Tohle je ten můj nový mazel )
Naposledy editováno 22.05.2010 06:54:53
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
edit: písmenka
Naposledy editováno 22.05.2010 07:01:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
EDIT: a půjdu teda asi do toho motulu, ten repsol bude zbytečně drahej, a motul je taky kvalitní.
Naposledy editováno 22.05.2010 07:11:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
A manuál nějak nemůžu najít, kurnik. Ale tak, v mototechně mi snad poradí, bezmu tam staré svíčky.
Může být tady tenhle?
http://www.oleje.cz/...how_prod.php?id=1231
Naposledy editováno 22.05.2010 07:23:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
K těm filtrům ještě, stačí něco takového?
www.rdmoto.cz/eshop/olejove-filtry/77-11
Naposledy editováno 22.05.2010 07:38:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Naposledy editováno 22.05.2010 07:41:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Kdybys mel 20tis tak mas jeste vse origo i svicky
A hlavne jela by jak ma nekuckala a nebylo by treba cokoliv menit..max olej.
tak k tomu pridej + 60tis a jsme doma
Naposledy editováno 22.05.2010 08:00:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
z-x-r> No, ale 180 jede Ale i tak, taky tomu nevěřím Ale zatím šlape.
Naposledy editováno 22.05.2010 08:01:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
z-x-r>OuuYeeAhh> Jo starsi pan a dovoz z nemecka takove znam... a rv.92 jo jo...Ten ma tech 20tis To to jen kazdej tlacil a nejezdil.
Kdybys mel 20tis tak mas jeste vse origo i svicky
A hlavne jela by jak ma nekuckala a nebylo by treba cokoliv menit..max olej.
tak k tomu pridej + 60tis a jsme doma
plus padla ze stojanku pres strechu
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Olej - hlavně pro motorky, důležité je že má být určen pro mokrou spojku, specifikace JASO (MA bebo MB) potom API (SG postačuje, cokoliv lepší už nevyužije) a viskozita je zrovna ten uplně nejmíň podstatný údaj. Ale jinak 10W40 je zvolen jako kompromis, v manuálu najdeš i další alternativy podle teplot, u nás klidně můžeš mít 10W50, 15W50 nezkazíš s tím nic, naopak se se do starého stroje a v našich podmínkách víc hodí. Kup motul 5100 nebo podobnou alternativu, filtr jakýkoliv papír kompatibilní, klidně hilfo a neřeš, vyměníš si doma sám v pohodě. A poctivě kontroluj
Kuckání - ano, bude to rozesraté, protáhneš, profoukáš, vyčistíš. Zatím na to ale ser, zajížděj ji postupně ať se s ní sžijeě a vidíš, co vše dělá a jaké má své mouchy. Závady pak budeě odstraňovat postupně. Také se může měnit chování jak ji budeš jezdit, jestli třeba stála. Jinak to že nejde za plynem, cuká a dusí se - v tu chvíli bohatá směs. Čili podle situace, když to dělá normálně zahřátá - karburátory, zanesený vzduchový filtr nebo sytič. Když to jízdou ustane buď jsi ji málo zahřál nebo též rozhozené, ale jen mírně.
Svíčky - Už jsi opravdu viděl problémy ZPŮSOBENÉ svíčkama? Když měníš podle intervalu tak vydrží hodně a vše je OK, pokud mají blbou barvu, jsou černé nebo vypálené, od oleje... vždycky je problém jinde a ony to jen indikují. U zdravé motorky bys zapaloval i kusem drátu, žádnou racing svíčku nepotřebuješ. Kup tam Denso podle tabulky a máš od nich na hodně dlouho pokoj. Cokoliv jiné se nevyplatí - ani nepoznáš, ani poměrem životnost/cena.
řeťaz - na oleje se vykašli, dej tam prostě těsněný řeťaz a maš teflonovým mazadlem a čisti čističem od stejného výrobce. Pár korun navíc za povytahaný řeťaz a zasranou celou mašinu jak jetel fakt nestojí.
Baterka, dobíjení - zkontroluj v jakém je stavu. Když už bude baterka trochu v háji prostě nenastartuješ, přestože se bude tvářit vše jak je OK. Tak si zkontroluj předem ať tě pak někde nenechá ve štychu.
Servis - jestli sis opravoval MZ sám není co řešit, hodně věcí zvládneš sám. GS má uplně vše lehce přístupné a jednoduché, pokud nejsi uplné dřevo s rukama levýma jak já, tak si poradíš prakticky se vším, mašina je jednoduchá jak strojařsky, tak i elektricky a navíc pěkná skládačka
A nakonec - fórum pročti a vítej
ST3> Né já se nesměju, měl tam být smějící se smajlík ale jinej. To je fuk, jen sem se ptal právě, že jsem ho nikdy neměnil nevím že se má měnit. To proto A že koukám, není to jak na těch menších motorkách, tady se fakt musíš pořádně starat Ale zase, stojí to přece za to svezení ne? Díky za radu Určo ho zkontroluju
Takže určo vem i vzducháč.
Naposledy editováno 22.05.2010 09:02:34
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Všechno dotáhneš, doleješ asi 2,9 l oleje (cca) a změříš měrkou hladinu oleje (mtc postavíš na kola do vyrovnané polohy, měrku zasuneš na doraz, nešroubuješ, odečteš hladinu), tak aby byl zhruba ve větší polovině, může být až na max. Pustíš motor, chvilku bude svítit kontrolka oleje, než se okruh natlakuje, ale do 10 sekund by měla zhasnout. Potom motor zastavíš, počkáš, než olej steče zpět do vany a znovu změříš stejným postupem hladinu oleje. Měla by být mezi ryskama, já ji udržuju spíš výš.
Ještě bych ti do začátku poradil jednu věc, která tady zatím nepadla.
A to je důrazná kontrola hladiny oleje před každou jízdou. Minimálně prvních 2-3 tisíce km, ať víš, kolik to žere. Potom můžeš kontrolovat třeba každou druhou jízdu, když budeš vědět, že to žere úplně minimálně, ale já třeba měřím hladinu pokaždé, jelikož mi to trochu pápne. A nejvíc mi to žere v létě, když je vedro (mám 10w-40). Takže s tím počítej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
K tomu zahřání, nejlépe motor zahřeješ pomalou jízdou, já nastartuji na sytič, nechám to chvilku proběhnout a tak do 2 minut vyjíždím. Pomalu, netočím to.Když je mootr zahřátý poznám podle toho, jak se drží otáčky volnoběhu. Ale je zbytečné to nějak řešit, ono stejně studené to moc nepojede a bude škubat a zahřívat zase nějak dlouho je taky k ničemu, protože motor se sice zahřeje, ale už ne převodovka a olej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Delší zahřívání nemá význam, normálně necháš na sytič nebo půl nastartovat, oblečeš se, helmu rukavice a tak, problikneš světla, prostě ty 2, 3 minutky, stáhneš pomalu sytič až to drží volnoběh tak ho vyřadíš uplně, lehce probubláš a jedeš. Zahřeješ poklidnou jízdou, je dobré trochu popojít tam zpět, rozjíždět se uplně pomalu, líp se tak řadí když je ještě studená spojka. Nejdřív drž otáčky do těch 4 tisíc, plyn přidáváš a ubíráš pomalu, zahříváš i gumy, si na to nějakou tu svou okružní trasu kolem najdeš :) Pak už ji můžeš pomalu honit. Nejhorší co můžeš udělat by bylo nechat stát deset minut, pak sednout a už jí naložit. Prostě postupně
Ještě si nepsal při jakých otáčkách ti to blbně? S karburátorama asi poradí víc jiní, nechci kecat. Ale co jsem tak pochopil: velký šroub vespod určuje výhradně volnoběžné otáčky - doladíš na 1200 +- u plně zahřáté. Dále malý šroub bohatosti má význam jen na spodní otáčky a střed, ale nic víc, výš to ovlivňují jehla, šoupátka a uplně nejvyšší otáčky hlavní tryska. Pokud hodně kolísají otáčky tam a zase zpět, může to být synchronizace. Tak podle toho můžeš poznat kde je co zahnojené. Zhruba se mi chová jinak spodek do asi 4 tisíc, střed kolem 4-6 kdy je trochu propad a mezi 6 a 7 zase ožije. Ten rozsah třeba budeš mít podobný, tak sleduj kde to netáhne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500E - Olej + Další blbiny
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | Včera v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |