globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zapojit elektriku ? Poradťe
2.5.2010 v 12:29
Zdravim Enduristy !
Dostal se ke mě rám z XL600R a koupil jsem motor z XL600LM nebo RM .
Prostě v rámu byl motor bez starteru, který se zadřel (někomu jinemu) .
Dal jsem místo něj motor se starterem a teď NEVIM JAK ZAPOJIT ELEKTRIKU !
PORAďTE MI PROSÍÍÍÍM Ať NESPÁLÍÍM CDI nebo něco....
DÍK ZA ODPOVĚĎi

UHUL





Jak zapojit elektriku ? Poradťe

2.5.2010 v 14:51 | Nahoru | #1
Heled rozepiš se trochu co chceš vlastně zapojit.Vše ostatní je zapojené,jenom motor ne?Díval sem se po schématech co tady sou ale tahle tam asi není co?Bylo to teda původně se startérem nebo ne a bude tam"navíc"?Takhle na dálku Ti asi poradí jen někdo kdo ji má,ale já to nejsu .Nejlíp k motoelektrikáři ikdyž se to zdá pár drátů.Nebo čekej..

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

2.5.2010 v 18:54 | Nahoru | #2
Jak na tu fotku tak koukám tak z motoru ti jde 6 drátů?
Není nic jednodušího, než sundat dekl zapalování a mrknout se kterej drát kam vede a podle toho dohledat nebo se dopípat na mtorce k cíli.
Jinak odhaduju, že ty tři žlutý jsou od altíku a jdou do usměrňovače s regulátorem (L1,L2,L3), dál těžko říct, jeden bude od neutrálu jde lehko dohledat - při zařazeným neutrálu je spojenej napřímo s kostrou, další napájení CDI(neplatí pokud je to např. DCDI) a poslední ze snímače otáček taky směr CDI, ale jak říkám, může to bejt úplně jinak , mrkni na to, jak byl zapojenej starej motor co kam vedlo v zapalování a stejně to udělej s novým

Naposledy editováno 02.05.2010 18:59:13

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

4.5.2010 v 11:54 | Nahoru | #3
Souhlasim s prispevkem vise. Novej motor zapoj uplne stejne jako byl zapojenej ten starej, pak uz by mel normalne na nakopavacku naskocit. Ten starter pak jednoduse napoj silnejsim dratem pres nejakej spinac primo na baterku.. minus pol by mel vest normalne kostrou. Pokud nezvladnes tak jednoduchou elektriku jako je na XLku, tak to dej nejakymu autoelektrikari, ten ti to za 5 min zapoji, das mu za to cca 100,- a je to!

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

4.5.2010 v 11:57 | Nahoru | #4
Pokud mas jeste pochybnosti o dalsim postupu, tak zkus zkontaktovat uzivatele Dingo, ten ma k dispozici servisni manual a kdyz ho poprosis, tak ti urcite rad pomuze.

1 reakcí na tento příspěvek Jak zapojit elektriku ? Poradťe

4.5.2010 v 20:20 | Nahoru | #5
Sice rám z XL600R a motor z XL600LM zkombinovat půjde noproblemo, ale původní elektrika z XL600R na motor XL600LM už zkombinovat nepůjde - tedy ne tak aby vše plnohodnotně fungovalo.

V zapalovacím okruhu zřejmě žádný rozdíl nebude, ale v dobíjecím okruhu ano.

Manuál mám, ale jen na XL600R-XR600R, i kdysi bráchovo XL600LM jsme opravovali podle toghoto manuálu - motor elektrika fungovala, tak se do ní nikdo nevrtal.

Na to abych ti s tím dokázal plnohodnotně poradit, bych to musel mít fyzicky v garáži.
Takhle na dálku těžko...

Naposledy editováno 04.05.2010 20:23:04

(reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

5.5.2010 v 08:20 | Nahoru | #6
Dingo>
Dingo napiš mi prosim kterej kabel je co podle toho manualu
Díky všem za snahu !!!
Předchozí motor jsem nikdy neviděl zapojenej .
Dostal jsem rám zvlášt a motor koupil taky zvlášt ... .
Startér ani nějak nutně nepotřebuju-mám i nohu co stroji šlápne na páku
Nemá to papíry , chci to do holku do pískovny

Konektory jsou rozdílný , nejdou do sebe zastrčit.
Z rámu jde 5 a z motoru 6 fousů .
černočervenej bych dal na černočervenej
černejzelenej+červenejkroužek na zelenočervenej
další nevim

Jinak minulou sezonu jsem dráty nějak zapojil , točil jsem se starterem ale jiskru to nehodilo ...,šlápnout na kopačku mě nenapadlo :(

Myslel jsem že si s tím poradím společně s Váma sám :p a ne za prachy u vopraváře podporovat finanční systém noende :) pff, co je to za radu ?!(navíc vopraváře co se ti bude hrabat ve dvacet let starý hondě za kilo fakt asi už nenajdeme , určitě ne ve středních čechách !)
Rada - co mam změřit , jakej drát je co odkud kam vede ...
čekal jsem že vy dva Dingo a Noend budete stopro vědět co s tim

Zatim zdar a dík za reakce
UHUL

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

5.5.2010 v 11:20 | Nahoru | #7
Mrzí mě, že jsem nesplnil tvá očekávání, ale takhle na dálku bez blyžšího info, foto atd.. ti asi neporadí nikdo, leda že by to byl nějakej expert na XLka. Já věřím, že ten motor půjde smysluplně zapojit, ale opravdu bych být tebou, pokud tomu nerozumíš, sehnal někoho v okolí kdo ti s tím pomůže, nebude to žádná věda a nemusí to být jen ten autoelektrikář, ale kdokoli s nějakými zkušenostmi (třeba strejda co se doma vrtá ve starejch škodovkách )... Chce to ale rozdělat, proměřit, najít kam co vede, pak by se dalo něco vymyslet a nějak to zkombinovat, zásadní rozdíly v tom dobíjení nebudou.... To že napíšeš že na motoru je drátů 6 a na kostře 5, to opravdu nestačí....málokdo si pamatuje takhle z hlavy kam co vede Na XLku nejsou žádný složitosti, ale chce to mít takový ty všeobecný znalosti, chvilku do toho hledět a člověk na všechno příjde. Ve tvým případě to vypadá podle tý fotky, že bude potřeba vymyslet připojení toho altíku...

Možná kdyby sis sehnal manuály od Rka i od toho RMka, tak podle nich by ti nejspíš dokázal někdo poradit i na dálku

Naposledy editováno 05.05.2010 11:25:02

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

5.5.2010 v 16:22 | Nahoru | #8
Cus ..ten kabel co ti zbejvá je od snímače otáček na statoru , to mají právě jen Xl600LM nebo RM ... Nemam el schéma na LM ,ale myslím že to vedlo jen do otáčkoměru ,takže bych to neřešil a snažil se zapojit hlavně budící cívku a zprovoznit okruh pro zapalko což je červenočernej kabel .. alternátor by šel zapojit asi taky ,ale typ LM,RM měl jinej regulátor a usměrnovač, takže nevim .. na svoji xl mam elktro bez startéru ale myslim že se mi tam válí i svazek kabelu na druhej typ i s relátkama a statorem z motoru...

1 reakcí na tento příspěvek Jak zapojit elektriku ? Poradťe

5.5.2010 v 22:33 | Nahoru | #9
zdar !
Tak dneska jsem to proměřil .
černočervenej vede do CDI .
zelenej+červenej kroužek je neutrál.
zelenej je asi ten snímač otáček jak píše streeter(díky).
žlutý tři nevim ale jdou navzájem prozvonit (cívka?!)
Barrevně souhlasí jen černočervenej(CDI)
Neumíte někdo popsat ty fousy co vedou z rámu Honda XL600R ?
dík
UHUL

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

6.5.2010 v 14:46 | Nahoru | #10
Bradavice>tady maš schéma na XL600R

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

6.5.2010 v 20:29 | Nahoru | #11
streeter> Teď ještě tak splašit na XL600LM a bude to dokonalý a dáme to dokupy i nadálku ale bez toho druhého schematu, ani ťuk

Osobně si myslím, že zapalovací okruh bude naprosto totožný u obou strojů.
Jo jak tu někdo uvadí o tom snímači, že vede do otáčkměru, to je samozřejmě nesmysl! Kdyby se kdokoli koukl do schematu tak uvidí že snímač jde pokaždé do zapalování(proto to taky dává jiskru tam kde má) a teprve ze zapalování vede fous do otáčkoměru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

6.5.2010 v 22:23 | Nahoru | #12
Dingo> Takže jsou potom i rozdilne CDI protože 600r nema snímač otaček ,ma jen pulse generator kterej ma LM taky ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

6.5.2010 v 23:42 | Nahoru | #13

streeter>Dingo> Takže jsou potom i rozdilne CDI protože 600r nema snímač otaček ,ma jen pulse generator kterej ma LM taky ..



A co si myslíš že asi tak ten pulse generator je?

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

7.5.2010 v 01:37 | Nahoru | #14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

8.5.2010 v 09:25 | Nahoru | #15
Dingo> vole že já si neudělal obor přes elektro .... chtěl jsem ale vědět proč má teda LM dva, jeden na statoru a druhej na pravý straně u rozvodů . R má jen jeden ..pro to mě mate k čemu by tam byly dva snímače otáček ,když u 600R stačil jen jeden....
Skalda tomu asi taky rozumí když se tlemí ,takže mi to určitě rád vysvětlí jako elektro nevzdělanému strojaři

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

9.5.2010 v 09:58 | Nahoru | #16
Ahoi !
Díky za to schéma , to je paráda .

Zkoušel jsem vygooglovat schéma LM narazil jsem na nějaký forum v angličtině a zrovna to tam řešili schéma el. zapojení LM-ka prostě neni k mání asi nikde .

Jinak jsem proměřil ty 3 žlutý fousy mezi sebou maji 1.7 Ohm .(vinutí alternátoru asi je tam o dvě cívky víc než u Rka ?)Podle schema R ma alternator jednu civku co jde proměřit ?

streeter>Snímač otáček je díky tomu schématu jasnej a teda dvojkontakt spřaženej v jednom :p
a pak tedy zbývá jen ten zelenej. Nezdá se mi že by byl jeden snímač dvoudrátovej druhej jen jednodrátovej .

Včera Hoškovice Czech Drag Serie ! Super Twin Top Gas ! Hermann Joling !!! Ducati

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

12.5.2010 v 09:41 | Nahoru | #17
streeter> Ten zelenej co je tam navíc je podle schéma zas.... kostra !

(reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

13.5.2010 v 15:00 | Nahoru | #18
Bradavice> ???.. sehnal jsi schéma na LM ? hoď ho sem..

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

14.5.2010 v 10:47 | Nahoru | #19
Zdarek !
Už na tom jezdím , schéma na LM-ko neexistuje , prochazel jsem německý i anglický fóra ,ale všichni hlásili to samé - nejde sehnat ... .

K elektrice řikal jsem že to chci na pískovnu , a prototo stačil zapojit jen ten černočervenej .Zapojil jsem i neutrál :p .Japonci jsou kokoti ta baterka je tam snad jen proto když má člověk poruchu motoru aby mohl svítit a nic ho nesrazilo na silnici !
A nebo proto aby bylo každý druhý rok co kupovat ! pfff
Díky uživatelům DartEXC , Streeter a Dingo a taky CCCP - tahle mladá armáda má hodně pod čepicí !
noend - de ty jsi asi nakonci když dokážeš jen posílat lidi do nějaký firmy

Jinak začal téct pravej dekl pod tím nešTˇastně umístěným snímačem otáček za to bych dal chlapum v japonsku taky pohlavek !To ale utěsním jak nic . Celkem dost to hulí ,snad je to tím že léta stála a nebo tím starým (nejmíň tři roky palivem ):) ale jede !
Olej mogul 50kč-litr :p

Potřeboval bych ješte probrat tady to zapojení té asi expanzní nádobky na olej , horní vývod vede do vzduch filtru ale já tam zapojil tu hadici ze starteru a filtr neni zapojenej , když běží na volnoběh tak z toho místa jdou kroužky kouře :) Baňka má totiž jen dva vstupy a jeden výstup dole .

Dík UHUL

[img]

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

14.5.2010 v 10:48 | Nahoru | #20
Ještě celou Paní

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Jak zapojit elektriku ? Poradťe

14.5.2010 v 10:48 | Nahoru | #21
A naší partu

[img]

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

14.5.2010 v 18:22 | Nahoru | #22
Ta tvá nádobka má být zapojená z vrchu do filtru, z boku od motoru a ze spodu je odpad ven..., a pokud to nezvládneš, zajeď si s tím do servisu

Naposledy editováno 14.05.2010 18:24:04

(reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

14.5.2010 v 20:49 | Nahoru | #23
Bradavice>jo jede to bez baterky určitě dej novej benzín a ještě zkoukni jesli se ti nepřeplavujou karburátory a jak maš nastavene lanko na sitič..potom už to můžou dělat jen simeringi na ventilech a v nejhorším stav válce,pístu a kroužků ..to poznáš hlavně na spotřebě oleje.. jinak kdybys potřeboval nějaký věci ledasco mam ještě doma

Jak zapojit elektriku ? Poradťe

14.5.2010 v 20:56 | Nahoru | #24
No ještě aby CDI zapalování co má "nabíjecí" cívku na statoru potřebovalo k činnosti akumulátor viz třeba krosky apod.....

1 reakcí na tento příspěvek Jak zapojit elektriku ? Poradťe

18.5.2010 v 08:33 | Nahoru | #25
Zdar !

Tak dobrý už se vypálila , ten motor asi stál dlouho , z vejfuku šel zatuchlej smrad !
Karburátory se přeplavujou , ale zdá se mi že jen na volnoběh takže včas vypnu benzín :p a hůř se připojuje ten druhej spřaženej karburator , když zatáhnu víc za plyn tak se rozjede , ale nekde mezi se trochu hádá .
Jinak to že začal tect ten pravej dekl bylo kvůli té špatně zapojené baňce asi se to tlakovalo .
Chybí mi ale ty dva protikusy co drží vejfuck u hlavy nemáte to náhodou někdo na ponku ?
Ještě zapojim ty světla a koupim až budou sušně papíry , jestli je dřív neprodá ..

UHUL

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

19.5.2010 v 16:51 | Nahoru | #26
zatuchlej smrad?? třeba máš nějaký zvíře ve výfucku ...ten sekundární carb. je s primárním spojenej páčkama který jsou na silonovejch(nebo teflon nevim) futrech a ty se po dvaceti letech vydřeli ,takže se sekundar otevírá o dost později než byl původně nastavenej... když jsem si je vysoustružil nový ,tak docela změna a dokonce i skoro zmizelo dušení při prudkým přidání..... ale může to dělat i něco jiného takhle na dálku těžko soudit ...co svíčka? nejlip kup novou.....co přesně potřebujes????....www.partsdepot.cz/index.php

(reakce na) Jak zapojit elektriku ? Poradťe

20.5.2010 v 09:14 | Nahoru | #27
streeter>
Dík , to jsem nevěděl , nevšiml jsem si ,na XT600 se to otevírá podtlakem .
Ty měsíčky k výfuku jsem sehnal od kluků ze slanýho , tímto je zdravim a děkuji :)
Ten vyfuk tam dneska dodělám a podivám na ty karbece .
Svíčka je nová a filtr oleje taky dal jsem dvakrát nový olej , ted už nevypadá jako voda z louže
A olej použivám mogul m6a API SB - pro motory od roku 51 - 63 za 50Kč litr !!!
Kdo chce ať to kritizuje mam s tím zkušenost dobrou .... .
Takový otáčky ten motor nemá a vysoce namáhanej mi nepřijde .
http://www.znackoveo.../5-Specifikace-oleju
Tady jsou ty trapný slinty , podle mě si stejně kupujem zajíce v pytli .
Musíš se spolehnout na to co píše etiketa , prostě když ho ochutnáš tak stejně nevíš jestli je to jak píšou , pro tyhle starý jednoválce to musí stačit !

UHUL
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové hadičky Honda XL 600, Honda XL 600V Transalp tox232 6 2.12.2022 v 10:27 350_634
Servis Honda XL600r Honda XL 600 Pavlioso 17 18.7.2022 v 16:52 MedWed
honda xl600 nechce naskocit Honda XL 600 jany626 16 7.6.2022 v 15:14 Pavlioso
Honda xl 600 r Honda XL 600 Kroskař 2 17.3.2022 v 19:00 PetNed
Honda xl 600 r Honda XL 600, Honda XL 650V Transalp, Honda XL 500, ... N.I.C.K. 2 25.12.2021 v 18:11 N.I.C.K.


TOPlist