globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.
18.5.2010 v 20:02
Zdarec! Dávám dohromady sv650s po nehodě (žádný čelní, nebo tvrdý náraz, ale po nedání přednosti autem při předjíždění boční štˇouchanec a následné ukončení jízdy v mělkém příkopu podél silnice), která měla za následek vykřívení předního kola ze směru. Po bližším zkoumání tohoto stavu, kdy jsem zjistil vyosené vrchní brýle je kolo pěkně ve směru, ale a to je ten problém - není přesně ve středu mezi šavlemi dělá to 3mm rozdíl při měření šavle-ráfek u gumy a druhá šavle (osa kola a vidlice nejsou pokřivené). Prosím o radu.

Uzavřeno 02.07.2010 v 21:26 uživatelem Standa650SV

Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

18.5.2010 v 20:35 | Nahoru | #1
3 mm? Samotný vyosení by nemuselo nic znamenat, spíš bych hledal příčinu toho vyosení.

Jestli se bude zdát všechno ok, tak bych do začátku zkoušel různý jízdní situace a koukal jak se motorka chová. Pokud vše v pořádku, tak bych asi nechal být jak je.

Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

18.5.2010 v 20:55 | Nahoru | #2
Mohlo by pomoci povolit a opět utáhnout šrouby brýlí, řízení a přední osy. Budeš potřebovat dílenskou příručku na SV650 abys věděl pořadí dotahování. Taky slušný nástrčkový klíče by nebyly od věci.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

18.5.2010 v 22:02 | Nahoru | #3
Přesně jak říká Big.One motorku zavěs, povol celý předek-kolo, býle a znova slož. Stalo se mi to na VFR a měl jsem to celé pootočené-tlumiče v brýlích...

(reakce na) Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

19.5.2010 v 20:42 | Nahoru | #4
dr.dainese> Zkusil jsem na pověšené motorce všechno povolit, jelikož nemám dílenskou příručku tak jsem vyzkoušel pár variant se stejným výsledkem. Aby byly brýle v ose a kolo ve směru musím ovšem použít sílu dát brýle do osy se spodními a rychle dotáhnout matici na ose řízení. Zkoušel jsem rovněž pootočit trubky v brýlích, a taky osou kola. Mechanismus pádu byl pád motorky na bok na rukojetˇ.

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

19.5.2010 v 20:59 | Nahoru | #5
Zdar, něco podobnýho jsem řešil na Banditu, a došel jsem k závěru, že je to neřešitelný, takže jsem to tak nechal a od tý doby na tom v pohodě lítám několik let...

(reakce na) Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

20.5.2010 v 18:43 | Nahoru | #6
xb> Asi to nejspíš udělám taky - jsem v koncích. Díky za pozitivní názor

1 reakcí na tento příspěvek Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

20.5.2010 v 19:06 | Nahoru | #7
máš lehce ohlé šavle nebo brýle...taky jsem to řešil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

20.5.2010 v 19:27 | Nahoru | #8
PEPER> Zdarec. Nechal jsi to tak, nebo jsi to zpravil?

(reakce na) Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

21.5.2010 v 10:57 | Nahoru | #9
Standa650SV> zpravil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

21.5.2010 v 22:49 | Nahoru | #10
Standa650SV> Já jsem takovou závadu taky řešil. Abych nemusel hádat která součástka je hnutá, zavolal jsem do servisu a dostal následující radu. Nejlevnější je podložit motorku a doma vyndat přední kolo, obě nohy vidlice a přední osu. Všechno dát do kufru auta a odvézt do servisu. Za cca 800,- Kč mi změřili co je v toleranci a co už není. Pak jsem si díly zase odvezl a v klidu naspořil a koupil díly. Kromě výměny pouzder a gufer se dá vše sestavovat doma. Ještě jsem nezmínil brejle a ložiska v hlavě řízení. Ty vydrží víc než zbylé díly a je velká šance že s nimi nebudeš muset nic dělat. Ten dílenský manuál pohledej na internetu. Až budeš sestavovat opravenou vidlici, měl bys dodržet pořadí utahování šroubů. Není jedno jak se to dotahuje.

(reakce na) Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

24.5.2010 v 19:25 | Nahoru | #11
Big.One> No já jsem si to trochu zkomplikoval - demontoval šavle a při snaze proměřit trubky ocelovým pravítkem jsem svou neznalostí vylil olej z jedné šavle. Co k tomu dodat. Trubky nejsou pokřivené, takže tedˇnevím jestli se pustit do toho a sundat kompletně celou vidli i s brejlema a odvést do servisu.Každopádně jednou přestane pršet a já chci už konečně jezdit! Díky za radu.

Problém s nesouměrně uchyceným předním kolem.

2.7.2010 v 21:25 | Nahoru | #12
Zdarec.Tak jsem úspěšně dokončil problém - nechal jsem si poradit a odvezl kompletní vidli i s kolem do suzuki a tam zjistili ohnutou trubku a brejle. Mám to v cajku, tedˇještě technická a jedu - díky všem za radu.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist