoru, a pročistím trysky. A ještě jsem se chtěl zeptat, kolik min cca bych to měl nechat zahřát?..a je jedno že mi bublá třeba 10min, ne ?..Kdosi říkal, že víc jak 5min to škodí, což je blbost.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 10:27 | Nahoru | #26
peknej pokec je tady tema gs 500e

jinak jezdena jen holkou a padana jen ze stojanku .. vitej

(reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 10:34 | Nahoru | #27
brekeke19> dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 10:40 | Nahoru | #28
OuuYeeAhh> můžeš ještě zkusit odkalit karburátory. Zespodu každého karbce, kde je plováková komora a její víko, je takový malý šroubek, který sousedí s takovou vývodní trubičkou. Povolením šroubku se vyustí pováková komora. Na vývodní trubičku nasaď nějakou hadičku (já používám tu co je na odvětrání akumulátoru), přepni palivový kohout na PRI a povol šroubek. Vypusť určité množství, současně můžeš nějakým přípravkem zaklepat na plovákovku, ať se uvolní pokudmožno všechny nečistoty. SOučasně se vypustí také voda, pokud tam nějaká je, protože voda je těžší než benzín. Takto postupuj i v případě druhého karburátoru. Mohlo by to pomoct .

K tomu zahřání, nejlépe motor zahřeješ pomalou jízdou, já nastartuji na sytič, nechám to chvilku proběhnout a tak do 2 minut vyjíždím. Pomalu, netočím to.Když je mootr zahřátý poznám podle toho, jak se drží otáčky volnoběhu. Ale je zbytečné to nějak řešit, ono stejně studené to moc nepojede a bude škubat a zahřívat zase nějak dlouho je taky k ničemu, protože motor se sice zahřeje, ale už ne převodovka a olej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 12:39 | Nahoru | #29
JyrkaFM> Přesně tak, výměna uplně do detailů, ta vazelína na těsnění je dobrá finta :)

Delší zahřívání nemá význam, normálně necháš na sytič nebo půl nastartovat, oblečeš se, helmu rukavice a tak, problikneš světla, prostě ty 2, 3 minutky, stáhneš pomalu sytič až to drží volnoběh tak ho vyřadíš uplně, lehce probubláš a jedeš. Zahřeješ poklidnou jízdou, je dobré trochu popojít tam zpět, rozjíždět se uplně pomalu, líp se tak řadí když je ještě studená spojka. Nejdřív drž otáčky do těch 4 tisíc, plyn přidáváš a ubíráš pomalu, zahříváš i gumy, si na to nějakou tu svou okružní trasu kolem najdeš :) Pak už ji můžeš pomalu honit. Nejhorší co můžeš udělat by bylo nechat stát deset minut, pak sednout a už jí naložit. Prostě postupně

Ještě si nepsal při jakých otáčkách ti to blbně? S karburátorama asi poradí víc jiní, nechci kecat. Ale co jsem tak pochopil: velký šroub vespod určuje výhradně volnoběžné otáčky - doladíš na 1200 +- u plně zahřáté. Dále malý šroub bohatosti má význam jen na spodní otáčky a střed, ale nic víc, výš to ovlivňují jehla, šoupátka a uplně nejvyšší otáčky hlavní tryska. Pokud hodně kolísají otáčky tam a zase zpět, může to být synchronizace. Tak podle toho můžeš poznat kde je co zahnojené. Zhruba se mi chová jinak spodek do asi 4 tisíc, střed kolem 4-6 kdy je trochu propad a mezi 6 a 7 zase ožije. Ten rozsah třeba budeš mít podobný, tak sleduj kde to netáhne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny

22.5.2010 v 13:55 | Nahoru | #30
dj_hroch> No, ona táhne nádherně až třeba do 8 tisíc, i když tak moc nejezdím tak vysoko. Prostě, do tří tisíc se táhne jak šnek, pak najednou chytne točky a když už mám čtvrt plynu tak najednou dostane točky jako kráva, a rozjede se jak hovado že tam mám hend 6 tis. a pak řadím tak rychle že nestíhám budu se sní muset ještě trošku zžít, přece jenom, je to jiné jak MZtka no vyukouším všechno vyměnit, ovšem, jel jsem do mototechny, a měli zavřeno až v pondělí otevřou Tak olej bude až v pondělí no. Ale když jsem se díval na měrku, říkala paní, že neměnila ani jednou, a má takovou zlatavou barvu, a je mezi min a max. Tak snad nebude hodně papat Jo ! a když dám sytič, nastartuju, tak mi to strašně skáče, z 1000 na 4000 a hned zase na tisíc, jak se to zahřeje, sytič dám dolů, a je to O.K..tak nevím, děla Vám to taky?..
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E Dejwidos 2 Včera v 18:30 Dejwidos
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E Phabbyg 6 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E ViraxRider 16 26.5.2024 v 07:45 Rolda89
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman


TOPlist